Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Läs inte om du hatar schlager  (läst 17774 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: Läs inte om du hatar schlager
« Svar #30 skrivet: 2007-05-13, 00:09:27 »
"Det här känns ju värdigt, jultomten kommer in..."

HAHAAAAA
Vissa Luuk-kommentarer är faktiskt guld värda trots allt. :lol
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Läs inte om du hatar schlager
« Svar #31 skrivet: 2007-05-13, 00:26:18 »
Det var ju faktiskt flera bra låtar t ex Georgien, Ungern, Bulgarien, Serbien, Slovenien för att nämna några. Sedan var ju Ukraina lite speciell...

Tja, det där är väl typ tio-i-topp eller nåt?  :)

Tänk att Europa fortsätter österut bortom Österrike, vilken kalldusch här i den norra periferin!  ;)

Jag är ingen schlagerfantast. Men jag låter det skölja över mig en kväll varje år, och i år var Serbien solklart från start. Punkt.  :hella

Utloggad Raft

  • Old Korean TV-star
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 577
SV: Läs inte om du hatar schlager
« Svar #32 skrivet: 2007-05-13, 00:35:41 »
Jag är ingen favorit av "Lesbisk kampsång" men det är väl bara att gratulera.

guest628

  • Gäst
SV: Läs inte om du hatar schlager
« Svar #33 skrivet: 2007-05-13, 00:38:21 »
Jag kom att tänka på en låt, Transa i transylvanien....undra VARFÖR?`!?!?

Godnatt på er kära OGare och än en gång har man genomlidit en hemsk kväll.  :puke

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Läs inte om du hatar schlager
« Svar #34 skrivet: 2007-05-13, 00:49:56 »
Nu ska vi inte haka upp oss på den behändiga medie-etiketten "lesbisk kampsång". Serbien hade det ÖVERLÄGSET bästa bidraget, med den ÖVERLÄGSET bästa sångerskan. Om hon sedan ser ut som Lotta Bromé må vara hänt. Det var åtminstone lidelse i låten! Go go go!  :supporter


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Läs inte om du hatar schlager
« Svar #35 skrivet: 2007-05-13, 00:57:16 »
Jag är ingen favorit av "Lesbisk kampsång" men det är väl bara att gratulera.

Det HADE ju varit lite exotiskt och spännande om Europa hade röstat på Serbien av den anledningen, men nu misstänker jag att så inte var fallet...  :)

Utloggad Ruskprick

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 241
SV: Läs inte om du hatar schlager
« Svar #36 skrivet: 2007-05-13, 03:18:38 »
Tänk att Europa fortsätter österut bortom Österrike, vilken kalldusch här i den norra periferin!  ;)

:lolabove :respect

haha, på snacket här låter det nästan som att det var synd att missa det :D jaja, bögig chiprock av fulla tonåringar i masker var inte helt dumt det heller :banana

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Läs inte om du hatar schlager
« Svar #37 skrivet: 2007-05-13, 09:51:11 »
Jag lyfter på hatten för Serbien. Solklar vinnarlåt. Ukraina var värda en andraplats, och ärligt talat, The Ark förtjänade sin placering också.

guest628

  • Gäst
SV: Läs inte om du hatar schlager
« Svar #38 skrivet: 2007-05-13, 10:09:00 »
Vem f*n bryr sig? :D

Inte jag iaf, men ja kul för er andra :)

Vann rätt låt då?

guest319

  • Gäst
SV: Läs inte om du hatar schlager
« Svar #39 skrivet: 2007-05-13, 13:52:02 »
Serbien hade en bra låt och det var ju tur det, tänk om ukraina vunnit, hemska tanke.

Jag tror sverige får tänka om, man kan inte ha en halvnaken karl på scen då en massa berusade östeuropeer ska vara med och rösta.

Sen kan jag inte fatta varför man inte inför kravet på riktig orkester. All musik är playback och hela spektaklet liknar ju bara "Idol".

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Läs inte om du hatar schlager
« Svar #40 skrivet: 2007-05-14, 09:20:47 »
Jag tyckte inte det var något särskilt med Serbiens låt... en helt ok låt dock. Men jag ser ju hellre den som vinnare än Ukrainas teletubbie. Lordis masker förra året var helt ok för det kändes ändå som att de fyllde en funktion då det är ett etablerat band sedan länge och att de har alltid sett ut så. Men att klä ut sig till en teletubbieliknade varelse och sen sjunga en låt om att dansa... jag ser inte sambandet. Dessutom verkade det mest vara en orsak till att få så mycket uppmärksamhet som möjligt. Det här året var det ju tävling i freakshow.

När det gäller Sveriges placering så sa jag redan när dom vann att vi ska vara glada om vi slipper kvala. Personligen anser jag att är man inte beredd att direkt efter den svenska finalen åka ut i europa för att promota sig och låten, då ska man inte heller ställa upp. Se på Martin Stenmarck... han struntade också i det. Carola däremot rusade iväg och visade upp sig och låten.

Dessutom så är ju Sverige ett av de sista länderna att utse sin låt... då är det egentligen bara dumt att inte ta reda på de andra ländernas bidrag innan man väljer fram sitt egna... så att man vet vilka låtar man har att slåss mot så att man kan välja en värdig motståndare. (Christer Björkman har ju coachat andra länders melodifestivalarrangörer under hösten och visste vilket motstånd vi skulle möta. Han hade ju inte heller fel när han sa inför den svenska finalen att om vi är smarta så skickar vi en ballad. Och vad gick och vann i ESC? Jo, en ballad.)

För att inte bara klaga så tyckte jag att Vitryssland (6), Finland (17), Frankrike (22), Tyskland (19) och Georgien (12) hade riktigt bra låtar.

Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
SV: Läs inte om du hatar schlager
« Svar #41 skrivet: 2007-05-14, 16:18:05 »
Var det inte lite väl många wannebies iår ?

Lotta Bromé från Serbien.

Frank Sinatra kopia från Tyskland

Tyckte allt det fanns lite Tatoo kopior på plan också..

Bröderna Djup sjöng på 4 olika språk tror jag bestämt.

Dame Edna från Ukraina dansade disco.

Björk fanns på plats.

(ja ja dom får sig en känga bara för att jag tycker att det inte är musik tävling utan vem som har flest grannländer)
Sverige fick sina få poäng från dom nordiska länderna + ETT land till.
Alla dom Jugoslaviska länderna gav varandra poäng.
Forna Sovjetiska länderna gör det samma.
(om låtarna är kassa eller bra spelar ingen roll)

Nästa år döps det nog om till.

East-European Songcontest 2008

ha ha ha ha.. nej jag håller med Cartman, det var nog attans sista gången jag såg denna fars....
AVAST CLEARED !

guest1519

  • Gäst
SV: Läs inte om du hatar schlager
« Svar #42 skrivet: 2007-05-14, 17:14:00 »
ha ha ha ha.. nej jag håller med Cartman, det var nog attans sista gången jag såg denna fars....

Det valet behöver jag inte tänka på. Jag har inte sett på det sedan början av 90-talet så jag slapp se katastrofen.

guest3

  • Gäst
SV: Läs inte om du hatar schlager
« Svar #43 skrivet: 2007-05-14, 17:47:19 »
Jag borde nog läsa rubriken högt för mig själv igen. Detta är så långt under bältet att jag lägger en pizza. :puke
Kan inte komma på någon jag brinner för, eller snarare mot, mer än detta.

DÖD ÅT SCHLAGERFESTIVALEN.

guest628

  • Gäst
SV: Läs inte om du hatar schlager
« Svar #44 skrivet: 2007-05-14, 18:36:56 »
 :goodposting

Om vi vill vinna ESC ska vi skicka Basshunter med en ny låt på Turkiska och en massa lättklädda blondiner i som dansar magdans.

 

Senaste inlägg