Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Veckans "jag mötte lasse" tråd!  (läst 15610 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest1327

  • Gäst
SV: Veckans "jag mötte lasse" tråd!
« Svar #45 skrivet: 2006-09-21, 17:43:45 »
Eftersom vi vet hur det brukar sluta när du krökat Ragge så undrar jag bara, hade du mer ont i baken än vanligt efteråt.

Nä för tusan, Frugan var ju med ....

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Veckans "jag mötte lasse" tråd!
« Svar #46 skrivet: 2006-09-21, 18:48:38 »
jag kom faktiskt på en till...

jag har delat ut en hedersutmärkelse till Kjell-Olof Feldt... det ni :D

Utloggad Moffast

  • Old Fire Hydrant
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 188
SV: Veckans "jag mötte lasse" tråd!
« Svar #47 skrivet: 2006-09-21, 19:10:56 »
Jag har fixat telefonnummer till taxi åt Linda Bengtzing och Anna Book...

Who dares! Wins!

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Veckans "jag mötte lasse" tråd!
« Svar #48 skrivet: 2006-09-21, 19:22:57 »
I juli/augusti 1990 var Håkan Hemlin - senare känd som Nordman - på fest i min trädgård iklädd vit kavaj och med långt sönderpermanentat hår på huvudet. Han lär redan då ha haft vissa drogproblem, men jag minns mest att han och hans (och vår) kompis Kaj slogs på ängen intill vårt vedupplag, hela tiden hävdades att de bara "pratade"...

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Veckans "jag mötte lasse" tråd!
« Svar #49 skrivet: 2006-09-21, 20:22:45 »
I juli/augusti 1990 var Håkan Hemlin - senare känd som Nordman - på fest i min trädgård iklädd vit kavaj och med långt sönderpermanentat hår på huvudet. Han lär redan då ha haft vissa drogproblem, men jag minns mest att han och hans (och vår) kompis Kaj slogs på ängen intill vårt vedupplag, hela tiden hävdades att de bara "pratade"...

Okej, jag kontrar då med att vi hade Håkans lillebror som sommarbarn hemma hos oss två somrar, -80 & -81!

guest325

  • Gäst
SV: Veckans "jag mötte lasse" tråd!
« Svar #50 skrivet: 2006-09-21, 20:48:27 »
Då plockar jag fram en liten fixare ur rockärmen!

Jag har nämligen träffat DD!! :drink

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Veckans "jag mötte lasse" tråd!
« Svar #51 skrivet: 2006-09-21, 22:14:24 »
Då plockar jag fram en liten fixare ur rockärmen!

Jag har nämligen träffat DD!! :drink

jag har fått en kram av DD... ha! :D

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Veckans "jag mötte lasse" tråd!
« Svar #52 skrivet: 2006-09-21, 23:01:43 »
jag har fått en kram av DD... ha! :D

Jag med!  :flirt

Utloggad Baal

  • Old School Left Libertarian
  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 447
    • peranderssvard.blogspot.com
SV: Veckans "jag mötte lasse" tråd!
« Svar #53 skrivet: 2006-09-22, 01:37:49 »
Jag har hållit upp dörren för kronprinssessan Viktoria....

Jag har blivit inbjuden till slottet till ett möte med kronprinsessan Viktoria och presschefen Tarras-Wahlberg en gång för att diskutera djurrättsfilosofi, i oktober 2004. En ganska absurd situation för någon med min extremt antirojalistiska läggning, men jag får väga upp det med att jag också känner Birgitta Ohlsson, nu f. d.  fp-riksdagsledamot och ordförande i Republikanska föreningen.

Moffast har rätt i att hålla upp dörrar kan ge de bästa kändisupplevelserna! Jag höll en gång upp dörren åt Ozzys förre gitarrist Jake E. Lee i Los Angeles 1994. Han kom och bar på två gitarrer. "Thanks man", sa han. DET är rätt jävla stort! :hella

En gång satt jag och E-DoT på en krog i Sthlm vid bordet bredvid Jocke Thåström. Vi vågade inte säga något till honom, och ännu mindre be om en autograf eller nåt. Däremot tänkte E-DoTs ena lillebror ut en idiotsäker plan som gick ut på att be Thåström tända en cigarett åt honom så att han på något sätt i alla fall kunde få en liten del av punkens heliga glöd överförd till sig själv. Det funkade dock inte, eftersom Fred Asp, basisten i Imperiet, tände hans cigg på ett värmeljus från bordet innan Thåström hunnit fiska upp tändstickorna ur fickan. Vi hade i alla fall den (nästan) heliga fimpen på väggen i vår studentlägenhet i över ett år. För att kompensera för den grova missen så har jag nu flyttat till ungefär 250 meter från "Skebokvarnsvägen 209" som Thåströms nya platta heter, efter adressen där han växte upp. (Hur p.u.n.k. är inte det då va? Va!? VA!?!)

Senaste C-kändisen jag såg var den queerliberala tjejen med extremkorsetten från SVT:s Toppkandidaterna på tuben igår, plus att jag är lite bekant med vinnaren i samma program, Petter. Club Goa-Molle såg jag härom veckan när jag skulle på visning på en lägenhet.  :shaft

Och så har jag jobbat ihop med Jens Holm (www.jensholm.se), som ersätter Jonas Sjöstedt (v) i Europaparlamentet i nästa vecka. Och på tal om vänsterpartiet så satt jag bakom Lasse Ohly och hans fru på en teaterföreställning för något år sedan. (Snacka om att möta Lasse!) Idag bor jag dessutom i Jenny Lindahl-Perssons (gamla Ung Vänster-ordföranden) gamla lägenhet, och hon och hennes man och deras hund bor två våningar under mig just nu.

I somras var jag med i en tv-debatt med jordbruksminister Ann-Christin Nykvist (s), sänt från en båt i Umeå. Vi satt i studion på övervåningen, uppmickade innan sändningen. Vi småpratade lite innan debatten, och hon släppte ur sig lite förhandsinformation om ett politiskt utspel som egentligen skulle ha kommit en vecka senare. Det var bara det att vi som sagt var redan var uppmickade och syntes på storbilds-tv en våning ner i båten, där det satt tre ledarskribenter på lika många större svenska tidningar som väntade på sin tur i programmet, hehehe! So much for "off the record".

Jag har också jobbat på samma ställe som Johnny Hedlund, basisten i dödsmetallbandet Unleashed (www.unleashed.nu), där han var ekonomichef, tro det eller ej! :hella Det värsta med det sistnämnda är att jag var hans överordnade chef i TVÅ ÅR år innan jag fattade att han var DEN Johnny. (TROTS att han kom in och hälsade med "Hell Oden" varje morgon på jobbet...) Så jävla pinsamt för en gammal metalfan!!! :blush

Och på tal om Nordman, som alla verkar ha en koppling till: Den kvällen då Håkan Hemlin körde pårökt och det blev skandalrubriker (första gången), så satt jag och drack öl med Lillebrorsan Hemlin (som då sjöng i samma band som Shadowskimmer spelade bas i). Lillbrorsan blev uppringd mitt i ölkvällen om att Håkan har kört in i ett garage utan att öppna dörren först. :phone  :eek
(Shadowskimmer var nog också där just då, eller hur?)

I avdelningen "jag känner någon som mött Lasse" så vet jag att E-DoT och Crimson nyligen varit på samma krog som Björn Kjellman, och att han frågade dem vad "discern" betyder. Vilket de naturligtvis inte visste i sitt ölrus, så de fick konsultera mig via sms, hahaha!  :phone  :whisper

(Bäst att jag slutar där, innan jag kommer in på att jag känner Robinson-Jan-Emanuel, Robinson-Niklas, har fikat hemma hos Lili & Susie-Susie Päivärinta, har skakat hand med Alice Bah (vid två skilda tillfällen), har spelat i samma band som Rulle i Sunday Morning Einsteins och Hard-Kåre från Planet Trash, att jag och dåvarande sambon E-DoT en gång hittade basisten i Ransta Trädgård packad i en snödriva och tog med honom hem för att han inte skulle frysa ihjäl, varpå han spydde i badkaret och irrade sig in i garderoben efter att vi hade somnat och sedan vaknade chockad på golvet i mörkret och trodde att vi hade kidnappat honom. Plus att jag var sjukt nära att få träffa Arne Fuckin' Weise för en månad sedan!)

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Veckans "jag mötte lasse" tråd!
« Svar #54 skrivet: 2006-09-22, 09:16:11 »
Jag känner verkligen att jag måste reda ut Baals story på ett par punkter för att undvika missförstånd!

1. JAG har aldrig bott med Thåströms fimp på väggen! (Jag nekar dock inte till att jag var med vid tillfället, och om jag inte minns fel var det som satt på väggen (där jag inte bodde) en äkta fimp - uppfiskad ur deras askfat efter att de hade gått...)
2. Jag och Crimson var inte på någon krog med Björn Kjellman utan det var värre än så - det var en 120-årsfest...

Baal glömde däremot att vi en gång för mycket länge sedan drack folköl med Entombed i Vita Bergsparken. Nuförtiden åker Entombed allt som oftast i min bil och nyttjar regelbundet min yngsta bror - som ljudtekniker.

Själv nobbade jag en gång i tiden Spike i Quireboys. Och så har jag gått i samma klass som friidrotterskan Lena Aruhn (400 m tror jag att hon springer). Fast då var vi små och hon hette fortfarande Udd i efternamn. Sen flyttade jag till Ljusdal och gick i parallellklass till Frida Johansson (fd häcklöperska, melodifestivaldoa och schampoförsäljerska, numera med efternamnet Svensson).

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: Veckans "jag mötte lasse" tråd!
« Svar #55 skrivet: 2006-09-22, 09:30:53 »
Haha, Baal din gamla namedropper...

Apropå Håkan 'Nordman' Hemlin så har jag ju helpackad suttit i samma bil som honom med en dynamitlåda full med sprit  i knät och nästan kört över en sjuårig flicka som sprang rakt ut i gatan mellan två andra bilar... Håkans "livvakt" Putte (helt nykter vid det tillfället) körde bilen och vi två i baksätet kvicknade till ordentligt när vi insåg vad som nästan hände...

Flickstackarns kläder SMÄLLDE i bilen och vi körde säkert 50-60 km/h... Men hon klarade sig tack och lov utan en skråma... *pustar ut*
« Senast ändrad: 2006-09-22, 09:33:54 by shadowskimmer »
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

guest20

  • Gäst
SV: Veckans "jag mötte lasse" tråd!
« Svar #56 skrivet: 2006-09-22, 09:36:15 »
Moffast har rätt i att hålla upp dörrar kan ge de bästa kändisupplevelserna! Jag höll en gång upp dörren åt Ozzys förre gitarrist Jake E. Lee i Los Angeles 1994. Han kom och bar på två gitarrer. "Thanks man", sa han. DET är rätt jävla stort! :hella

 :respect :hella :bow


Jag har skakat hand med Trey Azagtoth (Morbid Angel)
 :banana :hella

guest562

  • Gäst
SV: Veckans "jag mötte lasse" tråd!
« Svar #57 skrivet: 2006-09-22, 10:08:34 »
Här är jag (inringad till vänster) på fotboll med hetsig partiledare.

/Cannon


Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Veckans "jag mötte lasse" tråd!
« Svar #58 skrivet: 2006-09-22, 10:59:56 »
Hur skall man se det i ett X
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

guest355

  • Gäst
SV: Veckans "jag mötte lasse" tråd!
« Svar #59 skrivet: 2006-09-22, 11:36:16 »
Jobbat på hotel för många år för att minnas alla...

Checkade in Staffan Ling igår i a f.

Så jag får nöja mig med det lilla som finns kvar av mitt minne.  :cartman

 

Senaste inlägg