Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Trängselskatt - snart är den här  (läst 5723 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest3

  • Gäst
Trängselskatt - snart är den här
« Svar #15 skrivet: 2005-10-20, 08:42:51 »
LMAO @ citatet som Prunis postade.

Om det är målet för försöket, vad i hela friden är då målet om man inför detta permanent? Varför kalla det försök?
Det besvarar fortfarande inte vad som försöks?

Hur kan kollektivtrafiken gynnas när man bränner miljarder på tullarna? :hm
Köp lite nya tåg istället. Man hör ju på radio varje dag att det är vagnbrist och att tåg därför är inställda.

Och för i h-sike, det måste ju finnas AC på roslagsbanan. Man svettas ju som en gris där sommartid. Finns knappt bilar att köpa idag utan AC. Då borde man väl kunna ha det på ett tåg som ju kostar miljontals kronor?

Bunta ihop sossarna och kasta dem till svinen. Här går gränsen för vad jag och många med mig orkar med.

guest192

  • Gäst
Trängselskatt - snart är den här
« Svar #16 skrivet: 2005-10-20, 15:09:13 »
"Â? Invånarna ska uppleva att stadsmiljön förbättras
Â? Mer resurser till kollektivtrafiken"

blaha blahaa, säger jag!  Vv se artikel nedan.


http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=476445&previousRenderType=2

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
Trängselskatt - snart är den här
« Svar #17 skrivet: 2005-10-20, 15:24:43 »
kommer inte finnas en parkering utanför tullarna... man åker dit sen komunalt... samma för dom inne i stan... kommer inte finnas en parkering nnstans i stan... inget nytt iofs

Utloggad Raft

  • Old Korean TV-star
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 577
Trängselskatt - snart är den här
« Svar #18 skrivet: 2005-10-20, 15:39:36 »
Från Stockholms"försökets" websida:

Utökad kollektivtrafik, första steget i Stockholmsförsöket

I samband med hösttrafik-omläggningen den 22 augusti startade SL en statligt finansierad satsning på kollektivtrafik med anledning av Stockholmsförsöket. Den utökade SL-trafiken fortsätter fram till och med december 2006. Sammantaget innebär SL:s satsning att ett stort antal resenärer fått helt nya resemöjligheter.

Utökade avgångar i spårtrafiken och på befintliga busslinjer: Där det är motiverat och möjligt har SL även förstärkt den spårbundna stomtrafiken dvs tunnelbanan, pendeltågen, Roslagsbanan, Saltsjöbanan och Lidingöbanan, med nya avgångar eller fler vagnar. Ett tjugotal befintliga busslinjer har också fått utökad trafik.

http://stockholmsforsoket.episerverhotell.net/templates/page.aspx?id=108

Samtidigt läser man på DN:

Flera turer inställda i t-banan
Tiotals turer ställdes in i Stockholms tunnelbana på torsdagsmorgonen efter att tolv tåg tagits in för kontroll efter en incident på onsdagen. Samtidigt bävar Connex för lövhalka på spåren.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=476636&previousRenderType=1

Jag är glad att de har köpt in fler tåg så att det kan bli fler avgångar, framförallt när tågen inte går när det 1, är löv på rälsen 2, snöat ute 3, är kallt ute 4, är för mycket sol. Deras nya satsning på busstraifiken som tydligen skall ha börjat har för min del inneburit 1! extra busstur per dag. Den går kl .10.20 på vardagar så vid 10-tiden så går det nu faktiskt 2 bussar i timmen mot normalt sett 1.

PS: I detta inlägg finns det en del ironi :DS

/Raft

guest192

  • Gäst
Trängselskatt - snart är den här
« Svar #19 skrivet: 2005-10-20, 19:11:39 »
eh Raft, du glömde fukt problemet...T-banan får kortis o börjar brinna vid regn eller hög luftfuktighet. Annars var allt annat rätt.  :thumb

guest319

  • Gäst
Trängselskatt - snart är den här
« Svar #20 skrivet: 2005-10-20, 19:34:53 »
Jo det ska bli intressant och se hur kollektivtrafiken ser ut dom två första veckorna innan folk bara skiter i allt och tar bilen ändå.

guest3

  • Gäst
Trängselskatt - snart är den här
« Svar #21 skrivet: 2005-10-20, 20:45:14 »
Men vad har vägtullar med utökad satsning på kollektivtrafik att göra?!?!

De som inte blir avskräckta av parkeringsavgifterna i stan, lär inte bry sig om en tjuga i vägtull.
Det är bara ännu ett sätt att suga pengar ur folk utan att använda dem till något nyttigt.

Personligen tycker jag Göran, som är ansvarig, skall anklagas för bedrägeri och olovligt utnyttjande av andras pengar (eller nåt sånt).

Och varför slipper riksdagsmän betala?!?!

guest3

  • Gäst

 

Senaste inlägg