Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: RainBow6 Las Vegas !!  (läst 3279 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest373

  • Gäst
RainBow6 Las Vegas !!
« skrivet: 2007-01-13, 22:03:03 »
ere ingen OGGIS som spelar detta spel ??

medlemmar av BG18 har köpt och testat detta spel och det är ju spännande som f*n
klart pulshöjande och lagom svårt på normal nivån (det finns en realistic nivå oxo)

Enspelarläget är riktigt svår att ta sig igenom om man inte anammar ett lugnt
spelsätt, även på den enklare av de två svårighetsgraderna. Inget för en Rambo således.

Multiläget är Superspännande och man får slita som ett djur för att ta sej igenom banorna
finna utgången och avsluta uppdraget.

det räcker med en skiva som skickas runt till alla som vill va med t ex under ett LAN
DREAD tycker att detta spel får klart godkänt  ---> även om det suger massor av kraft .....

Mera INFO här:
http://www.gamereactor.se/recensioner/9108/Rainbow+Six:+Vegas/

**********************************************************************************

tillägg: 4/2 2007

spelet var ju buggigt som f*n (för att uttrycka sej milt) precis som alla andra releaser från Ubisoft.
Till exempel kunde ens automatvapen hänga sej i de mest kritiska ögonblicken eller oxo lade spelet
bara ner verksamheten, men först fick man en blåskärm med hänvisning till DirectX drivisarna .. Men
nu har Ubisoft släppt patch 1.04 så nu funkar allt som det skall gott folk  :supporter och hostar man
från dedikerad server så flyter spelet gudomligt  :D

**********************************************************************************






Utloggad tussilago

  • Youngblood
  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 972
SV: RainBow6 Las Vegas !!
« Svar #1 skrivet: 2007-01-14, 03:50:21 »
Det fungerar inte på min dator då mitt grafikkort inte stödjer shader model 3.0. Men jag och en kompis köpte det till 360 och lirade co-op, helt sjukt kul! Klart ett av de bästa spelen till konsolen år 2006 och kan tänka mig att det är kul på dator och lan!
I was born for the storm, and a calm does not suit me.

guest466

  • Gäst
SV: RainBow6 Las Vegas !!
« Svar #2 skrivet: 2007-05-24, 10:52:30 »
 :thumb

Kör R6V och tycker det är en kanontitel. Vilka tider kör ni?

guest373

  • Gäst
SV: RainBow6 Las Vegas !!
« Svar #3 skrivet: 2007-05-24, 14:15:29 »
:thumb

Kör R6V och tycker det är en kanontitel. Vilka tider kör ni?

vi har slutat spela R6V ---> nu ere ARMA som gäller ---> hemma i vårt 1 Gb LAN
förutom detta spel kör vi GTR2, Flatout2 och Joint Operations International Conflict modden :o)
något annat har vi inte tid med  - faktum är att vi ägnar oss åt med pistolskytte, medeltida
aktiviteter (som Ekenäs nu i helgen) och gokart - dvs lillknodden kör och vi vuxna meckar, fyller på soppa
och har oss ;o) kolla in länken: http://www.nmkgokart.nu/   (kolla in bilderna under FORUM / Foto och Film)
(...) men tack för ditt intresse :D (och allt hinner vi med ;o) sova får man göra när man blir gammal !!

guest466

  • Gäst
SV: RainBow6 Las Vegas !!
« Svar #4 skrivet: 2007-05-24, 15:49:39 »
Meh... jag har iofs ArmA men inte testat det i MP. Tycker att AIn siktar ofta väldigt bra i det spelet och skjuter orealistiskt träffsäker automateld när man själv kan rikta och skjuta rakt på, klockren träff, men missa. Det är grymt irriterande.

guest373

  • Gäst
SV: RainBow6 Las Vegas !!
« Svar #5 skrivet: 2007-05-24, 16:17:13 »
Meh... jag har iofs ArmA men inte testat det i MP. Tycker att AIn siktar ofta väldigt bra i det spelet och skjuter orealistiskt träffsäker automateld när man själv kan rikta och skjuta rakt på, klockren träff, men missa. Det är grymt irriterande.

tycker att det är så i många "soldat" spel så kan fienden mykke mer och vi "mänskliga" spelare åker på
däng när fienden kan skjuta runt hörn, genom väggar och genom berg och kullar. men det får man väl ta.
ett o annat dödsfall får man räkna med ... fast i ARMA blir det ju extra träligt när man nästan klarat
ett större uppdrag och man dör på slutet pga av en oerhört träffsäker fiende som skjuter ihjäl en annan
med en ½ miss och man inte kan respawna pga att det inte finns några soldater kvar. men det får man väl ta.

... och när man ändå är i nedslagen i skorna pga klumpig programmering så kan man köra flatout 2 istället
och verkligen göra livet surt för alla AI och få betalt för det i poängsammanhanget :o) klart bra spel om man
vill avreagera sej på nåt !!



guest466

  • Gäst
SV: RainBow6 Las Vegas !!
« Svar #6 skrivet: 2007-05-24, 21:41:28 »
Jo jag har Flatout 2 men om jag vill avreagera mig kör jag oftast Aces High. Vilket brukar resultera i slakt av mindre erfarna spelare eller ännu mer frustration om man råkar på nån riktigt vass spakryckare eller kanske bara gör nått dumt själv. Men kul är det ändå, och utmanande!  :D Är just nu rankad 133 i jaktkategorin men då har jag inte flugit på ett par veckor heller, det är svårt och rätt tuff konkurrens men man är jävligt nöjd när man lyckas klättra i ranking. Poängen nollställs varje månadsskifte så det finns alltid chans till bättring ifall man är lite  :urrk eller  :joystick nån månad. :)

guest373

  • Gäst
SV: RainBow6 Las Vegas !!
« Svar #7 skrivet: 2007-05-24, 22:29:50 »
hade du kvar dina HOTAS ??




guest466

  • Gäst
SV: RainBow6 Las Vegas !!
« Svar #8 skrivet: 2007-05-24, 22:31:58 »
Naii den gick till Waxman på senaste LANet.  :innocent

:)

 

Senaste inlägg