Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Att spela i grupp - Så gör man  (läst 2262 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
Att spela i grupp - Så gör man
« skrivet: 2008-06-04, 11:52:00 »
Jag tänkte fylla på med lite tips, taktik och trix jag kom att tänka på efter vår oerhört roliga instansrunda igår.  Fyll på med mer tips om ni kommer på något.

1. Låt tanken pulla, och vänta några sekunder innan du anfaller/kastar en heal. Gör du inte det, är det mycket stor risk att tanken förlorar aggro.

2. Börja inte striden med att slänga iväg dina mest förödande combos. Starta med vanliga mjuka attacker, och vänta 10 sekunder innan du använder din "Decaptation from hell uber mega-attack.

3. Som dps bör du lägga talangpoäng i aggro-reducerande feats och talanger. Det är inte slöseri med poäng, tvärtom. Att specca minskat hate innebär att du faktiskt kommer att kunna använda dina specialare och combos utan att dra aggro. Det ger med andra ord MER dps att kunna använda combos, istället för att strunta i talangerna och istället tvingas stå och skjuta auto-shots.

4. Positionering: Stridssystemet i AoC innebär att skadan är riktad åt ett håll, det betyder att alla som står framför en mob kommer att få skada. Det är därför bra om tanken positionerar sig så att mobbsen har ryggen mot gruppen. Mobbs kan inte parera attacker bakifrån, och som melee-dps slipper du också få skada.

5. Använd inte knockbacks, utom i speciella nödlägen.

6. Får du aggro, spring MOT tanken, inte IFRÅN.

guest628

  • Gäst
SV: Att spela i grupp - Så gör man
« Svar #1 skrivet: 2008-06-04, 13:15:32 »
 :goodposting

Utloggad Buz

  • Brunkol, mums!
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 469
  • Det enda dåliga med att bli äldre är bakfyllorna
SV: Att spela i grupp - Så gör man
« Svar #2 skrivet: 2008-06-04, 13:50:10 »
 :stupid

tänkte lägga till att var inte rädda att köra med apprentices :)

Vi var en grupp på 6 glada i sanctum igår där minst 4 var apprentis till Daddy och det gick hru bra som helst (även tanken var apprentis).

Så ta mer er alla som vill och kör.
Som lockbete kan man ju säga att det var 4 bossar i sanctum som alla droppade 2 blå saker var ;)

PS. Tack för en jäkligt trevlig runda igår. Nästa gång blir det med en virre bredvid tangentbordet. DS.
/Buz
-----------------------------------------------
404 Not found

Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
SV: Att spela i grupp - Så gör man
« Svar #3 skrivet: 2008-06-04, 15:02:00 »
 :stupid
AVAST CLEARED !

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Att spela i grupp - Så gör man
« Svar #4 skrivet: 2008-06-04, 15:18:34 »
Vad gäller punkt 5 håller jag med. Vi kan säkerligen träffa på bossar där vi kommer att behöva knock backs som en interupt, men i SoBS verkar det inte finnas sådana.

Och vad gäller apprentis håller jag helhjärtat med - bilda grupper och in och röj!!! Ni behöver bara en lvl 37-42 sen kör ni!

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Att spela i grupp - Så gör man
« Svar #5 skrivet: 2008-06-04, 15:19:54 »
Ja jag vill in i SoBS när jag kommer hem.. Har en 6-7 quests där som behöver göras...

 

Senaste inlägg