Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Blir det bättre efter Tortage?  (läst 6671 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest34

  • Gäst
SV: Blir det bättre efter Tortage?
« Svar #15 skrivet: 2008-06-25, 15:29:26 »
learn to play your class noob..... :tease

Har inget med klassen att göra, tycker spelet i sig är relativt tråkigt.
Men kanske släpper, saknar verkligen wow-andan i det, men tog ju år att få fram den oxå.
Jaja, kanske skall ge det en till chans.

Utloggad Kuling

  • Old Shiny Ball
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 300
SV: Blir det bättre efter Tortage?
« Svar #16 skrivet: 2008-06-25, 17:52:48 »
Ja det känns inte riktigt som ett online spel, utan mer som ett singelclass game. Men de kanske blir bättre när de byggt på sig lite.

Utloggad Hornath

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 347
SV: Blir det bättre efter Tortage?
« Svar #17 skrivet: 2008-06-26, 00:12:07 »
Jag saknar också "känslan" i Conan. Jag har en PoM och en Conq på 30 och de var kul upp till 25, men sen infann sig inte rätta inlevelsen. Det är ruskigt snyggt och så men jag saknar drivkraften att levla. Jag har inga direkta mål och de föremål eller feats som jag lägger på gubben ser inte ut att göra någon verkan. :cry

Det känns som om spelet är långtifrån klart och jag kommer nog att vänta på ett antal patchar till innan jag sätter ordentlig fart med levlandet igen.

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Blir det bättre efter Tortage?
« Svar #18 skrivet: 2008-06-26, 08:07:56 »
Tyngdpunkten i AoC har ju sagts vara PvP och det kommer alldeles straxt en stor PvP-patch, men jag håller med om att de borde tänka mer på att folk gärna vill ha ball gear och epixx från sina räder - särskilt om man är gammal WoWare. (WoW är egentligen en enda stor geardatabas med ett snyggt interface runt som maskerar detta ;) )

Men hur som helst - i och med PvPtänket i AoC så kommer gear troligtvis aldrig att göra så hemskt mycket skillnad då man ogärna vill ge folk det övertaget som en blåsvartlila tunika från en drake kan ge i andra spel. Jag säger inte att det är rätt tänk, men det är så de resonerar på Funcom. De vill helt enkelt inte balansera spelet med hjälp av statshöjande gear.

Som tur är kommer det en skön sommar då man kan fokusera på annat och om det inte känns helt rätt i höst så är det ju ett gäng fräscha spel på gång.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Blir det bättre efter Tortage?
« Svar #19 skrivet: 2008-06-26, 08:27:40 »
Det finns ju en term som heter "MMO-Drifter" ;)

Det lär syfta på alla de gamla mmo-rävar som debuterade i Anarchy Online, Lineage och EQ, i denna genres barndom. Dessa herrar hoppar runt mellan massor av olika mmo:s, men stannar aldrig länge, eftersom den där underbara känslsan man hade från sitt allra första möte med ett äkta MMO inte vill infinna sig.

Jag känner igen mig själv i detta lite. Det är inte wow jag saknar, (tvärtom) men det är KÄNSLAN från den tiden då jag stapplade in i Darnassus med min lvl 10 karaktär första gången och bara gick runt och tittade, det är KÄNSLAN från den gången då jag, Pruneboy, Ragge och Gunslinger första gången stack ut våra små näsor i det första Contested Area utanför Darkshore. (Givetvis blev vi omgående och resolut, alldeles tok-gankade och fick till slut hjälp av Podomir)

Den känslan tror jag aldrig att jag kommer att få från något spel någonsin någon gång igen.

BRA SAKER MED CONAN:

1. Underbar grafik, härliga vackra, stämningsfulla miljöer.
2. Kul stridssystem. Som melee-klass måste man ha huvet med sig. Det är Realtid, och inte turn-base.
3. Roliga questar. Det är väldigt få grind-quests, och mer content.
4. INGEN JÄVLA REPUTATION FRÅN NÅGON JÄVLA FACTION. Det som för all framtid dödar mitt intresse för WoW och WotLOLK.
5. Casual. Det är ganska casual-vänligt. Ingen DeathPenalty att tala om, inga repaircosts (yay)

På det stora hela taget är jag väldigt nöjd, och framför allt har vi väldigt kul när vi spelar TILLSAMMANS. Det är ju trots allt ett mmo, och inget singlespel.

(sorry för caps, men det var DD:s fel ;) )

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: Blir det bättre efter Tortage?
« Svar #20 skrivet: 2008-06-26, 10:35:40 »
Kan bara hålla med DDL. Sen är det väl så med alla onlinespel att det går i vågor. Vissa delar av ens spelande är jätteroliga medans andra är nödvändiga för att kunna levla.
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Blir det bättre efter Tortage?
« Svar #21 skrivet: 2008-06-26, 19:18:20 »
Alltså detta är INTE WoW - när man fightas MÅSTE man aktivt vara med och inte trycka knappar i samma gamla ordning. Tycker det flesta quest är bra och fram till lvl 50 så har det funnits bra med innehåll, men efter det känns det lite tomt. Fram till 30-35 kan man solo om man är på det humöret men efter det behöver man en grupp för de svårare instanserna med dem roliga questen.

Jag vet att de flesta av er inte spelat nått annat MMO än WoW och då jämför allt med detta. Nu är det ju så att spelen ärver från varandra, dock inte allt. T.ex. så skulle jag gärna sett en PvP-del a'la DAoC, som enligt min mening lyckats bäst när det gäller strid mellan spelare och ändå behålla spelare mot miljö (PvE).

Så vill ni ha kul, hoppa in på TS så ser vi till att sätta ihop lite roliga grupper.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

 

Senaste inlägg