Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Enemy Territory: Quake Wars  (läst 10111 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
Enemy Territory: Quake Wars
« skrivet: 2006-05-11, 21:29:58 »
Detta spel ser riktigt lovande ut. För den som ännu inte sett några dumpar från detta, så kan man kolla hos FZ (f.d. Fragzone):

http://www.fz.se/bildarkiv/album_show.php?id=912

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
Enemy Territory: Quake Wars
« Svar #1 skrivet: 2006-05-11, 22:57:22 »
Det ser onekligen intressant ut. extra bra eftersom det inte är EA som publicerar det :D

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
Enemy Territory: Quake Wars
« Svar #2 skrivet: 2006-05-12, 12:44:00 »

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
Enemy Territory: Quake Wars
« Svar #3 skrivet: 2006-06-02, 12:22:25 »
Game Critics Award delade ut "Best multiplayer game of E3" till ETQW. En i spelsammanhang rätt tung utmärkelse. Iofs fick BF2 samma utmärkelse förra året, men konkurransen var ju rätt liten. I år fanns spel som UT2007, BF2142 och Crysis med. Men ETQW (som görs av moddargänget Splashdamage i england) vann alltså. Det bordar gott inför framtiden.

guest273

  • Gäst
Enemy Territory: Quake Wars
« Svar #4 skrivet: 2006-06-02, 12:36:03 »
:drool

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Enemy Territory: Quake Wars
« Svar #5 skrivet: 2006-11-12, 20:15:34 »

Utloggad Hellacopter

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 157
    • Speedfreaks
SV: Enemy Territory: Quake Wars
« Svar #6 skrivet: 2006-11-12, 21:14:06 »
Kollade på filmerna men jag är inte inte impad.

Jag misstänker en viss obalans i spelet där utomjordingarna har bättre vapen än människorna. Jag har säkert fel för har spelet sådan obalans så kommer det inte att sälja något ö h t...

Jag längtar fortfarande efter ett online fps a´la battlefield serien med helt förstörbara miljöer och ännu större kartor... :hella
För att skapa musik krävs en bra musiker, för att "spela" hiphop behövs bara en dåligt uppväxt

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Enemy Territory: Quake Wars
« Svar #7 skrivet: 2006-11-13, 14:07:21 »
Misstänker att det finns en viss mättnad vad gäller andra världskriget på spelmarknaden just nu? Man får nog hålla till godo med moddar på kommande spel tills något spelhus känner att WWII är hett igen. QW verkar ju vara lämpligt att modda om till åtminstånde realism utan aliens?

Andra spel som hade vart smaskigt att få på PC:n är ju annars
Rainbow six: Vegas (Xbox 360)
Gears of war (Xbox 360)
samt:
Resistance: Fall of man (Playstation 3]

För tillfället verkar det som om konsolerna har de intressantaste titlarna... Kanske får bli en 360 i julklapp :drool OCH en PS3 :D

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: Enemy Territory: Quake Wars
« Svar #8 skrivet: 2006-11-13, 15:13:46 »
Men det är ju exakt samma upplägg som BF2142, men 2142 är inte så spacesat?!?!?!?
2142 bygger inte på Quake, utan är mer standardvapen (eller ska vi säga som man tror att vapnen kommer se ut).
Miljöerna och grafiken är exakt den samma, så varför köpa detta????

DD

Ps. Det kommer säkert någon "hottad" variant på ett WWII spel, och då har man ju hela sviten....dvs WWII (vad det nua kan heta, BF2 (moderna combat) PoE och 2142!!!!



Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Enemy Territory: Quake Wars
« Svar #9 skrivet: 2006-11-13, 15:20:09 »
varför köpa detta????

Bättre spelmotor?

Utloggad Ruskprick

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 241
SV: Enemy Territory: Quake Wars
« Svar #10 skrivet: 2006-11-13, 15:25:36 »

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: Enemy Territory: Quake Wars
« Svar #11 skrivet: 2006-11-13, 16:04:46 »
oki...VARFÖR spelar inte ALLA WoW isåfall????? *asg*
Bättre spelmotor? - mer öppnare arkitektur?
Inte EA - men ett annat bolag?

Njaeeeee.....vet inte riktigt, liret ser inte bättre ut än 2142, tvärtom...lite förmycket och överdrivet.....gammla hus och hypervapen!!!!

DD


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Enemy Territory: Quake Wars
« Svar #12 skrivet: 2006-11-13, 16:27:27 »
WoW-delen förstod jag inte riktigt... Men vad menar du nu Stefan? Ska vi inte bevaka utvecklingen av nya spel längre? Ska vi utgå från att det inte kommer något bättre spel som samlar intresset från OG än BF2? Och menar du att det inte kommer att vara några förbättringar i ett spel som släpps efter BF-spelen? :hm

Quake-motorn ligger bakom ett gäng bra spel och om de lyckats utveckla den till ett läge där man kan vara 64 spelare i en mjukt flytande, dynamisk värld som går att modda till vad man vill i spelväg, är inte det bra då? Att BF-serien är bra betyder väl inte att alla andra spel automatiskt blir sämre? Vi har ju som intresse att spela spel här och jag tycker i alla fall att QW ser intressant ut för att fortfarande vara under utveckling. Det är ju en beta vi har sett prov på i denna tråd. Men för all del: Man kan inte uttala sig om vare sig det ena eller det andra utan att ha spelat den färdiga produkten. JAG är alla fall intresserad av att se vad det blir av detta spel. :)

Det är inte en överdriven gissning att det ganska snart efter release kommer en hel del intressanta moddar såsom red orchestra eller strike force-liknande spel. quake och unreal är ju de mest moddingvänliga motorerna vi har - Med stöd från utvecklarna tom.
« Senast ändrad: 2006-11-13, 16:30:20 by Pruneboy »

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Enemy Territory: Quake Wars
« Svar #13 skrivet: 2006-11-13, 16:57:05 »
 :stupid

Skulle man börja jämföra spel så så skulle iaf jag välja Quake motorn över Bf motorn alla dar i veckan och 2 ggr på söndag.. WoW kan man ju inte ens jämföra med... Det är ju ett mmorpg, medans QW och BF är fps.

Sen att EA inte har ett finger med i QW gör att QW verkar mycket lovande för mig iaf  :D

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: Enemy Territory: Quake Wars
« Svar #14 skrivet: 2006-11-13, 17:00:14 »
äsch......

Det jag menar är att spelet QuakeWars ser EXAKT ut som BF2142, med undantag att man har lador istället för moderna hus. Mec och övrigt är lite mer Alien-Designat, och ljudet låter futuristiskt!!!
Motorn och vad som KOMMA skall är högintressant, dvs om dom bygger något som t.ex WWII spel eller vad det nu kan vara...jag menade inget annat, och det som då förvånar en, när alla jagar ett spel som vi ska lira, så är folk nyfikna på ett spel som SER och verkar vara identiskt med ett redan utgivet spel...hänger du med?

Alltså, folk gillar t.ex inte BF2 - accepteras verkligen!. Så kommer GRAW, alla ska lira, men det tar väl ett par veckor, sen dör spelet, för att det inte är körbart överhuvudtaget, MEN det var snyggt!

Grejen är väl bara den att det inte är någon större skillnad på spelen...BARA det!

och inte att vi ska stoppa utvecklingen  :thumb

DD

Edit: VAD är det som är så fel med EA???...jag fattar det inte riktigt???? Buggigt spel...tja, inte på låååånga vägar så mycket buggar som det varit i de nya spelen som kommit till dags dato ialafall....Jag tycker det verkar vara en extrem inställning, kolla bara på NWN2, där patchar dom hur mycket som hellt, men folk accepterar det, GRAW som jag nämde, gick inte ens att spela, och NEJ jag försvarar inte EA, utan bara undrar över hur tänket går.....men det är klart, har man en princip som säger att det värsta som finns är EA, eller att man aldrig betalar för uppdateringar, eller att man inte någonsin (principiellt) betalar för att spela ett spel on-line....LÄR man få ändra åsikt väldigt snart eller sluta lire...Ja, köpa en konsoll hjälper knappast, för trot eller ej, dom tar BETALT för att man ska kunna spela on-line! KRAM på er ALLA! :thumb
« Senast ändrad: 2006-11-13, 17:04:58 by deathdealer »


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

 

Senaste inlägg