Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Mobiltelefoner med wlan !!  (läst 3573 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest273

  • Gäst
Mobiltelefoner med wlan !!
« skrivet: 2007-02-03, 13:19:49 »
Om man har en mobil med wlan .. och har ett trådlöst nätvärk kan man surfa helt kostnadsfrit då med sin egen mobil eller kostar det att koppla upp från mobilen .. jag menar finns det avgift för wlanet ochså !! kollat på weben men hittar inget förståligt ..

*har spanat efter en Nokia N80 Internet Edition med kontant kort

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Mobiltelefoner med wlan !!
« Svar #1 skrivet: 2007-02-03, 15:11:53 »
Nu är inte jag helt hundra. Men min första tanke går till en utbildning jag precis gick på jobbet gällande 3G och Globetrotter. (Ett kort man sätter in sitt sim-kort i, kör in kortet i datorn och sen kan man surfa hej vilt. Detta kanske inte alls är samma sak... men då får någon lärd OG:are knäppa mig på näsan. *inväntar knäppet*)

Det som var skrämmande där var kostnaden. Hos Telia kostar det 25-12kr/MB man tankar ner. (Beroende på hur man tankar ner.)

Om samma gäller för mobilen och wlan ska jag låta vara osagt. Men innan du vet till 100%... var försiktig så att du inte får en räkning på flera tusen extra kronor.

guest1327

  • Gäst
SV: Mobiltelefoner med wlan !!
« Svar #2 skrivet: 2007-02-03, 16:03:11 »
Jag har en Qtek 8310 och med den kan jag surfa helt gratis hemma då den har WLan.
Men iblan verkar det som om sufningen ändå går över GPRS..  Det hörs ju när det surrar i högtalarna.
Men sätter jag telefonen i Flight mode (dvs Telfonen död) så funkar det utmärkt

guest34

  • Gäst
SV: Mobiltelefoner med wlan !!
« Svar #3 skrivet: 2007-02-03, 16:19:37 »
Jag har en Nokia N80 och tycker personligen att den suger ponny!
Kan inte rekommendera någon att skaffa den... :womit

guest273

  • Gäst
SV: Mobiltelefoner med wlan !!
« Svar #4 skrivet: 2007-02-03, 20:01:48 »
Hos Telia kostar det 25-12kr/MB man tankar ner. (Beroende på hur man tankar ner.)
Ops, rena rånet .. med kontant kort så blir det nog inte att tanka hem dvd filmer då inte  !!

Jag har en Qtek 8310 och med den kan jag surfa helt gratis hemma då den har WLan.
Men iblan verkar det som om sufningen ändå går över GPRS..  Det hörs ju när det surrar i högtalarna.
Men sätter jag telefonen i Flight mode (dvs Telfonen död) så funkar det utmärkt

Finemang Qtek 8310 sa du ... ska kolla på den

Jag har en Nokia N80 och tycker personligen att den suger ponny!
Kan inte rekommendera någon att skaffa den... :womit

Attans .. var lite "sugen" på just en sådan, hur kommer det sig att den ... äh suger så bra då !!!  :cartman

guest1327

  • Gäst
SV: Mobiltelefoner med wlan !!
« Svar #5 skrivet: 2007-02-03, 20:04:41 »
Hum Jag tror Qtek nyligen bytt namn,, men jag minns inte vad de heter nu... Mitac   ???  kanske+... Nä jag vet inte...


Lycka till..

Qtek är en sk smartphone... Den har Windows Mobile i sig och funkar utmärkt i windows miljö... 


Utloggad Hellacopter

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 157
    • Speedfreaks
SV: Mobiltelefoner med wlan !!
« Svar #6 skrivet: 2007-02-03, 20:05:39 »
Hum Jag tror Qtek nyligen bytt namn

HTC heter de numera...
För att skapa musik krävs en bra musiker, för att "spela" hiphop behövs bara en dåligt uppväxt

guest1327

  • Gäst
SV: Mobiltelefoner med wlan !!
« Svar #7 skrivet: 2007-02-03, 21:07:30 »
Helt rätt!!

 :thumb


 

Senaste inlägg