Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Dags för nya delar..  (läst 3598 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Raft

  • Old Korean TV-star
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 577
Dags för nya delar..
« skrivet: 2008-01-06, 16:20:56 »
Ohla. En bekant till mig är skyldig mig en tjänst och jag funderade då på att be personen köpa ut lite delar till en riktigt bra dator. Dock så har jag inte möjlighet att be henne köpa allting då hon inte är skyldig mig så mycket och inte heller har jag själv någon möjlighet att lägga pengar på ny burk nu. Min fråga till er insatta blir därför vad ni tycker jag skall be henne köpa. Nya bra pryttlar att stoppa in i burken dvs.

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
SV: Dags för nya delar..
« Svar #1 skrivet: 2008-01-06, 16:29:41 »
skulle vara bra att veta vad du har i burken nu om det e nått man kan använda sålänge...

edit: och hur mycket pengar det ska läggas...

Utloggad Raft

  • Old Korean TV-star
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 577
SV: Dags för nya delar..
« Svar #2 skrivet: 2008-01-06, 17:13:09 »
Vi pratar om en helt ny burk. Låt oss säga diverse delar för ca 5000 kr. Så snart kåken är klar och banken är nöjd så kommer jag själv att köpa resten av prylarna. En bra speldator är mitt önskemål i slutändan.

guest253

  • Gäst
SV: Dags för nya delar..
« Svar #3 skrivet: 2008-01-06, 18:38:41 »
Om du ska ha grejjer just nu till en dator som du får färdigställa senare skulle iaf jag satsa på saker som kan finnas ett tag på marknaden utan att rasa grovt i pris eller prestanda. Nätagg och chassi är väl det jag främst kommer på.

Annars råder jag dig till att vänta tills du kan fixa hela burken på en gång. Det brukar vara det bästa.

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad Raft

  • Old Korean TV-star
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 577
SV: Dags för nya delar..
« Svar #5 skrivet: 2008-01-06, 21:37:00 »
CHASSI
http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=ANTNINEH

PSU
http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=ANTTPQUAT850W

Kanonförslag. Någon som har något annat? Kanske ett trevligt moderkort, grafikkort till detta lilla paket elelr varför itne en schysst fläkt som passar burken..

Jo jag vet CyberLizard. Helst skulle jag vilja vänta men hon vill fixa detta så snart som möjligt och jag kan tyvärr inte färdigställa den nu.

guest253

  • Gäst
SV: Dags för nya delar..
« Svar #6 skrivet: 2008-01-07, 05:08:56 »
Well, om du inte har en hyffsad färglaserskrivare kanske det går att knö in i dealen också. Vet att jag sneglar på billighetsvarianterna just nu, men hade jag chansen skulle jag ta åtminstonde en i mellanklassen. Vad den nu är numera.

Edit: denna kanske? Vi hade en äldre version där jag jobbade (för ett år sedan) som stod och fick tugga ganska duktigt ibland. Men jag vill väl minnas att jag var hyffsat nöjd med utskrifterna då iaf. Men men försök att ALLTID se till att du får se en provutskrift innan du köper en skrivare. Visst ja, länken...: http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=KMMC2530DL

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: Dags för nya delar..
« Svar #7 skrivet: 2008-01-07, 09:50:58 »
När det gäller laserskrivare så är det viktigt att titta på hur mycket tonern kostar, hur många sidor varje toner räcker till osv. Tänk på att sidantalet som står är räknat på 5% täckning per sida, alltså om det bara är text. Många gånger kan det vara bättre att läga lite mer på skrivaren och köpa det märke som man får mest valuta för pengarna i utskrifter räknat. Sen har vi dom där roliga sakerna som imagedrum. Det är den delen som fixerar utskriften. Där gäller det att kolla priset och sen om det sitter en fixerings enhet i eller om det är en till varje färg. Dessa kostar lika mycket som en toner eller kan till och med vara lite dyrare. Då kan man lätt räkna ut att det kan bli dyrt om det är en till varje färg. Jag har ingen koll på om det finns kombinerade eller bara en toner för varje färg. Där är det också bättre att ha separerade med tanke på kostnaden.

Glömde säga att tonern kostar mellan 600 -upp till flera tusen styck beroende på märke och hur många sidor den räcker till.
« Senast ändrad: 2008-01-07, 09:59:44 by Looser »
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad Raft

  • Old Korean TV-star
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 577
SV: Dags för nya delar..
« Svar #8 skrivet: 2008-01-07, 23:51:49 »
Jag tackar och bockar för förslagen men känner dock att skrivare/scanner mm är något jag väntar med.

guest319

  • Gäst
SV: Dags för nya delar..
« Svar #9 skrivet: 2008-01-08, 03:58:32 »
Möss och tangentbord brukar vara framtidssäkra.

Annat som är framtidssäkert är ju LEKSAKER!!


Utloggad Raft

  • Old Korean TV-star
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 577
SV: Dags för nya delar..
« Svar #10 skrivet: 2008-01-08, 15:44:55 »
haha.. En ny mus kan ju alltid vara trevligt, min nuvarande börjar kännas lite sliten.

 

Senaste inlägg