Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Old Gents BF:BC2 server  (läst 40736 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
SV: Old Gents BF:BC2 server
« Svar #30 skrivet: 2010-03-27, 13:45:26 »
Hur har ni satt upp konfigen av servern för att mixa spellägen och kartor? Vi kör det vanliga enläges hemma-borta varianten och det är ganska trist!

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


Utloggad Supragod

  • Old Bassplayer
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 294
    • www.myspace.com/dannysupragod
SV: Old Gents BF:BC2 server
« Svar #31 skrivet: 2010-03-27, 14:22:08 »
Gillar servern skarpt.. men nu är det så att jag har gått o blivit permbannad från den. Och inte pga fusk... någon som vet vem jag kan kontakta om detta? Vill bara höra vad andra admins tycker, det var en admin från SG men när jag skriver om det på deras sida så får jag inget svar.

Tack på förhand

Tjena!

Det var jag som bannade dig i 50min för ditt konstanta gnällande om baserape reglerna. Det finns uncaps på varje karta (på vissa bara en och för ett lag). Där får man inte skjuta folk. Punkt slut.
Acceptera detta, sluta gnäll om att det är så. Annars kommer du tyvärr bli bannad igen och igen och igen... Ja du förstår poängen...
Jag tror inte bannen ligger kvar men om den skulle göra det kan du hojta till på Steam om du har. Finns där under Garrh.

mvh
Supra



Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: Old Gents BF:BC2 server
« Svar #32 skrivet: 2010-03-27, 15:03:01 »
Hur har ni satt upp konfigen av servern för att mixa spellägen och kartor? Vi kör det vanliga enläges hemma-borta varianten och det är ganska trist!

Vi använder PRoCon som adminverktyg http://phogue.net/ :)

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

guest3212

  • Gäst
SV: Old Gents BF:BC2 server
« Svar #33 skrivet: 2010-03-28, 16:54:04 »
Gillar servern skarpt.. men nu är det så att jag har gått o blivit permbannad från den. Och inte pga fusk... någon som vet vem jag kan kontakta om detta? Vill bara höra vad andra admins tycker, det var en admin från SG men när jag skriver om det på deras sida så får jag inget svar.

Tack på förhand

Tjena!

Det var jag som bannade dig i 50min för ditt konstanta gnällande om baserape reglerna. Det finns uncaps på varje karta (på vissa bara en och för ett lag). Där får man inte skjuta folk. Punkt slut.
Acceptera detta, sluta gnäll om att det är så. Annars kommer du tyvärr bli bannad igen och igen och igen... Ja du förstår poängen...
Jag tror inte bannen ligger kvar men om den skulle göra det kan du hojta till på Steam om du har. Finns där under Garrh.

mvh
Supra



Hmm, de va inte jag som började gnälla, fyi. sen 50min? provade komma in igår och de står att jag blir kickad (händer 24/7) fast att servern är tom.

mvh
Den gnälliga.

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: Old Gents BF:BC2 server
« Svar #34 skrivet: 2010-03-28, 21:41:47 »
Jag kan inte hitta dig någonstans i någon ban-lista på vår server.....

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad Supragod

  • Old Bassplayer
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 294
    • www.myspace.com/dannysupragod
SV: Old Gents BF:BC2 server
« Svar #35 skrivet: 2010-03-28, 22:08:58 »
Hmm, de va inte jag som började gnälla, fyi. sen 50min? provade komma in igår och de står att jag blir kickad (händer 24/7) fast att servern är tom.

mvh
Den gnälliga.

För min del spelar det ingen roll om du var först eller sist med att gnälla.. Du slutade aldrig trots att jag och andra admins sa åt dig. 50 min tycker jag är alldeles lagom tid för dig att tänka efter och kanske lära dig nåt.

Jag hittar inte heller dig i några banlistor så det vette tusan vad som händer.
Vi får kika på det och hitta en lösning.

/Supra

guest3212

  • Gäst
SV: Old Gents BF:BC2 server
« Svar #36 skrivet: 2010-03-28, 23:56:26 »
Jag kan inte hitta dig någonstans i någon ban-lista på vår server.....
Hmm okej, skummt. provar igen när jag kommer hem.

För min del spelar det ingen roll om du var först eller sist med att gnälla.. Du slutade aldrig trots att jag och andra admins sa åt dig. 50 min tycker jag är alldeles lagom tid för dig att tänka efter och kanske lära dig nåt.

Jag hittar inte heller dig i några banlistor så det vette tusan vad som händer.
Vi får kika på det och hitta en lösning.

/Supra

Okej. men skit i bannen nu... bryr mig inte så mycke ville bara vara rättvis. Men nu är det så här att du har brutit mot EAs regler... Säger inte att det är ditt fel du gör nog bara som du är tillsagd. Hittade detta på EAs egna regel sida:

"Disallowing repeated main base camping/attacking of bases that cannot be captured. However, in such cases, attacking the base with reasonable intent to take out assets (artillery, command outpost, or radar) are acceptable."

Alla regler kan ni hitta här

Detta visar att ni INTE får lov att ha "No attacking uncap" eller "no base rape". Jag vill inte anmäla eller ngt, vill bara visa att även admins har fel ibland.

//Snaert EDIT: Kommer in på servern nu.

Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
SV: Old Gents BF:BC2 server
« Svar #37 skrivet: 2010-03-29, 01:29:04 »
"Disallowing repeated main base camping/attacking of bases that cannot be captured. However, in such cases, attacking the base with reasonable intent to take out assets (artillery, command outpost, or radar) are acceptable."

Det stycket föregås av:

"Server Administrators may implement and enforce rules that result in minor changes to gameplay behavior or styles as long as these are clearly stated before a player starts playing on a server. These rules typically introduce minor or limited restrictions on how a certain aspect of the game can be used, but do not create or promote an environment that would allow abuse of the scoring/award system. Examples of such rules that are acceptable are:"

Dessutom känns det, med tanke på ordvalet take out assets (artillery, command outpost, or radar) som detta är mer aplicerbart på äldre BF-utgåvor och inte BC2.

Slutsats, som serveradministratör hade jag gjort exakt samma sak som Supra...

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


guest3212

  • Gäst
SV: Old Gents BF:BC2 server
« Svar #38 skrivet: 2010-03-29, 04:55:53 »
Joo, som jag sa säger inte att de e hans fel eller något sånnt. Sen så gäller det alla BF.  De står inte någonstans att vi inte får göra det... förutom på hemsidan och de står inte någonstans var reglerna finns. om man kollar på "Server Administrators may implement and enforce rules that result in minor changes to gameplay behavior or styles as long as these are clearly stated before a player starts playing on a server.[/u]". Fattar dock inte hur dom har tänkt med "before a player starts playing...".

Slutsats, som serveradministratör hade jag gjort exakt samma sak som Supra...

Det hade förmodligen jag med... Men är de rätt eller fel?


Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: Old Gents BF:BC2 server
« Svar #39 skrivet: 2010-03-29, 07:55:41 »
Skönt att du kommer in på servern igen :)

Bannen var legitim (jag har läst loggen).
I dagsläget får alla som loggar på servern meddelande om att Baserape och Bad behaviour kommer att medföra kick/ban.

Vi betalar för servern och vi gör vårt bästa för att styra den så att det ska bli bästa möjliga spelklimat.

Enos Pork, KL för Old Gents

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad Supragod

  • Old Bassplayer
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 294
    • www.myspace.com/dannysupragod
SV: Old Gents BF:BC2 server
« Svar #40 skrivet: 2010-03-29, 20:04:30 »
Enos: Alla fick meddelande om Baserape även när Snaert blev bannad så.

Snaert: Du tror inte jag har koll på reglerna? VI tillsammans har satt upp vilka tolkningar av reglerna som är ok. Dom finns att läsa här http://www.skyttegrav.se/viewtopic.php?f=4&t=4802 .

Det är väldigt viktigt att alla som besöker vår server har en trevlig spelupplevelse. Jag skulle inte tveka en sekund att banna dig igen om du beter dig likadant igen. Så jag hoppas du har lärt dig någonting och kanske till och med uppskattar att vi försöker hålla servern ren från ovårdat språk och dålig attityd.

/Supra

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: Old Gents BF:BC2 server
« Svar #41 skrivet: 2010-03-31, 07:36:39 »
Nu finns även de 2 "nya" banorna med i kartrotationen.

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

guest3212

  • Gäst
SV: Old Gents BF:BC2 server
« Svar #42 skrivet: 2010-04-01, 01:07:24 »
I dagsläget får alla som loggar på servern meddelande om att Baserape och Bad behaviour kommer att medföra kick/ban.

Enos Pork, KL för Old Gents

Ja du.. De dära meddelandet om reglerna kommer inte upp för mig. Det blev diskution om reglerna idag (även mellan dom admins som fanns på servern (Helios tror jag va en av dom.)). Ville bara säga det så ni vet om de.


Jag skulle inte tveka en sekund att banna dig igen om du beter dig likadant igen.

Okej, de e lugnt. Du behöver inte oroa dig för mig längre... spelar inte på er server mer. I.o.m att t.o.m admins chaffsar (med varran) om reglerna på servern.

guest3224

  • Gäst
SV: Old Gents BF:BC2 server
« Svar #43 skrivet: 2010-04-04, 17:49:22 »
Hej!
Battlefield551 här från Skyttegrav.se

Kort info angående [SG]-taggen:
Att ha [SG] framför sitt namn betyder INTE automatiskt att den spelaren är admin. Jag som är WiC och BF:BC2 admin får även använda [SG] i andra spel, till exempel CoD eller BF 2 även om jag inte är admin i just det specifika spelet.  Gamla admins (som numera är Veteraner) får också använda [SG]-taggen.

Vi vet att det kan ställa till problem på Bad Company 2 servern, någonting som vi försöker lösa.

Diskussioner om regler, kicks och annat ska föras på forumet, inte in game.

guest2209

  • Gäst
SV: Old Gents BF:BC2 server
« Svar #44 skrivet: 2010-04-04, 19:49:30 »
Det är nog inget större problem, många med OG tag är inte heller admin. (eller?)

-cb99

 

Senaste inlägg