Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Vilket mobilabonnemang?  (läst 2105 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest1645

  • Gäst
Vilket mobilabonnemang?
« skrivet: 2013-04-26, 19:07:31 »
Min gamla iPhone har börjat ge upp och jag funderar på att skaffa ny telefon. Det kommer bli en Android (iPhone fungerar inte alls för det jag använder telefonen till) och lutar åt en Galaxy S4.

Men, min fråga är inte vilken telefon som är bäst utan vilken leverantör.
Jag har just nu abonnemang hos Telia, men eftersom jag använder jobb-mobilen till allt utom att ringa med (SMS'ar med WhatsApp) så har jag missat hur otroligt kassa på surf de blivit. Inte just surfen, men mängden.
Det lutar alltså åt att gå till 3 istället, som ger 10 GB surf i ett av sina baspaket, men jag har ingen erfarenhet alls om vad de har för täckning eller upptider eller liknande?
Kommer det innebär många tillfällen man sitter på bussen till jobb och svär för att man inte kan starta Netflix eller Crunchyroll, eller är de i stil med de andra, så bara tillfällen då och då?

Jobb-telefonen är en S2 med Telia och sambon har en S3 med Telia (men från tiden när man kunde välja mer surf och mindre samtal). Så det finns en orsak till att jag väljer en Galaxy, jag vet att den gör det jag vill ha min telefon till. ;)

 

Senaste inlägg