Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Diablo  (läst 13825 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo
« Svar #30 skrivet: 2021-09-17, 20:06:31 »
Ok då hänger jag med. Det hade nog gått att fixa men det är ju frestande att köpa en ny burk speciellt nu när D2R är så nära. Jag har funderat på att bygga en ny dator jag med men då är det ju så svårt att få tag på RTX-korten, speciellt en billig 3080 som jag vill ha.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Hardwired

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 720
  • I'm not insane! My mother had me tested...
SV: Diablo
« Svar #31 skrivet: 2021-09-18, 00:17:36 »
Kan definitivt tänka migatt skaffa detta och köra.

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

League of Legends
EU/West: Hardwired

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo
« Svar #32 skrivet: 2021-09-18, 08:26:10 »

Ok då hänger jag med. Det hade nog gått att fixa men det är ju frestande att köpa en ny burk speciellt nu när D2R är så nära. Jag har funderat på att bygga en ny dator jag med men då är det ju så svårt att få tag på RTX-korten, speciellt en billig 3080 som jag vill ha.


Grafikkorten absurt dyra nu,  hoppas att framtiden ser ljusare ut på den fronten sen, när man vill uppgradera till högre =)..


Kan definitivt tänka migatt skaffa detta och köra.

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

Vad roligt =)  Diablo2 verkligen en nostalgi  :thumb :D






Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo
« Svar #33 skrivet: 2021-11-01, 08:00:28 »
Fick min nya stationära config dator ifrån webhallen i lördag eftermiddag  :D :D Jag hunnit spela lite diablo2 resurrected, bara typ 1 månad senare, men jag tror inte missade så mycket då spelet har haft mycket buggar och stora problem med trafiken på deras servers. Läste senaste igår att blizzard jobbar för fullt lösa dessa server problem mängden spelare som börjat spela. Dessutom verkar som om att det ska ha en PTR nästa vecka för en test som de verkar lite hemlighetsfulla kring? Ny content eller nytt event?  :thumb  vi får se.


Kommit till act 3 och spelet är enstående vackert och brutalt och mörkt på samma gång!! Har i skrivande stund en paladin lvl 20, och en amazon lvl 15.  Jag och Ikon spelar en hel del, så det bara joina in om ni vill =)
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo
« Svar #34 skrivet: 2021-12-20, 12:56:53 »
I torsdags förra vecka avslöjades en stor balancerings patch och nya saker till diablo2 resurrected som ska släppas början av 2022.
Det som stod på agendan var - kunna uppgradera set items, nya runewords,  "klassers skills ska få sig ett lyft, även medhjälparna ska få sig en rejäl förändring. Nya lvl 85 områden ska öppnas upp och mycket annat!!


Edit Källan till allt nytt  :supporter :thumb  https://news.blizzard.com/en-us/diablo2/23746135/diablo-ii-resurrected-patch-2-4-highlights-coming-soon
« Senast ändrad: 2021-12-21, 12:02:07 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo
« Svar #35 skrivet: 2021-12-22, 09:30:46 »
Lite konstigt att de vill buffa medhjälpare som är mest för singleplayer, men å andra sidan inget om immunities som slår hårdast mot singleplayer. Lite nya runewords kan vara kul, men då gäller det att de inte blir för hög level för man har ju bara 4(?) månader på sig innan laddern slutar.

Vi får väl se om jag lirar den första laddern när den kommer. I februari kommer både Lost Ark, Dying Light 2 och Elden Ring ut. Finns stor risk att jag kommer att "fastna" i åtminstone ett av dessa.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo
« Svar #36 skrivet: 2021-12-24, 15:09:06 »
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo
« Svar #37 skrivet: 2021-12-25, 17:04:13 »
Lite nytt gameplay från D4:
https://www.youtube.com/watch?v=Ygz21oiv20A


Snygg gameplay men fortfarande känns cartonish på något sett lite som diablo3, kanske blir bättre med tiden??  Jag skulle vilja att dem går mer åt det här hållet -  https://www.youtube.com/watch?v=1ZDPVCtzCSQ    :D :D :supporter
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo
« Svar #38 skrivet: 2021-12-26, 08:30:03 »
Jag tror du är ute efter... "Dark Souls-grå" :)
Att ha vissa områden som är gråa är inget problem, men om hela spelet är så blir nog ganska enformigt. Jag är ganska nöjd med nya grafiken. Det bästa är att den totalt asfula färg-gröten i bakgrunden från D3 är borta. Och det hamnar blod på din figur, det gör det inte ens i D2.

Har du förresten spelat demot på Spark In the Dark?. Det märks att de är ute efter en isometrisk Dark Souls. Tyvärr har man inte lyckats så bra för striderna har inte alls samma dimensioner som DS. Dessutom har man en lite udda mekanism som går ut på att tappar hälsa om man spenderar för mycket tid i mörker och får tillbaka hälsa om man ställer sig bredvid en ljuskälla. Räkna med att det är MYCKET mörker i det spelet  :scared https://store.steampowered.com/app/1315180/Spark_in_the_Dark/

TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo
« Svar #39 skrivet: 2021-12-26, 18:46:02 »
Jag tror du är ute efter... "Dark Souls-grå" :)
Att ha vissa områden som är gråa är inget problem, men om hela spelet är så blir nog ganska enformigt. Jag är ganska nöjd med nya grafiken. Det bästa är att den totalt asfula färg-gröten i bakgrunden från D3 är borta. Och det hamnar blod på din figur, det gör det inte ens i D2.

Har du förresten spelat demot på Spark In the Dark?. Det märks att de är ute efter en isometrisk Dark Souls. Tyvärr har man inte lyckats så bra för striderna har inte alls samma dimensioner som DS. Dessutom har man en lite udda mekanism som går ut på att tappar hälsa om man spenderar för mycket tid i mörker och får tillbaka hälsa om man ställer sig bredvid en ljuskälla. Räkna med att det är MYCKET mörker i det spelet  :scared https://store.steampowered.com/app/1315180/Spark_in_the_Dark/




Nej  jag har inte provat detta, och jag förstår det blir ju enformigt när är mörkt hela tiden.. Diablo4 kommer säkert bli många timmar i =).. Såg lite mer gameplay och jag gillar ljuset i D4 det vackert må säga, och det verkar finnas gothic här med =)
« Senast ändrad: 2021-12-26, 18:50:51 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo
« Svar #40 skrivet: 2022-04-25, 18:29:51 »
Diablo Immortal kommer till PC!!! Och det är redan den 2:a juni!
https://www.youtube.com/watch?v=5XVCP69zWcI
Visserligen är jag skeptisk till betalmodellen och telefonkonceptet, men man kan ju allt köra lite casual och uppleva lite content innan man lägger ned det. Lost Ark vart en besvikelse för mig så jag hoppas Immortal kan duga i väntan på D4.


TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

 

Senaste inlägg