Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Läs inte om du hatar schlager  (läst 17768 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Läs inte om du hatar schlager
« Svar #15 skrivet: 2007-05-11, 09:15:44 »
Jag är rätt likgiltigt inställd till ESC. Jag unnar alla som vill att vara schlagernördar och jag är heller inte den som tackar nej till en TV-kväll ett soffbord med ost, kex, dip och chips med tillhörande dryck, men jag har ett par invändningar.

1. Man kan egentligen inte tävla i musik - Speciellt när allmänheten röstar finns inget fog för att kora en vinnare annat än på ren popularitet. Möjligen kan man slingra sig och kalla det för en performance-tävling där det bidrag som flest människor gillar vinner.

2. Hur jävla många bidrag orkar man med? Dessutom är ju en betydande del ironiska bidrag som häcklar tävlingen.

3. Mitt favorithatobjekt: VARFÖR I HELVETE FINNS DET LÄNDER SOM INTE KAN ÅKA UT? Jag skiter i om de är de sk. "Ursprungsländerna" - Det blir ju för jäsiken ingen tävling om ett gäng länder är immuna mot att få kvala nästa år.



-Tack för ordet. :)
« Senast ändrad: 2007-05-11, 09:18:58 by Pruneboy »

guest628

  • Gäst
SV: Läs inte om du hatar schlager
« Svar #16 skrivet: 2007-05-11, 15:11:44 »
Att placera sig bland ESC beror inte på artisten, eller låten.
Det är beror mycket eller enbart på vilka grannländer du har tycker jag, sen ska man även ta med invandring när det gäller röstning, det finns som ni säkert vet massor med turkar runt om i Europa och Sverige (absolut inget dåligt med det, tvärtom!) men dessa röstar ju självklart på sitt egentliga hemmaland Turkiet, därför anser jag denna tävling vara orättvis.

Bojkotta ESC!  :thumb

Utloggad Raft

  • Old Korean TV-star
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 577
SV: Läs inte om du hatar schlager
« Svar #17 skrivet: 2007-05-11, 17:25:58 »
Bojkotta skräpet (men ändå sitter man där i soffan år efter år..:banana)

guest1327

  • Gäst
SV: Läs inte om du hatar schlager
« Svar #18 skrivet: 2007-05-11, 18:57:34 »
Att placera sig bland ESC beror inte på artisten, eller låten.
Det är beror mycket eller enbart på vilka grannländer du har tycker jag, sen ska man även ta med invandring när det gäller röstning, det finns som ni säkert vet massor med turkar runt om i Europa och Sverige (absolut inget dåligt med det, tvärtom!) men dessa röstar ju självklart på sitt egentliga hemmaland Turkiet, därför anser jag denna tävling vara orättvis.

Bojkotta ESC!  :thumb

Ni såg väl eller åtminstone såg resultatet ifrån semifinalen??

BARA gamla Öststats länder gick vidare + Turkiet....   haha...  Ja det var nog gratis att ringa i dessa länder :)

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Läs inte om du hatar schlager
« Svar #19 skrivet: 2007-05-11, 19:48:24 »
Jag undrar varför det i Sverige kallas för "schlager"? På senare år har jag inte hört en enda låt jag skulle klassa som schlager, eller var Lordis vinnarbidrag förra året en "schlager"?

Det heter väl Eurovision Song Contest? Varför envisas vi i Bosse Larsson anda att kalla det för schlager då? Den genren är död och begraven, tack och lov, även om någon ärthjärna fortfarande dyker upp som spelar pensionärslåtar.

guest3

  • Gäst
SV: Läs inte om du hatar schlager
« Svar #20 skrivet: 2007-05-11, 20:45:22 »
Kalla det vad du vill, DH. Jag kallar det schlager.
Varför inte dansbandsäckel, eller smörskräp?
Välj själv.

BOJKOTTA SKITEN.

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Läs inte om du hatar schlager
« Svar #21 skrivet: 2007-05-11, 23:07:44 »
Jag undrar varför det i Sverige kallas för "schlager"? På senare år har jag inte hört en enda låt jag skulle klassa som schlager, eller var Lordis vinnarbidrag förra året en "schlager"?

Det heter väl Eurovision Song Contest? Varför envisas vi i Bosse Larsson anda att kalla det för schlager då? Den genren är död och begraven, tack och lov, även om någon ärthjärna fortfarande dyker upp som spelar pensionärslåtar.

 :stupid

Det var länge sen som det hette schlagerfestivalen. Numera heter det ju Melodifestivalen i Sverige. Så jag förstår inte dom som envisas med att säga "men det där är ju ingen schlager". Nej, just det. Det är för att det inte är någon schlagertävling längre.

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Läs inte om du hatar schlager
« Svar #22 skrivet: 2007-05-12, 09:32:08 »
Yeay yeay .. who cares ... hetsar absolut inte upp mig över detta jippo och då det verkar finnas många som vill de det så har det väl ett berättigande. Bara jag slipper se det, så det är tur att vi har två teve att glutta på här hemma.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Läs inte om du hatar schlager
« Svar #23 skrivet: 2007-05-12, 09:55:21 »
Jag har ju varit ett rätt så stort fan av melodifestivalen och eurovision. Men efter den här semifinalen i torsdags måste jag motvilligt erkänna att jag börjar tappa tron/intresset för det hela. Det var ju en enda stor freakshow. Får se hur det blir ikväll istället. Förhoppningsvis blir det bättre... men jag tvivlar.

guest628

  • Gäst
SV: Läs inte om du hatar schlager
« Svar #24 skrivet: 2007-05-12, 12:10:02 »
Nästa år kanske man skulle ta och skicka The Kristet Utseende till ESC?

Då hade iaf jag tittat  :cartman

guest20

  • Gäst
SV: Läs inte om du hatar schlager
« Svar #25 skrivet: 2007-05-12, 13:14:31 »
Nästa år kanske man skulle ta och skicka The Kristet Utseende till ESC?

Då hade iaf jag tittat  :cartman

Jag skulle vilja föreslå Marduk  :hella

Utloggad Dr_Pepper

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 949
SV: Läs inte om du hatar schlager
« Svar #26 skrivet: 2007-05-12, 20:56:23 »
Det  är mycket snack och tjafs men när man loggar in på TS, som vanligtvis är proppfull med Vanguard, Wow och GW spelare....
Så är det helt plötsligt tomt, inte en kotta, har aldrig varit med om något liknande. 

OsG  Old schlager Gents....
Jag måste vara odödlig, jag har levt så länge jag kan minnas.

Utloggad hinken

  • Very Old Bucket
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 492
SV: Läs inte om du hatar schlager
« Svar #27 skrivet: 2007-05-12, 21:21:35 »
Nästa år kanske man skulle ta och skicka The Kristet Utseende till ESC?

Då hade iaf jag tittat  :cartman

 :goodposting :respect

Kristi kraft betvingar dig !

guest193

  • Gäst
SV: Läs inte om du hatar schlager
« Svar #28 skrivet: 2007-05-12, 23:05:40 »
Nu blev jag faktiskt förvånad.

Slog mig ner för att titta några minuter men fastnade.
Det var ju faktiskt flera bra låtar t ex Georgien, Ungern, Bulgarien, Serbien, Slovenien för att nämna några. Sedan var ju Ukraina lite speciell...
En del skräp också naturligtvis men jag blev ändå positivt överaskad.
Det verkar som om öststaterna faktiskt kan ge ett lyft, något som onekligen behövdes.

Sedan var det ju en fördel att man inte hörde så mycket av den där j-a tråkmånsen Luuk, hur en sådan totalt inkompetent figur kan få sånt genomslag övergår mitt förstånd.

Utloggad Raft

  • Old Korean TV-star
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 577
SV: Läs inte om du hatar schlager
« Svar #29 skrivet: 2007-05-12, 23:46:05 »
Så hur gör man för att få många röster? Du har många av dina landsmän utsrpidda över delar av Europa och sen måste du också se till att att vara vän med dina grannländer. Då vinner du. Wops, nu har poängräkningen börjat igen..

 

Senaste inlägg