Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Läs inte om du hatar schlager  (läst 17767 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Läs inte om du hatar schlager
« Svar #60 skrivet: 2007-05-16, 21:49:43 »
SVT ska vara public service. Så långt från kommersiell smörja man kan komma.

...och SVT ska även vara mångsidigt och varierat, därav platsar kommersiell smörja in. Många tycker att just schlagerfestivalen ÄR public service lika väl som djupare, smalare (och många gånger skittråkiga) program för de intellektuella :)

Att jag sen håller med dig ang. festivalen är ju en annan femma...

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Läs inte om du hatar schlager
« Svar #61 skrivet: 2007-05-16, 22:26:12 »
Hur orkar ni?
Jag kan inte hjälpa det, men jag föraktar alla som gillar Schlagerfestivalen och det faktum att våra skattepengar går till den skiten.
Sälj det till Pay-per-view som med all idrott istället.

SVT ska vara public service. Så långt från kommersiell smörja man kan komma.

 :offtopic

Ärligt talat så blir jag upprörd när du skriver att du föraktar alla som giller melodifestivalen. Jag är en av dom som tycker om detta "spektakel". Ja, jag kanske har åsikter om det hela (både positiva och negativa) men jag vet också att det är ett tacksamt ämne att ha åsikter om. Man måste tex inte kunna rabbla en massa statistik och vara påläst... vem som helst kan hoppa in och tycka. Det är en sak jag gillar med det hela.

Jag giller inte sport men för den sakens skull går jag inte runt och föraktar dom som gillar det. Jag går inte heller runt och retar upp mig på att skattepengar går till saker jag inte uppskattar. Om jag avskyr något såpass mycket som du verkar göra då försöker jag istället att undvika det. Jag accepterar att folk i min närmaste omgivning kan vara fotbollsdårar eller älska friidrott eller annan sport. Men det är jag det. Tråkigt att höra att du föraktar mig. För även om du älskar fotboll så tycker jag inte sämre om dig för det.

 :offtopic

Så där... nu kan ni andra fortsätta diskutera ESC. Jag vet iallafall att jag har tappat lusten till det.

guest3

  • Gäst
SV: Läs inte om du hatar schlager
« Svar #62 skrivet: 2007-05-17, 10:25:02 »
Jag kan inte hjälpa det, men jag föraktar alla som gillar Schlagerfestivalen och det faktum att våra skattepengar går till den skiten.
Ärligt talat så blir jag upprörd när du skriver att du föraktar alla som giller melodifestivalen.

Jag giller inte sport men för den sakens skull går jag inte runt och föraktar dom som gillar det.

För även om du älskar fotboll så tycker jag inte sämre om dig för det.
1. Som jag skrev "Jag kan inte hjälpa det, men jag föraktar alla som gillar Schlagerfestivalen...". Inget jag går runt och är stolt över, men jag kan inte låta bli. Det finns saker man bara brinner av på och detta är värst av de värsta.

2. Det finns mycket jag inte gillar utan att för den skull förakta det, men vid Schlagerfestivalen passerar gränsen med elefantsprång.

3. Fotboll? Jag? Öhhhhhh..... :puke
Dödande tråkigt, men det får man vill spana på om man vill. Bara man slipper Schlager.

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Läs inte om du hatar schlager
« Svar #63 skrivet: 2007-05-17, 11:53:21 »
Jag kan inte hjälpa det, men jag föraktar alla som gillar Schlagerfestivalen och det faktum att våra skattepengar går till den skiten.
Ärligt talat så blir jag upprörd när du skriver att du föraktar alla som giller melodifestivalen.

Jag giller inte sport men för den sakens skull går jag inte runt och föraktar dom som gillar det.

För även om du älskar fotboll så tycker jag inte sämre om dig för det.
1. Som jag skrev "Jag kan inte hjälpa det, men jag föraktar alla som gillar Schlagerfestivalen...". Inget jag går runt och är stolt över, men jag kan inte låta bli. Det finns saker man bara brinner av på och detta är värst av de värsta.

2. Det finns mycket jag inte gillar utan att för den skull förakta det, men vid Schlagerfestivalen passerar gränsen med elefantsprång.

3. Fotboll? Jag? Öhhhhhh..... :puke
Dödande tråkigt, men det får man vill spana på om man vill. Bara man slipper Schlager.

Men måste du verkligen gå runt och berätta högt och tydligt att du föraktar såna som mig? Jag tar väldigt illa vid mig av att höra sånt.

Sen får jag väl be om ursäkt att jag läste din signatur slarvigt, jag är ju som sagt inte någon sportfanatiker och när jag ser att det står AIK så tänker jag per automatik på fotboll... men byt ut ordet "fotboll" till "hocky" istället i mitt föregående inlägg.

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Läs inte om du hatar schlager
« Svar #64 skrivet: 2007-05-17, 12:27:32 »
Att förakta folk för att dem gillar Slagerfestivalen? Säger mer om dig än om dem som gillar skiten. Jag hatar inte Melodifestivalen, men jag ids inte se det mera känns som själslig tortyr. Men jag gillar inte heller dödsmetall eller dansbandsmusik, dock respekterar jag att folk har en annan smak än min.

Om jag var du skulle jag nog lägga mera krut på varför du blir så upprörd över ESC än varför folk vill se skiten. Känns som en himla massa slösad energi. Och tro mig, det är inte slager värt. Ignore is a bliss! ;)


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

guest3

  • Gäst
SV: Läs inte om du hatar schlager
« Svar #65 skrivet: 2007-05-17, 12:33:42 »
Att förakta folk för att dem gillar Slagerfestivalen? Säger mer om dig än om dem som gillar skiten. Jag hatar inte Melodifestivalen, men jag ids inte se det mera känns som själslig tortyr. Men jag gillar inte heller dödsmetall eller dansbandsmusik, dock respekterar jag att folk har en annan smak än min.

Om jag var du skulle jag nog lägga mera krut på varför du blir så upprörd över ESC än varför folk vill se skiten. Känns som en himla massa slösad energi. Och tro mig, det är inte slager värt. Ignore is a bliss! ;)
Ja, du får tolka det som du vill. Men faktum kvarstår.
Och som jag skrev tidigare så finns det mycket jag ogillar eller skiter i, men Schlagerfestivalen ogillar jag så mycket att jag skulle kunna tänka mig motarbeta aktivt med min tid och mina pengar. Alla har vi saker vi avskyr så hårt att vi tar till ordet "hatar".

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Läs inte om du hatar schlager
« Svar #66 skrivet: 2007-05-17, 19:59:07 »
Men jag gillar inte heller dödsmetall

Va!?! Jag föraktar folk som inte gillar dödsmetall!


;)

Micki

  • Gäst
SV: Läs inte om du hatar schlager
« Svar #67 skrivet: 2007-05-17, 23:34:57 »
Jahopp, nu är man föraktad som person om man tittar på schlager för det gör inte Cartman. Suck...

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Läs inte om du hatar schlager
« Svar #68 skrivet: 2007-05-18, 15:00:57 »
Jahopp, nu är man föraktad som person om man tittar på schlager för det gör inte Cartman. Suck...

Skönt... då är jag inte ensam iallafall...  :love

Utloggad Raft

  • Old Korean TV-star
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 577
SV: Läs inte om du hatar schlager
« Svar #69 skrivet: 2007-05-18, 23:08:23 »
Utan att ge mig in i denna diskussion för mycket då jag tycker att den har fått alldeles för stora proportioner så vill jag ändå beskriva min ESC (hatar namnet) kväll. Jag och tjejen slår oss ner i soffan och äter och dricker gott och snackar skit mellan de dåliga låtarna. Dock har jag på förhand fått order ifrån min mor att citat" - Nu skriver ni väl poäng ikväll!"slut citat. Vi poängsätter alltså vilket i slutändan skall resultera i en plats 1,2 och 3. Exakt när sista genomgången har varit så ringer telefonen. Det är oftast min syster. Hon har naturligtvis också fått samma order ifrån min mor. Då hon är något mer tekniskt lagd så kopplar hon in ett trepartsamtal varefter vi allihopa sätter på högtalarfunktionen på våra telefoner och börjar redovisa våra resultat. Jag kan till viss del hålla med Cartman om att detta är löjligt och inte värt att titta på men hur som helst så är det en del av min och mina syskons uppväxt och jag har således inga planer att sluta. Jag hoppas du inte föraktar mig för det Cartman.

Detta är bara en liten beskrivning om hur trevligt man faktiskt kan ha, ÄVEN om det är urusla låtar, urusla artister samt ett arrangemang som spårat ur fullkomligt.

Puss i ljumsken Cartis och alla ni andra..   :banana :banana :banana

/Raft

guest193

  • Gäst
SV: Läs inte om du hatar schlager
« Svar #70 skrivet: 2007-05-19, 13:40:35 »
 
Sensation!!

2008 års vinnare avslöjad

Azerbadjans bidrag vinner överlägset


Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
SV: Läs inte om du hatar schlager
« Svar #71 skrivet: 2007-05-19, 16:21:29 »
jag gillar inte schlager men jag läste ändå.... f'låt

 

Senaste inlägg