Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Veckans "jag mötte lasse" tråd!  (läst 15608 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Veckans "jag mötte lasse" tråd!
« Svar #60 skrivet: 2006-09-22, 11:58:40 »
Jag har "nästan" skakat hand med kungen. Det var på ett internationellt scoutläger i Tiveden nån gång i slutet av 70-talet. Knugen gick om kring och hälsade på i de olika tältförläggningarna, vi hade jänkare framför oss och kanadicker bakom oss. Alla stog uppställda med ledarna främst. Knugen besökte jänkarna före oss och inspekterade deras läger och skakade hand med varenda jänkare. Därefter kom han till oss och klart man som ung gosse blev lite nervös och som bäst försökte torka av handsvetten på byxorna. Han skakar hand med våra ledare, vänder och går sedan till kanadickerna och skakar hand med SAMTLIGA av dem. Jag kunde inte tro mina ögon, han SKET I OSS, hans eget jävla folk! I den stunden blev jag anti-monarkist, tror jag var 13-14 år.

:fu Knugen!


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: Veckans "jag mötte lasse" tråd!
« Svar #61 skrivet: 2006-09-22, 12:05:33 »
Får väl skryta lite jag också

PJ promotion la sina rep i Vallentuna på ekebygården innan artisterna skulle på turne.

Peter Jägerhult bassist i Attack
Lili och Sussi, jättetrevliga och roliga
Carola, rätt bitchig
Lena Ph, mycket trevligare än jag trodde
Liza Nilsson, tyst tjej

med många fler.
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

guest1327

  • Gäst
SV: Veckans "jag mötte lasse" tråd!
« Svar #62 skrivet: 2006-09-22, 12:07:57 »
Jag har dansat med Lena PH samt fått en kram och en vänskaplig puss. (Jag misstänker att JAG minns detta men inte hon)
Dessutom har jag pussat och kramat Annelie Rydé samt svingat ett par bägare öl med densamma (fast jag har samma misstanke som med Lena där :) )

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: Veckans "jag mötte lasse" tråd!
« Svar #63 skrivet: 2006-09-22, 12:16:55 »
Jag lovar att ingen av dom ovanstående kommer ihåg mig  :)
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Veckans "jag mötte lasse" tråd!
« Svar #64 skrivet: 2006-09-22, 14:31:17 »
Trodde att du ALLTID gjorde djupa intryck på alla Ragge!!!! ;)
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad Baal

  • Old School Left Libertarian
  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 447
    • peranderssvard.blogspot.com
SV: Veckans "jag mötte lasse" tråd!
« Svar #65 skrivet: 2006-09-22, 21:45:38 »
Haha, Baal din gamla namedropper...

Va fan, man gör så gott man kan! ;)

Av ren lojalitet med broder Shadowskimmer så ska jag inte nämna Kjerstin Dellert-historien, Richard Sjöberg-incidenten eller Torbjörn Tännsjö-episoderna just nu.

Däremot såg jag just Filip och Fredriks "100 Höjdare" på tv, och kom då på att självaste Sune Hjorth ringde mig en gång under sent 90-tal!

Jag hade skrivit en kritisk debattartikel i Hälsinglands Tidning om att Bill Clinton (nej, har inte träffat honom) hade bombat ihjäl ett större antal medmänniskor Irak och Sudan utan nämnvärd eller godtagbar anledning. (Ja, sånt retar mig faktiskt en smula, oförblommerat PK som jag är.) Minns att jag var hemma hos mina föräldrar på sommarlov och låg och drog mig i sängen på förmiddan, och att morsan kom och väckte mig för att jag hade telefon. Där stod man i kalsongerna med Sune Hjorth på luren som hade blivit glad över artikeln.  :phone

Jag fattade först inte vem han var. Vid den tiden hade han varit med i något tidigt Aschberg-program i egenskap av galen provinsfilosof, men jag hade inte riktigt hans namn klart för mig. Kom ihåg att detta var innan man kunde googla eller hitta.se vem som helst på fem röda. Jag hade ju aldrig väntat mig att någon skulle ringa (den enda som någonsin reagerade på den tiden var en LUF:are från Färila, som kom med motinlägg i tidningarna, men egentligen var ganska trevlig) så jag försökte mest komma underfund med vad han ville.

De första trettio sekunderna var begripliga - och ja, faktiskt rätt smickrande för en ung insändarrebell. Men sen kom det. Konspirationen där judarna är verktyg för mystiska män som sitter i höga hattar i mörka rum kring filtbeklädda bord och drar upp sina planer om världsherravälde. Att Jesus, som egentligen hette Emanuel, var en utomjording. Och så vidare, och så vidare. Jag fick till slut hitta någon ursäkt för att slippa undan.

Ja ja, kolla reprisen av 100 Höjdare, så fattar ni precis vad som hände...

Nå, det kunde ha varit värre. Det kunde ha varit Golge Jakobsson som ringde.
http://www.youtube.com/watch?v=J2hrkaEcczo

guest1327

  • Gäst
SV: Veckans "jag mötte lasse" tråd!
« Svar #66 skrivet: 2006-09-22, 22:27:22 »
Har även skällt på (skoj) Anders Berglund för att han spelade falsk på dragspelet :D
Alexandra Charles har stött på mig, men jag tackde vänligt men bestämt NEJ TACK!
Har dragit ett par fulsprit med Benny Magnusson

Jisses Ge er pojkar  :)  jag har mött flera Lasse än ni anar :D

Fast det mest tillfredställande mötet, var nog Uggla ändå.....  Lillponken ska gå o sova nu......    hehe Jag kan nog tänka mig att han minns den elake IQ mannen från Norrköping


Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Veckans "jag mötte lasse" tråd!
« Svar #67 skrivet: 2006-09-23, 09:39:12 »
Hur spelar man falskt på ett dragspel?  :hm

Igår kväll satt jag och tjyvlyssnade på vår bordsgranne Tommy Nilsson när vi var ut och käkade på Öjeberget (http://www.jarvso.net/)...  :blush

 

Senaste inlägg