Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: DDO Neverwinter OPEN BETA  (läst 78028 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #150 skrivet: 2013-05-11, 23:04:00 »
Mycket offline, men att man bryr sig är ju iofs ett tecken på att spelet är kul :)

Får väl crafta lite från mobilen istället, eller, det kanske inte heller går när servrarna är nere?

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #151 skrivet: 2013-05-11, 23:16:38 »
Gokväll ärade flamers och klassiska Ragekids över fakkin Guild-banken!

NEJ dessa är inga regler som är direkt satta för att kontrollera något. Fanns en hel del förinställt som jag inte la ner tid på att fixa och tweaka så det passar allas Potions man vill skicka till sina altar när mail finns till förfogande :D  :drink

Den lilla tanken jag hade när jag skapade "regler" för flikarna var att det ska vara något man kan använda för att hjälpa varandra. Inte ha som extra utrymme per Char ;)

Som sagt, no hard feelings men kom igen boys. Detta är INTE det första MMO:Et vi lirar. Måste vi gå igenom alla dessa "problem" varje gång och börja yra  :cartman om det istället för att sitta som Longshanks och vänta på att servern ska va igång så vi kan ha kul istället :D

Och har ni läst så här långt så vill jag säga...ta nu det jag skrivit med en nypa salt. Its just a game :D



Med vänlig hälsning
Den Utnämnde Diktatorn Öfver Guild-banks

Ps, va inte rädda för att bjuda in folk utanför OG. Det är ju på detta sätt vi lär känna nytt folk och växa. Min personliga åsikt  :supporter Ds


BattleTag: Bascha#2493

guest5161

  • Gäst
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #152 skrivet: 2013-05-11, 23:25:15 »
Verkar va ett trevligt gäng, synd att ni har valt TS som nätverk :/  :hm

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #153 skrivet: 2013-05-11, 23:29:28 »
:lolabove



Vi är hysteriskt trevliga, men vi är också gnälliga, gamla, gaggiga och extremt konservativa när det gäller voicecom :) :oldie :oggubben

@bustacreutz: Kan du sluta blanda in mig i dina ränker för att lura alla på guld, zen och astral diamonds. Jag VET att du satt reglerna för banken på ett visst sätt för att du innerst inne är en ohederlig ärkeknöl som planerar att lura kaftanen av oss allihop! :ripped

guest5161

  • Gäst
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #154 skrivet: 2013-05-11, 23:43:07 »
haha då passar jag bra in. Anledningen till att jag inte gillar TS är att det är lite för nytt för mig. Vent 2.1.4 är mitt hem  :thumb

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #155 skrivet: 2013-05-11, 23:53:00 »
:lolabove



Vi är hysteriskt trevliga, men vi är också gnälliga, gamla, gaggiga och extremt konservativa när det gäller voicecom :) :oldie :oggubben

@bustacreutz: Kan du sluta blanda in mig i dina ränker för att lura alla på guld, zen och astral diamonds. Jag VET att du satt reglerna för banken på ett visst sätt för att du innerst inne är en ohederlig ärkeknöl som planerar att lura kaftanen av oss allihop! :ripped

 :lolabove :lolabove

Du har listat ut min onda plan!

Många säger Neverwinter är Pay 2 Win, andra säger Free 2 play....

Jag säger Free 2 Gnälla OG style :D


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad Kemo

  • WoW:are
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 472
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #156 skrivet: 2013-05-12, 00:09:35 »
Awesome...

TS3 är gratis.. fakkin tanka och säg hej... infor och länk för download har du till vänster om denna kolumn på vårt forum. Just do it/nike


Fakkin goddess =)

make love not whine
WoW Officer Outland AK
Zachim / Kemo / Thingol

Argent Dawn
Curul / Sarakiel

/Tobias Emdebrant

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #157 skrivet: 2013-05-12, 07:04:31 »
Som sagt, no hard feelings men kom igen boys. Detta är INTE det första MMO:Et vi lirar. Måste vi gå igenom alla dessa "problem" varje gång och börja yra  :cartman om det

Nej, men har aldrig varit med om några begränsingar i fack 1, och detta val gjort av 1 person som råkade bli GL. Ledsen men antingen ändrar du till free for all i fack 1 eller så lägger jag inte in en pinal mer. 5 grejor per dag är löjligt och en förlämpning mot vixna människor. Men ni kanske har planer på att ta in folk utan att följa den vanliga proceduren och då kanske vi behöver samma regler som på dagis?

Jo, lite argt men kom igen detta borde vara ett majoritetsbeslut ffs du är ju inte precis folkvald. Din tanke var god men om vi är OG i gillet ska inte detta behövas och spelat lär ju inte kräva ett jättegille som i WOW för att köra instanser, bara folk man trivs med.

Problemet härör till att alla utom ett visst urval, är recruits. Och hur gjordes det urvalet?
Normalt har man flera grader och låser gilesbanken för de lägsta, som är till för helt nyintagna man inte roktigt känner.


BTW tycker raka puckar funkar bäst. Så nu blir det väl lite åka av! ;)
« Senast ändrad: 2013-05-12, 07:11:19 by Johnny Hazard »


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #158 skrivet: 2013-05-12, 10:30:27 »
Som sagt, no hard feelings men kom igen boys. Detta är INTE det första MMO:Et vi lirar. Måste vi gå igenom alla dessa "problem" varje gång och börja yra  :cartman om det

Nej, men har aldrig varit med om några begränsingar i fack 1, och detta val gjort av 1 person som råkade bli GL. Ledsen men antingen ändrar du till free for all i fack 1 eller så lägger jag inte in en pinal mer. 5 grejor per dag är löjligt och en förlämpning mot vixna människor. Men ni kanske har planer på att ta in folk utan att följa den vanliga proceduren och då kanske vi behöver samma regler som på dagis?

Jo, lite argt men kom igen detta borde vara ett majoritetsbeslut ffs du är ju inte precis folkvald. Din tanke var god men om vi är OG i gillet ska inte detta behövas och spelat lär ju inte kräva ett jättegille som i WOW för att köra instanser, bara folk man trivs med.

Problemet härör till att alla utom ett visst urval, är recruits. Och hur gjordes det urvalet?
Normalt har man flera grader och låser gilesbanken för de lägsta, som är till för helt nyintagna man inte roktigt känner.


BTW tycker raka puckar funkar bäst. Så nu blir det väl lite åka av! ;)

Here we go again :D

Tanken var ALDRIG att ha några begränsningar för det facket. Där av namnet men som jag skrev i en tidigare post så var dessa inställningar inte för att kontrollera utan för att jag inte la ner tid på att fixa dessa inställningar. End of story.

Men nu är inställningar gjorda och alla kan ta ut värst dom vill. :D Knock yourself out  :supporter

Ärligt johnny, att dra till dessa paralleller om dagis och vuxna människor är lite väl att ta i dont you Think ;) Du har sett mig online väldigt ofta. Varför sa du inget där ;)

Och nej jag ÄR inte folkvald och jag ÄR inte Guildleader. Du är mer än välkommen att ta den rollen. Min tanke va att bara få till ett gille där vi kunde spela, ha skoj och umgås! Inte för att styra över ett dagis med vuxna människor  :drink
Hjälp till och bidra istället för att sparka uppåt. Tillsammans blir det bättre och går smidigare!

Där är många som har fått en hög rank både för att hjälpa till med inbjudningar men även för att sköta guildbanken. Och eftersom Mugge låste upp Banken fick han ha lite ansvar för det. Detta har inte på något sätt kommunicerats ut då det är ett ungt spel och att ha enuberseriös Guild med officerare, ranks hit och dit inte varit aktuellt då alla questar för fullt och vi inte har några gemensamma aktiviter än.

Angånde urvalet så blev det olyckligt att ett fåtal behöll ranken Recruit. Jag satt upgradea alla till Member och  :pistols servrarna gick ner. sen hag jag glömt fixa resten. Sorry men nu tror jag att alla har den ranken och har jag missat någon så hojta.

Slutligen vill jag säga att vem som helst får gärna ta rollen som Guildledare och sköta guilden. Har folk intresse eller kandidater så släng upp dom här så kan vi rösta!  :supporter
Har folk intresse av att vara Officerare eller hjälpa till på annat sätt så meddela gärna. Finns massa att göra i en Guild. Olika Class-officerare, Guild banks-ansvarig, Instans-ansvarig. Ja you name it :D

Slutligen nr 2...Njut av spelet vänner. För det är just vad det är...ett spel ;)

Med vänlig hälsning
Bahaa


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #159 skrivet: 2013-05-12, 11:05:33 »
Snacka om att göra en monsterhöna av en liten fjäder... ni är tokiga!! :lol
Dagis är en mild parallell  :rotflmao

Bjud nu in BruteBrutal och få in denne på TS så vi alla kan umgås! FTW!

Guildbanken är den bank som ändå blir hackad i slutändan så vikten ligger inte där. :p Nu ser vi till att ha kul och låta det administrativa ta lite tid - för det gör det alltid!
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #160 skrivet: 2013-05-12, 11:46:27 »
1. Vi tog upp detta om fack 1 för en 4-5 dar senast men inget mer hände än att Kemo tyckte det var bättre att man använde mailboxen (den kan man inte plocka nått ur förens lvl 15) om man ville föra över nått till en alt.

2. I de senaste MMO:erna vi lira i OG, med just bara OG har man försökt göra så många som möjligt till officerare just så att alla ska kunna invita andra OG och altar.
Detta är inget WoW där man behöver ta in en massa folk för att kunna göra instanser, så varför begränsa den funktionen?

3. Nej är inte intresserad att vara GL, dock intresserad att föra fram det jag tycker underlättar för oss alla. In-gamechatten missar man och TS bruaks väldigt sporadiskt. Så forumet funkar väl bra till detta?


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #161 skrivet: 2013-05-12, 11:51:33 »
Absolut... det är inte det att jag tycker annorlunda i sak men jag anser att man ska...

Citera
[...]låta det administrativa ta lite tid - för det gör det alltid!
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #162 skrivet: 2013-05-12, 12:43:27 »
Absolut... det är inte det att jag tycker annorlunda i sak men jag anser att man ska...

Citera
[...]låta det administrativa ta lite tid - för det gör det alltid!

:lil I kommunen brukar vi tala om vanliga år och förvaltningsår. Det går fyra vanliga år på ett förvaltningsår :lil

Det är för att vi alltid gör allting väldigt grundligt. Vissa skulle säga långsamt, eller rent av inneffektivt, men vi kommunalarbetare värjer oss å det bestämdaste från den beskrivningen. !

Bra att det reder ut sig. Vi kanske skulle ta ett litet möte på TS ikväll, för att diskutera vem som skall ha rätt att göra vad i bank, med invites osv?

Vad sägs om 20:30 ikväll på TS?

Egentligen har vi inte heller bestämt om vi skall ha ett rent OG-gille eller inte. För min del är det helt kosher att många delar inte är på plats ännu. Som Bustyboobs säger, det är ett ungt spel, och vi har precis börjat. Som ett utgångsläge kan jag tänka mig att alla OG är officerare, och icke-og blir "recruits" eller "members"? Om inte annat är det käckt att vilken som helst OG direkt kan bjudan in en annan OG, eller dennes altar.


Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • Moderator
  • Guru of spam
  • *****
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #163 skrivet: 2013-05-12, 13:40:30 »
Tre dagar på landet och när jag kommer hem är det ett mindre världskrig - Jag är stolt över er! :D

Som sagt: Det bästa är om man låter det administrativa puttra fram lagom fort på de ställen där det behövs som Daddy och Bråthen säger. Vidare kan man kanske tänka sig att alla OG blir officerare under en tid för att underlätta inbjudningar och sånt.

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #164 skrivet: 2013-05-12, 14:56:06 »
Världskrig är väl ett starkt ord, måste all kritik räknas som bråk?

Bara en vänlig kick i bollarna! ;)

Tyckte mest att man krånglat till det mot hur vi brukar göra i dessa mini-MMO:s. Och att besluten inte tagits med konsensus. :hm


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

 

Senaste inlägg