Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Tatueringar  (läst 20136 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest628

  • Gäst
SV: Tatueringar
« Svar #30 skrivet: 2009-03-03, 18:50:15 »
Trevlig tråd!  :thumb

Själv vet jag inte om jag skulle vilja tatuera mig ( måste vara unik som 18 åring som inte springer direkt till första bästa studion och tatuerar flames längs halva överarmen).

Det känns som att om jag tatuera något ska jag ha kännt för de i flera år innan jag verkligen gör det.

Dock har jag ett par idèer, tex något så tråkigt som bara text men ändå så stor betydelse för mig, och det är för just mig jag skulle tatuera mig, INTE för att få en massa uppmärksamhet av andra.

De jag har funderat på är "179" som är mitt båtbyggarnummer, alla som tar studenten på min skola får sitt egna specifika nummer.

En annan ide är ett tåglokomotiv i rock´n´roll stuk som påminner om tågluffen jag gjorde i sommras.
.
.
.
Men det kommer väll sluta med ett hjärta " Love Mom" eller ett ankare som den sjömannen jag är.


Bilden är en polares tatuering som jag tycker är skitsnygg!

guest1645

  • Gäst
SV: Tatueringar
« Svar #31 skrivet: 2009-03-03, 18:53:51 »
Todd McFarlane, är det han som ritade Spawn?
Yupp. Och ägare av McFarlane Toys om ngn undrade. ;)
Han gjorde även omslaget till Korns Follow The Leader som visar lite vilken stil han har på barn.

Utloggad Brynja

  • =[OG]=Honorary Member
  • Två fötter i graven
  • *
  • Antal inlägg: 2 254
  • whish my life had a soundtrack
SV: Tatueringar
« Svar #32 skrivet: 2009-03-03, 18:58:50 »
En annan ide är ett tåglokomotiv i rock´n´roll stuk som påminner om tågluffen jag gjorde i sommras.
Tåg lokomotiv i rock´n´roll stuk, det skulle jag vilja se. Tror det skulle bli skithäftigt.

Men det kommer väll sluta med ett hjärta " Love Mom" eller ett ankare som den sjömannen jag är.

Kom faktiskt på en an de "tuffa" grabbarna på min skola i Gymnasiet, han hade ett typ sådant hjärta på bröstet. Mamman hade varit ensamstående och uppfostrat 3 bråkiga söner. Och lite som ett bevis på hur mycket hon betydde för honom så gjorde han den.

En fin tanke, men själv har jag lite svårt för sådant.
WoW
Outland: Brynja - NE
Argend dawn: Vortec - Troll

*Vilande*

Diablo III
Europ: Brynja - WD

*Vilande*

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Tatueringar
« Svar #33 skrivet: 2009-03-03, 19:31:42 »
Jag vet iaf ett motiv jag kommer att tatuera nån gång i framtiden... En bowlande äldre herr. Vill hylla min morfar genom att tatuera in "han" och hans favoritspel på äldre dagar.. Kan bara hoppas att man hinner visa honom den innan han trillar av pinn

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Tatueringar
« Svar #34 skrivet: 2009-03-04, 09:48:14 »
Jag söker inte motiv eller inspiration aktivt. Men när jag är redo så kommer något mer att komma till mig och då är det bara att slå till.

Samma här. Jag låter motivet (och gärna platsen) komma till mig istället för att själv aktivt jaga. Vill tro att det blir bäst så. (Jag kan bli aningens för impulsiv ibland och det är oftast inge bra i dom här sammanhangen.)

Med största sannolikhet kommer jag nog börja med att bättra på den befintliga tatueringen jag har. Ska bara komma till skott och boka in en tid efter att ha hört mig för vilken tatuerare som är bland de bättre i området. (Vill ju inte ha en klåpare.)

Sen har jag en dröm just nu och det är att få bli tatuerad av Kat von D efter att ha sett henne i Miami Ink och LA Ink.

guest135

  • Gäst
SV: Tatueringar
« Svar #35 skrivet: 2009-03-04, 10:44:36 »
Fyllde på min tribal på vänster armen upp över axeln och ner på bröstkorgen nu när jag var i Thailand :) Avslutade det hela med ungarnas namn för hur det än är så blir man aldriga av med dem :thumb.
Frugan gjorde även en coverup på samma ställe som blev riktigt jäkla bra!!
Ska försöka fixa fram bilder på dessa
Oddie på Happy Rasta Tattoo i Khaolak kan jag rekomendera om ni kommer dit nån gång  :drink Riktigt cool kille som såg ut som en kopia på Bob Marley :cartman

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: Tatueringar
« Svar #36 skrivet: 2009-03-04, 10:56:09 »
Jag tycker personligen att (som andra skriver i tråden) man ska vara förbaskat eftertänksam INNAN man rusar iväg och sätter något på kroppen...vart det än blir!
För min egen del, tog det över ett år av funderingar innan jag bestämde mig för mitt motiv.
Att placeringen blev på armen kändes bra, men att det blev vänster arm, är "i grund" bara en naturlig sak, för då jag frågade min tatuerare vad som var vanligast...svarade han "-Är du högerhänt, sätter man oftast första tatueringen på vänsterarmen...det är så i 99% av fallen"
Att jag valde den symbol jag har är väl inget att gå in på...mer än att jag fullkomligt älskade HitMan, och symbolen han hade, vilket medförde att jag gjorde min egen....fast med mina initialer...dvs DD!  :D

Sen tycker jag att det är en otroligt stor skillnad visuellt på kvinnor och mäns tatueringar, motiv och annat....

DD


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad RedMaxx

  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 499
SV: Tatueringar
« Svar #37 skrivet: 2009-03-19, 10:26:56 »
Nu är det dax !!!!!!

http://www.tattoobaten.se/

För er som gillar tattoos och bra musik, jag kommer att lufsa runt på båten.

/RedMaxx

guest1342

  • Gäst
SV: Tatueringar
« Svar #38 skrivet: 2009-03-19, 11:22:15 »
Bra, massor av länkar till tatuerare ju :) me like! Tackar.

Tråkigt att man inte har stålar bara.

Utloggad Brynja

  • =[OG]=Honorary Member
  • Två fötter i graven
  • *
  • Antal inlägg: 2 254
  • whish my life had a soundtrack
SV: Tatueringar
« Svar #39 skrivet: 2009-03-19, 11:47:39 »
Tack så mycket för länken. Har inte heller pengar, men drömma går ju =)
WoW
Outland: Brynja - NE
Argend dawn: Vortec - Troll

*Vilande*

Diablo III
Europ: Brynja - WD

*Vilande*

guest1342

  • Gäst
SV: Tatueringar
« Svar #40 skrivet: 2009-03-19, 14:16:24 »
å btw... jo jag har en tatuering, en drake på vänster arm. och vill ha en stor drake som täcker hela högra överarmen och ner över halva underarmen, har dock inget bra utgångsmotiv ännu.... letar :)

Sen har jag en fundering oxå, är man omogen om man gör en piercing i ögonbrynet när man e 35 bast?? hehe

Utloggad RedMaxx

  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 499
SV: Tatueringar
« Svar #41 skrivet: 2009-03-31, 16:12:34 »
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ, jag kommer att åka nästa gång också, detta var mycket skoj. Det blev inga nya gaddningar men mycket inspiration. Får ta det en annan gång ;-) .

Utloggad Brynja

  • =[OG]=Honorary Member
  • Två fötter i graven
  • *
  • Antal inlägg: 2 254
  • whish my life had a soundtrack
SV: Tatueringar
« Svar #42 skrivet: 2009-03-31, 17:14:46 »
Hade jag vart kille hade jag ringat in tatueringen i nacken av en svart sol, och så skulle två av sol strålarna kika fram på var sin sida av halsen på framsidan.

Och om jag hade haft en bredare rygg, alternativt vart kille då så skulle jag vilja ha min dröm rygg tavla.

2 krigare som står rygg mot rygg.
Den ena en viking med gult eller rött hår och yvigt skägg (lite som redmaxx) omaka rustningdelan, ringbrynja, läder, päls och lite plåt.
Sedan skall han ha en så fet 2hand yxa att knäna viker sig lite.
Mannen som skyddar hans rygg är en kål-svart neger med rakad skalle, kevlar rustning och ett sketa stort automat gevär så att även hans knän viker sig lite.

Svårt att måla upp en så detaljrik bild för er men ni förstår nog andemeningen iaf.
Har faktiskt vart på g att göra den men tatueraren kunde inte greppa stilen jag ville ha den i. Och det är nog den svåra delen. Jag vet PRECIS hur jag vill ha den, men jag hittar inte den teknaren som går så så jag kan inte visa hur jag vill ha det.
WoW
Outland: Brynja - NE
Argend dawn: Vortec - Troll

*Vilande*

Diablo III
Europ: Brynja - WD

*Vilande*

guest2957

  • Gäst
SV: Tatueringar
« Svar #43 skrivet: 2009-11-01, 18:25:03 »
Ryggmotivet låter coolt Brynja. Jag har själv tjänstgjort i både Kosovo och är för tillfället i Afghanistan, detta är nog mitt sista jobb inom försvarsmakten då det börjar bli dags att tänka på sambo, familj m.m. Jag funderar på att avsluta min militära bana med någon tatuering men svårt att välja något, allt jag gjort har satt sina spår, både trevliga minnen och mindre trevliga men allt är saker jag inte vill glömma. Det finns mycket att välja på, någon text som passar eller ett motiv. Hoppas jag kan komma på något så småningom.

Är det någon som kan latin så får ni gärna hjälpa mig med texten "Att skydda de svaga"

Det har jag haft i tankarna ganska länge men inte kommit åt rätt översättning.

/Greven

 

Senaste inlägg