Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Diablo 2  (läst 29099 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Skalis

  • Old Help Desk Guru
  • Administratör
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 214
SV: Diablo 2
« Svar #90 skrivet: 2013-05-22, 15:05:51 »
Ny fråga...

opennet, ladder lr hardcoer ?
Vid ovisshet, ställ en fråga så kan man slippa det ovissa, men är du dum på riktigt så hjälper det inte att fråga!

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 2
« Svar #91 skrivet: 2013-05-22, 15:47:56 »
Server i Europa (det finns USA och Asia-servers också)
Bnet (ej privat eller LAN)
Ladder
Expansion (om man har expansionen)
INTE hardcore :)
« Senast ändrad: 2013-05-22, 15:50:43 by Elunyx »
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Skalis

  • Old Help Desk Guru
  • Administratör
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 214
SV: Diablo 2
« Svar #92 skrivet: 2013-05-22, 16:26:22 »
Ja då har jag nog gjort rätt nu ;)

Hur var det man skrev för att adda vänner hmm /a ngt nick lr hur var det ?

Mitt nick är iaf Skalis
Vid ovisshet, ställ en fråga så kan man slippa det ovissa, men är du dum på riktigt så hjälper det inte att fråga!

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 2
« Svar #93 skrivet: 2013-05-22, 18:12:50 »
Att lägga till en spelare:
/f add [kontonamn]

Att lista alla polare (ja alltså dom i spelet... :cartman)
/f list

Skicka mess:
/w

Tips: använd clear screen för att ta bort spam från skärmen. Default har jag för mig är "N".
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

guest5161

  • Gäst
SV: Diablo 2
« Svar #94 skrivet: 2013-05-28, 12:41:09 »
Ni kan adda en smiter om ni vill.


BruteBrutal


Förresten, sjukt störande med så många bottar som kör nu för tiden. Om man joinar deras games blir man dessutom bannad. Har det hänt någon annan också?

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 2
« Svar #95 skrivet: 2013-05-28, 13:25:39 »
Jag har aldrig blivit bannad för att joina ett botspel. Däremot om man loggar in/ut för ofta i spel kan man bli tillfälligt bannad.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Ikon

  • Första besöket på Bolaget
  • ***
  • Antal inlägg: 144
    • Fejdlysten
SV: Diablo 2
« Svar #96 skrivet: 2013-05-28, 13:56:29 »
Nu har jag lagt till BruteBrutal (jag gissar det är kontonamnet? eller var det på figuren?)

Jag har inte blivit bannad av att hoppa in i botspel, däremot brukar jag försöka undvika botspel som pågått mer än 1 min om det är baalrundor. För det som leder till ban är om man startar/joinar för snabbt. Det kan även hända om man i ett mulspel hoppar in o ut snabbt. Om det ändå blir "try again later" så försök inte ens logga in på 30 min utan logga av Diablo helt.

Om spelen känns för korta så joina de som heter typ DiaBaal-25 för de verkar ta både Diablo och Baal och då blir det längre spel och man hinner kolla mer på vad som droppas.

Lägg till /f a KillBull

det är mitt konto :)

Utloggad Ikon

  • Första besöket på Bolaget
  • ***
  • Antal inlägg: 144
    • Fejdlysten
SV: Diablo 2
« Svar #97 skrivet: 2013-05-28, 17:31:42 »
Jag ska ut på stan och köpa en lott, typ den man kan vinna drömvinsten på, för idag är oddsen på min sida.

Ni som spelat D2 vet hur långa droprates det är för höga runor. Även om det blev något högre i 1.13. (Spelar enbart på ladder)

Den högsta runa jag fått genom åren är typ Ist, och då har jag ändå spelat till o från under många år. (Har fått en Gul från Hellforge quest iofs).

Men idag testade jag Cow på Hell med min lightning sorc. Hörde inget utan tryckte som vanligt på alt lite då och då för att se om något skulle droppa. Dröm om min förvåning då det plötsligt ligger en Jah på marken :)

Kollar lite bland runorden och drömmer, men en hög runa räcker inte till de bästa sakerna, well jag får väl sitta på min Jah för jag vågar inte öppna trade win med något främling, de kommer säkert lura mig genom någon scam.

Tar paus, går på stan, bla bla bla. Ska lira lite till, men det är sjukt mycket lagg, vågar inte köra sorc utan går in med barb i början på act 5 hell för att ha lite mer mariginaler, då bland mobsen droppar Ber. Jag bara skrattar. Först ingen hög runa på många år, sedan två samma dag. En på varje höglevelgubbe, på olika platser. Kollar vad man kan göra av Ber + Jah. Lol det är Enigma! Ska "bara" hitta en rustning att sätta dem i sedan har jag gjort en helt legit Enigma, det trodde jag aldrig. Har därmed hittat lika många höga runor i D2 som set items i D3 :)

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 2
« Svar #98 skrivet: 2013-05-28, 18:02:34 »
Hehe, grattis mannen!

Själv vart jag glad att hitta några flawless diamonds :)
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 2
« Svar #99 skrivet: 2013-05-28, 22:04:06 »
Grattis  :D Hitta Jah och ber rune samma dag de galet bra!!.. Till andra som inte lirar D2 att hitta Jah rune och Ber rune de som att vinna 25 tusen på tris,  dropp skalan är extremt låg! Jag har spelat i mer 6 år D2 jag har aldrig sett skymten av dem 2 runerna..
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: Diablo 2
« Svar #100 skrivet: 2013-05-29, 07:39:32 »
Som en gammal D2 räv med förståelse för droprate på dessa runor så måste jag bara säga...

 :eek :clap :winner

Stort grattis!!! Bara hitta en Ith (du har säkert flera) så är du redo med din shiney Enigma ;)


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Diablo 2
« Svar #101 skrivet: 2013-05-29, 08:51:08 »
Jag har inte en aning om vad det innebär... men är lika glad för det! :thumb Grattis!

Hur som helst - vad spelar ni för klasser? Jag kan inte bestämma mig vilken jag ska köra. :(
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Skalis

  • Old Help Desk Guru
  • Administratör
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 214
SV: Diablo 2
« Svar #102 skrivet: 2013-05-29, 09:21:05 »
jag hoppade på en Amazon med fälgar av krom, till att börja  med iaf ;)
Vid ovisshet, ställ en fråga så kan man slippa det ovissa, men är du dum på riktigt så hjälper det inte att fråga!

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 2
« Svar #103 skrivet: 2013-05-29, 10:45:50 »
Spela den klass du tycker är roligast. Det enda man behöver tänka på är att det är bra om man kan blanda melee med olika magier om man ska köra i Hell tillsammans med någon/några. Detta på grund av att många monster i Hell är immuna mot en viss typ av skada.
« Senast ändrad: 2013-05-29, 14:05:31 by Elunyx »
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Ikon

  • Första besöket på Bolaget
  • ***
  • Antal inlägg: 144
    • Fejdlysten
SV: Diablo 2
« Svar #104 skrivet: 2013-05-29, 13:09:26 »
Jag har en del mellan-gear för alla möjliga klasser att ge bort.

Däremot lyckas jag inte alltid viska till er. Men om vi ses på TS senare ikväll kanske vi kan reda ut varför det inte funkar med visk alla gånger.

/

 

Senaste inlägg