Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Surfplatta...  (läst 17222 gånger)

0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Hellacopter

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 157
    • Speedfreaks
SV: Surfplatta...
« Svar #30 skrivet: 2011-12-30, 14:25:45 »
Tycker den är för gammal nu och dessutom så har jag inte kunna läsa ut om den kommer att kunna köra ICS vilket är ett krav.
För att skapa musik krävs en bra musiker, för att "spela" hiphop behövs bara en dåligt uppväxt

Utloggad Buz

  • Brunkol, mums!
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 469
  • Det enda dåliga med att bli äldre är bakfyllorna
SV: Re: Surfplatta...
« Svar #31 skrivet: 2011-12-30, 17:17:42 »
Ang. Spionprogammen

Det är inte Android specifikt utan finns på både ios och Android. Dock bara på amerikanska varianter.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
/Buz
-----------------------------------------------
404 Not found

Utloggad vandromedon

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 596
  • WoW for the world
SV: Surfplatta...
« Svar #32 skrivet: 2012-01-01, 03:41:56 »
Kanske inte rätt ställe för denna men är det nya Nexus du messar från Buz?
Hur e den ? Har du alltid haft Android eller IPhone sedan innan ?
Funderar på att byta sida men kan inte bestämma mig:S



Sent from my iPhone using Thumbs
Casual gamer

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: Surfplatta...
« Svar #33 skrivet: 2012-01-03, 08:41:20 »
Köpte igår en Android-lur igen. Denna gång den synnerligen simpla Samsung Galaxy Mini för 990kr. Det finns tre anledningar till köpet:

-Har fått en Iphone 4S av jobbet, så inget direkt behov av min gamla Iphone 4.
-Jag gillar öppen källkod.
-Jag ogillar Apple p g a hanteringen av Wikileaks och det avskyvärda iTunes mm.

Kort jämförelse mellan de två telefonerna (iphone 4S och Galaxy Mini). Iphone 4/4S är i mina ögon den bästa smartphone som tillverkats hittills. Jag säger detta trots att jag har en viss aversion mot apple och med 15 års erfarenhet av olika smartphones och PDAer. Dock ska tillägas att Android inte är dåligt. Tvärtom uppfyller det i princip alla önskemål jag har på en bra smartphone. Då det är ett öppet system finns det oerhört mer möjligheter än med iphone, t ex gillade jag inte Samsungs utseende på sina mobiler och byte helt enkelt till ett helt annat på två minuter. Priset är såklart en int eoviktig faktor, 6000 sparade kronor jämfört med iphone 4/4S är intressant! Nackdelarna är att du får såklart ingen top-of-the-line för 990kr. en något klen processor på 600 MHz gör att Samsungen är seg i bemärkelsen att den reagerar på kommandon med konstant fördröjning om någon halv sekund. Skärmen har en för moderna förhållanden väldigt låg upplösning och kontrast, vilket gör en längre läsning tröttsamt för ögonen. Den är plastig och lite ömtåligare, vilket man såklart kan förvänta sig av en såpass billig telefon. Å andra sidan, för under tusenlappen får man en fullfjädrad smartphone, vad är det mer man begär?

Den gamla iphone 4:an ska min mamma få, ska bli intressant att se hur hon kommer klara av den, hon gillar ju sina gamla ericsson-lurar skarpt...

Utloggad Buz

  • Brunkol, mums!
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 469
  • Det enda dåliga med att bli äldre är bakfyllorna
SV: Re: SV: Surfplatta...
« Svar #34 skrivet: 2012-01-03, 11:03:24 »
Kanske inte rätt ställe för denna men är det nya Nexus du messar från Buz?
Hur e den ? Har du alltid haft Android eller IPhone sedan innan ?
Funderar på att byta sida men kan inte bestämma mig:S



Sent from my iPhone using Thumbs

Jo, fick det är den nya nexusen. En helt fantastisk telefon, men trots lite buggar (det är ju en 4.0). Har haft både Android och iphone och gillar inte iphone inlåsning.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
/Buz
-----------------------------------------------
404 Not found

Utloggad Hellacopter

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 157
    • Speedfreaks
SV: Surfplatta...
« Svar #35 skrivet: 2012-01-12, 20:24:40 »
Jag kunde inte hålla mig så jag bokade en 32 GB Asus Transformer Prime till releasen den 30/1. Det som fick mig att göra detta var att jag fyller år just den 30/1 och jag såg det som ett omen på att jag skulle köpa en... :cartman

...och DD, jag köper från Komplett! :thumb
För att skapa musik krävs en bra musiker, för att "spela" hiphop behövs bara en dåligt uppväxt

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Surfplatta...
« Svar #36 skrivet: 2012-01-12, 22:31:32 »
Hmm hoppas du inte behöver gpsen, har läst att transformern haft problem med den pga. plåtskalet..

guest381

  • Gäst
SV: Re: SV: Surfplatta...
« Svar #37 skrivet: 2012-01-13, 14:47:42 »
Hmm hoppas du inte behöver gpsen, har läst att transformern haft problem med den pga. plåtskalet..

Jag har också läst det med GPSen. De ska tydligen släppa en ny version av plattan med fungerande GPS och ännu bättre upplösning på skärmen. Men när det blir vete gudarna. Sen vet jag inte heller hur mycket prestandan påverkas av en bättre upplösning på skärmen?

 

Senaste inlägg