Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: VI rasar samman  (läst 3140 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest3

  • Gäst
VI rasar samman
« skrivet: 2007-10-01, 20:38:16 »
Ett hårt slag för vår sida, men VI krackelerar. Nu pågår operation "rädda vad som räddas kan".

guest1596

  • Gäst
SV: VI rasar samman
« Svar #1 skrivet: 2007-10-01, 21:06:56 »
Det känns som om våran alians är redan sämre efter att halva laget gick till Ronin. :cry

Jag har det lungt, om någon vill ha hjälp kan jag bistrå med 110 svärdsoldater 35 teutates blixt och 15 druidryttare (ingen vidare hjälp)

//SilverLi

guest3

  • Gäst
SV: VI rasar samman
« Svar #2 skrivet: 2007-10-01, 21:15:24 »
Ni kan nog ta det ganska lugnt. Ni slipper i alla fall kriga. Idag har det hänt allt möjligt konstigt i Ronin och VI. :D

Sämre tror jag knappast. Det finns enorma resurser i Ronin om det behövs, SilverLi.

guest1596

  • Gäst
SV: VI rasar samman
« Svar #3 skrivet: 2007-10-03, 17:43:35 »
Ok, jag som bara ville hjälpa till ;)

Enorma resurser till den alians som är rankad bäst, konstigt...

I denna alians är det många som är inaktiva, ca 5-6 st

Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
SV: VI rasar samman
« Svar #4 skrivet: 2007-10-04, 13:20:53 »
Finns fortfarande ett par i OK2 som borde flytta över till OK.. bl.a Mugge dock är han på resande fot (utanför Thailand alltså).

Så förhoppningsvis bör det komma till ett par st till.
AVAST CLEARED !

guest1501

  • Gäst
SV: VI rasar samman
« Svar #5 skrivet: 2007-10-04, 15:38:48 »
Kanske är fler som borde flytta tillbaka. Jag menar, visst är Ronin störst vackrast och teoretiskt bäst men var är känslan? Glimten i ögat? Sammanhållningen som ständigt manifesterade och praktiserade: "en för alla - alla för en"?
Känns som om vi gick från balanserade gentlemanna-(och kvinno-)krigspelare till fullfjädrade, amfetaminstinna Rambo-Robocop-Ronin-huliganer vid övergången.

"Ja 'ä 'int bitter!

Men...

guest3

  • Gäst
SV: VI rasar samman
« Svar #6 skrivet: 2007-10-04, 15:51:52 »
Jag trivs som fisken i vattnet i Ronin. Det händer grejer. Jag pratar med människor jag aldrig hade träffat annars. I Skype-kanalen hänger massvis med folk som skojar och har roligt.
Vi har en stark, sammansvetsad ledning med ambitioner. Samarbetet med Semi och Go Ricki är lika bra som innan.

Och se bara på när Die Trying bad om förstärkningar. 150 (!!!!!) förstärkningar dök genast upp i samlingsplatsen. Och vetet rasade in. Hade man fått det stödet i OK?

Jag tycker allt flyter perfekt just nu. Skönt att slippa vara nervös 24/7.

guest193

  • Gäst
SV: VI rasar samman
« Svar #7 skrivet: 2007-10-04, 19:30:56 »
Onekligen är tempot lite högre.
Häromdagen fick jag telefonsamtal från Cartan när jag stog på Uppsala central på väg till Arlanda om att en av mina byar var på väg att tas över.
Efter att ha fått tag på min sitter så gick allt med en farlig fart, mycket försvar kom in och övertagandet avstyrdes.
Att jag sen blev av med över 1000 knektar som slogs med varandra får skyllas på en viss stress.
De efterföljande straffkommandona var inte heller att leka med.

Så för min del har det varit lite av en nytändning.

Sen hade det kanske varit kul om jag hade begripit mig på den där Skype-grejen.

guest580

  • Gäst
SV: VI rasar samman
« Svar #8 skrivet: 2007-10-05, 01:18:49 »
Nä jag tycker sammanhållingen i gamla OK var bättre än den i Ronin, men jag är nöjd med att jag bytte och vill inte flytta tillbaka.

Det händer saker i Ronin, det finns någon som tar tag i anfall och försvar och spelare gör saker på eget initiativ.
Spelare förväntas ta mer ansvar för sina egna byar och jag får lite mer tid att ta hand om min.

Nä kort sagt jag stortrivs i Ronin :)

guest1577

  • Gäst
SV: VI rasar samman
« Svar #9 skrivet: 2007-10-05, 23:09:06 »
Stödet blir bättre i Ronin än vad det varit sista tiden i OK. Detta för att det finns en stark & fungerande ledning. Men visst... stämningen var på något sätt bättre i OK ( mer laid back). :drink
Jag kommer dock att stanna i Ronin då det finns möjlighet att puckla på några gamla fiender men om någon i OK behöver hjälp så bara skicka ett IGM.  :drink

 

Senaste inlägg