Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: DAY OF DEFEAT: SOURCE  (läst 9357 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
DAY OF DEFEAT: SOURCE
« Svar #15 skrivet: 2005-09-26, 11:45:39 »
Man lever som man lär ;)

:cheers
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
DAY OF DEFEAT: SOURCE
« Svar #16 skrivet: 2005-09-26, 11:46:45 »
Är DoD en mod på CS? Eller är det ett nytt spel? När man läser på hemsidan frastår ju dod som ett nytt spel "from the creators of HalfLife2 and Counterstrike" men så blir man lite konfys av "Created by the online community" :hm

Och inga fordon?

Ser ändock lite intressant ut.

Utloggad Hellacopter

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 157
    • Speedfreaks
DAY OF DEFEAT: SOURCE
« Svar #17 skrivet: 2005-09-26, 11:55:35 »
Citat från: Pruneboy
Hella då.... http://oldgents.com/forum/viewtopic.php?t=5933&postdays=0&postorder=asc&start=0

Enligt dig själv ska moddar vara gratis. :nono


Valve "köpte" DoD från mod teamet och släppte det kommersiellt, då slutade DoD att vara en mod. Numera skall man nog se det som en "expansion" av HL2 snarare än en mod...

Om du vill dra jämförelsen mellan BF2 och modden SH2 och HL2 och DoD:S så har utvecklarna av SH2 inget dealande eller stöd av/med utvecklarna av BF2 och de utvecklar på frivillig basis medans DoD:S ägs och utvecklas av Valve som gjort HL2...
För att skapa musik krävs en bra musiker, för att "spela" hiphop behövs bara en dåligt uppväxt

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
DAY OF DEFEAT: SOURCE
« Svar #18 skrivet: 2005-09-26, 12:58:00 »
behöver man hl2 för att kunna köra DoD?

Utloggad Hellacopter

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 157
    • Speedfreaks
DAY OF DEFEAT: SOURCE
« Svar #19 skrivet: 2005-09-26, 14:27:26 »
Citat från: DaddyLongLeg
behöver man hl2 för att kunna köra DoD?


Som det är nu så måste man det. Kanske släpper Valve en  "stand alone" i framtiden så som de gjorde med orginal DoD...
För att skapa musik krävs en bra musiker, för att "spela" hiphop behövs bara en dåligt uppväxt


guest161

  • Gäst
DAY OF DEFEAT: SOURCE
« Svar #21 skrivet: 2005-09-26, 19:37:21 »
Hitta en annan ww2 mod till Hl2 som verkar rätt intressant och gratis när den släpps: http://www.resistanceandliberation.com/

guest273

  • Gäst
DAY OF DEFEAT: SOURCE
« Svar #22 skrivet: 2005-09-26, 20:08:03 »
jag menar 200 spänn för ett nice online lir som man vet kommer att gilla
okey det är alltid sura pengar men det var länge sen som jag köpte ett lir
så ..

Vad menas med släpps .. at 3:00 PDT ??

guest161

  • Gäst
DAY OF DEFEAT: SOURCE
« Svar #23 skrivet: 2005-09-26, 21:25:35 »
Tror Pdt står för: pacific daylight time?

guest273

  • Gäst
DAY OF DEFEAT: SOURCE
« Svar #24 skrivet: 2005-09-26, 22:26:43 »
Citat från: Juppe
Tror Pdt står för: pacific daylight time?


Aha ja det kan det ju vara ja .. tackar  :thumb

?? va fen då skulle det ju ha släppts ju ??

Utloggad tussilago

  • Youngblood
  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 972
DAY OF DEFEAT: SOURCE
« Svar #25 skrivet: 2005-09-27, 00:09:02 »
Nej fyfan titta bara på hur gubbarna/modellerna ser ut i DoD:S, för rena och "gosiga" ut. Det ser inte alls ut som det är krig på gång. Det ska vara blod- och grusstänk från skott och granater, det ska vara jänkar- och krautflaggor på modellernas uniformer, dom ska ha granater och andra balla saker fästa i remmar och jag vart man nu hänger sånna saker. Kolla den här bilden exempelvis, http://media.pc.ign.com/media/703/703780/img_3047338.html, han ser ut som nån fjollig liten modellpojke som inte alls vet vad krig innebär.

Ser ingen större skillnad på banorna som dom "uppdaterat" och "gjort om" som de själv sagt. Det kommer säkert vara skitbra gameplay och flyta på när man väl spelar, men det kommer aldrig ha det där "lilla extra" som man gärna vill ha ut ur ett spel. Nej jag håller mej till BF2 än så länge eller permanent rättare sagt. Blir nog svårt att toppa det spelet.. i mina ögon alltså.
I was born for the storm, and a calm does not suit me.

guest161

  • Gäst
DAY OF DEFEAT: SOURCE
« Svar #26 skrivet: 2005-09-27, 00:37:09 »
Har spelat dod rätt mycket och det bästa med spelet var känslan (Mycket bättre än bf1942). Banorna är små och härliga, närkampsstrider utbryter jämnt. Kan även komma fiender i ryggen och åstakomma härliga plockepinn. Spelar någon roll i helheten att dom inte har smutsiga kläder eller blod mm. Det är så mycket annat som gör dod roligt. :)

Utloggad tussilago

  • Youngblood
  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 972
DAY OF DEFEAT: SOURCE
« Svar #27 skrivet: 2005-09-27, 01:10:56 »
Jo visst, jag älskade det gamla hederliga DoD. Det är bara det att det är smådetaljerna som gör skillnaden och så mycket tid som det har tagit att släppa DoD:S så kan dom väl bannemej fixa till lite smutsiga kläder? Tycker det ser löjligt ut om det ska se ut som nåt pyjamasparty. Och som sagt så ser det inte ut som så mycket har ändrats i grafiken, speciellt inte när det gäller banorna.
I was born for the storm, and a calm does not suit me.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
DAY OF DEFEAT: SOURCE
« Svar #28 skrivet: 2005-09-27, 09:30:52 »
Citat från: den mordiske Juppe
Det är så mycket annat som gör död roligt. :)


:nono

fy på sig Juppe, och vara så våldsam. Det finns ett jättetrevlig spel som heter Sims. Har du provat det?

Utloggad Hellacopter

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 157
    • Speedfreaks
DAY OF DEFEAT: SOURCE
« Svar #29 skrivet: 2005-09-27, 11:50:07 »
Citat från: tussilago
Jo visst, jag älskade det gamla hederliga DoD. Det är bara det att det är smådetaljerna som gör skillnaden och så mycket tid som det har tagit att släppa DoD:S så kan dom väl bannemej fixa till lite smutsiga kläder? Tycker det ser löjligt ut om det ska se ut som nåt pyjamasparty. Och som sagt så ser det inte ut som så mycket har ändrats i grafiken, speciellt inte när det gäller banorna.


Efter att ha kollat runt på screens och videos av DoD:S så är jag böjd att hålla med dig. Blir nog inte att jag köper det...

För oss som har UT2004 så finns ju en WWII mod som är riktigt bra och som ser bättre ut än DoD:S. Mycket skitigare och trasiga miljöer. Den heter Red Orchestra och eftersom UT2004 stöder fordon och stora kartor så finns det oxå... :)
För att skapa musik krävs en bra musiker, för att "spela" hiphop behövs bara en dåligt uppväxt

 

Senaste inlägg