Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: DDO  (läst 13379 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
DDO
« Svar #30 skrivet: 2006-02-07, 16:56:52 »
Citat från: Braxen
Har skapat Guilden "Old Gents" :D


 :thumb

Jag har passat på att skapa ett par gubbar till så nu förnärvande har jag:

Gibson Les Paul - Elf/Bard
Tumba Tarzan - Halfling/Rouge
Bohemund de Hautville - Human/Paladin
Jarl Jernhand - Dwarf/Cleric

alla på samma server - Lyrandar

Angående recension - kommer när vi provat gruppmekaniken. Men kan säga att det är det snyggaste rollspel jag spelet - klår GW och det är banne mig inte illa. Spelmässigt - ja, är lite kluven än. Inte vant mig vid gränssnittet som känns liiite avigt ibland.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
DDO
« Svar #31 skrivet: 2006-02-07, 17:01:49 »
Såg att de tyvärr kommer att ta 14.99 euro för detta spel per månad :(
Så efter beta vete katten om jag fortsätter.
Men som JH skriver så är det SNYGGT.

Kommer ev att spela ikväll!
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

guest193

  • Gäst
DDO
« Svar #32 skrivet: 2006-02-07, 21:56:02 »
Sådär, efter diverse strulande är dvärgbarbaren Ston Portovitj redo för nya äventyr.
Och visst är det snyggt. Med 1600*1200 och allt på max så är det riktigt tjusigt.

guest3

  • Gäst
DDO
« Svar #33 skrivet: 2006-02-07, 22:54:54 »
Nu är det bara ett halvt dussin timmar innan jag laddat ner det. *snark*

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
DDO
« Svar #34 skrivet: 2006-02-07, 23:57:46 »
Citat från: Braxen
Såg att de tyvärr kommer att ta 14.99 euro för detta spel per månad :(
Så efter beta vete katten om jag fortsätter.
Men som JH skriver så är det SNYGGT.

Kommer ev att spela ikväll!


LOL för det priset kommer dem inte finnas kvar så länge, det är sååå mycket som återstår med spelet för att det ska kunna hota t.ex. GW (som är gratis när man väl har köpt spelet).

Ok vad som är på negativt med spelet, och då tar jag inte upp stulet med inloggning m.m. som kan härledas till att det är en beta.

1) D&D reglerna: Visst det borde göra det riktigt kul, men HERREGUD det tar ju EVIGHTER att levla. Likaså kostar vapen, rustningar och prytlar en förmögenhet. Så hur ska man kunna glädjas i spelet när man inte får nya spells eller färdigheter och kan skaffa sig bättre grejor i en jämn takt utan att måste harva på i veckor?

2) Man MÅSTE gruppa: I GW kan man inte spela solo när man tagit sig ur pree-seeringen (lång träning/tutorial) MEN man kan "hyra" henchmen som hjälper än. Här finns inte den möjligheten utan man blir tvungen att gruppa med kreti och pleti för att öht. klara nånting. I andra MMORPG brukar det ju finnas zoner eller delar av zoner där man kan nöta lite själv, kanske inte få bästa xp:n eller looten men ändå. Annars kan man ju öva på en tradeskill, dvs banka ihop rustningar, stoppa strumpor, göra lerkrukor, bre råttmackor eller nått annat som kanske är tråkigt men leder än till alternativa delar i spelet. Inget finns här, ska du laga en rustning får man gå till en NPC. På tal om priserna, jag hittade ett smycke som ska vara värt 500 gp, men handlaren ger mig ... 30-50 gp!

3) Interfacet suger, i strid tappar jag bort buset när jag måste snurra runt (med vänstermusknapp), för är man inte vänt mot den man slåss mot så träffar man inte och kan inte kasta spells. Och dem far runt som amfetaminhöga mongos! Och det är svårt att få buset i siktet, ska visst finnas en tangent för närmaste bus men fan om jag hittar den när det blir snårigt. Och andra spel av detta slag brukar man få buset automatiskt i siktet om det börjar slå på en. Finns säkert mer grejor som jag inte kommer på nu gällande interfacet.

4) Ok lite beta gnäll - informationen är OBEFINTLIG! I söndags funkade INGENTING, ingen kom in. Stora delar av mändag em lika dant, men INGEN förklaring eller kommentar på beta forumet. Som testare vill man ha feed back så man vet VAD som orsakar dem fel man råkar ut för, så man i framtiden vet hur man ska åtgärda det eller skippa över till teven ist.

Nä, betan sköts dåligt och speliden förfelad .. tyvärr för i mångt och mycket finns det grejor som är helt enorma. Hoppas dem inte kommit för långt i betan (vilket jag tyvärr tror) så dem kan ta åt sig all kritik och åtgärda innan release - men jag är skeptisk!


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
DDO
« Svar #35 skrivet: 2006-02-08, 08:36:45 »
Nu har jag ju inte provat detta, men efter vad jag läst så kan man lika gärna hålla fast vid Guild Wars, då spelkonceptet verkar vara så pass lika (?). GW känns t.o.m. lite friare än detta? Gratis dessutom!

Tror mer på LOTR Online.

Dock får man väl i ärlighetens namn invänta full release och en "riktig" recension från någon av er, men i dagsläget, finns det något öht som gör att det ser ut som att detta spel är värt att betala en månadsavgift för, framförallt om man jämför med Guild Wars, Johnny, Ragge?

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
DDO
« Svar #36 skrivet: 2006-02-08, 13:05:46 »
Citat från: DeadHead
finns det något öht som gör att det ser ut som att detta spel är värt att betala en månadsavgift för, framförallt om man jämför med Guild Wars, Johnny, Ragge?


Det som i dagsläget gör DDO bättre än GW är dess quests, dem är som är mycket välgjorda, med intriger och dialoger, pussel, fällor och elaka monster, som man kan prova sina skills på dvs man behöver inte alltid döda alla busar utan om man kan smyga förbi dem ist. Dock finns det quests som kräver att man dödar t.ex. 10 kobolds m.m.

Finns bara ett sätt att utröna om ni gillar det eller ej - tanka hem betan och skaffa ett beta-konto!

Själv blir jag bara mer och mer fäst vid detta - om man kört med GW's koncept för betalning så hade jag köpt det direkt m.m. buggar och allt idag! Men INTE med en månadsavgift!!!


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

guest3

  • Gäst
DDO
« Svar #37 skrivet: 2006-02-09, 01:36:54 »
Nu har jag hoppat min med min Wendolyn Laitoc (Sorceror).

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
DDO
« Svar #38 skrivet: 2006-02-09, 10:04:14 »
Citat från: Cartman
Nu har jag hoppat min med min Wendolyn Laitoc (Sorceror).


 :thumb


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
DDO
« Svar #39 skrivet: 2006-02-10, 08:59:14 »
Skall vi ut och döda några Kobolder ikväll????
Kommer loss runt 21.
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

guest1327

  • Gäst
DDO
« Svar #40 skrivet: 2006-02-10, 09:58:44 »
Hoppas jag kan komma på ikväll då...  Vill gärna vara med i Gillet
Dessvärre pockar badrummet på min uppmärksamhet ikväll (NEJ jag behöver inte bada)  jag ska sätta upp en vägg med glasmosaik, och det är ett rent HELV¤%E.. Nåväl jag hoppas det går smärtfritt.

//Ragge

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
DDO
« Svar #41 skrivet: 2006-02-10, 10:06:16 »
Så efter 1-2 öl så har du kommit på andra tankar ;)
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

guest1327

  • Gäst
DDO
« Svar #42 skrivet: 2006-02-10, 10:08:00 »
Förmodligen :)   hehe

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
DDO
« Svar #43 skrivet: 2006-02-10, 11:02:07 »
Citat från: Braxen
Skall vi ut och döda några Kobolder ikväll????
Kommer loss runt 21.


Citera
Boldrei Server stress test tomorrow!

09-Feb-2006At 9am GMT tomorrow morning we will bring down all the servers. At 9.30am GMT we will bring Boldrei ONLY back online for the rest of the day, (until around 6PM GMT).

For tomorrow only, we would like you to all login to Boldrei, create new characters if you don't have one and stress the poor thing :)

Expect heavy traffic and associated issues during this time, thank you.

We will update on the results of our testing as soon as possible.


M.a.o. kommer Lyrandar vara nere, vet dock inte hur länge. Jag har ifs en gubbe på Boldrei servern - men man kan nog räkna med MYCKET lag ifall alla ska spela på bara EN server ikväll.

I vilket fall som helst kommer jag lira ikväll, men troligtvis EFTER 21 när ungarna är nattade.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
DDO
« Svar #44 skrivet: 2006-02-10, 11:10:47 »
Suck... :(
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

 

Senaste inlägg