Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Oblivion  (läst 11214 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
Oblivion
« Svar #30 skrivet: 2006-04-23, 12:47:41 »
Citat från: Bane
Citat från: Johnny Hazard

Sen har jag räkat ut för osynliga vargar, man ser bara ett daller i luften ... ska det vara så?



Jepp, de ska vara osynliga, finns quester med sånt.


Jo jag upptäckte det strax efteråt, problemet var att det kom ungefär samtidigt som min gubbe började snigla sig fram och trodde då den osynliga vargen var en bug den med. Sniglandet beror på att den får för sig att använda jojjen ist för keyb och ini-hacket verkade inte funka.Får kanske disabla jojjen i Windows ist ... :hm

@Airam - det är ett WOW-spel, dvs det första man säger är just WOW!! och ÅÅÅÅH! För det är så jäkla snyggt! Men som sagt, det verkar kräva sin maskin - flyter bra på min burk men får lite sjösjukekänsla ifall jag kör med "bakom-kamera", sen tycker jag förstapersonkameran ligger lite för långt ned, känns som den sitter i magtrakten på gubben.

En annan grej som jag tycker drar ned lite på betyget är att gubbarna har ser lite grann ut som forbollar i trynet ... iaf är det lite bebisdrag på dem.

I övrigt ... Åååååhhh! Säger bara ... hästar!!  :thumb


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
Oblivion
« Svar #31 skrivet: 2006-04-23, 13:01:43 »
Citat från: Johnny Hazard
får lite sjösjukekänsla ifall jag kör med "bakom-kamera", sen tycker jag förstapersonkameran ligger lite för långt ned, känns som den sitter i magtrakten på gubben.


För lågt ned? Vilken ras har du valt? Jag spelar wood elf, och de är ju små och smärta, mindre än de flesta karaktärer man möter, därav att man tittar upp på dem mest hela tiden. Det är inte detta du syftar på?

Sjösjuka kanske kan "botas" med fov kommandot. Själv kör jag med fov 110.

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
Oblivion
« Svar #32 skrivet: 2006-04-23, 13:26:25 »
FOV vet jag inte vad det är ...

Angående kameran så är det mest en känsla ... spelar en Drow (Drizzt Do'Urden - ett namn som jag snott från AD&D).


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
Oblivion
« Svar #33 skrivet: 2006-04-23, 17:12:00 »
FOV = Field of view!

guest1327

  • Gäst
Oblivion
« Svar #34 skrivet: 2006-04-24, 09:51:04 »
Hmm Jag läste någonstans om segheten och NVidia graffekort
Segheten försvann tydligen helt om manstälde in på drivrutinen att endast  "render 1 frame ahead"  tror standard är 3.
Jag har själv inte hunnit prova detta.

//Ragge

Utloggad Cruentus

  • 30-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 213
Oblivion
« Svar #35 skrivet: 2006-04-30, 00:47:25 »
För dem som tror sig behöva byta dator för att köra Oblivion:

Jag kör Oblivion på en 3200+ oklockad med ett 9800 pro, funkar utmärkt om jag inte har för mycket annat junk igång som käkar ram ( typ 3xexcel + outlook+18xIE+word.. då blir det segt)

Visserligen har jag inte maxxat allt, men det är fasen så mycket snyggare än jag trodde att det skulle vara.

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
Oblivion
« Svar #36 skrivet: 2006-05-01, 22:01:44 »
Bytte til den senaste NVIDIA drivisen och nu tycker jag att det börjat grafik-lagga! :rythm


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
Oblivion
« Svar #37 skrivet: 2006-05-05, 01:20:54 »
Himla bra länk http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Oblivion.

BTW - min snubbe är vl 25 nu och rockar fett!  :hella


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

guest161

  • Gäst
Oblivion
« Svar #38 skrivet: 2006-05-05, 08:33:38 »
Skaffa det precis till min Xbox. Ska bli roligt att testa. Tar det veckor att komma in i spelet?

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
Oblivion
« Svar #39 skrivet: 2006-05-05, 12:25:02 »
Citat från: Juppe
Skaffa det precis till min Xbox. Ska bli roligt att testa. Tar det veckor att komma in i spelet?


Öh ... nej det tog mindre än 5 minuter att få mig frälst ... om du menar inlärningskurvan så är den tänligen flack. Iofs har jag spelat en massa RPG:er innan så man är redan van vid tänket kanske.

Ska enkelt förklara det lilla jag vet.

Man har en massa olika färdigheter som t.ex. Smyga, Alkemi, Svärd, Akrobatik m.m. Beroende på vilken klass du väljer så kommer några bli huvudfärdigheter och styra när man går upp i nivå bl.a. Man ökar sina färdigheter genom att använda dem, man kan också träna 5 gånger per nivå hos en tränare mot betalning om tränaren har tillräckligt hög nivå.

Övriga färdigheter ökar man på samma sätt, men dem ökar inte din nivå.

Magi och trollformler. De senare kan man köpa lite här och var, oftast hos Magigillets olika avdelning, finns en i varje stad. Men några får man som belöning när man "questar", vissa kan man få från speciella stenbeläten ute i naturen. Trollformler finns också som engångs "scrolls", och senare i spelet tror jag man kan göra sina egna om man är upptagen i Magigillets högsta instans. Andra trollformler, t.ex. helande, utplåna odöda m.m. köper man i ... ... kyrkan! (självklart!)

Just när det gäller magi hade jag problem med att öka i vissa färdigheter, då jag inte hittade någon tillräckligt låg trollformel som jag kunde kasta för att öka, så då fick jag offra träningspoäng på för att få upp till tillräckligt nivå för min enklaste "spell".

Att kunna laga sin egen rustning är ett måste om man inte vill bli ruinerad eller tvingas avbryta ett uppdrag för att få grejorna lagade hos en smed. Man får köpa reparationshammare som finns hos de flesta köpmän eller smeder.

Men viktigt som 17 är att öva på Speechcraft, och det kan verka lite knepigt i början, men för att få fram information eller pruta till sig bra  priser måste man kunna detta och ha bra i just den färdigheten.  Ska försöka förklara hur denna ordbatalj går till:

När man pratat med en NPC så får man upp ett par val, oftast icon med ett huvud på. Väljer man den får man upp en rund skiva indelad i fyra fält och ett par val BRIBE, START och DONE. Bribe - muta - säger väl sig självt, men jag använder nästa aldrig den möjligheten, jag är för snål! ;)
Väljer man START så väljs en av tårtbitarna i skivan och under finns olika stora färgade fält. Fälten representerar olika samtalsområden, Ära, Humor, Skryt och Hot (tror jag). NPC:erna kan nu påverkas genom att man lägger olika tonvikt på de olika områden. Man kan se på deras ansiktsuttryck vad dem Älskar, Gillar, Ogillar och Hatar. Nu gäller det att välja rätt fält (styrka) till rätt samtalsområden och skivan kan bara rotera medurs. Beroende på hur man lyckas ökar eller minskar man hur NPC:n känner för en. Om klantar sig kan man nog få dem att hoppa på en. När man blir bättre i Speechcraft får man valet att kunna rotera skivan ett hack utan att välja och efter det får man lite mera tid på sig - jo när man väl valt start sjunker NPCernas intryck av en med tiden så man får inte sega för länge!


Phu ... återkommer med mera info om någon önskar.

Lycka till Juppe!!


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

guest273

  • Gäst
Oblivion
« Svar #40 skrivet: 2006-05-05, 12:37:08 »
Är det någon som provat Horse Armor Pack !!

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
Oblivion
« Svar #41 skrivet: 2006-05-05, 12:39:24 »
Ett kanonspel helt enkelt!

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
Oblivion
« Svar #42 skrivet: 2006-05-05, 14:41:59 »
Citat från: Ancient
Är det någon som provat Horse Armor Pack !!


Nej, är det ett fri modul och om så är har du nån länk?


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

guest273

  • Gäst
Oblivion
« Svar #43 skrivet: 2006-05-05, 21:33:21 »
Citat från: Johnny Hazard
Citat från: Ancient
Är det någon som provat Horse Armor Pack !!


Nej, är det ett fri modul och om så är har du nån länk?



Tyvärr så kostar det ... men det finns kanske att ladda hem gratis  ;)

http://obliviondownloads.com/StoreCatalog_ProductList.aspx?SubCategoryId=1

Striker

  • Gäst
Oblivion
« Svar #44 skrivet: 2006-05-06, 19:38:36 »
Hrmm  kolla på piratbay om dom har nån användbar info =)

 

Senaste inlägg