Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: R.I.P - H.R.Giger :(  (läst 1630 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
R.I.P - H.R.Giger :(
« skrivet: 2014-05-13, 17:46:12 »
NEEEEEEEEEEEEEJ vad trist! Jag följt honom sen Alien1, och hans tid  på hans facebooksfan page.Han har  lagt upp massa coola saker som inte har publicerat tidigare under en tid nu 2014. Jag tänkte verkligen att han är en av dem få legender inom scfi som fortfarande lever och så idag förmiddags kom dödsbeskedet  :cry

Hans konstvärk lär leva länge, och hans inspration för Scfi världen också för den delen. Aliens är verkligen något man vuxit upp med.  Man glömmer aldrig när man fick se Alien 1 för första gången haha, de var knappt att man vågade gå ner källan efter det. Jag tror jag var lite för liten för se den, hehe typ (8 år gammal)
« Senast ändrad: 2014-05-13, 17:50:45 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Horror

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 599
SV: R.I.P - H.R.Giger :(
« Svar #1 skrivet: 2014-05-13, 18:09:37 »
R.I.P

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: R.I.P - H.R.Giger :(
« Svar #2 skrivet: 2014-05-13, 23:34:13 »
Hans bildspråk var unikt. För mig var han vår tids Picasso eller Dali. Jag har flera böcker med hans konst och köper gärna fler om det kommer ut några. Alien var bara en liten del av den värld han byggde upp. Hans konst har inspirerat många i spelvärlden, bl.a Blizzard. Synd att han inte fick hålla på lite längre. Vila i frid.
« Senast ändrad: 2014-05-13, 23:36:36 by Elunyx »
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Skalis

  • Old Help Desk Guru
  • Administratör
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 214
SV:
« Svar #3 skrivet: 2014-05-14, 11:12:20 »
R.I.P

Skickat från min super phablet
Vid ovisshet, ställ en fråga så kan man slippa det ovissa, men är du dum på riktigt så hjälper det inte att fråga!

 

Senaste inlägg