Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Shin Megami Tensei: Imagine  (läst 2529 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest1645

  • Gäst
Shin Megami Tensei: Imagine
« skrivet: 2008-12-28, 16:39:08 »
Förutom en av MMO-världens längsta titlar (utan att vara en expansion) är det ett väldigt intressant litet MMO.
Jag har varken läst, spelat eller sett serien innan, men den verkar ha en lång bakgrund. Spelet är i alla fall väl värt att testa. Det är just nu stängd beta, så det förekommer en del buggar (som får allt att störtdyka med förbjudna minnesåtgärder och liknande), men de är få och överkomliga eftersom man startar på samma plats som man lämnade.

Kort om spelet, du väljer mellan handvapen, handeldvapen och magi (själv vandrar jag runt med hagelbrakare) och kämpar mot allsköns varelser. Alla varelser går dessutom att få med sig (en framme åt gången och 6 el 7 som man kan byta med), även om det kan vara lite trilskande och jag inte riktigt fått häng på hur man får med de som inte är intresserade.
Enda problemet är då om man som jag blir alltför fäst vid en liten typ och sedan måste byta denna mot ngt som är starkare och mer kapabelt, eller om man ska koppla ihop två/tre för att göra en ny och liknande...

Nåja, allt sådant förklaras av spelet. Men det bör definitivt testas, om inte så för att man äntligen har hittat ett sätt att verkligen utnyttja "pets".
http://megaten.aeriagames.com/

guest1645

  • Gäst
SV: Shin Megami Tensei: Imagine
« Svar #1 skrivet: 2008-12-31, 09:22:22 »
Open beta gick igång igår kväll.
Det blev en Lost Hua Po som första följeslagare samt en liten revolver som vapen. Måste skaffa mer pengar så jag kan köpa hagelbrakaren...

Inga bilder tagna igår kväll, men skickar med en från stängda betan från när jag fått tag i en Ghoul (tror det var en Jack Frost och en Slime som tillsammans skapade den, glömde skriva ner just den kombon).

guest1645

  • Gäst
SV: Shin Megami Tensei: Imagine
« Svar #2 skrivet: 2009-01-05, 20:24:41 »
Jag fortsätter väl mitt ensamma korståg för detta fina lilla lir...

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Shin Megami Tensei: Imagine
« Svar #3 skrivet: 2009-01-05, 21:14:00 »
Ett spel som låter mig skjuta Pixies med hagelbössa kan ju inte vara helt fel ;)

Det ser en aning modest ut i sin grafik. Är det ett betalspel eller kan man spela över ngn liten klient eller hur funkar det?
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

guest1645

  • Gäst
SV: Shin Megami Tensei: Imagine
« Svar #4 skrivet: 2009-01-06, 11:54:27 »
Det är inne i öppen beta för tillfället, men kommer fortsätta vara gratis mot mikro-betalningar om man vill ha mer lagringsutrymme för saker och demoner eller ha fräcka kläder. Det är såklart en smaksak om man vill betala för sådant, men i gengäld kostar det ingenting att testa, och jag är nöjd.

Men visst, grafiken är rätt kackig, man springer vääääldigt sakta, ngt som ska bli bättre när man lyckas levla upp större demoner samt får tag i mount-ringen.

Ett tips om du ska köra med gevär/pistol, satsa alla attribute-poäng i Speed samt ngt lite i Intelligence. Om det är ngt annat, bara fråga. Lite koll har jag lyckats få på saker och ting nu.

guest1645

  • Gäst
SV: Shin Megami Tensei: Imagine
« Svar #5 skrivet: 2009-01-07, 20:09:01 »
Varför dessa spel så ofta misstolkas...

guest1645

  • Gäst
SV: Shin Megami Tensei: Imagine
« Svar #6 skrivet: 2009-01-07, 20:09:47 »
Ja, grafiken är bättre i spelet än i mina screenshots...

 

Senaste inlägg