Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Post Scriptum (en WWII Spinoff av Squad )  (läst 15742 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest2209

  • Gäst
Post Scriptum (en WWII Spinoff av Squad )
« skrivet: 2018-05-19, 13:33:57 »
Post Scriptum
(en WWII Spinoff av Squad )



 
Rötter,
Så spelade mycket Project Reality modden till BF2 som säkert många av er minns, en helt fantastisk modd.
Den resulterade sedermera i fristående Squad som jag ”hoppat” tills nu då jag shoppat och nattat mig med manual och videos men inte börjat spela "på riktigt" ännu, rostig och den har lite "startsträcka".

 
Det Project Reality, Squad och Spin-off Post Scriptum har gemensamt är att man öppnat och välkomnar moddar, dvs. nya banor och en levande produkt som vi inte sett på ett tag då spelföretagen numera kör kortare cykler på spelen och helst vill att vi ska sluta spela föregående titel när nästa i en serie släpps.

 
Många kommer säkert ihåg hur länge och skoj vi hade med Forgotten Hope med flera moddar, först till BF1942 och sedermera till BF2 med turneringar om 3-6 månader med helt custom material i Forgotten Honor och World at War med FH modden som bas, något som pågick i åratal.

 
Funderingar,
Visst både Squad och Post Scriptum har inte ekonomiska muskler för de värsta motorerna/grafiken men själen och spelvärdet, och som jag ser det även en långsiktighet och en utveckling med påfyllnad av banor m.m. finns där, och som grädde på moset community ägda och kontrollerade servrar.

 
Gillar man nu taktik, eftertänksamhet, kommunikation och ett riktigt teamplay detta i ett något lägre tempo så tror jag man kan få ett lystmäte tillgodosett.

 
Nu är inte Squad lika omfattande som Project Reality ännu såvitt jag kan se, och eftersom Post Scriptum använder sig av Squad som bas om jag förstår det rätt så kommer väl de ligga ett steg efter i utvecklings cykeln, vet inte heller om ena projekt ”stjäl resurser från det andra” eller om det totalt sett är bra med två spel runt samma byggstenar, tiden lär utvisa.

 
”Brasklapp”,
Sedan nu med riktigt lite Squad erfarenhet så ex.vis jag som vill ha springa på höger musknapp så ”enkla” saker som sådant tog mig en halv kväll av läsa/leta/prova/editera i ini för att få till så jag antar att samma sak kommer att gälla i starten med Post Scriptum.

 
EA,
Nu finns Post Scriptum som EA på Steam på länken nedan och med tanke på att Squad ligger i botten så blir det nog relativt ”spelbart” från start. (OBS en gissning/spekulation :) )

 
Hemsida,
http://www.postscriptumgame.com/

 
Länk till Steam,
(verkar rulla igång relativt snart)
https://store.steampowered.com/app/736220/Post_Scriptum/

 
Dreggel video,  :)
https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=ClhAxd_XR-8

 
Squad,
(som jag hänvisar till ovan)
http://www.oldgents.se/forum/index.php?topic=29184.0

 
-cb99

 
Edit in,
Stavning, mer text.

guest2209

  • Gäst
SV: Post Scriptum (en WWII Spinoff av Squad )
« Svar #1 skrivet: 2018-05-25, 13:10:50 »
Test i helgen tydligen, mer info. på länken nedan,
(om råkat shoppat)
https://steamcommunity.com/games/736220/announcements/



Från,
https://www.reddit.com/r/postscriptum/comments/8m0702/post_scriptum_weekend_playtest_this_weekend/
Citera

The important part

PS: Pre load will open tonight after our live stream for all the people who pre ordered Post Scriptum. Pre ordering during the weekend will grant you immediate access to the playtest. We will start turning server gradually on tomorrow Saturday 26th of May around 8.00am GMT!

* Live stream Friday 25th (today) at 7:00PM GMT
* Pre-load starts straight after live stream
* Playtest weekend starts Saturday 26th May 08:00AM GMT



-cb99

Edit in,
Mer info.

guest2209

  • Gäst
SV: Post Scriptum (en WWII Spinoff av Squad )
« Svar #2 skrivet: 2018-05-25, 23:36:14 »

Kort video med lite "mums" i ämnet ovan, har inte hittat hela streamen, som jag faktiskt sov över :(
https://www.youtube.com/watch?v=6ecQPnQSU80


-cb99

Edit in,
Länk till fulla livestreamen som är intro till 26/5 speltest för EA shoppare.
Live stream Friday 25th (today) at 7:00PM GMT,
https://www.youtube.com/watch?v=lzQj13d6v_0

guest2209

  • Gäst
SV: Post Scriptum (en WWII Spinoff av Squad )
« Svar #3 skrivet: 2018-05-26, 19:40:37 »
OBS,
Inget försäljnings snack och smaken är som baken, ingen aning om vad det kräver för burk för att komma till sin rätt och spel tempot är långsamt och en rond tar verkligen sin tid, så på EGEN RISK!
(har väl för tillfället en kanske 70% rulle av en riktig bra spel burk, och för mig flyter det då smör i 1080p)

Lagt ned några timmar nu, och det väcker många minnen till liv.
För mig har det fungerat utmärkt, och hade ingen aning om att det gick att göra kartor med så pass med vegetation i den där motorn efter att kört PUBG och lite Squad.

Personligen har det i alla fall överträffat mina förväntningar med marginal.

-cb99

guest2209

  • Gäst
SV: Post Scriptum (en WWII Spinoff av Squad )
« Svar #4 skrivet: 2018-06-20, 18:28:02 »
Äntligen!



5 Historically Authentic maps. Combined arms WWII combat. Relive September 1944 this summer. Release is set on 18.07.2018!
Pre order available on Steam,

https://store.steampowered.com/app/736220/Post_Scriptum/

---

Något jag personligen ser grymt fram emot efter 2 test veckoslut.
Och rimligtvis borde det bli ett par till testhelger innan 18/7.

Och se "brasklapp" i de tidigare posterna i tråden.

-cb99

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: Post Scriptum (en WWII Spinoff av Squad )
« Svar #5 skrivet: 2018-06-21, 21:03:14 »
 :supporter :supporter :supporter


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad Letalis

  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 367
    • Hemligastugan
SV: Post Scriptum (en WWII Spinoff av Squad )
« Svar #6 skrivet: 2018-06-24, 07:53:19 »
Det såg onekligen intressant ut.
Man skall icke stöta till muggen med kaffet när den är full. Då är den inte full längre

guest2209

  • Gäst
SV: Post Scriptum (en WWII Spinoff av Squad )
« Svar #7 skrivet: 2018-06-27, 16:01:52 »
Som så många spel så kommer det till sin rätt bäst med vänner, gillar man eran, taktik, samarbete och ett mer "normalt tempo" går man inte fel som jag ser det.
Och är man intresserad kan man alltid vänta tills 18/7 (släpp) och då prova med steams max 2h och inom 2 veckor lämna åter och se hur det flyter/är.

Det har varit en stor influx av nya spelare och spelet har sin startsträcka dvs. för tillfället ojämnt teamplay tills fler kommer in i spelet, så några råd:
Har du tidigare kört Project Reality, Squad (sina rötter i PR) så har man hjälp i att grundtanken är den samma och till viss del tempot.

Men!

Post Scriptum är mer olikt än vad jag trodde, till det positiva och att ta sig lite tid för att se lite basspel och hur det fungerar ger så mycket mer innan man hoppar in.

Några menig/soldat tips,
Hitta en Squad, eller sektion som de kallas i spelet där ledaren talar och ger order och verkar ha en vision om vad han vill åstadkomma, byt sektion om det är en tyst en eller tom. sida. Ta en enklare roll som "gevärsgubbe" och följ order för att nå/hjälpa till med gruppens dynamiska och av gruppledarens för tillfället satta mål.

En sektion kan vara upp till 9 man och fler soldat/vapen roller öppnas upp desto fler man är i sektionen.

Man har på vissa funktionsval flera saker, som en med har spruta + bandage, ett sätt att ändra är att trycka ned siffran mer än en gång för att stega.

Som lite ”pigga upp” har man en flaska som man kan dricka ur som gör att du återfår orken raskare, något som man bör hålla över mitten när man närmar sig fiender då klättra överstaket tar så mycket längre tid eller siktet blir skakigare om man är utmattad.

Det drar rätt mycket ork att springa på huk, eller åla så att om man tror att det är tryggt kan man springa rätt upp och ned då orken håller i sig längre, lägga sig ned och ”hämta andan” är inte dumt heller.

Skadad,
Om man blir skadad så blöder du i första läget och man måste då använda ett av sina bandage för att stoppa ut blödningen, vilken i sig tar en stund. Stoppar man inte blödningen i tid blir allt svart och du kan endast återupplivas av en medic. Då spawn tiden räknas av från din immobiliserade tid så är det mycket smartare att vänta på en medic om det finns en i närheten då man ändå inte kommer tillbaka in i matchen snabbare. Medic's i andra sektioner (grupper) kan också återställa dig, två steg om man är helt nere med först en spruta och sedan bandage, själv kan man max få 75% hälsa med sitt egna bandage, krävs en medic för full hälsa. Har du helt blött ut så kan man endast starta på en tillgänglig spawnpunkt. Man har ”närhets röstkomunikation” för att ex tacka en medic som hjälpt dig som är i en annan grupp, eller för att kunna upplysa spelare i närheten av dig om hot som inte råkar vara i din grupp.

Om det blir några som "kliver på" och är intresserade av det så noob'ar jag gärna loss och visar lite bra och ha saker/tips på någon tom server och spelar med förstås :)

Postar en video "guide" som gjordes i samband med första test helgen av utvecklarna, som i alla fall är en start. Och kanske det numera finns någon bättre ”introduktions tutorial" också, har inte letat.

Post Scriptum Dev Stream - 25 May 2018,
https://www.youtube.com/watch?v=lzQj13d6v_0

-cb99

Utloggad Horror

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 599
SV: Post Scriptum (en WWII Spinoff av Squad )
« Svar #8 skrivet: 2018-06-27, 22:20:08 »
Väldigt intressant! Finns det ett releasedatum än?

guest2209

  • Gäst
SV: Post Scriptum (en WWII Spinoff av Squad )
« Svar #9 skrivet: 2018-07-01, 15:10:22 »
Väldigt intressant! Finns det ett releasedatum än?
Ja det lär ska vara 18/7 om man ska tro dem själva, men har inte sett någon mer info. sedan de skrev det.
Min personliga upplevelse av det jag spelat så tror jag mycket väl att det håller, men man får se, 18/7 är i alla fall ännu inte ändrat på Steam sidan.

-cb99

Utloggad Satyx

  • Din boj i bukten
  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 357
SV: Post Scriptum (en WWII Spinoff av Squad )
« Svar #10 skrivet: 2018-07-02, 16:50:05 »
Väldigt intressant! Finns det ett releasedatum än?


Vill du köra Tiger med mig?  :banana
The Internet: where men are men, women are men, and children are FBI agents.

Utloggad Horror

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 599
SV: Post Scriptum (en WWII Spinoff av Squad )
« Svar #11 skrivet: 2018-07-02, 18:35:01 »

Vill du köra Tiger med mig?  :banana

Natürlich!


Skickat från min iPhone med Tapatalk

guest2209

  • Gäst
SV: Post Scriptum (en WWII Spinoff av Squad )
« Svar #12 skrivet: 2018-07-05, 18:41:12 »
@Satyx, Horror,
Några snabba tips när det gäller Stridsvagnar, Bepansrade bilar.

För att köra dessa så måste man ha skapat en Tanks grupp (sektion), varje sida har max 2 st och för att man ska få två Tank grupper krävs att det finns tillräckligt många spelare på servern.
Minst 2 behövs för att köra, och helst 3. Förare, Skytt och Tankchef men man klarar sig på två dvs. utan Tankchef men det blir då si och så med uppsikten.

Tanks har 3 eller 4 slot's beroende på modell.

Det finns 3 eller när det släpps 4 kartor (stora) med ett sub nummer efter namnet som är olika mål placering på kartan, tror men inte säker att det blir 10 varianter av varje karta med hur den kan spelas.

Labba lite på en tom server för att "kolla läget", köra i terräng, fastna använda "reset" osv.

Förare:
Mushjulet ändrar dig i höjdled, dvs, från skyddat periskop-läge till att öppna lucka och alternativt sitta med huvudet uppe, bättre sikt.
I periskop-läge så när du håller nere CTRL och rör musen så vrider du periskopet oberoende av tanksens riktning, och Q fungerar också som är zoom.

Vagnschef:
Mushjulet ändrar dig i höjdled, dvs, från skyddat periskop-läge till att öppna lucka och alternativt sitta med halva kroppen uppe, bättre sikt.
I periskop-läge så när du håller nere CTRL och rör musen så vrider du periskopet oberoende av tanksens riktning, och Q fungerar också som är zoom.

Skytt:
Roterar tornet och pipan, byter ammunitions typ med siffror, eller till eventuellt MG.
Mushjulet styr hastigheten på torn och pip rörelser, Q fungerar också som är zoom.
Något som gäller alla fordon, akta er för diken, lätt att fastna, eller kanter, se till att ha fart framåt då man passerar, köra i tät skog är svårt.
Varje fordon har en "reset option" om man kör fast, alla måste ur och man kikar på det man kör och väljer "reset", fordonet tar ett litet skutt, något som kan få upprepas flera gånger för att komma loss så bästa att inte fastna då alla måste vara ute för att reset ska kunna utföras.

Reparation:
Sker i hemmabasen eller om någon byggt reparationsmöjlighet på en FOB (forward operation base) som har det.

Tar sin tid emellan varje spawn, så "vårda" åket :)
Lite hälsosam respekt för buskar är av godo, kan alltid finnas en AT gubbe :)
Minor behöver man inte direkt oroa sig över 1/gubbe och få som kan ha, och AT gubbar har väldigt begränsad mängd med ammunition.
Då Grupperna (sektionerna) har slot som man får välja så finns det inte hur många snipers, AT och meds som helst i spel.

----------

Ny test helg för de som råkat shoppa och är hemma med inget annat för sig :)
Samma 18/7 som släpp fortfarande, dvs inte så långt kvar om man vill testa hur det är och kunna lämna åter. (inom 2 veckor, och 2 timmar speltid max)



Länk,
https://store.steampowered.com/news/?appids=736220

Citera
We would like to announce an upcoming Public Play-test this weekend from Friday, July 6th @ 6PM GMT / 8PM CET / 2PM EST until Sunday, July 8th @ 8AM GMT / 10AM CET / 4AM EST.

To start our play-test, we will be hosting a very special Live Tea Time with the Devs** at 6PM GMT / 8PM CET / 2PM EST on July 6th.

We will be broadcasting on our official http://twitch.tv/postscriptumofficial. It's not to be missed!

If you have not already pre-ordered Post Scriptum. You can access to the testing weekend by doing so.

~ Periscope Games

guest2209

  • Gäst
SV: Post Scriptum (en WWII Spinoff av Squad )
« Svar #13 skrivet: 2018-07-06, 21:13:33 »
Lite trist,

Helgtestet fördröjt med 5-12 timmar tror jag med förlängning med motsvarande.

Genomgången på ändringarna från förra testen och lite om framtiden till släppet och efter som de nyss sände på twitch.

https://www.twitch.tv/videos/281552996

https://www.twitch.tv/videos/281564410


-cb99

guest2209

  • Gäst
SV: Post Scriptum (en WWII Spinoff av Squad )
« Svar #14 skrivet: 2018-07-07, 16:17:09 »
Snabb svar, match :)

Tyvärr är de lite dåliga med att informera, men plockade upp detta av Steevo på WaW så borde stämma.

Citera
BreizhoO - Today at 10:32
@everyone Update on the server crash situation

It is unlikely that we will have an update today, maybe overnight (EU timezone or hopefully tomorrow morning).
We will off course extend the playtest duration to Sunday all the way up to Monday morning 8.00am GMT.
We will quickly test the new build internally to make sure it is actually fixed before we push it to you.
Thanks for your patience during this testing session!

Lite trist då de två föregående gick näst intill perfekt, men med BF4 och BF BC2 2 veckors strul får det väl ändå ses som ringa om än något irriterande.

Hoppas de fixar till server biten något tidigare förstås, det som nu sker är INTE representativt för spelet som jag ser det.

---

Full list of changes since previous test weekend.

Citera
-Gameplay: New spawn restriction on MSP (restriction visible on the minimap as SL, or MSP driver)
-Gameplay: Commander icon on the minimap
-Gameplay: Sniper sway is smoother
-Gameplay: Markers are visible over greater distance
-Gameplay: Engine torque fixed on multiple vehicles
-Gameplay: Pontoon can no longer be destroyed or un shoveled
-Gameplay: Armored and Logi section can only be locked if a minimum of 3 players are in
-Gameplay: Weapon sway on low stamina tweaked
-Gameplay: Pontoon icons are invisible to defenders
-Gameplay: Poontoon icon change based on their status
-Gameplay: Hovering the mouse over a vehicle on the minimap show player's names
-Gameplay: Bushes and small rivers will affect your running speed
-Gameplay: HUD marker distance visibility increased by 50 meters
-Gameplay: Pontoon icon is changing color based on its health state

-Add: Heelsum S06, S07, S08
-Add: Driel S06, S07, D01, D02
-Add: Oosterbeek S06, S07, D01
-Add: Artillery module for Commander
-Add: Coaxial MG34 to Stug III and Jagdpanzer 4
-Add: Coaxial BESA MG to T17
-Add: New Radial UI

-Fix: Ladders can be climbed again
-Fix: Downscaled textures unnecessary too big
-Fix: Optimized some explosion FX
-Fix: Tanks are no longer firing small grenades in slomo
-Fix: Grass density increased
-Fix: Main menu music colume setting
-Fix: Vehicle UI should no longer stay after death
-Fix: Possible fix on bombs not being played on all clients
-Fix: Deployables can no longer be placed on soldiers volumes
-Fix: Possible fix on vehicle UI staying on screen after death

-cb99

 

Senaste inlägg