Companions are a feature in Guild Wars 2. Companions will have customisability similar to the Heroes of the original Guild Wars game series. Players will be allowed to bring a single companion with them, who will not take up a party slot. When a player chooses not to bring a companion, their character will instead be buffed so that they will not be disadvantaged by not bringing a companion.
Förmodligen är det så.. men å andra sidan så väntar jag ju hellre lite längre & får ett GW2 som håller samma buggfria kvalité som GW alltid haft.
Än att de släpper ännu ett Vanguard/Conan lol what ever ^^
Go go Anet :supporter
[...]making Guild Wars 2 the best online role-playing game ever created.
ArenaNet has never given a release date for Guild Wars 2 other than "when it's done."
Guild Wars 2 is a large and ambitious game, and we're going to take the time to do it right.
Tänk om man fritt kunde gå omkring i Tyrias karta - snacka om VASTNESS! :cartman Där skulle en carto-titel verkligen betyda något.... ;)
Det som jag är mest nyfiken/orolig för är att de ska ta bort heroes och henchies.
... men att det samtidigt - naturligtvis - kommer att vara fullständigt förödande vackert och förhållandevis genomtänkt. :)
Och slutligen en ny ele-dans direkt modellerad efter Carl-Jan i Let's Dance! :banana:stupid
Jeff's departure
Hi all,
I wanted to take a moment to offer my personal note on Jeff's departure.
Jeff is a personal friend of mine. We worked together very closely from the time he joined Blizzard in 1996, through our founding of ArenaNet in 2000, until he left ArenaNet to join NCsoft West in 2008. I'm sad to see him leaving NCsoft now. We remain good friends and I wish him great success in his next endeavor.
It's important to understand that ArenaNet is a separate and self-contained development studio. Jeff hasn't been involved in the day-to-day development of Guild Wars 2 since he left ArenaNet more than a year ago, and I don't expect his departure to have a direct impact on our studio or on Guild Wars 2. I continue to lead ArenaNet, and I'm not going anywhere.
We have an amazing team here at ArenaNet, and we continue to work hard on Guild Wars 2, preparing for the day when we can first reveal it to the world. That day is coming very soon now. I'm confident that, when you see Guild Wars 2 for the first time, you're going to love what you see, and any worries you have about its development will fade away.
--Mike O'Brien 01:56, 12 August 2009 (UTC)
Och ibland dricker vi öl! :D
Och ja, ni är som sagt mer än välkomna att vara med att leka båda två! :)
Så gott att slippa andningsgrejen som dämpar all glädje vid undervattensutforskande. Att ingen fixat andningen redan (förutom ADOM då) är lite konstigt. Man har karaktärer som kan trolla fram demoner, sätta sig i brand och flyga. Men att fixa så man andas under vatten, omöjligt...
a religion adoring the assumed-dead magical beings:D
Tydligen kommer vi nu få se boffer-vapen á la WoW...
All existing knowledge regarding the White Mantle strongly suggests that the referenced "magical beings" are the Mursaat. It is unknown whether this was the original meaning as produced by ArenaNet and simply lost in the translation to German, or if ArenaNet is being deliberately vague for some unknown purpose.Citeraa religion adoring the assumed-dead magical beings:D
Oh yes, bring back my Mursaat! :eager
:thumbTydligen kommer vi nu få se boffer-vapen á la WoW...
Boffing the night away: http://www.youtube.com/watch?v=j_ekugPKqFw
Men buuu! :(
Sylvari verkar ganska töntiga (men fantasyvärldar behöver väl en töntig alvaktig ras)
Är inte Asura små gnomes i GW1? Jag är nog halvblind för jag ser ingen jätteskillnad mer än att de blivit lite gullifierade.
Spela Charr kommer att bli rå-hårt. :thumb
Jag är duktigt sugen på Norn också.
Hur ska man stå ut att vänta i ett år till?!? :help
Mmm...intressant.Man kommer inte kunna flyga. Varken som Norn eller med mounts. Det har de redan bekräftat. Orsaken var att de fokuserat så mycket på undervattensutforskning och kände att det blev för mycket att även försöka göra luftmässiga begränsningar.
Fundering: Det påstås att Norn inte bara "becomes the bear" som i EotN, utan även kan bli korp, varg och snöleopard. Men... om man kan bli korp, innebär det att man kan flyga? Och i så fall hur högt? Sign me up for airborne reconnaisance! :roger
men det är Felicia Day!
Angående intervjun så kom jag på en rolig detalj som jag missade att ta upp, deras planer på att man ska kunna vara med i sin guildchat via webläsare, om man inte har tid eller möjlighet att vara inne i spelet. En funktion jag saknar faktiskt.
MEN ÅH! Nu hann jag inte lägga in... :(
Nåja, får väl nöja mig med att de börjar med främsta klassen. Vi underbara elar. :supporter
Men... men... kommer de att låta så där?! Det kommer att bli outhärdligt! :)Nu sett filmerna med ljud... Det känns som om Spotify kommer gå varmt när man spelar.
Oh, tänk filmen med warriors! Allt kommer vara i klassisk Arnold-stil...
En mesmer med i partyt borde kunna få tyst på dem... ;)
:thumb :lolabove
Necros kommer vara emo extraordinaire...
"I bleed for you." varje gång man använder Blood is Power.
"I cut myself. Watch my scars." varje gång man använder Blood Ritual.
osv...
Förhoppningsvis innebär Minion Mastering lite sköna Frankenstein citat.
"It's ALIVE!" när man drar upp en Flesh Golem.
Hundra brinnande minions! :DMin sista tanke i ämnet (efter jag stängt datorn) var just hur mycket man kan påverka pets...
Jag är riktigt taggad på hela combo-grejen
Jag är riktigt taggad på hela combo-grejen
:stupid
Den funktionen är verkligen unik och låter otroligt inspirerande. Överlag så känns det som de kommer med massor av nytänkande.
GW2 kommer att äga så jädrans hårt! :thumb
Combos fanns även i AoC. Där gjorde man ju så att man laddade upp de fyra första stegen i kedjan "i tomme" så att säga, och lade endast finishern på mobben.
Skall bli kul att se hur det fungerar, och jag tror att det kommer att bli bra!
we decided that we didn’t need the companion system and could focus our efforts on making the professions that do use pets very distinctive and cool.
All of the major cities in Guild Wars 2 will feature games and activities that people can play regardless of their level. You can slug it out in a bar brawl, test your aim in a shooting gallery, or ride the Smash ‘Em Ups at the carnival.
Oviss framtid för munkyrket: Healing in GW2 is different from most other MMO’s. One of our goals is that you should always be happy to see other players, and this shouldn’t change based on their profession, race, skill choices, or anything else. It’s why we made the healing slot a required part of the skill bar. There will still be ways to support your allies, and some professions will specialize in support, but no single profession is always required.:door :cry
...
If for example I want some healing support...I’m going to look for an elementalist or one of the other GW2 support professions.
Jag förstår att du tycker förkortningen E/Mo är väldigt rolig, den också. :rythm
Så länge ni inte får liv från en meteor shower får ni leta efter andra munkar. :p
What’s your favorite Guild Wars 2 design so far?
Ack!! You’re asking me to choose between my precious! Hmm… well there’s the time I made that ribbed antiqued velvet with embroidered appliqué… oh! I can’t forget the hand-stitched suede with calfskin knotwork. And how can I ever omit the silk dupioni striped brocade with twill-roped trim? Ah, that reminds me, I wanted to pair the matte tack leather strapping with a robust canvas for specular contrast. But I think I’ll tackle the thatched tunic with horsehair rope first… I wonder if I should make the reeds preserved or newly cut with the green under-veining… hmmm…
Umm, hello? Kristen?
Sorry — what was the question again? Oh right, my favorite design. It’s always the same answer: the one I’m working on right now!
"Items you put up for sale may sell while you’re offline, and the funds will be deposited in your account bank. ...you will be able to browse the market, bid from your account bank, or cancel your own auctions and offers while logged in to a web browser without running the game".
Holy shite. Detta är upplagt för missbruk av arbetsgivarens Internet :scared
Although we've never stated a release date (and still haven't) our timeline to beta (which we still haven't talked about) has been a bit slower than we'd originally hoped. This is primarily due to a few factors. First the game is really really big, not only just in terms of total world size but also in terms of how dense the world is with content. We could have made the decision to cut all of this content and save ourselves some time but our goal is to create the best MMO ever and we didn't feel like that goal would be served by cutting content.
We could have made the decision to cut all of this content and save ourselves some time but our goal is to create the best MMO ever and we didn't feel like that goal would be served by cutting content.
Since you’re already running around with a pretty badass weapon to begin with, we had to make sure that the rock you picked up was absolutely awesome.http://www.zam.com/story.html?story=22416
...
We might have a really hard encounter in the game, but all we’d need to do to even the score is drop some environmental weapons out there for the players to pick up and use.
Your home instance (which consists of an area about the size of a city block, within your character's racial city, where you have the racial equivalent of a house – a lab, for the asura, for example – several streets, some merchant's areas, and other city-like things) will reflect your character's victories, their accomplishments, and the people they meet in the game.
- genomgång av NPC-raserna, verkar ju som om Grawl t.ex. är lite mer mångbottnade denna gång
I want my Mursaat back! :oldie
Tyskland, augusti, 19e till 22a är det som gäller. Världens första tillfälle för allmänheten att spela GW2!
Kanot-VM?! Tre skogsmullar i bredd som ser vem som fortast kan få igång ett primuskök efter att det tagit ett dopp i ån tillsammans med det enda rena paret kalsingar och de sista mariekexen.
I’ll be honest. I’ve never really enjoyed playing a warrior in Guild Wars 1. I like playing utility classes like a necromancer or ritualist, where my options are far and wide and require a lot of battlefield awareness. However, the freshly-painted warrior in Guild Wars 2 sounds right up my alley. I would love to create a warrior-captain filled with shouts and banners to inspire the allies around, and a brash flaming longbow to round things out. That sounds like a frontline melee class, I would like to play.
A Warrior’s skills break down into five types: Stances, Chains, Banners, Shouts and Charge Skills.
Stances are toggle skills that grant the Warrior a particular effect or effects in exchange for a constant drain of energy. Berserker Stance, for example, grants the Warrior regenerative Adrenaline at the cost of energy drain.
Some Warrior skills are part of a Chain and as such they take up a single slot on the Warrior’s hotbar, changing as you go through the chain. Sever Artery, Gash and Final Thrust are part of the same Chain and correspond to a single key. For those of you concerned about the perceived restrictions of the 10 slot hotbar, you may be breathing a sigh of relief right now. Everyone loves more skills!
Banners allow the Warrior to support his team with a variety of buffs, such as the Banner of Courage, which buffs his allies’ melee damage. The Warrior can carry the banner around or he can plant it into the ground so he can continue the fight depending on what the situation calls for.
Shouts are wide area affect abilities that can buff allies or debuff foes. On My Mark allows the Warrior to debuff an enemy’s armor and designate the target to his allies.
Certain Warrior skills can be charged up to deal progressively more damage depending on how long the skill is charged. The Mace skill Obliterate can be charged to up to four different levels, each dealing increased damage.
Over at the Guild Wars 2 Slovenija fansite, Tr0n managed to snag an interview with ArenaNet mostly covering what fans were already squabbling about, events. ArenaNet quite bluntly disclosed the multiple routes that an event could be balanced. New waves of enemies could have an increased number of mobs per wave or the mobs could have increased levels.
However, I’ve often wondered about all the events that simply would not have “waves.” When ArenaNet came to visit here, Eric Flannum told about a fisherman calling out for help to kill a drake. It’s one mob. It’s not an army attacking an outpost. It’s not bandits coming out of the woods to attack a caravan. It’s a drake that took stake on a lake.
ArenaNet’s answer is to unlock the mob’s abilities on the fly. In my mind, if one person attacks the drake it could have a basic rundown of abilities. If two or three people attack, then the drake might gain an ability that hardens its skin or gives it a blocking stance. If more people come the drake gains an ability to call in some friends, or it might gain a powerful crowd-control ability.
This is such an elegant, simple solution that I, and seemingly most of the community concerned with insta-balancing, overlooked. We were all so entrenched in the current MMO culture of a static mob that something that looks so obvious went by most, if not all, of us during our conjecturing.
For example, let’s talk about the bar brawl, because that’s something I see continuously getting talked about on the forums whenever we mention it. First, understand that Guild Wars 2 is a game about working together with people towards shared, common goals—whether they are close friends, or total strangers. Our game is built around making cooperative play an easy, enjoyable, and natural experience.
This is not the bar brawl.
The bar brawl is, quite literally, all about downing an ale and breaking the empty bottle over someone else’s head. Ales come in several different flavors, each conveying different effects when consumed—for example, Grenth’s Grog goes down easy but comes up rough, allowing the player to belch out a noxious gas cloud. As you might imagine, this burp cloud is unhealthy to anyone foolish enough to get close, as well as unattractive to prospective dates. Be careful when imbibing ale! As characters become increasingly more drunk, their chance to land a critical hit rises…as well as their chance to totally miss with attacks. In the bar brawl, players can choose to throw an ale bottle to stun someone, or use it as a makeshift bludgeoning object. Bottles have a chance to break on impact, but if that happens, the fun isn’t over yet—you can use your broken bottle to shank people!
Maybe ale isn’t your thing and you’d prefer to use a weapon that’s a little closer at hand—what’s a brawl without being able to punch someone? Outside weapons aren’t allowed in the bar brawl, so you’ll have to rely on your fists and feet a lot. Kick someone into a table, splintering it into pieces, then send another opponent flying by swatting them with one of the boards from the broken table. Use your surroundings to your advantage! If you see someone else engaged in a fight,why not be the opportunist and chuck a keg at them from behind? There’s no teamwork here; you’re in it for yourself, and just like an actual brawl, you’re encouraged to fight dirty in order to win.
3. SecretAgentCat är någon som skriver en liten GW2 blog. Bland annat har hon blivit uppmärksammad för sin "Charr Pelt Watch", där man går igenom filmer och screenshots för att hitta mönster i charrhudar.
http://secretagentcat.wordpress.com/2010/06/17/pelt-watch/
Q: Will some of the mini-games you’ve created use balls; for example in polo?Men skämt åsido, ja, det kommer finnas bollrelaterade lekar. Bland annat basket i Holbraek med ölkeg...
John: Only the manliest games!
As for a system of generating music, it isn’t something that we’ve discussed, and I’m not sure that you’ll be seeing it in Guild Wars 2. The fact that I would personally use it to spam people with “The Final Countdown” might have something to do with that.
Q: Cities seem to be big since you mention travelling inside cities. Are cities divided into multiple zones?
Ben: Yes. All of our cities are quite large and divided into different thematic areas, with some special places you can instance into. The actual Divinity’s Reach map has different sections that reflect the different social groups, sections devoted to the six human gods, a large carnival area, and several instanced areas like the Queen’s Palace or the headquarters of the Seraph that are their own smaller maps.
tanken är att alla ska ha möjlighet att göra skada, oavsett yrke.
Support players want to be able to say, "Remember that one time when I saved you from certain death?" They want to stand in the line of fire and block attacks. They want to surround their allies with a swirling dome of air that keeps enemy projectiles from passing through it. It's not about clicking on a health bar and watching it go up, it's about being there for your friends when they need you.
Personligen tror jag det är ranger. [snip]...men de har visat en caster och en melee, känns som en ranged är på g.
Lär bli svårt med precisionsskyttet med den hyllan!Japp, speciellt när målet är nära henne
En annan kommentar om rangern:
(http://static.cad-comic.com/comics/2227241302c21908hl2k0bf327823.gif)
Är det inte så det är i GW redan?!? BM rockar ju rumpan av allt annat :D
Så nu kan även mesmers klä sig ordentligt i snygga elerustningar. ;)
Äh vem fan vill spela mes(ig)mer när ranger finns?!?
Personality is one of the primary ways you will cash in on karma rewards earned by participating in events and helping other players with their personal stories. While most interactions are free or of a minimal cost, there are many opportunities to impose your personality on the world for significant reward. Doing so requires you to have earned some karma first, but it can save you a lot of gold.
For example, in the persistent world you may find a norn mercenary who likes your style and decides to follow you exclusively for a while, without charging his normal fee. Along the way, you might talk a farmer into parting with some strength-granting pies, or you may even meet a local dignitary who offers to double your experience gain or boost your speed for a short time. Personality rewards can be beneficial, prestigious, and even humorous—like the farmer who is willing to give you a jar of bees to throw at your enemies.
We’re also aware that there can be too much of a good thing, which is why we’ve developed a sound throttling system so you won’t hear the same combat chatter repeated over and over again during fights. Those concerned about the game being diluted with “snappy one-liners” can breathe a sigh of relief. You won’t hear quips every five seconds, and most of them aren’t smarmy in nature. That annoys us just as much as it does you.
GS: How will Guild Wars 2's player-versus-environment play better reflect what ArenaNet feels massively multiplayer games will be about? For instance, how does the game handle grouping?
EF: Grouping is handled in a manner that will be familiar to most players. You can start a group and invite anyone you see fit. We see groups primarily as ways for players to keep track of each other and to help facilitate communication. One thing that is unique to our game is that it's a perfectly viable option for multiple players to play together without grouping at all. We distribute loot and XP to any player who participated in killing a monster. This means that a player can never take XP or loot away from another player by trying to help them, and it's always a viable option to help a player who's in trouble. We want it to always be a good thing when one player runs into another in the world.
Hmm. Inte riktigt vad jag väntat mig faktiskt. :quiet
Hmm. Inte riktigt vad jag väntat mig faktiskt. :quiet
För er som har tid och tillfälle, följ Arenanet live från Gamescom:Tyvärr är det på extremt distad tyska - Man hör inte mycket alls.
http://www.ustream.tv/channel/4879139
Och ja Crimson, det är bara ett spel. Jag vet, jag blev också besviken att det inte var gudar nedstigna till jorden, men men... :)
mer video - inte från idag:
http://gamevideos.1up.com/video/id/30947
Content designer Colin Johanson explained to SPOnG that joining the Ranger, Elementalist and Warrior will be the Necromancer. Yes, you could take the role of someone who professionally raises and controls the dead!
Energy in Guild Wars 2 is a long term resource. It lasts over multiple fights. Every skill uses energy. It is a way for players to gauge how difficult a fight was and how cautious to play. This makes encounters a lot more diverse and in our more solo friendly environment, it allows players to push into higher level and more difficult areas and get into more challenging fights without killing them outright.
Guild Wars 1 did not have a long term resource. Energy regenerated immediately outside of combat. This created a number of problems for us. The greatest of which was there was no good way to balance encounters. Encounters were very binary – you either won or lost and there was nothing available to tip the scales of the fight in your favor. The only way you could tell if a fight was difficult was if players died. Most of the time this was either because they made a series of mistakes that they couldn’t recover from once they realized it.
A long term resource allows players to learn from their mistakes, makes the game more approachable, and together these things make the game more fun. You don’t just win or lose – you have time to react and time to recover from errors instead of being punished by death for not playing perfectly.
Energy regenerates slowly on its own, however, all players have a potion button attached to their energy bar. Drinking a potion returns energy and puts this button into recharge. Out of combat, this recharge is short. During combat, the potions recharge slower, allowing us to reward skilled play and balance difficult encounters against a finite resource pool, so that challenging bosses can’t simply be defeated by bringing more defensive and healing skills. Energy potions are the only kind of consumable that is usable in combat.
Since I know it is the first follow up question, we aren’t talking about PvP yet, but there will be interesting energy dynamics in PvP, but we will not force players to buy and pound potions to be competitive. Potions are not very expensive, they refill a significant portion of your energy pool and they will also drop off of mobs.
Also the second question, what about energy management and energy denial skills? Energy as a long term resource does mean that energy management is no longer a direct mechanic in the game. However, we recognize the strategy implications of this decision and there are other mechanics in the game that replace these elements and play style in a way that makes sense for the new game we are making.
Hopefully this addresses some of people’s concerns with potions in the game. Remember, Guild Wars 1 and Guild Wars 2 share a lot of philosophical similarities. but this is a new game and…
Ja, det vore tragiskt om cataclysm vann den utmärkelsen. Det är säkert en bra expansion, men det är dags att blicka framåt.
Ja, det vore tragiskt om cataclysm vann den utmärkelsen. Det är säkert en bra expansion, men det är dags att blicka framåt.
Ja Blizzard borde väl ha nackspärr vid det här laget :innocent
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a2/Milking-a-cow-past.jpg)
Blizzard passed out flyers to GW2 demo players, nowhere else. Hath yon Blizzard's butt yet puckered? Methinks so.http://twitter.com/relicsoforr
An event was going on right outside the inn I was staying at. Another player was desperately trying to wrangle rabbits eating a local farmer's watermelons, as rabbits often do. We had to capture a certain amount within a time limit, while making sure at least one watermelon survived.
As we clicked on the rabbits, they appeared in our arms. It was the cutest thing I've ever seen.
...
Jeff told me that an early bug made the rabbits wieldable as weapons. I'm sad I missed it.
I pick up a watering can and water crops, causing them to spring to life. Watering the cows does nothing. Watering fellow players doesn't do anything either, but I spend a good five minutes doing it anyway.
"Jeff told me that an early bug made the rabbits wieldable as weapons."
Bah,,jag orkar inte se mer GW2 filmer..det är som att bara få lukta på pizzan om o om igen efter 2 veckor utan mat...:stupid
släpp skiten nån gång :cry :cry
Edit: Jag hade hoppats att levels mer eller mindre skulle vara ett mått på hur mycket man hade spelat karaktären, och inte ha SÅ mycket bäring på hur "bra" man är. Tycker inte detta rimmar så bra med deras målsättning att göra spelet "casual friendly" och "altholic friendly". :(Jag blev lite orolig över detta när de släppte att levelcap är 80. En av fördelarna med att GW1 har en så låg levelcap och att man når den så fort är att man måste bli bättre, inte starkare.
:stupid ...brlgh :cry :cryBah,,jag orkar inte se mer GW2 filmer..det är som att bara få lukta på pizzan om o om igen efter 2 veckor utan mat...:stupid
släpp skiten nån gång :cry :cry
eric [Flannum]; "we're at the point where everything in the game is designed. but not everything is implemented to our liking"
Question ... : We know that the Hall of Monuments will grant us exclusive items. What I want to know is if we will be told what items will be given for completing certain things, e.g. having Legendary Carto, full hall, etc.
Izzy:
...
We’re going to be having more details coming out really soon so you can see exactly what you get, and it will be all laid out. All of that information will be available in the next couple of months. But again, the idea and feeling of the system is that in Guild Wars 2 you should kind of feel rewarded for the stuff that you did in Guild Wars 1 but we’re not trying to make it so that every single accomplishment in that game is equally represented on a one to one ratio. It’s more of a culmination of things that you did that you’ll be rewarded for.
You can obtain skills every way that you can obtain items in our game. We can give them from a vendor, as drops, as quests rewards, at events, and off of Karma vendors – we can give them in all of those different ways.
Now, we’re still working on exactly the path that we do give them ... we don’t want you to have to go grind some monster a thousand times to get an elite, because that’s not cool.
Every trait is given out in a very unique way. Like a sword mastery trait gives you plus bonus damage, you have to go defeat five sword masters around the world, and you’ll have to find rumors from different NPCs that tell you where they are.
Two characters with the exact same skill bar but different traits are two very different characters. A mace warrior that sets himself up to do a whole bunch of spike damage will do a lot more damage in a short period of time than a guy who sets himself up to apply Weakness every time he criticals.
Men ja, "dualwielded rabbits", eller gopher-chucks (den som kommer på vilken film får en in-game öl av mig) hade varit riktigt episkt!
http://www.imdb.com/title/tt0240468/Du vinner ett Interwebz!
Bättre sent den aldrig! ;)
Remaining four professions: at least one is a returning profession, at least one is similar with a different name, and at least one is new.
Hur många kommer att spela GW2?Hur många spelare har WoW? ;)
Tänkte om det är lönt att köpa!?Eftersom det är en engångssumma, så ja.
En annan som inte kan spela varje dag är det lönt då att hänga på er?Korta svaret: Ja, det är lönt.
There can be only Elementalist :banana
Alla andra klasser är ju bara Ele wannabees ;)
Och så bara på skoj, fejkade posters för de olika asura skolorna::lolabove Farking awesome! :D
http://huntersinsight.wordpress.com/2011/01/09/guild-wars-2-college-fan-art/
http://www.guildwars2guru.com/guild-wars-2-news/guild-wars-2-faq-updated-2011-closed-beta-confirmed/
Så, vi kommer få en alpha och en beta i år. Hade varit kul med en planerad release. "When it's ready." var gulligt för tre år sedan, men någonstans bör väl en projektplan existera nu?
Ja, jag är gnällig... :P
Tasha Darketwitter.com/tasha_darke
Oh lord there's Aion style crafting in GW2, without the horrid RNG. I'm gonna be addicted D:
Neeeeeej!!!
So full of win and awesome-sauce!!!
Jag hade ju bestämt mig för en Norn ju... :cry
Och denna missade jag nog:
Isaiah Cartwright skrev en blogartikel om ArenaNets utvecklingsmetod, som vi vid detta laget vet innebär att spelet aldrig kommer släppas...
http://www.arena.net/blog/pax-east-preview-izzy-on-attributes-and-iteration
Det finns även en del om nya egenskapsystemet. :)
Lite ingame-bilder i HD. Det känns som det var på tiden att man fick se ngt som inte liknade en shakycam eller polerade fantasiscener.
http://guildwars2.si/2011/03/hd-screenshots/
Shadowmancers possess Shadow Form, an ability unique to their profession which causes spells cast upon them to fail, and reduces all physical damage by 20% plus an additional 20% for every three levels. Therefore, by level 13, the shadowmancer is effectively immune to damage. This ability comes with a price however. Because this ability makes most of PvE rather easy, a shadowmancer receives only 1/10000th of the experience from all sources.
We try not to limit ourselves to fans of Call of Duty and Battlefield. There is also Splinter Cell, SOCOM, Counterstrike, Angry Birds, and a host of other fans we would like to attract.
Like all professions the commando player can fulfill any role, from DPS with a grenade launcher, to a medic HEALER, and quite literally as a TANK driver.
Every once in a while, even a prominent development project may slip out of the radar of even the biggest fan of the MMOG industry. This happened to me, and that title was none other than ArenaNet's Guild Wars 2.
After taking it upon myself to catch up on the features and announcements surrounding this upcoming title, I've come to see that all of the hype and excitement I've been hearing about appears to be completely warranted. In the course of my research I've turned from a stubborn know-nothing naysayer, into a devout follower of the Guild Wars franchise.
Kul artikel om hur en Ten Ton Hammer-skribent hittade Guild Wars 2. Eller som han själv säger:CiteraEvery once in a while, even a prominent development project may slip out of the radar of even the biggest fan of the MMOG industry. This happened to me, and that title was none other than ArenaNet's Guild Wars 2.
After taking it upon myself to catch up on the features and announcements surrounding this upcoming title, I've come to see that all of the hype and excitement I've been hearing about appears to be completely warranted. In the course of my research I've turned from a stubborn know-nothing naysayer, into a devout follower of the Guild Wars franchise.
http://www.tentonhammer.com/editorials/gw2-why-care
Om det släpps snart ja,,,resten av världen börjar dra i från..Rift tex är ett utmärkt exempel på detta =/
Okay, I just wanted to start with saying that this isn't a whine thread, just wanted to speak my mind about what I'm really starting to dislike about the game [Rift]. I read a lot about it before it was launched, and I was actually really looking forward to it. There's a couple of things bothering me at the moment actually.
The RIFT system seemed like an awesome idea, and was very fun in the beginning, but now it just seems trivial, boring, and most of all, easy. I mean a event is announced, and within minutes the area is overflowing with ascendants. I know that is of course the meaning of it, we can't let evil take over, but it's too trivial, and it's too easy. There is NO event in RIFT at the moment that pose the slightest challenge with the sheer numbers that will overwhelm the forces of evil. I'm not saying they should just up the actual hit points of the mobs/bosses, but it would be nice with an actually challenge.
Yesterdays event didn't really peak my interest either. It was actually fun doing the actual event. But what was the difference between that and a normal rift? Oh yeah, increased hit points, and some normal loot. That's it. Come on, give me a RIFT with 20 stages, different stuff to do, whatever it may be. And give a private RIFT too so none openers can interfere. You want the highest level tear available of course, that's in the most populated area there is, the area itself is pretty small for all those players, so you spend 10-15 minutes just running from tear to tear and hoping you get there first, and hoping other people don't ruin the actual tear for you IF you manage to open it.
PvP is nothing revolutionary. It's the same random chance that you will win if oyu enter a battleground with randoms. Everyone is scattered everywhere because they are doing their own thing. You either lack healers, or have an overflow of them. And there is always people who don't know what they are doing.
Too few areas. I know the game is new, believe me, I'm not clubbering at it for being new, but I do think that 2-3 end game areas is too few. I mean both sides only have 2 areas that's unique to them, the rest is the same areas. Different parts, but same areas alltogether. Makes the game very dull. I have been doing the daily quests for 2 weeks now maybe, and it's already boring as hell. The only area I really like is IPP. And I would love a snow storm once in a while, like it RotF. On that note, the weather is too boring too. It's always sunny, and always day.
It's too easy. I didn't even feel special for hitting 50. Or hitting any crafting skill rank 300. It was just a walk in the park. I remember DAoC and WoW. I was actually glad I've reached the max level, I had actually worked hard for my achievement. This, piece of cake.
To few groups around. I find myself spending most of my time standing around in Meridian doing nothing. I've done my boring daily stuff, and I want to do some udngeons, but oh wait, no groups around. So I stand doing nothing. I don't want to start an alt because, of the class system, which leads to my last and maybe biggest issue with this game. The class system.
When I first read about the class system I was like, omg that soudns awesome. So much variability that I can be whatever I want, whenever I want. Then I read that you get 3 souls at a time, out of a possible 8 souls. I thought, okay, that ruined it a little, but okay, I'll give it a shot. Now, a couple of weeks past launch, I find myself HATING the system. 4 classes in the game. FOUR!. That's just NOT enough. It doesn't even matter what the hell you invite into a group, because most people have either a heal or tank spec. You just switch out to whatever the group needs. Again, I compare to DAoC where there was a lot of different classes for each of the 3 sides you could choose. It would actually mean something if you had a sorcerer or not. If oyu had a paladin or not. In this game, it doesn't. You just invite stuff, and make it work.
Sorry for the long wall of text. I was just wondering if anyone else have or had the same thought as me, because I'm on the brink of quitting the game because it just doesn't speak to me like I hoped it would.
So the Charr are technologically advanced compared to the other races, so some of their profession skills do things like a hidden pistol, shrapnel mines, and an elite skill where they can call in an artillery barrage. Charr can also call in warband support, and summon some members of your warband for a brief period.http://www.nowgamer.com/features/1314/guild-wars-2-charr-week-arenanet-interview
Now, when you first walk out of Smokestead, you might just see a cow startled by some wurms bolting out of the cattle pen. This starts a stampede that empties the pen of the cattle needed to feed the charr armies. Your job as a player is to take a cattle prod and herd those cattle back into the pen by giving them a little zap.
This dungeon was extremely difficult. Before we started coordinating we were dying left and right.
...
This first runthrough was in story mode. Explorable mode, the mode that allows you to enter a dungeon repeatedly for a much tougher challenge, is one that will require some serious coordination and experience.
...den innehåller spoilers för Catacombs-dungan som får det att värka i bröstet.
Det är såhär man introducerar en dunga...
http://www.youtube.com/watch?v=-rgNxFkQW4A
dock blev man väldigt trött på folk (igen) när man läste kommentarerna :headbangDo NOT read comments on the Internet! Sheez...
Men det är väl bara jag som är känslig igen :doubt
Shiet. Jag inser precis att den här tråden har pågått i snart FYRA ÅR. :cry :cry :cry:thumb
The swimming animations thus far have been enjoyable as well; realistic and not clunky. Even my minions doggy-paddled their way to havoc-wreaking. It was grotesquely adorable (the sort of motherly love only my fellow minion masters could possibly understand).
Ett citat som säkert passar necrosarna i guillet... ;)CiteraThe swimming animations thus far have been enjoyable as well; realistic and not clunky. Even my minions doggy-paddled their way to havoc-wreaking. It was grotesquely adorable (the sort of motherly love only my fellow minion masters could possibly understand).
Shiet. Jag inser precis att den här tråden har pågått i snart FYRA ÅR. :cry :cry :cry
But... but... we don't DO minions! :help
Undervattensfighter, ungefär 20 minuter:
http://www.youtube.com/watch?v=jF2CPInK_2g
...och det lovar inte gott för en snar release.
...gnnn! Orkar... inte... mer...Ingen som tvingar dig läsa tråden. ;)
Liten fråga bara, för en som inte är något vidare påläst: När är planerad release just nu? 2012 nångång?
planerad release
planerad release
:lolabove :lolabove :lolabove :lolabove :lol :lol :tease :tease
:fu :fu :fu :fu :fu
:cheers :alcoholic :stfu
:ancient
:doh
:ripped
:headbang
:cry :cry :cry :cry
There was plenty of speculation going around that something big was going to be announced on the 11th [november], but last week Eric Flannum put that to rest:
Eric Flannum:
“Since you asked nicely There is not going to be any sort of beta related announcement on the 11th. There will be a blogpost going up that week but it is in no way beta related. Sorry for the confusion guys.”
Eric Flannum:
“Thanks for catching that. No 8th profession reveal either guys… sorry to be the bearer of bad news. That reveal is still on track for this year but not the week of the 11th.”
Så det blir beta till sommaren, och release januari 2013? Det verkar rimligt, no?Du anar inte hur gärna jag vill säga emot, men det känns rätt troligt. :(
Isn't there already a thread for hyperbole and mass hysteria from the earnings call?
I think you all need to take a deep breath and calm down. The essence of the earnings call is: Nothing changed from what we have said in the past. We will enter CBT before the end of the year, and depending on the results we get from it, we will decide on Open Beta and Launch.
And we stated multiple times in the past that we have a small team exploring console, but that we are 100% focused on making the best PC game possible.
And now back to exciting G-Star news! :)
Men i helsicke... jag tänkte köra thief, men nu vet jag inte. Efter att ha sett introvideon till [det nya yrket] så tror jag kör det istället. Eller... jag vill ju köra elementalist först också. Och necromancer. Eller... man kan ju inte köra alla först. Det här är ju skitjobbigt, alla klasserna är ju bra ju!! :doh :headbang :)Och jag håller helt med, detta är första spelet jag kan tänka mig att spela alla klasser! Inte ens GW1 har den förmågan. Jag är rätt kräsen...
We recently finished our first closed beta test, and we’re now ready to hold progressively larger events. In February we’ll invite select press to participate in beta testing, and in March and April we’ll aggressively ramp up the size of our beta test events so that many of you will have a chance to participate. And of course, this all leads to the release of Guild Wars 2 later this year.
tsk tsk, det lutar mer åt 6 december 2028 om du frågar mig :oggubben
Hur balanserar man Elementalisternas AoE till exempel? 30 st. Elementalister, som lägger rain of fire på ungefär samma yta. Hur löser man det rent spelmekaniskt? Att undvika choke-points där försvararna av ett keep bara kan stå och farma?
Det var saker som detta, som gjorde Warhammer ospelbart. Jag hoppas (hoppas verkligen) att Arenanet har en lösning på detta.
Det ser mycket intressant ut, och 3 realms istället för 2 borgar för bättre balans. Dock - med erfarenheterna från Warhammer Online får jag ändå lite ont i magen när jag tänker på 100 vs 100 vs 100 - keep sieges och de balanseringsproblem som dyker upp.
Hur balanserar man Elementalisternas AoE till exempel? 30 st. Elementalister, som lägger rain of fire på ungefär samma yta. Hur löser man det rent spelmekaniskt? Att undvika choke-points där försvararna av ett keep bara kan stå och farma?
Det var saker som detta, som gjorde Warhammer ospelbart. Jag hoppas (hoppas verkligen) att Arenanet har en lösning på detta.
(Från Warhammer)
Jo, men inte lika underbart när det finns 1 (en!) ingång till ett keep. Du måste gå igenom, och på muren, strax utanför range står 30-40 stycken Bright Wizards. De kastar en spell som tickar för 1k i sekunden. Det betyder att varje person som försöker gå in i keepet kommer att ta 30 000 skada varje sekund. Det blir svårt när en tank har 12k i total hp. Detta i ett spel där End Game bestod i att ta, försvara och erövra keeps. . .
Sådär höll det på i några månader, innan det kom en "fix" som gjorde att det fanns en hard cap på AoE:n. Då blev det mycket bättre, eftersom varje spelare bara kunde ta max 8 olika aoe:s åt gången. Då lyckades tankarna överleva två sekunder, istället för en. . .
Vad jag menar är - jag hoppas (och tror) att Arena Net har förutsett alla de problem som dyker upp i storskalig PvP. Att balansera kring 8 vs 8 (eller 30 vs 30) är något helt annat, än storskalig pvp, där man slåss om keeps och fort. En möjlig gissning är att de undviker choke-points genom att använda förstörbara murar och dylikt.
Det är ju trots allt kul om det finns en teoretisk chans att lyckas. Skill > gear osv. :)
* Inga quester. Saker sker i världen och man kan vara med och hjälpa till eller ignorera. Beroende på hur spelarna lyckas så kommer världen se annorlunda ut. Som exempel, om en liten by blir anfallen av pirater kan du hjälpa till att släcka eldar eller slå tillbaka piraterna. Lyckas man få bort dem kommer man ha tillgång till lite handelsmännen och andra NPC'er, man kommer även bli ombedd att ge sig på piraternas fästning och stoppa dem för en längre tid framöver.
Misslyckas spelarna så tar piraterna över staden och slår ihjäl NPC'erna samt börjar förbereda anfall mot andra närliggande områden.
Jag har för mig att det kommer att finnas traditionella quester, men inte alls lika mycket som i vissa andra spel. Bl.a så tror jag personal story innehåller trad. quester. Några quester tycker jag är ok, bara det inte blir "kill ten rats" eller att döda 500 spindlar för att få en skopa med spindelklet.
hm, jag kanske låter lite gnällig och negativ. Det är inte meningen. Efter att ha blivit bränd så många gånger i olika spel, vill man ju liksom gärna att det skall bli bra :)
Och en sak är ju säker. Arenanet har ju hittills varit grymma på att komma med täta balanseringspatcher. Det bådar gott!
Then by far, GW2 *will* be your game! ;)
Jag förstår absolut vad du menar DDL! Men om du tar GW1 pvp i färskt minne, så anser jag att dina farhågor redan har besvarats. Visst, det kommer alltid att förekomma "flavor-of-the-month", precis som i GW1, och precis som i alla andra mmo. Men precis som du också skriver, så har ju Arenanet varit väldigt bra på att balansera "the metagame", faktiskt betydligt bättre på alla punkter än alla andra i den här branschen.På tal om "flavor-of-the-month", har ni sett det som just nu försiggår i GW1 där man varje månad har en speciell effekt i PvP. Jag spelar inte PvP själv, men dessa effekter kan verkligen omkullkasta en viss taktik och tvinga spelare att uppfinna nya kombos.
Jag har för mig att det kommer att finnas traditionella quester, men inte alls lika mycket som i vissa andra spel. Bl.a så tror jag personal story innehåller trad. quester. Några quester tycker jag är ok, bara det inte blir "kill ten rats" eller att döda 500 spindlar för att få en skopa med spindelklet.Det de menar med "No quests" är att man aldrig kommer se en karaktär med ett stort utropstecken ovanför huvudet. När du pratar med denna får du en lång textharang om att ogres håller på att förstöra hans by och alla är vettskrämda (märk väl, han står rakt upp och ner utan en min och berättar detta) och för att hjälpa honom så måste man döda 10 ogres.
In regards to metagame balance:Känns som jag försöker fanboy försvara spelet, vilket jag nog gör :cartman , men denna diskussionen har varit ganska framträdande i lite bloggar och liknande. Man kommer ha en hel del möjligheter att påverka skill-baren. Inte så mycket weapon-skills, men övriga fem kommer man ha flera olika saker att kunna lägga in. Sedan finns hela trait-systemet som kan förändra ens skills och vad de gör.
Jag har tidigare klagat lite över att de dubbla yrkena från GW1 försvinner. Istället för att helt fritt förfoga över alla de skills som två yrken bjuder, så är ens skillbar i GW2 baserad på ens profession, samt vilka prylar man har equippade. Dessutom så antar jag att det kommer vara betydligt mer tunnsått med "specialskills", som t.ex. titletrack skills. Detta gör ju att friheten till ett personligt bygge försvinner, vilket jag tycker har varit mycket av charmen i GW... men å andra sidan kommer metaspelet bli mycket lättare för ANet att balansera.
Att ha dubbla yrken och en stor kasse full med förmågor är bara förvirrande, speciellt för en nybörjare.
Dessutom så verkar handlingen att sätta samman en fungerande build vara en källa till ångest eller frustration för många spelare, och det är lätt att dessa faller tillbaks på "cookie cutter-byggen" som inte kräver så stor eftertanke och som fungerar någorlunda väl i de flesta situationer.Jag förstår VERKLIGEN inte vad du menar... ;)
The almighty Pain Inverter! ;)
Tidigare ikväll kom det fram att GW2 kommer ha ett "repair"-system för rustningar. Om man blir "defeated" (alltså inte tar sig upp från "downed state") så kommer en rustningsdel ta skada. Kommer ett blogginlägg så småningom.
Sent from my iPhone using Tapatalk
FZ har en förhandstitt att läsa för den som vill. Killen låter inte direkt besviken...
FZ har en förhandstitt att läsa för den som vill. Killen låter inte direkt besviken...Någon aning om Loading också var med i betan och kommer ha ngt i nästa Level när den kommer ut?
When there's too much traffic on one server, your character will be temporarily sent to a different server. Once you've reached the front of the queue, you'll be asked if you want to transfer back to your original server, and voila: home, sweet home. Any progress made on the overflow server will be carried back to the home server, so you can even be productive while you're waiting in a queue.
There's plenty of work to be done
As much as I would love to be able to plunge right back into the world of Tyria, ArenaNet still has plenty of work ahead of them before Guild Wars 2 is ready for launch.
Specifically they need to iron out the game's performance issues. I played on my powerful desktop PC and a capable gaming laptop, both of which struggled with the game on anything other than the lowest graphics settings. Cranking up the quality resulted in horrid frame rates, and massive world versus world battles between dozens of characters caused both systems to slow to a crawl. ArenaNet just needs to fine tune the game's engine, finding the right balance between beauty and playability.
Once they get that taken care of and iron out the sort of tiny bugs and glitches that plague any MMO beta, they'll be on the path to releasing what could be one of the greatest massively multiplayer online role-playing games the genre's ever seen. It's got the looks, it's got the mechanics, and most importantly, it's got the giant gaping hole in the ground I've learned to love.
Unfortunately, having someone threaten to steal an idea for a race from a race in my childhood imaginary universe, then have that (corrupted) race idea show up in a big box game after I was homeless and lost all the evidence makes me not want to give them any money.
I wish Rift or SWTOR would get their act together in pvp. GW2 sure sounds innovative and fun but knowing that something was stolen, even if I can never prove it... well, I just start to wonder where and who they stole the rest of their "innovative" ideas from.
Not that people would think Sylvari were so innovative if they realized the race had been invented by a child over a decade ago and stolen by a peeping tom who gave the idea to someone else to be put in their game.
Du ska spela GW2 därför att...
Blir väl som vanligt att man blir lämnad på en låg lvl :cry
Blir väl som vanligt att man blir lämnad på en låg lvl :cry
Blir väl som vanligt att man blir lämnad på en låg lvl :cryOch med insta-travel så lär du nog kunna locka till dig OGare snabbt som attan. :D
Du ska spela GW2 därför att...
...det är (läs: kommer att bli!) bättre än allt annat på marknaden. ALLA förhandsrapporter talar unisont om samma sak. Ett sådant makalöst, ensidigt positivt bemötande har jag aldrig tidigare varit med om för ett mmo. Och det är ffs gratis att spela när du väl köpt spelet!
Vill du se fler filmer för att du fortfarande inte är övertygad Prunis, eller är det för att du vill visa andra personer spelets beträfflighet? :D ;)
Jag ville bara ha en sållning av de bästa filmerna från helgen.
Jag ville bara ha en sållning av de bästa filmerna från helgen.Håller med tidigare talare, Yogscast var riktigt kul att se, men kanske inte så jättebra spelat, de har lite problem med att byta till rätt skills och utnyttja extra-funktioner. Här är deras kanal i alla fall:
Japp, och så kommer DLL och Formy att lessna på att dra upp oss noobs till öknen. :cry
Åh nej, Crystal Desert har inte sjunkit i havet! :headbang:stupid :(
PC Gamer skriver lite om betan:Lite kluven till den artikeln, läste igenom deras Google+ frågestund där de bland annat sa att de inte var säkra på om det skulle finnas "player housing". Trots att detta varit spelbart sedan demot förra året och det droppade lite videos som visade dessa efter betan förra helgen. Men jag är fanboyig av mig, så kan vara det som spelar in. :cartman
http://www.pcgamer.com/previews/guild-wars-2-beta-all-your-questions-answered/
Du var inte ensam om att se det. ;)Finns det säkra uppgifter någonstans om ifall det faktiskt finns andra vägar in i ett keep, än att stå och banka på porten? Hittade svaret i video nr2
Jag lol:ade lite när det som jag visste skulle hända, äntligen hände: Steamroll Ambush och AoE from Hell :)
Även de - som utlovat - tämligen modesta systemkraven är nu också angivna på ArenaNets GW2-sida. :)Detta var rent underskönt! Kollade man runt lite bland de som körde betan så hintades det att man inte behövde en monstermaskin, men att få faktiska stats var riktigt skönt. Och min dator klarar dem! :D :D :D
Om jag fick önska något från alla dessa collectors editions som ges ut, så är det att de åtminstone kunde innehålla mer än ett spel/licens, det borde de liksom kunna kosta på sig med tanke på priset! :)Någon kommenterade CE priset med att ja, det är högt, men det är ingen sub på spelet. Köp ett annat triple-A MMO och du har betalt samma summa efter bara några få månader.
Någon kommenterade CE priset med att ja, det är högt, men det är ingen sub på spelet. Köp ett annat triple-A MMO och du har betalt samma summa efter bara några få månader.
Absolut, det var mer generellt tänk faktiskt. För min del så är det ju aktuellt med minst två licenser (mig & junior), och hade de slängt med en till i CE så hade det varit kanon, ser ärligt talat inte att de skulle förlora så mycket på det, snarare skulle det göra CE mer attraktivt. :)Hade varit guld med en typ "paket-låda", få två licenser för priset av en och en halv eller något, eller som du sa, en del av CE. I alla fall inga dubbla subs. ;)
gaaah... jag är HELT emot microtransactions.. detta är en make or break deal för mig tyvärr...
Let me tell you what would have happened to you, had you been a monster in my Elementalist’s way at a certain point during the Guild Wars 2 beta weekend. First, you’d look up to see a giant dragon’s tooth materialise over your head and come smashing down. Lava would explode from under your feet. As you pat down your burning clothes, a screaming phoenix flies through the air into your face, backed up with fireballs that fill the world with pain and fury. Or maybe some ice. Lightning, perhaps. But mostly fire
Listan över vilka företag som säljer "Pre-purchase Collectors Edition":
http://wiki.guildwars2.com/wiki/User:Stephane_Lo_Presti/GW2_prepurchase_retailers_list
Sverige (alla dessa har den fysiska om man är intresserad):
CD ON
GAME
Discshop
Webhallen
Spelkedjan GAME har det svårt just nu. Dom har lagt ner massvis med butiker utomlands. Hur det påverkar Sverige vet jag inte, men man kanske ska vara försiktig med att beställa från GAME.Yupp. Har en tråd här på forumet:
http://www.joystiq.com/2012/03/26/277-game-stores-shuttered-40-of-workforce-let-go-gift-cards-s/ (http://www.joystiq.com/2012/03/26/277-game-stores-shuttered-40-of-workforce-let-go-gift-cards-s/)
I gengäld tar Game bara 799 för Collectors Edition:
http://www.game.se/acatalog/Guild_Wars_2_Collectors_Edition_PC_PC.html
De är även de enda som har den tillgänglig redan, de andra:
CD-ON har en sida där man kan skriva upp sig så man får mail så snart deras förköp går att göra:
http://cdon.se/spel/guild_wars_2/
(http://josephbeck.files.wordpress.com/2012/01/files_troll_2.jpg?w=320&h=352)
DDL? :p
jaha, samtliga farhågor, klagomål och funderingar (förutom pet-AI) kan alltså avfärdas med ett enkelt "l2p" Det låter ju lovande :) ;)
Jag beställde GW2 igår och ser fram emot spelet. GW (1) är ett av få MMOS som jag aldrig testat men jag läste/hörde en hel del positivt om spelet. :)
Jag beställde GW2 igår och ser fram emot spelet. GW (1) är ett av få MMOS som jag aldrig testat men jag läste/hörde en hel del positivt om spelet. :)
Finns det servrar? Om så, vilken ska OG spela på?
I GW2 kommer du kunna spela på vilken server du vill. Du har en "hemma" server som påverkar vem du spelar WvW-PvP med, och även vilka bonusar du får från WvW-PvP, men har du folk på olika servrar du känner är det bara att hoppa dit för PvE.
Likaså, om du loggar in och din hemma-server är full kan du slussas till en mer ledig server. När det blir plats hemma får du välja om du vill hoppa eller ej.
På så vis kan du fortsätta spela även under tider med mycket folk.
Kommer inte ihåg exakt vad de sa om PvP i såna fall, men har för mig att om det finns plats i WvW så kommer du in.
Den andra PvPn är instanserad, så den var lugn.
Låter ju riktigt bra, men hade ju inte varit dumt att i alla fall försöka hamna på samma server, ifall vi vill köra lite PvP ihop. :)Jag förstår nog inte problemet, eller så har jag missuppfattat något? :hm
Tror rav refererade till min farhåga att OG tenderar att bli utspridda på fler servrar.
Vi är alla överens att vi börjar på samma server! :) SvS är en ny form av PvP för mig.
Det är bra att man kan gruppa över servergränserna. Jag tänker här på irl-spelvänner som ibland hamnar på annan server, men nu kan jag förhoppningsvis ändå spela ihop oavsett deras serverval.
Friday, April 27, at noon PDT (GMT-7) and ends on Sunday, April 29, at 11:59 p.m. PDTDetta är den tid de kör efter (ArenaNet ligger i Seattle)
Tillgång till alla betaevents är en del av pre-purchase-upplagorna av GW2, och båda de digitala varianterna (utan box och lullull) av pre-purchase verkar finnas hos cdon.com (http://cdon.se/spel/guild_wars_2/ (http://cdon.se/spel/guild_wars_2/)) medan Discshop bara verkar ha standardvarianten kvar (http://www.discshop.se/spel/pc/guild_wars_2_forbokningsversion_standardutgava/P98294 (http://www.discshop.se/spel/pc/guild_wars_2_forbokningsversion_standardutgava/P98294)). Det går också att köpa digitalt direkt från ArenaNet/NC Soft (https://buy.guildwars2.com/ (https://buy.guildwars2.com/)).
En (gissningvis) mycket god försäljning av dessa i kombination med att ArenaNet, om jag minns rätt, fick mer än en miljon anmälningar från folk som hoppades få betanycklar under det enda dygn det gick att "ansöka", gör nog att pre-purchase är det bästa - för att inte säga enda - sättet att få fingra på GW2 före release. :)
Och då är det inte fråga om någon längre sammanhängande betatesttid, utan i form av en rad helgevents (åtminstone ett i månaden är det sagt) fram till release.
Plus tre dagars headstart då! :supporter
Så, i korthet: köp en digital pre-purchasevariant så kan du vara med och leka! Det är vad vi andra har gjort. :)
Spelbutiken skriver detta på sitt ex av GW2.Finns inget release-datum. Och de har nog en hel del att pyssla med efter denna helgen. Hittade dock mest grafik-buggar, och inget som jag inte sett i andra spel efter release. Spiderpig är en favorit (min gris-pet stod på sidan av ett berg ett tag).
"Den här produkten kommer att finnas i vårt lager tisdagen den 31 juli 2012"
Av ren lathet har jag inte läst forum etc..är det den officiella release datumen?
Var det ett bra avslut?Det var riktigt kul! Som någon sa, bästa finaleventet de haft såhär långt. :D
En video av fighten mot den legendariska kaninen under avslutningen:
http://www.youtube.com/watch?v=uoKhvPFb4tM
We do not have a date for BWE2 at this point. The BWE goal is *roughly* once a month, but subject to change. ~RB2:cry
Fick hem GW2 pre-purchase edition igår. Den innehöll en kod som jag tror jag ska knappa in någonstans - men jag vet inte var än.
När är nästa beta-event?
Fick hem GW2 pre-purchase edition igår. Den innehöll en kod som jag tror jag ska knappa in någonstans - men jag vet inte var än.
...jag har själv alvarliga GW2 ryckningar efter den senaste BWE.
...jag har själv alvarliga GW2 ryckningar efter den senaste BWE.
:stupid :joystick
Här ska du knappa in din kod:
https://register.guildwars2.com/ (https://register.guildwars2.com/)
Download InstructionsHär finns filen: http://cloudfront.guildwars2.com/client/Gw2.exe
In order to participate in the beta, you will need to download and fully update the game client, as detailed in the steps below. We recommend that you begin downloading the client as soon as possible so you are ready for the upcoming event beginning this Friday at noon PDT (GMT -7).
During this beta there is no installer, so use these directions to manually download and copy Guild Wars 2 to a folder on your hard drive.
Download the Guild Wars 2 executable file. If prompted, be sure to click “Save” or "Save As,” not “Run”.
Copy the executable file from the location where you downloaded it, typically your Downloads folder, to the folder on your computer where you wish to install the game. The folder where you place the executable file is the folder the game will use to download and store its data. Note: If you use Windows Vista or Windows 7, it is recommended that you install the game in a location other than the Program Files folder. Alternatively, you should run the game as an administrator.
Run the executable file from its final location.
Allow the game to patch the necessary data from our file servers.
Enjoy!
GW1's platser utsatta över GW2 karta:
http://i.minus.com/i5ehlTmJSkaYv.jpg
Monday's #guildwars2 stress test actually will be us telling the server it needs to stand up and give a speech in front of class on Tuesday.
Guild Wars has always focused on community and friends. As a release date is near at hand. ;) Guild Wars 2 fans, both casual and competitive are beginning to organize into guilds. We’d like to give the opportunity with this posting for those either recruiting new members or seeking out a guild that fits their play and lifestyle, to post their information to get connected with our classy Google+ community. If you're interested in either recruiting or browsing for potential mates to run with, please let us know in the comments! If you would, please follow the format to keep things looking pretty.
Senaste blog-inlägget handlar om en kvinna och hennes hund som vandrade över Tyria och över Amerika. Kul initiativ från både henne och Arena Net.
http://www.arena.net/blog/meet_ameranth
blue before green? wierd.
almost universal now that green is first tier above common
otherwise looks pretty good, reminds me some of PSO
Efter ett tag tar de vanliga vettiga namnen slut och då tvingas folk välja skitkonstiga saker. Man kan få ont i huvudet om man läser namnen i WoW alltför noga.
Tja, just precis nu hade jag lätt kunnat tänka mig att spela GW2 i några timmar framöver... :doubtDetta. Så sinnessjukt många gånger detta... :cry
Jag har skrivit om hantverk eftersom jag var lite halvt uttråkad.
http://felladin.blogspot.se/2012/05/hantverk-i-guild-wars-2.html
I think as more and more folks begin to see the depth and complexity and longevity that the game offers, they will be shocked that the game was so accessible and “actiony” when they started. There are multiple layers here, and there’s really nothing that forces you to experience any more depth than you can handle. It’s introduced at a good pace, and I’m guessing that before long, players will be completely immersed in the story, the combat mechanics, the character customization, the collections, the mini-games, and everything else, without even really realizing they have changed at all.
How do you explain the fact that this game developer, somehow, actually does all the stuff they say they do? Those systems and elements they describe on their website and in thousands of articles and videos and interviews…it’s all there. It’s in the game. And it works. All the philosophy they discussed about social play, about a world that feels alive, about removing the bad while cleverly improving on the good. It requires no filter, no grain of salt, no translation. They really did it. For a good portion of the weekend, I was running around the world of Tyria saying exactly that to myself over and over. “My God, I think they really did it.”
Hur gör man nu igen för att få vara med i betan? Man förbokar, men var? Hur? Vilken version? Kan man nyttja Webhallen för detta?
Vilket presentregn det måste ha varit!? :D:stupid
Inhandlat och klart,i väntan på spelsläpp har jag aktiverat mitt gamla konto. Det var ett trevligt nöje att möta sina gamla karaktärer som stått och sovit i säkert 4 - 5 år :pistols Visserligen har jag glömt hur man spelar...men har jag någonsin kunnat det :cartman
Some of the questions answered included confirmation that there will be a way for guilds to raise their membership cap, word on bug fixes, a detailed explanation of the new trait system, and excitement for the upcoming beta weekend event. For those hoping to hear word on playable Asura or Sylvari, however, the rote response throughout the Q&A was, "Watch this space."
What bug will the team actually miss? "Sit jumping," Mike Ferguson replied. "I don't know why, but it seems like everybody loves it (except the guy that introduced it). I'll actually be sad to see it go."
O'Brien did directly address the rampant curiosity surrounding the game's launch date: "The fundamental issue here is that we just don't have a release date right now. We're using beta testing in the traditional sense. When beta testing shows that the game is where we want it to be, we'll lock in a release date. We're not that far off. We're obviously going to release in 2012, and any statements to the contrary are absurd."
Orolig för server-tillgång i helgen?
http://www.arena.net/blog/were-ready-for-this-weekends-beta
Servernamnen (något utökad lista sedan senast):
http://www.arena.net/blog/the-worlds-of-the-guild-wars-2-beta
Sent from my iPhone using Tapatalk
Vet inte vad dom gör men jag vet att jag vill göra det :)Det är PvP, den smärtsamma varianten.
Tyvärr en bug och inte en feature, men det borde vara!!!
http://www.youtube.com/watch?v=_CunHb3TJsg
:lolabove :supporter
FWIW, this wouldn't be possible (IMHO) except for the following:
1) Everyone in the 120+ person guild was given 2500 gems to spend for free. This bought a lot of stuff for WvW.
2) We needed 10,000 supply to pull this off. You can't accrue that much supply unless you are already dominating for a good long while. If the other servers in this matchup had been fighting us and forcing us to use supply to repair/retake objectives, we would never have had enough for this. This is what happens when you spend an entire day NOT spending supply.
I don't think this would be possible in a normal matchup (with more or less equal servers). Even if it were, someone pointed out that a few balistea on the keep walls would have WRECKED this attack. They do something like 18k damage per shot to siege and can hit multiple things at once. Even 3 balistae would have made this a very very poor investment. We just did it for the lulz on the last day :)
Mina klagomål på GW2:
http://felladin.blogspot.se/2012/06/things-guildwars2-isnt-doing-superb-in.html
Ingen nyhet, men nu bekräftat och färdigt (?). Färger kommer vara karaktärsbundna och inte kontobundna.
Såna där saker man använder för att göra kläderna lite mer stiliga. ;)
Måste ju bara fråga - finns där någon Pre Searing :love känsla någonstans i GW2, av det ni hunnit testa hittills?
Någon underbarare startvärld än så har knappast skapats, varken förr eller senare... om nu inte GW2 har någonting åt det hållet, någonstans... ;)
Och Pre är PURRTY!!! Kan inte säga att jag sett något område som är lika stämningsfullt som när man första gången tar vägen från Ascalon till Ashford Abbey, även om området utanför Divinitys är väldans vackert.Måste ju bara fråga - finns där någon Pre Searing :love känsla någonstans i GW2, av det ni hunnit testa hittills?
Någon underbarare startvärld än så har knappast skapats, varken förr eller senare... om nu inte GW2 har någonting åt det hållet, någonstans... ;)
Jo, jag tycker faktiskt det. Man kutar runt i idyllisk miljö och bär kaniner, spöar maskar, springer i grottor och försöker lära sig spelmekaniken. Ibland gästspelar t.o.m. Pre-Searingmusiken! :) Dock så är ju Pre-Searing lite extra speciell, eftersom den är instansierad, och att det aldrig går att ta en karaktär tillbaks dit efter att man väl lämnat den.
For those of you wondering about the time of the stress test: Keep in mind that we have a huge playerbase outside of the US. ^MK
Hmm, i flera andra MMO så kördes stresstest som ett av de sista testerna innan lansering. Det kan vara annorlunda med GW2 om de vill testa någon risk till flaskhals som de ser. Jag hoppas ändå på lansering inom rimlig tid.:stupid
Lite synd att färgerna är karaktärsbundna. Jag gillar personalisering/customisering så IMHO hade bundet-till-kontot varit att föredra.
Det är även ett sätt för ArenaNet att få sälja lite grejer ur sin itemshop.
Och det kommer komma upp recept vartefter om hur man får specifika färger i Mystic Forge.
Och sist men inte minst, det är inte som i GW1 engångs-färg. Har man öppnat en
Download InstructionsHär finns filen: http://cloudfront.guildwars2.com/client/Gw2.exe
In order to participate in the beta, you will need to download and fully update the game client, as detailed in the steps below. We recommend that you begin downloading the client as soon as possible so you are ready for the upcoming event beginning this Friday at noon PDT (GMT -7).
During this beta there is no installer, so use these directions to manually download and copy Guild Wars 2 to a folder on your hard drive.
Download the Guild Wars 2 executable file. If prompted, be sure to click “Save” or "Save As,” not “Run”.
Copy the executable file from the location where you downloaded it, typically your Downloads folder, to the folder on your computer where you wish to install the game. The folder where you place the executable file is the folder the game will use to download and store its data. Note: If you use Windows Vista or Windows 7, it is recommended that you install the game in a location other than the Program Files folder. Alternatively, you should run the game as an administrator.
Run the executable file from its final location.
Allow the game to patch the necessary data from our file servers.
Enjoy!
Tack för påminnelsen och instruktionerna Felladin.
När på onsdag startar stresstestet? När slutar det?
Skickat från telefonjäveln.:lolabove
Japp fullt förståeligt... men fan asså. Köpa digital utgåva för 4h beta eller invänta Hard Copy så man kan sitta och smeka sin låda...Jag sitter och funderar på samma sak... Jag har hittills ståndaktigt vägrat beta eftersom jag vill gå in i spelet med fräscha ögon när det släpps. Tusan vet om jag kan hålla mig så länge till.
Dagens i-landsproblem :lil
Jag sitter och funderar på samma sak... Jag har hittills ståndaktigt vägrat beta eftersom jag vill gå in i spelet med fräscha ögon när det släpps. Tusan vet om jag kan hålla mig så länge till.
:lolaboveJag sitter och funderar på samma sak... Jag har hittills ståndaktigt vägrat beta eftersom jag vill gå in i spelet med fräscha ögon när det släpps. Tusan vet om jag kan hålla mig så länge till.
Du vet inte vad du går miste om... Jag vet inte om jag ens borde posta till dig eftersom du inte tillhör de upplysta. ;)
Får man fråga när dem tänker släppa GW2?? hintas de något av utvecklarna, ni som beta testar? pratar vi sommar eller blir hösten ? eller 2013?.:stupid
Någon gång i december 2028. Bevis har postats på detta forum tidigare, men jag lägger upp bilden en gång till. 6 december 2028, enligt fotobevis alltså.
http://youtu.be/SX3gLTB67T8
Jag skrattade som en galning när jag såg klippet, och jag gillade slutet, som ju var heeeelt sjukt. "Ge mig apelsinsaft, och om det är fruktkött dödar jag dig i sömnen!" :rotflmao
DÄR ÄR :tits -mode! :lil :clap
Jag vet inte svaret på dina frågor men tyckte du summerade syftet med gårdagens stresstest bra, nämligen att stressa spelarna så mycket det gick!!:lolabove
Arenanet ville se hur mycket stress vi kunde tåla innan vi:
- säckade ihop av trötthet framför skärmen (lag)
- spelade dåligt mot monstren och får personliga utbrott (package loss)
- hjärnan kokade ihop av allt man måste hinna med på fyra timmar (CPU overload)
- glömde bort vad vi höll på att göra (disk space full)
- inte klarade ta in mer häpnadsväckande vackra och stämningsfulla omgivningar (database full)
För att göra det extra stressigt för oss var det flera av oss som försökte köra multipla trådar (spela och glo på EM samtidigt). Jag satt länge och undrade när lastbalanseringen skulle slå till och en kompis (warm stand by) skulle rycka in och ta över. :cartman
Måste säga att stresstestet lyckades med sitt syfte. :D
DÄR ÄR :tits -mode! :lil :clap
SÅLD!!!
"Men va f*n! Vi var ju nyss i Black Citadel och planerade den här dungan! Hur kan ni REDAN vara näck?!"
"during Beta, the game was cpu-locked" :hm vad menas? Att en viss % av cpu-kraften blir låst till processorn?Tror de pratar om att spelet inte använde GPU under betan. Vilken intervju hittade du det i?
Asura och sylvari kommer vara spelbara nästa helg. Mer info på bloggen.
På FB har GuildWars2 en länk till guildwars2guru som har 50k betanycklar för nästa helg.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Asura och sylvari kommer vara spelbara nästa helg. Mer info på bloggen.
På FB har GuildWars2 en länk till guildwars2guru som har 50k betanycklar för nästa helg.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Asura och sylvari kommer vara spelbara nästa helg. Mer info på bloggen.
På FB har GuildWars2 en länk till guildwars2guru som har 50k betanycklar för nästa helg.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Helt rätt! Köper man i förskott får du en digital kopia(så som jag förstått det) och då är du automatiskt med i alla Beta-event som kan tänkas dyka upp innan release!
Om man köper spelet nu, då behöver man väl inte betanycklar till nästa helg? Är så sjukt uttråkad med detta vädret och semester =)
- There are no renown hearts for Orr, meta-events only. Reason for this is that there are not many friendly NPC’s around Orr.
- Legendary Weapons take a large amount of effort and require a lot of components from different parts of the game.They aren’t more powerful, but they are really beautifully crafted. You’ll look really cool. Extreme prestige gear.
- They’ll have a really big live-team and really want people to say that Guild Wars 2 has the best support for an MMORPG, ever.
- Seasonal festivities will return. Festivals like Halloween and Wintersday will return but will be reviewed to better fit the bigger racial diversity among players as they are now very human centered.
- Mad King Thorn will be back this October! Voice included. Beware.
- Orr specifically will feature Dynamic Event ‘webs’ which cause branches to start after one previous branch ended. It will have more results when an event fails or succeeds.
Igår så lade ArenaNet upp en livefeed med Colin Johanson och Eric Flannum (som även kan ses såhär i efterhand) där man bland annat pratade om "Legendary weapons" och det som kan anses vara lite mer åt end-game hållet:
http://nl.twitch.tv/guildwars2/b/324689481
Gamebreaker tog en stund och diskuterade vad som kom fram:
http://www.gamebreaker.tv/mmorpg/guild-wars-2-endgame-revealed/
Och GuildMag har en text där man punktar några av sakerna som kom fram:
http://www.guildmag.com/bringing-the-rpg-to-mmorpgs
Som jag här stjäler rakt av:Citera
- There are no renown hearts for Orr, meta-events only. Reason for this is that there are not many friendly NPC’s around Orr.
- Legendary Weapons take a large amount of effort and require a lot of components from different parts of the game.They aren’t more powerful, but they are really beautifully crafted. You’ll look really cool. Extreme prestige gear.
- They’ll have a really big live-team and really want people to say that Guild Wars 2 has the best support for an MMORPG, ever.
- Seasonal festivities will return. Festivals like Halloween and Wintersday will return but will be reviewed to better fit the bigger racial diversity among players as they are now very human centered.
- Mad King Thorn will be back this October! Voice included. Beware.
- Orr specifically will feature Dynamic Event ‘webs’ which cause branches to start after one previous branch ended. It will have more results when an event fails or succeeds.
Vad gäller legendariska vapen så handlar det såklart inte om uber-svärd av epic n00bpwnage utan betydligt mer om utseende. Exempel som kom fram:Om jag förstått det hela rätt så kommer vapnen vara åtkomliga genom att man fixar material och gör uppdrag världen över för att sedan omvandla enligt vissa fasta recept i Mystic Forge. De säger att man ska visa "mastery in different areas of the game" och att vissa delar inte kommer gå att köpa i auction house.
- En båge med ett enhörningshuvud som skjuter regnbågar.
- En hammare av flytande metall som gör att man lämnar metallspår á T1000 efter sig.
- Två greatswords, Day och Night, som, om man får tag i båda, kan kombineras till ett svärd som har himlen i sitt blad.
Så, jumping puzzles, karma vendors och dungeon-karma? ;)
För den som inte spelat Guild Wars 1 men vill veta varför världen ser ut som den gör i Guild Wars 2 samt vilka karaktärerna och platserna är så finns här några bra guider:
The Movement of the World:
http://wiki.guildwars2.com/wiki/The_Movement_of_the_World
Förklarar vad som händer i världen och varför saker är som de är i Guild Wars 2.
Guild Wars 1 storyline. Sidan har korta beskrivningar av de 3 spelen samt expansion och det som kallas Guild Wars Beyond som är missions och händelser Arena net lagt in gratis som beskriver saker som sker direkt efter spelen och som påverkar vad vi ser i Guild Wars 2.
http://wiki.guildwars.com/wiki/Storyline
För att få mer ingående om de olika kampanjerna, klicka på "Storyline of"... för varje så får du en bra genomgång om viktiga skeenden, personer och vad som hände.
Greedy, aren't we?
Kommer leta upp den korta Youtubevideoversionen av storyn imorgon, tills dess, avnjut hela Propheciesstorylinen som en film på 1 timme och 20 minuter:
http://www.youtube.com/watch?v=dU7GwwdZJrU&feature=youtube_gdata_player
Sent from my iPhone using Tapatalk
In Keg Brawl, two teams attempt to score points by toting a full keg of ale across an icy lake and turning it in to the Ale Collector that belongs to their team. Participants are free to tackle, pummel, kick, and otherwise rough up competing players in order to seize control of the keg.
Before this final Beta Weekend Event (and before Guild Wars 2 launches on August 28) we’ll delete all existing beta information. Every beta character and all information or items associated with them will be deleted. However, we will be preserving your beta account’s contact list so you can easily connect with your fellow beta gamers during Headstart Access or after launch.
Vill du ha en beta-kod till denna helgen?
Kort varsel, men fick en nyss, det är först till kvarn som gäller.
Skicka mig ett meddelande.
Ingen har känt sig manad att fråga, så en nyckel kommer. Ja, du har access redan om du köpt. ;)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Officiella hemsidan har förnyats med lite annorlunda utseende.
Inget jättestort, mest lite piffning och komprimering av text.
Däremot så är den nya 404 sidan underbar!
https://www.guildwars2.com/en/art/wallpapers/
En liten fundering till er som spelat ettan, och plöjt en del beta...Jo, det gör det. Jag ser detta som ett stort minus. En liten gnutta frihet har man iofs, med det att man kan lägga poäng i skillträd och låsa upp andra skills. Detta funkar precis som "spec" i vilket spel som helst, typ Vanguard, WoW, eller EQ2. Du blir bättre på vissa saker.
Tappar inte GW2 mycket av tjusningen från ettan då skills är låsta till vapen (iaf de första)? Mao, ex. en ranger med två svärd har exakt samma skills som en annan ranger med två svärd (återigen med avseende på vapenskills)?
Tja, det påverkar ju väldigt mycket. Om man tar ranger som exempel, så kommer dina skills att påverkas av om du har svärd, yxor, eller båge, men jämfört med GW1 när en ranger kunde vara trapper, touch-ranger, barrage, interruptor, AoE eller liknande, så blir det inte lika fritt.
Hur mycket känner man egentligen att detta betydlig mer låsta spelsätt påverkar, om det nu faktiskt är så det uppfattas?
Nej, inte helt borta, men väldigt mycket mer mainstream än GW"1. Du kommer att ha en specc, och några favoritvapen. I realiteten blir du extremt mycket mer begränsad än i GW1. Å andra sidan är hela världen i GW1 extremt mycket mer begränsad än i 2:an. (man kan ju hopppa!) I GW1 kan det kännas som en helt ny karaktär när man mytt secondary yrke, och bytt skills, men så blir det inte i GW2 imo.
En mycket stor del av ettan, kanske den största, var ju just detta med att klura ihop byggen, och senare med heroes, kombinationer av byggen och klasser - är detta helt borta i tvåan?
Just because. :)
http://www.youtube.com/watch?v=jS85KJsw2rg (http://www.youtube.com/watch?v=jS85KJsw2rg)
Fenomenet unboxing måste vara det fjantigaste ever, nördarnas nördar, och det INTE sagt i positiv bemärkelse.
Nytt stresstest imorrn kväll, kl 21-01:
We will be conducting a stress test on Thursday, August 9 from 12:00 Noon PACIFIC Time to 4:00 PM PACIFIC Time.
The stress test is open to anyone who has pre-purchased Guild Wars 2.
We will be actively working on the game during the event, so you might experience connectivity problems or discover features that are not working as designed. Any issues you experience are a result of the rigorous conditions of the stress test, and are in no way representative of the state of the game at launch. By participating in this stress test, you’re helping us make Guild Wars 2 a better game. Thanks for your cooperation—we’ll see you in-game! ~RB2
:help
Mellan kl 20:00 och 21:00 ikväll är det stresstest! :banana :supporter ;)
Så, finns alltså chans till 10 minuter spel upphackat på en timme ikväll.
Jag kommer faktiskt troligen vara inne, men handlar mer om att jag tänkte sitta vid datorn oavsett... :P
Pre-Purchase with 3-Day Headstart: Everyone who pre-purchased Guild Wars 2 will enjoy three full days of Headstart Access. The three-day Headstart Access will officially begin at 0:00 AM Pacific time (GMT -7:00) on August 25th.Mer här:
However, please note that in order to ensure that we’re fully prepared for that fateful hour we may bring servers online up to 3 hours prior. If you’re a player committed to getting in first to grab that character name of your dreams you’ll want to be keeping an eye on things during that time period.
Håller på att bearbeta min irl-vänner att börja med GW2 också. Ju fler man kan spela med, dessto roligare är det. :)
men... formy, har du inte läst nånting?!? det spelar ingen roll om det är 200k pers på samma ställe, så länge du får in ett slag på 1 mob så får du reward för både mob och questen..
Vill man ens logga på och stångas med alla människor övht första veckan :scared
Låter nog mitt GW ligga på skrivbordet några dagar,,vill inte igen uppleva den frustration man hade när Rift releasen var..2000 människor på samma ställe som gör samma sak ^^
Neh jag softar nog lite jag o smyger in efter hysterin lagt sig :cartman
(http://www.illustrationsof.com/royalty-free-sneaky-clipart-illustration-1046870.jpg)
unofficial holländsk/skandinavisk server. Yay liksom. :doubt
såååå.... Har vi ändrat oss vad gäller server? :)
Med blandningen över vilka gillen som bor på servern, så är det svårt att förutspå vilka språk som kommer talas i general chat. Låt oss vänta och se vilket språk som talas.
(För övrigt tycker jag att Holländare kan bättre engelska än de flesta andra nationaliteter - förutom native engelskspråkiga).
Fick ett mail från ANet i natt kl 02:26 att jag begärt nytt lösenord. Låter intressant, med tanke på att jag så dags i natt låg och slumrade i Turkiet lite halv-lullig.
Jag hoppas Gandara blivit servervalet nu, för där är jag om allt går vägen med World Transfer.
Fick ett mail från ANet i natt kl 02:26 att jag begärt nytt lösenord. Låter intressant, med tanke på att jag så dags i natt låg och slumrade i Turkiet lite halv-lullig.
Har ni bytt server?
Vad har ni för namn på guildet?
Har ni bytt server?
Vad har ni för namn på guildet?
Öhhh... vad sägs om att läsa lite i de andra trådarna? Vi valde en annan server fyra dagar innan release. :poke
Vi heter "Casual Gamerz" [CG], precis som tidigare, och har f.n. ett 40-tal medlemmar. Vi kommer med all sannolikhet att stanna på Gandara så länge inte guesting är implementerat (och det kommer säkert att dröja ett bra tag med tanke på allt annat som strular atm).
Öööh, ok. Tack för svar.
Jag såg den nu efter jag letat ett tag. Jag utgick ifrån det som stod i tråden "Här kommer vi befinna oss i GW2 - Omröstning!", vilket jag antog var slutgiltig. Har övertalat diverse IRL kompisar att komma till Far Shiverpeaks så jag kommer vara kvar där för tillfället i alla fall.
Har ni bytt server?
Vad har ni för namn på guildet?
Öhhh... vad sägs om att läsa lite i de andra trådarna? Vi valde en annan server fyra dagar innan release. :pokeVi heter "Casual Gamerz" [CG], precis som tidigare, och har f.n. ett 40-tal medlemmar. Vi kommer med all sannolikhet att stanna på Gandara så länge inte guesting är implementerat (och det kommer säkert att dröja ett bra tag med tanke på allt annat som strular atm).