Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Server val  (läst 6114 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • Moderator
  • Spammer of the Universe
  • *****
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
Server val
« skrivet: 2011-11-23, 13:22:24 »
Hur vill ni spela SWTOR?
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad Grönis

  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 361
    • http://www.jensofia.se
SV: Server val
« Svar #1 skrivet: 2011-11-23, 13:47:34 »
PvE är min röst... PvP platser kommer det att finns gott om... och så slipper man bli gankad när man lvl upp =)

Utloggad Kuling

  • Old Shiny Ball
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 300
SV: Server val
« Svar #2 skrivet: 2011-11-23, 16:26:55 »
PvE är min röst... PvP platser kommer det att finns gott om... och så slipper man bli gankad när man lvl upp =)

Personligen tycker jag pvp.. De sätter lite spänning och gör spelet bredare:)

Utloggad Hornath

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 347
SV: Server val
« Svar #3 skrivet: 2011-11-23, 17:09:37 »
PvP för mig oxå :)

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Server val
« Svar #4 skrivet: 2011-11-23, 18:04:28 »
Testar gärna pvp jag också tror jag

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Server val
« Svar #5 skrivet: 2011-11-23, 18:17:25 »
En, två, tre personer, förutom mig själv som tycker pvp - ändå bara två röster på just pvp? :hm

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Server val
« Svar #6 skrivet: 2011-11-23, 18:32:12 »
En, två, tre personer, förutom mig själv som tycker pvp - ändå bara två röster på just pvp? :hm

Kan ju bara nämna mig själv genom att säga att jag glömde bort att rösta

Utloggad Kuling

  • Old Shiny Ball
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 300
SV: Server val
« Svar #7 skrivet: 2011-11-23, 18:43:42 »
En, två, tre personer, förutom mig själv som tycker pvp - ändå bara två röster på just pvp? :hm

Kan ju bara nämna mig själv genom att säga att jag glömde bort att rösta

Samma som ceder:) Även solen har sina fläckar

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: Server val
« Svar #8 skrivet: 2011-11-23, 19:36:40 »
Jag har gjort lite betatester där det har varit pvp. Det är fruktansvärt störande när man hela tiden blir påhoppad och aldrig får prova några av spelets andra delar.
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad Grönis

  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 361
    • http://www.jensofia.se
SV: Server val
« Svar #9 skrivet: 2011-11-25, 10:03:33 »
Då många redan har spelat på PvP servrar i andra spel typ wow. Vore det inte skönt att starta på en PvE server denna gång med våra main. För då kan man lägga energin på att utforska universumet i ställe för att tok lvl för man inte vill bli gankad...

För det kommer att finnas tillräckligt med möjligheter att PvP:a i olika battlegrounds mm om man är intresserad av det...

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Server val
« Svar #10 skrivet: 2011-11-25, 10:29:50 »
Open world PvP (OWPvP) förstärker spelvärdet i ett mmo ganska avsevärt i mitt tycke. Att i endgame stå och nöta in en taktik för att sedan få en mob på farmstatus, vilket är fallet i princip alla mmo's, blir ganska tråkigt till slut.

OWPvP tillför väldigt mycket extra spänning. Du kan inte längre bara stå och banka ned hjärndöda mobs som alltid agerar på samma sätt, du måste hela tiden ha i åtanke att du kan bli påhoppad av en annan spelare.

Ganking är tråkigt, visst, men jag anser ändå fördelarna med ett mycket mer dynamiskt spelande, som pvp faktiskt innebär, vida överstiger nackdelarna. Mer dynamik, mindre statiskt!

Detta är mina generella åsikter om mmo, och kan helt ignoreras i detta fall eftersom jag troligtvis inte kommer att spela det här spelet, om det inte visar sig vara helt makalöst fantastiskt och revolutionerande! ;)

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Server val
« Svar #11 skrivet: 2011-11-25, 11:12:10 »
Vilket spel talar du om DH? (där det funkat sådär?)



Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Server val
« Svar #12 skrivet: 2011-11-25, 11:31:45 »
Vad är spelet designat för och vilka servrar kommer att vara i majoritet? Jag vill inte spela på en eftertanke.

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • Moderator
  • Spammer of the Universe
  • *****
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Server val
« Svar #13 skrivet: 2011-11-25, 15:20:33 »
Bisst kan vi kör PvP nu. Det är ju trots allt bara en beta test. Karaktärerna kommer ju inte finnas kvar osv.
Så man behöver inte gråta blod bara för att flest vill spela PvP under betan (Valde själv PvE).
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Server val
« Svar #14 skrivet: 2011-11-25, 15:27:04 »
Men gäller frågan endast betatestningen eller gäller det vilken server OG ska finnas primärt på när det kör igång officiellt?

Dessutom, om det är folk som har svarat på pollen som inte tänker spela SWTOR så blir det ju ett missvisande resultat.

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • Moderator
  • Spammer of the Universe
  • *****
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Server val
« Svar #15 skrivet: 2011-11-25, 16:45:10 »
OBS DENNA POLL ÄR ENDAST FÖR BETA HELGEN.Vi tar en ny inför den 20/12
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Server val
« Svar #16 skrivet: 2011-11-25, 16:48:06 »
Ok, jag trodde det var när det blev fritt fram för alla att köra. Ta då bort min röst (pve).


Sent from my iPhone using Tapatalk

Utloggad Hardwired

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 720
  • I'm not insane! My mother had me tested...
SV: Server val
« Svar #17 skrivet: 2011-11-25, 18:52:02 »
Sitter nu och tittar på server listan för Europa. Kan ju säga att det finns kö på ungefär alla.

Det är dock jäkligt knappert med EU servrar. Och det finns bara en PVP server med engelska som språk. Den heter Gnawer's Roost. Jag valde den tills vidare.
League of Legends
EU/West: Hardwired

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Server val
« Svar #18 skrivet: 2011-11-25, 20:13:49 »
Citat från: swtorstrategyguide.net
PvP Servers vs PvE Servers

The developers have stated that PvP servers will allow players to engage each other in PvP combat in more zones than PvE servers will (pulled off official website). What does this mean for gameplay differences between the two types? Actually, not much.

We already know that “war zones” (much like the battlegrounds in WoW) will be available for play in SWTOR. In other words, instanced PvP-only mini-games will exist in the world that players can enter at any time to get their PvP fix. This will severely limit any real world PvP that takes place.

Another interesting comment is that the idea that PvE servers will have less areas available for PvP. This indicates to me that mentioned “PvP hotspot” like Hoth will be PvP zones, perhaps like Wintersgrasp (or perhaps unlike any zone we have seen in recent MMORPGs). Also, players on PvE servers may be liable to be attacked when in non-friendly, non-contested zones (i.e. the other faction’s starting areas).

The end result is this: PvP servers will consist of jumping questing players or other small groups (i.e. ganking) and being on the receiving end of a gank. Thanks to warzones and (most likely) PvP zones, players will not engage in much PvP combat in a world setting.


What Server Type to Pick

I feel most players would much prefer a PvE server but do not realize that this is the case. Even if you like PvP, the only thing PvP servers allow (at least in modern MMOs with instanced PvP) is ganking. No one likes to get ganked, and personally I find no enjoyment of jumping someone else that is questing or otherwise unprepared.

I think that most players are confused about what a PvE server is. Players on PvE servers still can participate in warfronts and PvP zones; the only thing that is off-limits is jumping other players that do not want to be jumped in the open world.

There is definitely a minority of players who enjoy ganking but I think those are far and few between. I think that most players actually much prefer a PvE server if they only realized they would still be able to participate in warzones and PvP zones without the worry of getting jumped by questing.

For the majority of the population, PvE servers will be the best choice. You can still participate in warzones and world PvP objectives, but you can save yourself from the annoyances of getting ganked. Only the most hardcore PvP players, particularly ones that play with a group of friends, will prefer the gameplay a PvP server offers.

:stupid

Jag kommer inte att spela på en PvP server. Nu kan jag iofs inte lova att jag kommer att spela SWTOR alls, förutom Betan, men ändå....

Utloggad hinken

  • Very Old Bucket
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 492
SV: Server val
« Svar #19 skrivet: 2011-11-25, 20:49:38 »
ja happ, 2 timmars väntetid för att provspela lite gör att jag står över ikväll, ska jobba i morgon :(

Utloggad Buz

  • Brunkol, mums!
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 469
  • Det enda dåliga med att bli äldre är bakfyllorna
SV: Server val
« Svar #20 skrivet: 2011-11-28, 12:41:19 »
Har vi någon struktur för att få in alla på samma serverar sen?
/Buz
-----------------------------------------------
404 Not found

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Server val
« Svar #21 skrivet: 2011-11-28, 15:57:21 »
Jag hittade detta i nån tråd:

Citera
Now another issue: on WoW, you roughly go to the same area at the same level, with different quests per side, but you will see your opponents, even on a PvE server. NOT ON SW:TOR. Planets do have the same name and feeling, but they are separate for the two side (at least until Tatooine – level 25) then you separate again. Balmora is a low level Empire planet and a much higher republic planet. No chance to see anybody from the other side. When people will realize that, the Open PvP fans may rage seriously.

Ingen aning om detta stämmer eller inte - men det ser ut som om det inte är någon större skillnad på servertyp. Sanningen är nog den att vi vid det här laget i MMO-historien är framme vis spel som dels går att spela helt solo och dels inte inbegriper oönskad pvp, oavsett om det är en open pvp server eller pve.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Server val
« Svar #22 skrivet: 2011-11-29, 10:11:38 »
Jag hittade detta i nån tråd:

Citera
Now another issue: on WoW, you roughly go to the same area at the same level, with different quests per side, but you will see your opponents, even on a PvE server. NOT ON SW:TOR. Planets do have the same name and feeling, but they are separate for the two side (at least until Tatooine – level 25) then you separate again. Balmora is a low level Empire planet and a much higher republic planet. No chance to see anybody from the other side. When people will realize that, the Open PvP fans may rage seriously.

Ingen aning om detta stämmer eller inte - men det ser ut som om det inte är någon större skillnad på servertyp. Sanningen är nog den att vi vid det här laget i MMO-historien är framme vis spel som dels går att spela helt solo och dels inte inbegriper oönskad pvp, oavsett om det är en open pvp server eller pve.

Förutom den lilla detaljen att "Open PvP-fans" inte alls går till samma level som motståndarna, utan aktivt letar upp motståndarsidans låglevelområde. Liten penis IRL måste kompenseras, så enkelt är det :)

EDIT: Tittar man på serverlistan så är ju 80% av servrarna PvE, vilket borde betyda att spelet är designat för det, eller?
« Senast ändrad: 2011-11-29, 10:14:39 by DaddyLongLeg »

 

Senaste inlägg