Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: SW:TOR - En snabb recension.  (läst 3687 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SW:TOR - En snabb recension.
« skrivet: 2011-12-21, 09:39:03 »
Ja, en riktig recension blir det inte, då måste man spela lite mer och skriva lite längre än jag tänker göra. Men för att svara på frågan: "Är det värt att köpa SW:TOR?" är svaret JA!

Vad vi har här är ett synnerligen väl konstruerat spel. Det mesta verkar sitta på plats redan från början och även om jag hittar en del små buggar och köerna är långa, så är min egen upplevlse väldigt positiv. Bättre än med warhammer, bättre än med Rift, bättre än med LOTRO. Jag får en känsla som är lik den jag hade med WOW när jag först provade det. Inte på ett sånt sätt som en örfil och ren förundran, utan som en försiktig smekning eller en varm kram som säger: "Hej. Vad trevligt att du hittat hit."

Det trevliga är att man fastnar för sin karaktär tack vare all inspelad dialog och "cutscenes" och man blir också förtjust i (flertalet) av sina companions. Det finns en humor i spelet som inte känns påklistrad och jag trivs med både historien och miljöerna.

Vad som finns kvar att fixa för Bioware är saker som kantutjämning (går att tvinga på, men vad tusan det är väl 2011 sist jag kollade) och speltekniska saker som gillesbank och annat som hör till. Jag är säker på att de som spelat lite mer kan lägga till på listan, men inget av det jag träffat på har förstört min upplevelse - Inget gamebreaking alltså.


Det blir nog en längre sejour i swtor (vitsig kille)
Och medans jag köar hinner jag med BF3 och Skyrim. :)

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: SW:TOR - En snabb recension.
« Svar #1 skrivet: 2011-12-21, 10:19:25 »
Håller med Prunis. Det är en blandning av wow och gamla starwars utan det eviga grindandet. Smart att låta companion göra saker och leta material
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad xanrag

  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 719
  • A Fallen Knight
SV: SW:TOR - En snabb recension.
« Svar #2 skrivet: 2011-12-21, 10:32:21 »
Det som jag sett mest klagomål om (förutom UI:t som kommer fixas är jag övertygad om) är att det är så snedvriden serverbefolkning att det knappt går PVP:a, någon tog ur luften att det var 70% Sith och 30% Republic och det kan man väl diskutera men det verkar bli mycket Huttball Empire vs Empire när man köar. Tur att jag inte gillar PVP då då jag är så kass på det. :)
RIP WOW
Casual SWTOR-spelare (Imperial Agent Operative Healer EU-Frostclaw)

Utloggad Kuling

  • Old Shiny Ball
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 300
SV: SW:TOR - En snabb recension.
« Svar #3 skrivet: 2011-12-21, 12:34:55 »
Jag gillar questandet. Man får en historia som man bryr sig om:) Fyndiga kommentarer. Inte de vanliga.. "skip text go objectives. De tycker jag är kanon..:)

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: SW:TOR - En snabb recension.
« Svar #4 skrivet: 2011-12-21, 12:36:23 »
Trevligt prunis med liten recension, själv har jag inte köpt de ännu, men funderar starkt på det =))..
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad xanrag

  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 719
  • A Fallen Knight
SV: SW:TOR - En snabb recension.
« Svar #5 skrivet: 2011-12-21, 12:57:29 »
Jag gillar questandet. Man får en historia som man bryr sig om:) Fyndiga kommentarer. Inte de vanliga.. "skip text go objectives. De tycker jag är kanon..:)

Jag håller med till 110%. SWTOR är faktiskt ett spel där jag kan tänka mig att spela upp en av varje klass till level 50 enbart för att få se alla storylines. När jag väl gjort alla Sith så kommer jag börja nöta Republic känner jag på mig, men det blir nog inte på samma server för det går ju inte skicka material och pengar mellan sidorna.. (GTN verkar också vara enbart ena sidan?)
RIP WOW
Casual SWTOR-spelare (Imperial Agent Operative Healer EU-Frostclaw)

guest1645

  • Gäst
SV: SW:TOR - En snabb recension.
« Svar #6 skrivet: 2011-12-21, 13:12:10 »
Smart att låta companion göra saker och leta material
Låter som Grand Fantasia, och var en av orsakerna att jag fastnade för det en gång i tiden.

I övrigt hoppar jag nog SWTOR av den enkla anledningen att jag inte har tid. Men låter som om det kommer gå bra för spelet! Inte hört några direkt sågningar i stil med de som kom när RIFT släpptes.

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: SW:TOR - En snabb recension.
« Svar #7 skrivet: 2011-12-21, 14:41:27 »
Sen får man ju chansen att spela med mig och det är inte illa ;)

guest566

  • Gäst
SV: SW:TOR - En snabb recension.
« Svar #8 skrivet: 2011-12-21, 15:21:17 »
(GTN verkar också vara enbart ena sidan?)

Har läst någonstans att GTN på Nar Shaddaa ska vara crossfaction.
Men du kan ju kolla upp det för jag är absolut inte säker.  :cartman

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: SW:TOR - En snabb recension.
« Svar #9 skrivet: 2011-12-22, 11:21:30 »
Ett litet nedköp är att när domtsr ner servrarna så stänger dom hemsidan också. Dom borde väl ha råd att lägga hemsidan på nån annan server.
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: SW:TOR - En snabb recension.
« Svar #10 skrivet: 2011-12-22, 11:31:12 »
Ett litet nedköp är att när domtsr ner servrarna så stänger dom hemsidan också. Dom borde väl ha råd att lägga hemsidan på nån annan server.

Ja, det är lite dumt. Men dom har ju twitter ;)
http://twitter.com/#!/SWTOR

 

Senaste inlägg