Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Nystart med altar på ny server  (läst 7261 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
Nystart med altar på ny server
« skrivet: 2012-03-20, 11:44:48 »
:hi

Vi som spelar SWTOR är idag utspridda på (minst) två servar, och både på Imperial (Frostclaw-PvE) och Republic (Trayus Academy-PvP). I väntan på server-transfers är vi nu ett gäng på 8-10 personer som idag har våra mains på republicsidan på Trayus Academy, som tänker göra en nystart på ytterligare en server, och börja om från början med små-altar. Vi kommer fortfarande att köra Operations på tisdagar & torsdagar, men övrig speltid kommer vi att försöka förlägga till denna nya server.

Vårt val har fallit på att spela Republic på servern "Tomb of Freedon Nadd" som är en PvP-server.

Det vore skitkul om ALLA som spelar SWTOR vill hänga med i detta, eftersom det skulle kunna bli något kul att göra tillsammans, på samma server, på samma faction, medan vi väntar på transfers och en möjlighet att samla ihop oss lite mer.

Anledningen till att vi valt ToFN är följande.

1. Trayus Academy är en döende server. Utöver två-tre timmar, två gånger i veckan, då vi kör operations, är det meningslöst att spela på TA, eftersom man ofta är ensam på servern. Att levla en alt från 1-48 och hela tiden se att det bara är du på planeten blir lite tröstlöst, och mer av ett RPG än ett MMO.
2. Tomb of Freedon Nadd är den server i EU med flest aktiva spelare, och den server som anses ha bäst balans på Imp/Rep. Det betyder att man slipper göra Hutball Imp vs. Imp varje gång en WZ poppar.
3. flera av oss gillar PvP, och då är det viktigt med en server med en fungerande balans.
4. Under våren/sommaren kommer flera stora spelsläpp (D3, GW2) att ytterligare dränera spelarbasen i SWTOR, vilket kommer att medföra att fler servrar blir öde. Bäst odds är att välja den största servern direkt.

Så, varför väljer vi inte Frostclaw - OG:s "officiella" server när vi nu ändå rullar nya altar?

Den viktigaste orsaken är att vi gör bedömningen att inte heller Frostclaw är en väl fungerande server. Utan exakta data kan man ändå enkelt se att det råder en enorm oblanans i antalet Rep/Imp. Ett litet, men tydligt exempel på detta är det som möter den som vill spela WZ. Hutball mot andra Imperials betyder att det inte finns tillräckligt med Republics för att få ihop en match. Då skall man veta att det räcker med 6 köande, för att matchen skall starta...

Flera av oss har redan altar på Imperial-sidan på Frostclaw, men gillar helt enkelt Republic-storyn och upplägget så mycket bättre. Det handlar inte om att
vi inte vill spela med andra OG, utan om att vi vill spela Republic på en väl populerad, väl fungerande server. Därför bjuder vi nu också in alla andra OG:are som fortfarande spelar SWTOR på Frostclaw (vilket väl inte är så många?) att tillsammans med oss spela lite roliga altar tillsammans med en hel drös (blivande) kamrater på EU:s största server :sun

På Tomb of Freedom Nadd finns ett gille som vi har gått med i. Det heter Swedish Legion, och är alltså inget OG-gille. Vi är som vilka andra medlemmar som helst. Gillet hade igår 99 medlemmar (alla svenskar) men av varierad ålder. De enda regler som finns för att få vara med i SL är att man snackar svenska, och vårdar sitt språk i chatten. Alltså ingen åldersgräns.

Om ni startar en gubbe på ToFN så håll utkik efter följande spelare, som kan be någon officer att bjuda in er.

Slimshanks / Twoshanks (DaddyLongLeg)
Pruneboy (Pruneboy)
Kemo (Kemo)
Bascha (Bustacruz)
El-Maco (Carl/Urr)



GM i SL heter Seraphine och officerare som jag minns just nu är "Raubtier", "Kanelagenten" och "Tjocken". Så testa att skicka ett whisper till någon av dem om ingen av ovan är online.

:bbq :banana :wave
« Senast ändrad: 2012-03-20, 13:38:15 by DaddyLongLeg »

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Nystart med altar på ny server
« Svar #1 skrivet: 2012-03-20, 12:57:19 »
Borde du inte skriva vilken sida som ni tänker spela? (EDIT: ser nu att det verkar vara Republic va?)

Jag har gett upp SWtoR sedan ett par veckor (delvis pga död server) men tror att ni gör helt rätt i att flytta till en populerad server.
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Nystart med altar på ny server
« Svar #2 skrivet: 2012-03-20, 14:21:15 »
Tycker det är tråkigt att ni inte vill spela med oss andra..

PVP, detta spel är inte riktigt ett pvp spel, det är väääldigt inriktat på att separera rep/imp och att utan att aktivt söka upp motståndarna är det ju inte så ofta man springer på varann..

Obalans, just i detta nu är det ungefär 85 rep som är lvl 50 online. Visst, det är lite mer imp (100) online just nu men inte tycker jag det är så värst obalanserat..

Vi är också väldigt många (90+ med altar) i guildet och det är i mina ögon rätt bra?


Summa summarum, ifall inte alla vill göra detta så tänker inte jag rolla nån alt där..

guest3469

  • Gäst
SV: Nystart med altar på ny server
« Svar #3 skrivet: 2012-03-20, 14:47:53 »
Old Gents Guildet på Frostclaw har 91 medlemar.
12st lvl 50.
Jag kollade ned till lvl 30 vilka som hade vilka gubbar, Här är listan.

Snow
Ceder
Mugge
Solon
Buz
Asp
Groeg
Grönis
Looser
Order
Exentic
Shyone
Supra
Zeeco
Hardwired
Gruberman
Loppan
Hornath
Illuminati
Tamak
Babsan
Thalanos
Onavs
Stormelf
Cele
Braxen
MrMouse
Rille

Att servern skulle vara så obalanserad vet jag inte...
Jag kollade lvl 40-49 på rep vs imp rep=38 imp=42
Imp fleet 52 vs Rep fleet 58

Jag vet också att det finns Rep altar på Frostclaw.

Så det enda jag kan se är väl att Frosclaw inte är en PvP server.
Annars tycker jag att det är bättre att alla samlas på på frostclaw om man promt inte vill vara på en PvP server.

//Snow

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • Moderator
  • Spammer of the Universe
  • *****
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Nystart med altar på ny server
« Svar #4 skrivet: 2012-03-20, 16:50:04 »
Håller med Snow.
Har själv en Rep alt på FC servern.
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Nystart med altar på ny server
« Svar #5 skrivet: 2012-03-20, 17:00:19 »
Håll ut, allt blir bättre när GW2 släpps! :D

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Nystart med altar på ny server
« Svar #6 skrivet: 2012-03-20, 18:52:37 »
:lolabove

Jag tänker inte tjafsa eller bråka om detta. Vi är alla vuxna, och så länge man betalar sin månadsavgift själv, får man givetvis spela var, hur när, och med vilka man vill.  Den som väljer att (mot bättre vetande) tolka ovanstående som att vi INTE vill spela med "er andra" trots att jag uttryckligen förklarat hur vi tänker, får väl göra det :)

Summa sumarum, vi väntar på transfers, innan dessa transfers kommer, spelar vi våra "mains" på Trayus på tisdagar och södagar, samt levlar alts på Tomb of Freedon Nadd och Frostclaw.

När det gäller statusen på Republic/Imperial balans på Frostclaw så verkar det som att min bild är lite fel.

Angående gillet; hur många aktiva spelare är ni, alltså spelare som skulle kunna tänka sig ha lust att rolla alts, det var det jag menade.






« Senast ändrad: 2012-03-20, 18:56:25 by DaddyLongLeg »

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Nystart med altar på ny server
« Svar #7 skrivet: 2012-03-20, 19:46:54 »
helt ärligt tror jag det KANSKE är 2-3 st som kan tänka sig att rolla en alt.

jag som spelar ungefär hela dagarna är inte alls sugen dock, visst jag har en imp alt. men den är vääldigt sällan jag spelar och att då sätta sig och börja om igen är tyvärr inte riktigt för mig.

Skulle det vara lika skoj om vi vänder på steken daddy? dvs. vi (de på frostclaw) hade startat nya sith altar på en annan pve server, hur många av er på TA servern skulle rolla en alt där?? skulle du rolla en då? eller nån annan av er som idag INTE har en alt på Frostclaw??
« Senast ändrad: 2012-03-21, 03:36:49 by Ceder »

guest3469

  • Gäst
SV: Nystart med altar på ny server
« Svar #8 skrivet: 2012-03-21, 09:40:42 »
Citera
Angående gillet; hur många aktiva spelare är ni, alltså spelare som skulle kunna tänka sig ha lust att rolla alts, det var det jag menade.
Jag kan bara svara för mig själv och jag har fullt upp med att spela min main. Blir det tid över så kör jag min alt Tropper på republic sidan.

Citera
Summa sumarum, vi väntar på transfers, innan dessa transfers kommer, spelar vi våra "mains" på Trayus på tisdagar och södagar, samt levlar alts på Tomb of Freedon Nadd och Frostclaw
Kommer ni till Frostclaw när när det blir möjligt att genomföra transfers?

//Snow


Utloggad Supragod

  • Old Bassplayer
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 294
    • www.myspace.com/dannysupragod
SV: Nystart med altar på ny server
« Svar #9 skrivet: 2012-03-21, 10:36:07 »
Jag har precis dingat 50 på min main på Frostclaw. Det är min första mmo gubbe jag har orkat spela upp till maxlevel så jag vill gärna köra på med den. Har en lvl 1 jedi på Frostclaw också som jag tänkte slöspela med nångång då och då.

Så jag tycker ni ska flytta till Frostclaw istället :)

/Supra

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Nystart med altar på ny server
« Svar #10 skrivet: 2012-03-21, 11:00:34 »
Jag har ju en BH på Frostclaw som kommer att bli 50 vart det lider.
Det troliga är väl att Bioware inte låter folk från en PvP-server flytta till en PvE-server, men får man det kommer jag troligtvis att flytta till Frostclaw (det förutsätter dock att det finns folk på Republicsidan, annars känns det lite dumt :) )

Men som sagt: Min BH kommer att spelas upp och förslaget i första posten var just bara en öppning för den som kände att en republic-alt skulle vara kul att köra i glada vänners lag. Inte att man skulle släppa sin main och börja om :)

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Nystart med altar på ny server
« Svar #11 skrivet: 2012-03-21, 11:45:32 »
Vart, hur, när och varför vi flyttar när transfers kommer, tycker jag vi tar när vi har fakta på bordet, men precis som Richard säger, känner jag att Frostclaw helt klart ligger bra till. Det förutsätter givetvis att det (vid tiden för transfers) finns en fungerande community på republicsidan.

Vi är 10-12 aktiva spelare som alla har 50-gubbar på republic. Det kan ju mycet väl sluta med att vi gör gemensam sak med de (få?) OG:are som har rep-gubbar på Frostclaw, och flyttar till någon helt annan server. Vi får se, helt enkelt :)

Faktum kommer ju att kvarstå även efter transfers: vi befinner oss på var sin sida ljuset, och kommer inte att kunna spela med de på FC som bara har Imp-gubbar.

Jag har själv 2 gubbar på FC som jag spelare lite nu och då, och det kommer jag att fortsätta göra. Som Prunet mycket riktigt påpekar, det handlar INTE om att deleta några gubbar, utan om att småspela lite, när man tycker att andan faller på.

EDIT: Men du har rätt supra, det är klart att 10-12 personer skall flytta till det ställe där du har din lvl 1 jedi ;) :tease

EDIT2: Det kan vara kul för de som inte gjort det, att faktiskt testa att spela på en riktigt välpopulerad server med 300+ personer på fleet, samt 150+ spelare på VARJE planet. Det blir liksom ett helt nytt spel...
« Senast ändrad: 2012-03-21, 11:50:44 by DaddyLongLeg »

Utloggad Supragod

  • Old Bassplayer
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 294
    • www.myspace.com/dannysupragod
SV: Nystart med altar på ny server
« Svar #12 skrivet: 2012-03-21, 12:51:36 »


EDIT: Men du har rätt supra, det är klart att 10-12 personer skall flytta till det ställe där du har din lvl 1 jedi ;) :tease


Naturligtvis har jag rätt :) Har de någonsin funnits några alternativ till det?  :cartman

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Nystart med altar på ny server
« Svar #13 skrivet: 2012-06-05, 19:06:12 »
OG-gillet på Fistclaw känns mer eller mindre stendött. Det är mest jag och Ceder som är online. (ceder är ju utomordentligt trevlig, men som jag skrev för länge sedan ang. Fistclaw så är pvp-scenen gravt dysfunktionell på den servern och det är mest pvp och Warzones som jag orkar/hinner spela)

Jag kommer inte att lägga mer tid på Fistclaw servern. Jag loggar in för att kolla om det är någon som vill lira ops på söndagar, onsdagar eller tisdagar, men övrig tid blir nog några pvp-matcher på en server där det är lite fler aktiva i gillet.

Jag har tre gubbar i 19-25-levelsnåret, Tomb of Freedon Nadd, gillet heter Swedish Legion,  så det är bara att hojta om ni vill :)

Om eller när alla ni som haft åsikter om hur bra och viktigt det är att vi spelar på sama server beslutar er för att börja lira igen, så kan ni väl säga till, så ses vi på Fistclaw igen :)

:hi


jag är inte arg och bitter, bara lite skönt cynisk och sarkastisk :) :oggubben


« Senast ändrad: 2012-06-05, 19:23:19 by DaddyLongLeg »

Utloggad Kemo

  • WoW:are
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 472
SV: Nystart med altar på ny server
« Svar #14 skrivet: 2012-06-05, 20:06:29 »
 :fu
WoW Officer Outland AK
Zachim / Kemo / Thingol

Argent Dawn
Curul / Sarakiel

/Tobias Emdebrant

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Nystart med altar på ny server
« Svar #15 skrivet: 2012-06-05, 23:29:25 »
:D

Utloggad Kemo

  • WoW:are
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 472
SV: Nystart med altar på ny server
« Svar #16 skrivet: 2012-06-06, 08:48:53 »
 :banana
WoW Officer Outland AK
Zachim / Kemo / Thingol

Argent Dawn
Curul / Sarakiel

/Tobias Emdebrant

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Nystart med altar på ny server
« Svar #17 skrivet: 2012-06-06, 10:03:23 »
:lolabove :oggubben

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Nystart med altar på ny server
« Svar #18 skrivet: 2012-06-06, 10:05:13 »

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Nystart med altar på ny server
« Svar #19 skrivet: 2012-06-06, 10:29:34 »

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Nystart med altar på ny server
« Svar #20 skrivet: 2012-06-06, 11:10:57 »
Just nu springer det runt en nysketen liten wannabe-tank på vad-den-jädra-servern-nu-heter och försöker pvpa lite

Utloggad xanrag

  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 719
  • A Fallen Knight
SV: Nystart med altar på ny server
« Svar #21 skrivet: 2012-06-06, 21:16:05 »
Tycker ni PvP på Frostclaw är så obalanserat? Jag tycker det verkar funka bra, även om det är en del empire vs empire så lyckas jag få mina dailys och weeklys uppfyllda utan att vänta mer än någon minut mellan matcherna. Läser man på officiella forumen så verkar det finnas servrar där det inte går att spela alls eftersom ingen spelar på servern alls typ.

Jag har börjat spela igen för två veckor sen efter ett uppehåll sen Februari och tycker det är klart mindre folk än i början på året men Frostclaw verkar vara en av de servrar som är relativt aktiva i alla fall. Har också till sist fått följa med på räder och har klarat av Eternity Vault och Karagga's Palace i story mode (dock inte eternal conflict, den var snäppet hårdare).

Alla servrar verkar ha mindre folk och gillen har börjat slås ihop överallt.. Jösses vad dom har gjort det enklare att få PvP-gear också, börjar bli ett barnspel precis som wow. ;)
« Senast ändrad: 2012-06-06, 21:18:28 by xanrag »
RIP WOW
Casual SWTOR-spelare (Imperial Agent Operative Healer EU-Frostclaw)

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: Nystart med altar på ny server
« Svar #22 skrivet: 2012-06-11, 15:42:23 »


Du har så jävla fel Prunis!  :lil

Jävla retired!  :fu :kiss


BattleTag: Bascha#2493

 

Senaste inlägg