Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Anime  (läst 28010 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest1645

  • Gäst
SV: Anime
« Svar #15 skrivet: 2008-08-07, 16:42:03 »
Har inte uppdaterat pa ett tag, men sett flera serier.
Sa en liten snabb lista:

Tsukuyomi Moon Phase 25 avsnitt  :oggubben :oggubben :oggubben
Story: Vampyr bosatter sig hos fotograf vars farfar ar magikunnig och far hjalp att fly fran sin overbeskyddande vampyrpappa. Typ... :)
Kul serie, men riktad mot den yngre publiken.

Rozen Maiden 12 avsnitt  :oggubben :oggubben
Story: Alltfor mobila dockor lever med manniskor men vantar bara pa att fa slass for att blidka sin skapare.
Barnserie skapad att pungsla gothic lolita tjejerna.

El casador de la bruja 26 avsnitt.  :oggubben :oggubben :oggubben
Story: Kvinnlig prisjagare skyddar forfoljd flicka med oanade krafter.
Helt ok serie aven om den var lite trog att komma in i. Inte sa mycket naket som annars brukar vara i de serier som ar skapade for den lite aldre publiken vilket var uppfriskande. :)

Har aven sett nagra av tipsen ni gett:
FLCL - Rolig serie om an lite avsnoppad. Hade antagligen blivit battre med en producent. Kandes som en kompisskapad serie.
Kiddy Grade - Ordinart rymdepos. Och kan nagon forklara varfor en av hjaltinnorna bar en teddy trots att hon ska se ut som hon ar 10 ar?  :doubt

guest1645

  • Gäst
SV: Anime
« Svar #16 skrivet: 2008-08-12, 18:30:27 »
Ghost Hunt 25 avsnitt  :oggubben :oggubben :oggubben
Story: Handlar om de fall ett företag som utreder spöken tar hand om. Inte alltid att det är spöken bakom det som skett, men oftast i alla fall.

Åsikt: Helt ok serie med varierade uppdrag och karaktärer. Det enda trista är egentligen att man kommer på vem som är skurk, vad som skett och varför redan efter 10 minuter av första delen av uppdragen (de flesta är utdragna över 3-4 avsnitt) men personer som är med gör det värt att se den ändå. Något som förbluffade var den totala avsaknaden av omotiverade nakenscener!  :D Inte en jättebyst eller trosa i hela serien...

Detta är serien för de som såg en hel säsong av Ghost Whisperer i tron att den serien skulle lyfta till något mer än "Spöke uppenbarar sig för Melissa. Spöket är argt. Melissa blir rädd. Spöket säger något som Melissa inte förstår (men hela den tänkande världs-population vet exakt vad spöket menar och hur det hela ska lösas). Melissa springer omkring och beter sig som en Volvo-Villa-Vovve-bimbo innan allt slutar lyckligt." YUCK! Och vad F*N hände med spöket som verkade intelligent och grymt? Först en riktigt bra scen där det hånar henne. Sedan 2-sekunders glimtar i tre avsnitt (utspridda över 6 avsnitt) för att sedan helt försvinna från serien. Om någon orkat läsa allt detta och har sett vad som skedde sedan, snälla berätta. Jag tröttnade något så ofantligt på den serien...

guest1645

  • Gäst
SV: Anime
« Svar #17 skrivet: 2008-09-15, 19:00:07 »
Hidamari Sketch 12 avsnitt  :oggubben :oggubben
4 flickor som går på konstskola lever skolliv i lägenhetskomplex. Precis så enkel är serien.
Inget att orda om över huvudtaget. Roligaste med hela serien var översättarens kommentar till ett avsnitt där en av karaktärer var förkyld med feber. Översättarens kommentar: "Am I the only one that has the feeling I'm watching an acid-trip?"

Death Note 37 avsnitt  :oggubben :oggubben :oggubben :oggubben
Riktigt bra serie som redan är omnämnd här i tråden. Kändes lite utdragen mot slutet dock vilket drog ner betyget.

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Anime
« Svar #18 skrivet: 2008-09-15, 21:44:38 »
Kiddy Grade - Ordinart rymdepos. Och kan nagon forklara varfor en av hjaltinnorna bar en teddy trots att hon ska se ut som hon ar 10 ar?  :doubt

Ehh...du såg inte så många avsnitt, eller hur?  :nono


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

guest1645

  • Gäst
SV: Anime
« Svar #19 skrivet: 2008-09-16, 07:52:46 »
Recenserar inget som jag inte sett till slutet. Utom möjligtvis Rozen Maiden, men visste inte att det var säsong två. Har sett mellanspelet nu, ska se säsong ett så småningom...
Men känns som om jag har en hel bunke mer innan det sker...
Kiddy Grade är 24 avsnitt långt väl? Så jag inte missat något där också...:)

Kiddy Grade  :oggubben :oggubben :oggubben
En helt ordinär rymdhistoria. Varken mer eller för den del mindre. Har självklart sett sämre, men även bättre.
Efter två avsnitt var det rätt uppenbart att de skulle köra den klassiska "Något är ruttet i staten Danmark". Att det var Alv och Dvarg som ledde alltihop efter att chefen "dött" var ingen överraskning eftersom det var så uppenbart att det var de som "dödade" henne.

Håller på att ta mig igenom Wolf's Rain just nu som varit väldigt lovande de senaste 10 avsnitten. Bara intromusiken som suger aprumpa...  :tired

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Anime
« Svar #20 skrivet: 2008-09-16, 08:09:07 »
Får man fråga vars du får ta i all anime?
Köper du eller?!?

guest1645

  • Gäst
SV: Anime
« Svar #21 skrivet: 2008-09-16, 12:24:49 »
Javisst. :)
Nej... Jag har förvisso några serier och filmer hemma, men de flesta är dels inte helt enkla att få tag i, sedan är jag student och inte svinigt rik...
PB har det mesta samlat.

För att hitta ngt att se:
http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=main

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Anime
« Svar #22 skrivet: 2008-10-07, 10:16:45 »
Så där.. Då har man fastnat i Kiddy grade också.. :cartman

Tog även hem lite annat. Serial experiment Lain, Flcl, Kage kara mamoru vad det nu kan vara...

guest1645

  • Gäst
SV: Anime
« Svar #23 skrivet: 2008-10-07, 15:47:53 »
Bra bra. :)
Jag har fyra avsnitt kvar på Wolfs Rain som varit en väldigt trevlig serie. Lite oväntad, lite spännande, lite snyftig och allmänt helt ok.

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Anime
« Svar #24 skrivet: 2008-10-07, 16:40:31 »
Ooh, Wolf's Rain har jag hört mycket bra om!
Ytterligare en sådan serie som jag tankat för längesedan, men inte hunnit se. =P


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

guest1645

  • Gäst
SV: Anime
« Svar #25 skrivet: 2008-10-07, 21:06:34 »
Såhär långt snackar vi en fyra. Kan ju gå käpprätt åt skogen under de sista 4 avsnitten, men spolar man bara titel-låten är det en riktigt bra serie.

guest1645

  • Gäst
SV: Anime
« Svar #26 skrivet: 2008-10-08, 15:57:24 »
Fick ett tips nyss från systern.
http://kumby.com
Kolla anime direkt på nätet. Vet att det finns fler sådana sidor, men kan inte dem i huvudet...
Denna verkar dock rätt rejäl, så de som vill titta lite utan ngt jobb, vassegod.

guest1645

  • Gäst
SV: Anime
« Svar #27 skrivet: 2008-10-12, 18:38:52 »
Wolfs Rain  :oggubben :oggubben :oggubben :oggubben

Handlingen i kort:
Jorden är på väg att dö och enligt en gammal sägen ska vargar visa vägen till paradiset.
Vargarna är dock utdöda sedan flera hundra år tillbaka tros det, men de finns kvar. De har dock förmågan att anta mänsklig skepnad och döljer sig i mängden. Är inte fullt så cheezy som det låter utan funkar riktigt bra storymässigt.
Så, se den. En av de bättre anime-serierna där ute.

guest1645

  • Gäst
SV: Anime
« Svar #28 skrivet: 2009-01-05, 16:57:02 »
Sheesh, ingen uppdatering sedan oktober... Blivit en del serier sedan dess. :)
Drar en recension för att inte detta ska bli ett helt onödigt inlägg. Fler kommer senare.

Terra E  :thumb :thumb :thumb
Handlingen i kort:
Jorden är lämnad sedan längesedan eftersom den blev förstörd till oigenkännlighet.
Människor bor numera på en mängd planeter och styrs av datorer. Vissa föds med gåvor (ofta till följd av ngt fysiskt handikapp) som vaknar under tonåren. Dessa är jagade som djur och hatade av alla.
Men det som gör serien så bra är att karaktärerna får tid att visa olika sidor (även om man såklart kan lista ut vad som kommer ske så småningom). Det är även ett habilt rymdepos med en hel del sorg och depression. Väl värd att se.

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Anime
« Svar #29 skrivet: 2009-01-16, 14:35:47 »
Jahapp dags att slänga in en kort recension på vad jag suttit klistrad framför i ett par kvällar :cartman

Witchblade:thumb :thumb :thumb :thumb
Mycket bra serie måste jag säga. Visst, huvudpersonen har väääldigt stora eh... lungor  :tits men det är inte så fokuserat på just det iaf. Klistrar in lite från wikipedia..

Citera
In this new approach to the Witchblade universe, the lead character (and blade wielder) is Masane Amaha, a kind-hearted woman who, despite her good intentions, is fairly clumsy and not good around the house. She lost her memory during an unknown catastrophic event that ravaged Tokyo and, curiously, Masane was found unscathed in the phenomenon's ground zero, holding a baby in her arms. Six years later, she returns to Tokyo with the child, now called Rihoko, and for whom she cares as a daughter, where she discovers that the mysterious jewel attached to her right wrist is actually the legendary artifact known as the Witchblade. Since then Masane got herself involved in the struggle for power between a huge corporation and a government agency, while trying to live her life peacefully with her daughter.

 

Senaste inlägg