Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Tips och tricks  (läst 5685 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
Tips och tricks
« skrivet: 2007-03-22, 08:49:25 »
Vad tjänar man på att utvecla sina trupper i verkstaden?
Får de högre anfalls/försvarsvärde?
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

guest253

  • Gäst
SV: Tips och tricks
« Svar #1 skrivet: 2007-03-22, 13:09:33 »
I verkstaden bygger man Katapulter och Murbräckor. Vad tänker du på egentligen? Smedjan, där man uppgraderar truppernas vapen, eller Vapenkammaren, där man uppgraderar deras försvar? :hm

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Tips och tricks
« Svar #2 skrivet: 2007-03-22, 13:35:43 »
Helt rätt Ödlan!
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: Tips och tricks
« Svar #3 skrivet: 2007-03-22, 19:18:38 »
Hade tråkigt på jobbet idag och smacka ihop en liten Excel-fil för er som är intresserade av när ni kan uppgradera.

http://www.bostream.nu/winberg/div/tidkvar.xls

Hoppas den funkar :)

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

guest253

  • Gäst
SV: Tips och tricks
« Svar #4 skrivet: 2007-03-22, 22:33:36 »
Hade tråkigt på jobbet idag och smacka ihop en liten Excel-fil för er som är intresserade av när ni kan uppgradera.

http://www.bostream.nu/winberg/div/tidkvar.xls

Hoppas den funkar :)

Snygg, Enos! Jag har ju iofs plus-konto, så jag behöver inte använda den, men för alla andra kan den vara värdefull. Tror du att det går bra om jag "snor" den och presenterar för min allians också?

@ Braxen: I smedjan och vapenkammaren uppgraderar man Vapen resp. Rustningar. En uppgradering ger en bonus till det truppslag som du valt att uppgradera, även de trupper som du redan byggt.

Men det är fullkomligt meningslöst att uppgradera innan man har en MASSA trupper (bortåt en 500-1000 trupper, MINST!), för då har du förmodligen en ganska bra inkomst. Uppgraderingarna ger inte särskilt mycket i bonus, jag har för mig att det rör sig om 1% per uppgraderingstillfälle (Och har du nivå 1 på byggnaden måste du uppgradera den till nivå 2 innan du kan uppgradera vapnet/rustningen till nivå 2). Så satsa iställer på en massa trupper som kan härja runt i grannskapet och samla ihop resurser så att du blir stor och elak. Vill man ha en försvarsbonus är det bättre att bygga en mur/pallisad/jordvall, då den ger bonus åt alla dina trupper, samtidigt som den faktiskt är billigare.

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: Tips och tricks
« Svar #5 skrivet: 2007-03-23, 07:37:18 »
Hade tråkigt på jobbet idag och smacka ihop en liten Excel-fil för er som är intresserade av när ni kan uppgradera.

http://www.bostream.nu/winberg/div/tidkvar.xls

Hoppas den funkar :)

Snygg, Enos! Jag har ju iofs plus-konto, så jag behöver inte använda den, men för alla andra kan den vara värdefull. Tror du att det går bra om jag "snor" den och presenterar för min allians också?

Det går väl bra :) hälsa från mig och =[OK]=  :hi

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Tips och tricks
« Svar #6 skrivet: 2007-03-24, 07:42:23 »
När var hur skall man skaffa en "Hjälte"???
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

guest253

  • Gäst
SV: Tips och tricks
« Svar #7 skrivet: 2007-03-25, 16:53:19 »
När du har byggt Hjältens Egendom kan du träna upp en hjälte. Jag valde att ha en Germansk Blixt som hjälte, mest för att han är hyffsad på attacker men främs för att han är den snabbaste truppen jag har. När du har med hjälten på uppdrag eller har honom hemma i byn vid anfall får du erfarenhetspoäng som du sedan kan placera ut på din hjälte.

När du sedan uppgraderat Hjältens Egendom till nivå 10, 15 och 20 kan du annektera Oaser som ger 25% mer av de resurser som den består av. Oasen MÅSTE ligga högst tre rutor från byn som hjälten utgår ifrån. Du ska alltså se oasen när din by är centrerad på den lilla kartan.

Utloggad Daniel Gäfvert

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 556
SV: Tips och tricks
« Svar #8 skrivet: 2007-03-25, 18:19:46 »
om jag har en hjälte som är phalanx... som anfaller med kavalleri...sinkar han deras hastighet då?

Edit...testade...en hjältes hastighet är viktig då en soldat hjälte kan sinka ett kavaleris hastighet avsevärt om man skickar med hjälten
« Senast ändrad: 2007-03-25, 18:54:57 by Daniel Gäfvert »

guest253

  • Gäst
SV: Tips och tricks
« Svar #9 skrivet: 2007-03-25, 23:15:35 »
Din hjälte är ju fortfarande en Falanx, med allt det innebär. Skillnaden är egentligen att du få döpa honom och han kan uppgraderas och bli bättre på vissa områden. Dock inte snabbheten...

Om man inte är nöjd med sin hjälte få man ta livet av honom. Då har du möjligheten att träna en ny hjälte. Man kan ha max tre hjältar, och bara en i livet i taget.

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Moderator
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: Tips och tricks
« Svar #10 skrivet: 2007-03-28, 02:15:22 »
*mummel* nästa runda kommer jag välja germaner igen. Romare är för dyra IMHO. Och OK kommer inte lägga sig i nordöstra härnet en gång till, nästa gång blir det sydvästra istället. så slipper man NÖA ett tag iaf...

när är det restart på server 1?

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Tips och tricks
« Svar #11 skrivet: 2007-03-28, 11:38:19 »
Varför står det så här om min hjälte?

Din hjälte har 49% av sina expertpoäng
Har ju satt uta alla 5 poängen!
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad Raft

  • Old Korean TV-star
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 577
SV: Tips och tricks
« Svar #12 skrivet: 2007-03-28, 11:42:36 »
Rythm: Nystart server 1 kommer någon gång i sommar/höst men...

Det planeras komma ytterligare en server här i sverige inom en inte alltför avlägsen framtid. Server 2 är fylld till 2/3 vi beräknar starta en ny server inom 3-6 veckor.

Mer detaljerad info om den servern kommer när allt är bestämmt!

Med vänliga hälsningar
Balbor
____________
Admin Travian Sverige

guest253

  • Gäst
SV: Tips och tricks
« Svar #13 skrivet: 2007-03-28, 14:53:46 »
Varför står det så här om min hjälte?

Din hjälte har 49% av sina expertpoäng
Har ju satt uta alla 5 poängen!

Det finns två procentstaplar. Den som är precis under rutorna med uppgraderingar visar hur mycket Experience (trupper du dödat) du har. När du når 100% levlar din hjälte, och du får 5 nya poäng att sätta ut.

Den undre, som är hysteriskt felöversatt, är helt enkelt hälsopoängen. 0%=död hjälte. Det är detta som Regenerationen botar.

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Tips och tricks
« Svar #14 skrivet: 2007-03-28, 14:58:27 »
Så min hjälte har bara 49% hälsa kvar! Kanske dags för honom att få vila lite!
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

 

Senaste inlägg