Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: All in one fjärrkontroll  (läst 1718 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dr_Pepper

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 949
All in one fjärrkontroll
« skrivet: 2007-09-23, 22:29:43 »
Så här är det, jag har en Sharp LCD, Pioneer DVR och en Sagem PVR6240T.

Följande problem har uppstått, någon har lagt fjärrisen för Sagemboxen i blöjjhinken eller något. Den verkar vara borta för alla framtid.

För tillfället känns det alltså rätt att skaffa en en univeralkontroll för att styra alla enheter med.

Vilka finns ,vilken ska man ha och framför allt vilken passar bäst till Sagemboxen eftersom den kräver lite mer än att kunna byta kanal. Måste kunna ställa in timerinspelingar, spela upp dessa osv.

Vad brukar en extra fjärrkontroll kosta om man råkar slarva bort sin gamla, alltså en original?
Jag måste vara odödlig, jag har levt så länge jag kan minnas.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: All in one fjärrkontroll
« Svar #1 skrivet: 2007-09-23, 23:25:33 »
Köpte en billig sak från Net On Net för nåt år sedan för 99:-, och den var betydligt bättre än en för 400:- som jag hade innan. Styr TV, video, dvd, Sagem digitalbox med den. Har i stort sett alla funktioner som resp. "vanlig" kontroll har så vitt jag vet.

Edit: Här är den.
« Senast ändrad: 2007-09-23, 23:32:34 by DeadHead »

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: All in one fjärrkontroll
« Svar #2 skrivet: 2007-09-24, 00:35:19 »
Själv är jag ju lite av fjärrkontroll freak och efter att ha testat det emsta på markanden så skulle jag säga att den vettigaste är

Philips SRU 7060


Den har bakgrundsbelysning (aktiveras när den tippas 45 grader), upp till 8 apparater kan den styra och kalrar upp till 4 macron (starta TV, byt kanal, starta DVD, starta förstärkare...allt med en knapptryckning)

 

Senaste inlägg