Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Chassirekommendationer  (läst 4925 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
Chassirekommendationer
« skrivet: 2008-09-27, 18:19:29 »
Mors gubbar.

Funderar allvarligt på att byta mitt midi-towerchassi till ett full-tower, mest för att få mer plats och på så sätt effektivare kylning, men på sikt kanske jag vill ha plats för ett vattenkylningssystem också.

Hur som helst, kan ni rekommendera några bra full-towerchassin? (som inte kostar en arm och ett ben och som gärna inte ser ut som ett härke också ;))

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Chassirekommendationer
« Svar #1 skrivet: 2008-09-27, 19:28:06 »
Coolermaster Stacker skulle nog jag säga... Fint chassi och lättskruvat :thumb Tyvärr rätt dyrt men men...

Alternativt kanske ett Zalman gs1000... Stort och rätt stilrent..
« Senast ändrad: 2008-09-27, 19:29:50 by Ceder »

Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
SV: Chassirekommendationer
« Svar #2 skrivet: 2008-09-27, 20:05:22 »
Zalmanburken såg ju klart intressant ut (lite trist design kanske, jag gillar ju blåa LED:s  :D)

Annars funderar jag på Thermaltakes Armor. http://www.thermaltake.com/product/Chassis/fulltower/armor/va8003swa.asp. Några som har åsikter om det chassit?

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: Chassirekommendationer
« Svar #3 skrivet: 2008-09-27, 22:43:51 »
Lian-Li

Har två stycken, klockrena!

guest1327

  • Gäst
SV: Chassirekommendationer
« Svar #4 skrivet: 2008-09-28, 21:05:18 »
Jag har ett snyggt Antec i borstad aluminium. Chassit är väldigt lätt. Jag kan nog tänka mig att byta rätt av.
Skicka lite bilder på ditt chassi!!!!Jag får inte upp några bilder på mitt skal för tillfället.


Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
SV: Chassirekommendationer
« Svar #5 skrivet: 2008-10-01, 13:36:14 »
Det blir ett CoolerMaster Cosmos S. Efter att ha jämfört jag vet inte hur många chassin så tycker jag det verkar bäst. Bland annat är det förberett så man kan sätta en stor radiator med upp till tre fläktar i toppen för ett vattenkylningssystem...

(PS, jag beställde den på Datorbutiken.com, nöjd DD? ;))




.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: Chassirekommendationer
« Svar #6 skrivet: 2008-10-01, 13:45:52 »
Merlin - jag pratar inte mer med dig (avundsjuk som attan)!

DD :thumb


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad Zyrran

  • Old fumper!
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 479
SV: Chassirekommendationer
« Svar #7 skrivet: 2008-10-01, 13:53:00 »
Jag är avis....
Cake or Death?


Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
SV: Chassirekommendationer
« Svar #8 skrivet: 2008-10-01, 14:01:12 »
Jag gör som när jag byggde nya burken, jag kastar upp lite bilder när allt är inne så ni får se hur mycket det ekar i chassit ;)

Edited at 00.36:

*muttrar* Kollade just hur det går för datorbutiken.com att expiera min order... Den är försenad. Samma visa igen. Lite trist måste jag säga. Antingen har jag osis, eller så behöver de se över sitt systäääm för att få iväg ordrar... :cry
« Senast ändrad: 2008-10-02, 00:38:09 by UK Merlin t.c. »

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
SV: Chassirekommendationer
« Svar #9 skrivet: 2008-10-03, 18:30:58 »
Jag måste säga att jag är djupt besviken, och väldigt arg på Datorbutiken. Trots att chassit stod som lagervara tog det två dagar innan något hände med ordern. Då stod det nått i stil med att nu finns produkten på vårt lager och är klar för leverans. Nu två dagar senare har inte ett skit hänt. Riktigt jävla dåligt enligt min mening. Har dessutom kontaktat kundtjänst via webformuläret två gånger och det har jag inte heller fått något gensvar på. Funderar allvarligt på att begära tillbaka frakten för några jävla 1-3 dagars leverans handlar det ju fan inte om.

Nej, det här var nog sista gången jag handlar på det stället!   :nono :pistols :headbang :ripped :p :rythm

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


Utloggad Redbeard

  • Old nuclear hazard
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 288
SV: Chassirekommendationer
« Svar #10 skrivet: 2008-10-05, 17:06:13 »
Jag har å andra sidan varit väldigt nöjd med datorbutiken när jag beställde min dator där. snabb leverans och bra service.
Har du supit upp spriten i kompassen - Styr efter topplanternan.

Utloggad Zyrran

  • Old fumper!
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 479
SV: Chassirekommendationer
« Svar #11 skrivet: 2008-10-06, 11:16:03 »
Det har gått jättebra för mig i stora hela när jag handlat från DB, nån gång var det lite strul med en leverans, just ett chassi som inte kom. Men å andra sidan var det ännu större problem hos Komplett så jag tror i slutändan att det är ren otur.
Cake or Death?


Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
SV: Chassirekommendationer
« Svar #12 skrivet: 2008-10-06, 17:14:29 »
Ja, nu har YTTERLIGARE en arbetsdag gått och status på ordern har inte ändrats. I morgon bitti kommer jag ringa deras kundtjänst, kräva en förklaring, kräva att de skickar, på DERAS bekostnad, ordern omedelbart med hemleverans före 12.00 följande dag samt att de krediterar mig den fraktkostnad jag redan betalt.

Jag lade ordern i tisdags kväll förra veckan, enligt webbutiken var det en lagervara, jag fick orderbekräftelse i onsdags och leveransbekräftelse i torsdags (vilket i sig är en fördröjning jag inte förstår mig på), sedan dess har inte ett dugg hänt. Jag har skickat TVÅ meddelanden till dem med först önskan och sedan krav på förklaringar om vad som pågår och sent i fredags fick jag samma goddag yxskaft-svar på båda två. Jag svarade på ett av de meddelandena för att få ett förtydligande, men det har jag inte fått.

Jag är ledsen, men det finns bara en sak att säga om detta. URKASST!! Jag kommer INTE rekommendera NÅGON att handla på Datorbutiken i fortsättningen... :rythm

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Chassirekommendationer
« Svar #13 skrivet: 2008-10-06, 17:53:58 »
Problemet med vissa webshopar är att de inte är fullständugt integrerade med lagersystemen och då vissa udda prytlar inte finns hemma i så stor mängd som de som man har stor omsättning på kan det bli knas ifall ett par tre samtidiga beställningarkommer in.

Men mer vanligt kan vissa grejor som ser ut att finnas på lager vara på väg in till ett visst datum men sen blr försenade eller att man inte får in lika många som man beställt eller har beställning på.

Jag råkade ut för en liknande grej, men då stod det iofs att lev datum var till ett visst datum. Men då kunde inte deras leverantör hålla tiderna då efterfrågan blivit för stor, priset hade i princip halverats på produkten och det fanns inga att få tag på i Sverige. Jag pratade med kundtjänsten men fick olika datum hela tiden och efter c.a. en vecka fick jag grejorna. Det var inte DB handlade av den gången. Samma levernatör hade innan dess alltid varit skitsnabba med leveranserna, så man får helt klart räkna med förseningar ibland eller så får man köpa över disk.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: Chassirekommendationer
« Svar #14 skrivet: 2008-10-06, 17:55:44 »
Merlin - inte för att jagska sitta här och försvara DB - men...
Dom får din order på onsdag (ja, du la orden på tisdag kväll). På onsdagen får du mycket riktigt en orderbekräftelse att dom mottagit din order. Dagen efter kommer en leveransbekräftelse (torsdag) - var det ingen Kollinummer med där? För isåfall bör du du ju kunna spåra paketet?
Posten har 3 dagar på sig (VARDAGAR) att få fram paketet - dvs fred, månd, tisd..... SÅ - får du paktet imorgon så är det rätt!!!!
Om du inte valt någon express-leverans vill säga!

Bara för ref. skull, posten KÖR inte ut företagspaket till privatpersoner ÄVEN om man betalar för det, då går paketet tillbaka till vanlig sortering, och avi skickas.

Vänligen DD

Ja, nu har YTTERLIGARE en arbetsdag gått och status på ordern har inte ändrats. I morgon bitti kommer jag ringa deras kundtjänst, kräva en förklaring, kräva att de skickar, på DERAS bekostnad, ordern omedelbart med hemleverans före 12.00 följande dag samt att de krediterar mig den fraktkostnad jag redan betalt.

Jag lade ordern i tisdags kväll förra veckan, enligt webbutiken var det en lagervara, jag fick orderbekräftelse i onsdags och leveransbekräftelse i torsdags (vilket i sig är en fördröjning jag inte förstår mig på), sedan dess har inte ett dugg hänt. Jag har skickat TVÅ meddelanden till dem med först önskan och sedan krav på förklaringar om vad som pågår och sent i fredags fick jag samma goddag yxskaft-svar på båda två. Jag svarade på ett av de meddelandena för att få ett förtydligande, men det har jag inte fått.

Jag är ledsen, men det finns bara en sak att säga om detta. URKASST!! Jag kommer INTE rekommendera NÅGON att handla på Datorbutiken i fortsättningen... :rythm


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

 

Senaste inlägg