Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Laptop - köpläge?  (läst 8733 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
Laptop - köpläge?
« skrivet: 2008-12-14, 10:42:28 »
Vänner!

Jag skall spendera 4 månader i vår som veckopendlande till Gbg och behöver sålunda tillgång till the Internets. Därav har jag för första gången i mitt liv nått den punkt då jag är i behov av en Laptop. Jag kan ingenting om dylika tingestar och likt Zyrinx ställer jag nu frågan vad som kan tänkas vara en lämplig maskin.

Jag undrar dessutom om det är läge att köpa en dator nu, före nyår, eller om man skall vänta så länge som möjligt. Vissa talar om att datorer skall kunna bli dyrare nästa år pga stigande priser på kisel, koppar etc samt den mot kronan starka dollarkursen. Ligger det någon sanning häri?

Jag skall använda datorn till att surfa, se på film, lyssna på musik och gärna spela lite spel - i första hand WAR. Enligt senaste PC-gamer verkar Asus G50 vara en bra maskin, men jag vill i störta möjliga utsträckning betala under SEK 10k för datorn (tips på dyrare masiner får naturligtvis ändå ges).
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Laptop - köpläge?
« Svar #1 skrivet: 2008-12-14, 13:43:33 »
Du kan ju pröva att gå in på www.zepto.se de bärbara kan du konfa lite iaf... Jag är tyvärr rätt dålig på bärbart men men

Utloggad hinken

  • Very Old Bucket
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 492
SV: Laptop - köpläge?
« Svar #2 skrivet: 2008-12-14, 14:04:53 »
passa på vid mellandagsrean - då slänger de grejer efter folk för att få det sålt

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: Laptop - köpläge?
« Svar #3 skrivet: 2008-12-14, 15:13:33 »
Du kan ju pröva att gå in på www.zepto.se de bärbara kan du konfa lite iaf... Jag är tyvärr rätt dålig på bärbart men men

Jag skulle nog inte köra zepto i dagens läge. En kollega har "alltid" kört Zepto, men under senaste halvåret har han bytt märke eftersom de varit extremt sega med reparationen av hans gamla dator samt inte kunnat leverera en ny enligt den spec han velat ha. De är en ganska liten tillverkare och har naturligtvis begränsade resurser, men för honom är måttet rågat nu. Han har förresten köpt en Asus G50 och verkar nöjd med den. Den har många gizmos. :)


Om du ska vara på resande fot så kanske du vill ha en med inbyggt 3g-modem och så skaffa ett abonnemang från 3 (eller någon annan). Jag har obegränsad överföringsmängd för 199:-/månad och det funkar bra tycker jag.


Sen får du fundera på om det är storlek/vikt som är viktigast eller prestanda. Kommer du att bära runt på datorn mycket, eller ska du i princip bara transportera den mellan bostad/hotell/jobb osv?
« Senast ändrad: 2008-12-14, 15:35:17 by shadowskimmer »
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Laptop - köpläge?
« Svar #4 skrivet: 2008-12-14, 15:24:58 »
Prestanda viktigare än storlek ;) Jag vill väl mer ha en flyttbar dator än en bärbar. Den skall mest stå still, men på olika ställen.

Asus G50 verkar helt i min stil, men priset på runt 15k avskräcker en aning.
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Laptop - köpläge?
« Svar #5 skrivet: 2008-12-14, 16:44:57 »
Skulle detta kunna vara något?

http://www.billigteknik.se/product.php?cPath=50_75&products_id=491

Jag vet inget om vare sig HP, AMD, ATI eller laptops öht, men priset ser ut att vara i rätt härad.
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Zyrran

  • Old fumper!
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 479
SV: Laptop - köpläge?
« Svar #6 skrivet: 2008-12-14, 19:42:48 »
Jag har en ASUS M51S, 2.4ghz, 4gig ram, 512mb dedikerat grafikkort, 250gb hdd. 15,4" skärm. Kör WoW i mellan 40-90fps med högsta upplösning och något nedställd kvalitet. Helt spelbart med CoD4 i hög upplösning. Kostade när jag köpte den en bit under 9.000:-. I mina ögon helt klart prisvärt!
Cake or Death?


Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Laptop - köpläge?
« Svar #7 skrivet: 2008-12-14, 20:23:59 »
Skall kika på den modellen, Z. Tack för tipset! Har tittat vidare på skuggans tips och jag måste säga att Asus G50 har allt jag vill ha - förutom priset.
http://www.tbh.se/index.asp?id=3&kat_id=1333&prod_id=43578
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Zyrran

  • Old fumper!
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 479
SV: Laptop - köpläge?
« Svar #8 skrivet: 2008-12-14, 20:32:04 »
G50 är både nyare, fetare....och dyrare ;)
Cake or Death?


Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: Laptop - köpläge?
« Svar #9 skrivet: 2008-12-14, 20:58:44 »
Alltså Loppan, du måste ju köpa en projektor att ha med också så du kan spela WAR stort på väggen. ;)
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad Zyrran

  • Old fumper!
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 479
SV: Laptop - köpläge?
« Svar #10 skrivet: 2008-12-14, 21:25:06 »
 :stupid
Cake or Death?


Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: Laptop - köpläge?
« Svar #11 skrivet: 2008-12-14, 21:25:19 »
Gå in och kolla på dell. Där kan du bygga upp den efter pris och smak.
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Laptop - köpläge?
« Svar #12 skrivet: 2008-12-14, 21:28:00 »
Skall kolla.

Någon som har koll på fråga 2 då? Om priserna på datorer riskerar att stiga under 2009?
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: Laptop - köpläge?
« Svar #13 skrivet: 2008-12-14, 21:30:00 »
Ska du ha en gaming-dator är det XPS-serien du ska titta på Loppan. Jag har en XPS M1330 som är den minsta modellen, och den är kanon, men saknar "ordentligt" grafikkort. De större modellerna (1530, 1730 etc) är bättre där, men jag vågar inte svära på att de uppdaterat till senaste generationens graffekort än.

Edit: Jag kollade priserna och jag tror knappast att du kommer under 15 papp där, då är det isf bättre att köra ASUS-maskinen.
« Senast ändrad: 2008-12-14, 21:33:46 by shadowskimmer »
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: Laptop - köpläge?
« Svar #14 skrivet: 2008-12-15, 10:41:25 »
Med tanke på den svaga kronan så finns det risk att priserna stiger.
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Laptop - köpläge?
« Svar #15 skrivet: 2008-12-15, 12:54:48 »
Om jag vill lägga lite mindre pengar, kan någon med insyn i ATI och AMD ha en åsikt om följande:

Modell
 HP Pavilion dv7-1035eo *4GB *320GB *Bluetooth
 
Processor
 2,0GHz AMD Turion X2 Dual-Core Mobile Processor RM-70
 
Grafikstyrenhet
 ATI Mobility Radeon HD 3450 Graphics Up to 1533 MB (256 MB dedicated)
 
Skärm
 17” WXGA High-Definition AG Display with infinity BrightView (1440 x 900)
 
Hårddisk
 320 GB (2 x 160 GB)
 
Ramminne
 4096MB ( 2 x 2048 MB)  Up to 8 GB
 
Inbyggda enheter
 Bluetooth,  Altec Lansing® speakers, ExpressCard/54 slot (supports ExpressCard/34)
 
Tillbehör
 FJÄRRKONTROLL
 
Webbkamera
 Ja, inbyggd samt inbyggd mikrofon
 
Optisk lagring
 Lightscribe Super Multi DVD Writer (+/-R +/-RW) with Double Layer support
 
Nätverksfunktioner
 Trådlöst internet 802.11b/g WLAN, Integrerat 10/100/1000 Gigabit Ethernet LAN, modem
 
Operativsystem
 Microsoft Windows Vista Home Premium Svenska (Engelska och övriga Nordiska språk kan beställas) 
Cacheminne
 1 MB Level 2 cache
 
Utgångar / Ingångar
 HDMI, 1x eSata connector, 4x USB 2.0, firewire, VGA, 2x headphones-out, mic-in, Infraröd port, cable docking connector mm.
 
Kortläsare
 5-i-1 digital medieläsarer för Secure Digital-kort, MultiMedia-kort, Memory Stick, Memory Stick Pro eller xD Picture-kort
 
Vikt
 3,46 KG    39.6 cm (W) x 28.5 cm (D) x 4.5 cm (H)
 
Tillverkarens garanti
 1 år inlämning, material och arbetskostnad

Pris
SEK 7395
 
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
SV: Laptop - köpläge?
« Svar #16 skrivet: 2008-12-15, 18:52:49 »
Ska du ha en gaming-dator är det XPS-serien du ska titta på Loppan. Jag har en XPS M1330 som är den minsta modellen, och den är kanon, men saknar "ordentligt" grafikkort. De större modellerna (1530, 1730 etc) är bättre där, men jag vågar inte svära på att de uppdaterat till senaste generationens graffekort än.

Edit: Jag kollade priserna och jag tror knappast att du kommer under 15 papp där, då är det isf bättre att köra ASUS-maskinen.

Jag kör med samma burk och den har samma grafikkort som åtminstånde 1530. Och jag håller med dig, SUVERÄN laptop!!!! Men ska man spela kanske man ska ta 1530 isf 1330...

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Laptop - köpläge?
« Svar #17 skrivet: 2008-12-15, 20:45:41 »
AMD Prolle? Näeeee ...

Kolla denna ist. HP PAVILION DV7-1195 13 490 kr inkl. moms.

CPU: Intel Core 2 Duo T9400 6 MB cache
RAM: 8 Gb - DDR II SDRAM - 667MHz - PC2-5300
HD: 640 Mb
Optisk läsare: DVD±RW (+R dubbla lager) BD-R(Blu-Ray)
GPU: nVIDIA GeForce 9600M GT 512 MB
Skärm: 17" wide
OS: Windows Vista Premium (tror det är 64-bitars en kolla upp innan)

Tycker denna verkar prisvärd. Dock är garantin bara 1 år och det finns INGEN dockningsmöjligheter, men det är väl inte nödvändigt för en hempc. Vet inte om man kan köpa HP's Care Pack till Pavilion datorerna (förlängd garanti). Rekommenderar verkligen det när det gäller laptops då dessa är utsatta för en mkt hårdare behandling än en stationär samt att dem är inte alls lika tåliga. Man är ju även tvungen att köpa tillverkarens reservdelar och ett mobo som reservdel ÄR SKITDYRT! Likadant med skärmar.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Laptop - köpläge?
« Svar #18 skrivet: 2008-12-16, 10:24:20 »
Nu har jag tittat, funderat, konsulterat och frustrerats och kommit fram till att med tanke på att burken i första hand skall kunna användas som lättare spel/multimediamaskin i 6 månader framöver (varefter jag fortsätter stationärt) så behöver jag ett prisvärt alternativ.

Följande (Dell XPS m1530) kostar SEK 8100 med leverans till dörren (Har egentligen bara lagt till en G5 lasermus från basutförandet):

Base Intel® Core™ 2 Duo Processor T5800 (2.00GHz, 800Mhz FSB, 2MB cache)
Operativsystem Äkta Windows Vista® Home Premium SP1 - svenska
Minne 3 072 MB 667 MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [1x1024+1x2048]
Tangentbord Inbyggt tangentbord, svenska/finska (QWERTY)
Grafikkort NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB dedikerat grafikminne
Hårddisk 250 GB (5 400 v/min) SATA-hårddisk
Mus Logitech G5 lasermus för spel - USB med full hastighet, justerbar känslighet, ställbar viktpatron
Modem Inget modem
Optisk enhet Fast 8x DVD+/-RW slank fackmatad enhet, inklusive programvara
Trådlös anslutning Dell™ Wireless 1395 802.11b/g-minikort - Europa
Leveransdokument Svensk dokumentation med europeisk strömsladd - jordad
Gedis Bundle Reference N12X5302
Microsoft-programvara Microsoft® Works 9.0/ Svenska - (Microsoft® Word ingår inte)
Standardsupport 1 års XPS Premium Warranty Support ¿ prioriterad telefonsupport och support på plats
Supporttjänster 1 års XPS Premium Warranty-support - prioriterad telefonsupport och support på plats
Säkerhetsprogram Inget antivirus- och säkerhetsskydd - svenska
Strömförsörjning 90 W nätadapter, jordad
Bluetooth Dell™ trådlös 355 Bluetooth 2.0-modul (upp till 3 Mbit/s) med bättre datahastighet - Eur
Orderinformation Inspiron-beställning - Sverige
Primärt batteri Primärt 6-cells litiumjonbatteri (56 wattimmar)
Bärväskor Ingen bärväska
Biometric Identification Biometrisk fingeravtrycksläsare med SVART detalj
Media för system Resurs-DVD - (diagnostik och drivrutiner)
Färgval Kamera med 2,0 megapixlar och Midnight Blue för CCFL-skärm
Accidental Damage Support Ingen olycksskadesupport
Online Backup DataSafe säkerhetskopiering online, 2 GB
TV-tuner Dell™ resefjärrkontroll
Dells internetorder Dells internetorder
LCD-skärm 15,4-tums Widescreen™ WXGA (1 280x800) TFT-skärm (220 nit) med TrueLife™

Varken processor, graffekort eller HD är det tuffaste som finns, men om ingen tycker att det låter pantat beställer den antagligen. Efter idag blir det +10% på priset.

Förhoppningsvis slipper jag komma med fler frågor efter detta, men jag har som tidigare nämnts aldrig haft en laptop innan och därför bombar jag Er med frågor här :)
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

guest1533

  • Gäst
SV: Laptop - köpläge?
« Svar #19 skrivet: 2008-12-16, 17:14:30 »
Nu har jag en dell Latitude d820. Kommer inte ihåg processor och tror det e Nvidia quadro grafikkort och 2Gb ram. Skärmen har en upplösning på 1900x1280 iaf =).. Den fungerar mkt bra och det är inga problem att köra wow om man inte ställer grafiken på högsta. Den höga upplösningen gör ju sitt till för att hålla fps nere annars =).
Dell har också mkt bra garantihantering och support på sina produkter och ligger ju bra till i pris. Har även haft Zepto. Lågt pris men den var plastig och kändes billig både i tangentbord och skärmen. Förmedlade ett företagsköp där det var ett antal Zepto och de hade problem med felaktiga dvd brännare och att bios pajade om datorn fick slut på ström. Jag tycker att det e viktigt med helhetsintrycket (Macintosh, Sony vaio =) och att skärmen/tangentbordet är bra. Att den inte blir väldigt varm och att ifall den blir det att inte fläkten i den låter för mkt. Batteritiden kanske inte är viktig för dig men det är ju så att med kraftig processor/grafik och stor skärm så tar det ström. Alla andra finesser använder åtminstone inte jag. Vill jag ha en webbkamera så köper jag hellre en bra och kopplar in när jag använder den än att det ska finnas inbyggt t.ex. Prestandan kan skilja en hel del även mellan märken som har samma grafikkretsar/moderkort. Zepto t.ex "optimerade" sina drivrutiner så att de inte använde vissa funktioner som gjorde att du fick ett bättre resultat i 3Dmark så zeptos drivrutiner var ju populära även på andra datorer med samma Nvidia grafikkrets. Svårt alltså att säga vad du ska köpa men mitt råd är att testa ett spel i den dator som du vill köpa och se om du gillar skärmen osv så blir du nog nöjd.

Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
SV: Laptop - köpläge?
« Svar #20 skrivet: 2008-12-18, 21:23:59 »
Go for it Loophole!!  :supporter

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Laptop - köpläge?
« Svar #21 skrivet: 2008-12-29, 17:23:42 »
Sitter nu med min nya m1530, samma spec som ovan förutom 4Gb RAM. Warhammer flyter prickfritt med maxupplösning. Orange Box fungerar fint. Har inte hunnit testa ngt annat ännu. Tack för all input :thx
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: Laptop - köpläge?
« Svar #22 skrivet: 2008-12-29, 18:08:18 »
:thumb
Välkommen till XPS-familjen. :)
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
SV: Laptop - köpläge?
« Svar #23 skrivet: 2008-12-29, 18:25:27 »
Men bärbart e väl ändå lite gay??


 :thumb

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Laptop - köpläge?
« Svar #24 skrivet: 2008-12-29, 18:27:53 »
Lol!

Jorå, Moosen, men den är bara ett komplement inför våren när jag skall veckopendla. Min riktiga dator är fortfarande stationär :thumb
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Zyrran

  • Old fumper!
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 479
SV: Laptop - köpläge?
« Svar #25 skrivet: 2008-12-29, 18:44:56 »
Men bärbart e väl ändå lite gay??
 :thumb

Ser ni nån i WAR som spriger förbi och det låter "iiiiiimgaaaay" så vet ni att det är Loppan med sin "Sparkling Blue Dell M1530"

Hursom, en bärbar är ett måste, hur ska man annars överleva hos tjejen?  :hm

Dessa repriser/nystarter/omstarter på alla VIKTIGA och BRA tv program, dokusåpor, förnedringsprogram och dessa jäkla showoff program där det ska sjungas, dansas spela dansbandsmusik för att sedan slaktas, förnedras, pissas på av domare av högsta klass....nä, tacka vet jag bärbara, en öl, popcorn och Discovery, de e en go kväll det!  :thumb

Ps...hoppas inte tjejen gått med i OG för då ligger jag jäkligt risigt till...Ds  :door
Cake or Death?


Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Laptop - köpläge?
« Svar #26 skrivet: 2008-12-29, 20:14:28 »
Inte blå....







:thumb
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
SV: Laptop - köpläge?
« Svar #27 skrivet: 2008-12-29, 20:18:13 »
LOOPHOLE... MY HERO !!  :thumb

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Laptop - köpläge?
« Svar #28 skrivet: 2008-12-29, 21:51:34 »
Aha, så det ät på det viset det ligger till!

Du köpte den till frugan, det var därför du fick godkännt hemma! ;)

För det där är ju en "frisörsdator" så att säga! :quiet


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Laptop - köpläge?
« Svar #29 skrivet: 2008-12-29, 21:55:51 »
Tyvärr. Jag är inte cool nog för en frisördator. Min är tråkigt svart... :blush
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Laptop - köpläge?
« Svar #30 skrivet: 2008-12-29, 21:57:38 »
Fegis! ;)

Kom på att om du haft en rosa hade du fått byta namn till Stjärthål! :quiet

:D
« Senast ändrad: 2008-12-29, 22:09:17 by Johnny Hazard »


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Laptop - köpläge?
« Svar #31 skrivet: 2008-12-29, 22:47:32 »
=[OG]=Poophole :thumb
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Laptop - köpläge?
« Svar #32 skrivet: 2008-12-29, 23:12:26 »


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: Laptop - köpläge?
« Svar #33 skrivet: 2008-12-29, 23:51:33 »
Bärbart är för Woooossssiiiiiissss!!!

DD - fruktansvärt avundsjuk...genuint....bara hatar ...folk med Lap(p)Topp...Norrländsk pryl...skräp.....inget-att-ha-överhuvudtaget!!! :cry


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
SV: Laptop - köpläge?
« Svar #34 skrivet: 2008-12-31, 11:43:33 »
men om man skulle köpa sej ett aggregat på vagn sen min crt på en skottkärra tilsammans med dator och tgb o mus så har jag oxo en bärbar... eller släpbar iaf.

Utloggad Zyrran

  • Old fumper!
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 479
SV: Laptop - köpläge?
« Svar #35 skrivet: 2008-12-31, 11:57:53 »
 :lolabove
Cake or Death?


guest193

  • Gäst
SV: Laptop - köpläge?
« Svar #36 skrivet: 2008-12-31, 14:03:29 »
men om man skulle köpa sej ett aggregat på vagn sen min crt på en skottkärra tilsammans med dator och tgb o mus så har jag oxo en bärbar... eller släpbar iaf.

Visst och det är den manliga varianten.
I varje fall så länge du inte har en cerise skottkärra...

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Laptop - köpläge?
« Svar #37 skrivet: 2009-01-05, 23:11:43 »
Visst och det är den manliga varianten.
I varje fall så länge du inte har en cerise skottkärra...

Älgens är inte cerise ....


... utan rosa! :banana


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Laptop - köpläge?
« Svar #38 skrivet: 2009-01-05, 23:31:29 »
Jag har hittat ett tangentbord som skulle kunna passa.



(Jag skulle faktiskt vilja ha ett sånt. På riktigt.)

 

Senaste inlägg