Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: HALP! Vilka raidframes använder du?  (läst 18603 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest4119

  • Gäst
HALP! Vilka raidframes använder du?
« skrivet: 2011-11-22, 16:46:53 »
 :help :help :help :help :help

Efter jag bestämde mig för att göra om mitt ui blev resultatet.... fubar (och om ni undrar vad jag har pysslat med de 2 senaste raiderna så har jag i princip suttit och slitit mitt hår över allt som inte funkar). Jag har liksom inte riktigt tid att sitta och vela med det just nu heller, så jag tänkte fuska lite och höra om folks favoriter i form av raidframes. Jag har alltid använt Healbot (OCH Grid, d'uh), men nu vill jag gärna ha ETT set raidframes som:

1. Visar manabars på samtliga spelare.

2. Går att låsa storlek på så att en 40-manna AV tar lika stor plats som en 10-manna FL. Vill gärna ha mina raidframes i mitten med knappar runt om liksom...

3. Sedan måste den ju förstås visa det vanliga, debuffs etc.

Vad jag förstår skulle Pitbull kunna göra detta, men efter typ en timmes mixtrande med den gav jag upp.  :headbang Så, har någon tips på någon schysst addon för detta vore jag oerhört tacksam. Eller så får jag helt enkelt gräva upp Pitbull-tutorials och lägga fram en veckoranson med mat till kidsen...

Fler smarta tips på addons hade också varit najs, must haves i min arsenal är Healbot (men det hoppas jag ändra på nu), Power Auras, DBM, Decursive, Bartender, Masque, Move Anything, Sexy Map, Bagnon, Quartz.... och en massa annat som inte är så UI-relaterat.

Till sist vill jag bara säga att jag är medveten om att det är sjukt smart att göra om sitt UI strax innan en patch. Bara så ni vet.

guest135

  • Gäst
SV: HALP! Vilka raidframes använder du?
« Svar #1 skrivet: 2011-11-22, 18:05:36 »
ElvUi säger jag då. Alla de addons som är måste för dig går att köra ihop med detta och en hel del av dem finns redan inbyggda i det. Superlätt att configa som man vill med bla bartender osv osv osv osv osv osv nu orkar jag inte längre.
Fördelen är att det är kräver lite av burken oxå.
Ja ja jag är kanon nöjd iaf  :D
Prova funkar det inte för dig , skicka i papperskorgen

Länk till detta

http://www.curse.com/addons/wow/elvui 

Utloggad Kemo

  • WoW:are
  • Moderator
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 472
SV: HALP! Vilka raidframes använder du?
« Svar #2 skrivet: 2011-11-22, 19:22:15 »
ElvUI is da shizzle  :supporter

man kan kombinera det med clique eller så kör du en separat healbot till det...

Som Tank och dps använder jag inget annat.... DBM, OMEN, Recount såklart.
WoW Officer Outland AK
Zachim / Kemo / Thingol

Argent Dawn
Curul / Sarakiel

/Tobias Emdebrant

Utloggad Brynja

  • =[OG]=Honorary Member
  • Två fötter i graven
  • *
  • Antal inlägg: 2 254
  • whish my life had a soundtrack
SV: HALP! Vilka raidframes använder du?
« Svar #3 skrivet: 2011-11-22, 21:32:36 »
Jag har provat ElvUI och tja... Jag skulle väll säga att ElvUI är som Iföön och Grid är som en Android. Grid kan du få precis som du vill men du måste dock arbeta för det. ElvUI gör inte som du vill men skiter i det... Precis som Ifööön...

Kan kolla med Jens om han har kvar sina inställningar till sin grid och clique, då kan jag kanske ta med det på minnespinne. Han ställde in sin UI precis som du verkar vilja ha ditt.

Har lekt lite med Healbot, hade inte så höga förväntningar eller krav så det funkade för mig. Men det kan ju hända att du har lite mer krav som shammy, -plingen planing... =)
WoW
Outland: Brynja - NE
Argend dawn: Vortec - Troll

*Vilande*

Diablo III
Europ: Brynja - WD

*Vilande*

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: HALP! Vilka raidframes använder du?
« Svar #4 skrivet: 2011-11-22, 22:49:30 »
Elv UI och Clique o du har allt du behöver för att heala o what not.

Nuff said!

Fakkin panda monks!


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad Kemo

  • WoW:are
  • Moderator
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 472
SV: HALP! Vilka raidframes använder du?
« Svar #5 skrivet: 2011-11-23, 00:06:14 »
Annars kan man sitta uppe till halv 4 på natten och mecka med ui så hittar man något sjukt bra... förr eller senare.

pundar pandor
WoW Officer Outland AK
Zachim / Kemo / Thingol

Argent Dawn
Curul / Sarakiel

/Tobias Emdebrant

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: HALP! Vilka raidframes använder du?
« Svar #6 skrivet: 2011-11-23, 08:11:52 »
Det var kvällen Elv UI föddes! Oh The memories!!

Snart dags igen ju ;)

Fakkin UI pandas!


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: HALP! Vilka raidframes använder du?
« Svar #7 skrivet: 2011-11-23, 10:25:06 »
Jag tycker att healbot + Bartender egentligen är allt som behövs. Nackdelen med HB är att den tar extremt mycket plats i 40-manna. Där är den oanvändbar, skulle jag säga.

Jag kör också med Elv UI sedan ett tag tillbaka. Det är enkelt eftersom du får allt i ett paket. Den gör nästan det jag vill, och funkar. För att få funktionaliteten måset du lägga till Clique (eller skriva egna mousover-macron)

Grid är bra, men är ju så modulärt att man måste ha miljarders mini-addons för att få det man vill. Dessutom rasar ju hela ditt UI efter varje patch. Elv.-UI brukar vara snabba med uppdateringar.


Utloggad vandromedon

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 596
  • WoW for the world
SV: HALP! Vilka raidframes använder du?
« Svar #8 skrivet: 2011-11-23, 11:49:14 »
ELVui.  Punkt


Sent from my iPhone using Thumbs
Casual gamer

guest4119

  • Gäst
SV: HALP! Vilka raidframes använder du?
« Svar #9 skrivet: 2011-11-23, 21:51:40 »
Jahapp, överhängande bra kritik för ElvUI så jag var ju tvungen att testa... Jag gillar raidframesen skarpt! Sedan får jag väl mecka så gott det går för att i möjligaste mån få bort allt fult grabbigt fyrkantigt blå/svart... Är det verkligen för mycket begärt med lite swirls i guld eller brunt? Va? Va? Va?

Hur som helst, tack för tipsen, har tjuvprovat i bg och där funkar det bra :) Lite nyfiken på hur den hanterar saker och ting i FL som fjäderbuff, crystal target etc. Nu återstår bara att konfigurera Power Auras  :headbang , så är jag så gott som färdig! ^^

Än en gång, tack :)

Och Daddy, jag håller med om att Healbot är bra. Däremot vill jag gärna se manabars för att veta när det är dags för mana tide, dessutom får man ont i ögonen varje gång man råkar snubbla in i ett AV...  :cartman

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: HALP! Vilka raidframes använder du?
« Svar #10 skrivet: 2011-11-24, 13:34:43 »
Ja, alltså, Elv UI ser ut som skit, men raidframes, debuff/buff-hanteringen är enkel och bra. Hittills har samtliga viktiga debuffar i bossfighter i FL dykt upp automatiskt, utan att jag behövt göra någonting.

Vad skall du ha PA till? Jag har själv kört ett tag med PA, men bytt till Need to Know och Sexy Cooldown. Betydligt lättare addons, både i form av hur mycket minne de suger, och att konfigurera.


guest4282

  • Gäst
SV: HALP! Vilka raidframes använder du?
« Svar #11 skrivet: 2011-11-24, 14:00:15 »
Jag bygger mkt med UI. Har grejat med allt från KGpanels till att koda eget i Tukui.. Släng ett whisper ingame så ska vi kunna lösa nått roligt :)
ElvUI är ju ett eget moddat Tukui.
Skönaste raidframes är det garanterat. men så mkt annat som det saknar imo.
Jag har byggt mitt egna UI och jag har manabars på min raidframe, visar debuffs, visar vem som har en renew/sköld eller lifebloom och renjuvation på sig. Det är som föregåenda talare har sagt. man får ju baka för att få kakan

guest4119

  • Gäst
SV: HALP! Vilka raidframes använder du?
« Svar #12 skrivet: 2011-11-24, 16:31:49 »
Daddy; varför jag kör med PA är nog mest av gammal vana och att jag vet att jag får det som jag vill ha det. Det vill säga, jag vill inte ha timers/slides för saker och ting för de tittar jag av erfarenhet inte på i alla fall. Jag brukar ställa in det som så att det poppar upp en ikon när någonting kommer av cooldown på ett iögonfallande ställe och detsamma för när buffar faller av. Procs vill jag skall synas som en aura. Så, om ovan nämnda addons kan göra detta hade jag gärna testat, men från vad jag har sett på screenshots ser det mest ut som timers/slides.

Buffron; det låter kul! Fast... man skall ju ha tid också :P Men efter patchen skall jag hålla utkik efter dig ^^

Utloggad Kemo

  • WoW:are
  • Moderator
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 472
SV: HALP! Vilka raidframes använder du?
« Svar #13 skrivet: 2011-11-25, 00:18:06 »
Jag bygger mkt med UI. Har grejat med allt från KGpanels till att koda eget i Tukui.. Släng ett whisper ingame så ska vi kunna lösa nått roligt :)
ElvUI är ju ett eget moddat Tukui.
Skönaste raidframes är det garanterat. men så mkt annat som det saknar imo.
Jag har byggt mitt egna UI och jag har manabars på min raidframe, visar debuffs, visar vem som har en renew/sköld eller lifebloom och renjuvation på sig. Det är som föregåenda talare har sagt. man får ju baka för att få kakan

Screenshot på detta tack... =)

Och allt visas i elvui när man väljer heal utseendet. Då ser man mycket likt grid, hur renew tickar, sköldar och pom.... iaf för min präst... säkert liknande för alla healers.
WoW Officer Outland AK
Zachim / Kemo / Thingol

Argent Dawn
Curul / Sarakiel

/Tobias Emdebrant

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: HALP! Vilka raidframes använder du?
« Svar #14 skrivet: 2011-11-25, 11:48:29 »
Moyle: Jo, Need to Know är bars. Jag har configurerat dem så att varje procc blir en bar. När det gäller cooldowns: Sexy Cooldown är bra, men visst är PA bättre, så till vida att man kan konfigurera bättre.

Det handlar om att hitta en bra medelväg mellan den tidsinvestering man vill/orkar göra och den effekt detta får :)

Skulle ocks gärna vilja se SC på hemmasnickrat UI :) :eager


 

Senaste inlägg