Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Svartskärm och datorkollaps.  (läst 2196 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
Svartskärm och datorkollaps.
« skrivet: 2005-07-21, 11:29:05 »
Ett fel som uppkommer mer eller mindre frekvent när jag spelar GW är att spelet fryser, så blir skärmen svart och datorn svarar inte. Alla fläktar går, men lysdioden på skärmen börjar blinka, precis som den gör när skärmen är på, men datorn avslagen.

Detta hände 3 ggr inom 30 minuter igår. Sedan kunde jag spela 3 timmar utan fel. Jag blir tokig!

Först trodde jag att det var överhettning på processor/nordbrygga/grafikkort. Men efter att ha skruvat upp alla fläktkontroller till max kan jag utesluta detta fel. Är det ett minnesfel, kanske? Trasiga RAM-stickor?

Jag kan för mitt liv inte få igång Memtest, vet inte vilken version jag skall ha, eller hur man startar programmet. Jag får upp en img-fil som inget program jag har känner igen. (testad med Nero) Jag har dessvärre ingen floppy i datorn, och blir helt tokig på detta. Kan det rent av vara grafikkortet som är paj?

Drivrutiner? Format C:? Vad skall jag göra?

Det känns som ett hårdvarufel, och inte som mjukvara, i och med att hela datorn dör.

guest319

  • Gäst
Svartskärm och datorkollaps.
« Svar #1 skrivet: 2005-07-21, 13:06:11 »
Vad har du för grafikkort?

Om du har ett 6800 kolla denna tråd: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=59391

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
Svartskärm och datorkollaps.
« Svar #2 skrivet: 2005-07-21, 16:16:31 »
Näh, I wish. . . :(

Jag har ett X800XL Hightec Excalibur Turbo IceQII blah blah blahdeliblah. . .

guest281

  • Gäst
Svartskärm och datorkollaps.
« Svar #3 skrivet: 2005-08-02, 00:41:27 »
Kör ett par Super PI rundor / 3dmark vändor?

 

Senaste inlägg