Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: tillbsks från Skottland!  (läst 3826 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
tillbsks från Skottland!
« skrivet: 2005-09-12, 11:02:06 »
Tjenare gyppar....då är man tillbax från Skottland (och lätt 2kg tyngre)!

Var bara tvungen och berätta lite om vad som hände under helgen, och en sak är säker....Britter och Skottländingar äter FET mat!
Första lunchstoppet vi hade på vägen upp till Skottland från Manchester var en VÄLDIGT annorlunda........upplevelse!
Lunchen bestod av "stripes"...dvs INTE Pommes...utan TJOCKA fantastiskt goda stripes...men med vinäger på..?!?!?!? Inte helt tokigt OM det inte vore för VITA BÖNOR :scared .....och en omelett som (jag tror) var KOKT i smör med FET skinka i och ost!!!!....MÄTT????.....kunde knapt komma ur stolen, och magen blev till en GASKLOCKA på 30 sek.....

Skottska brudar......som är vackra, var ungefär lika sällsynta som smalmat..... :smoke

Hamnade på en Guide Rouge (vet inte hur det stavas) restaurang, som jag ska ta reda på vad den hette, för den var utan tvekan ett ställe man bara ska åka till.....Där testades HAGGIS....exkat samma sak som pölsa men med mycket mer krydda....rökt anka och huvudrätt en grillad duva "as the main meal* var en gastonimisk resa till paradiset!!!
16 flaskor vin senare och en GLENROTHES från 1961 in i taxi och vidare till ......ett skotts diskotek *asg*!!!!
Flockorna var måååånga men RUNDA som fotbollar, men så.....dök där upp en blondin, lite på örat som tar tag i en på dansgolvet, ler och vill dansa...... :tits ! (ojojoj....vad är det som händer här)....

30 min senare är tjejen AS-KALAS, rusar fram till mig på dansgolvet, och börjat TOKJUCKA mot mitt ena ben, ska köra ner händerna i brallorna på mig, och man får PAAAANIK!!!
Så det avslutades väldigt fort, och man fann ett lugn oas mellan alla dessa STORVÄXTA killar som var mitt sällskap!!!
Jag har alltså INGET emot damer, men tjejen hade en helikopterfylla utan dess like, och när folk stannar upp för att TITTA på vad hon gör.....nepppp!!!

Nästa dag är det wiskyfestival, där samtliga stora märken var representerade. 15 biljetter sticks i näven på en samt ett glas som du ska prova de sorter du är nyfiken på.....
INGEN vill ha några biljetter ifrån en, så det visade sig att man kunde bara gå runt och dricka så mycket man orkade!
Fick tag i en 16-årig Bowmore, som bara såldes i samband med denna festival och i butiken utanför området som var helt fantastisk.....och man kanske INTE behöver påpeka att man blev lite...lite rund underr fötterna!
I slutet på september ska det tydligen vara en liknande festival i Stockholm, enligt en av utsällarna!!!

Senare på kvällen skulle vi äta på ett "curryhouse", denna restaurang var en av de 5 bästa i England, och även här var maten helt OTROLIGT god. på restaurangen arbetade det en blond servitris, som några av gubbarna började......skoja lite med! Döm av allas förvåning när det visade sig att hon var Svensk! Glada tillrop om att det fanns en annan svenska i sällskapet..JAG, och tösen kommer fram och börjar pratat Svenska med mig....40 sekunder senare ger hon mig en lapp med sitt telefonnummer :help .....
Det måste sett ganska roligt ut, för 12 gubbar sitter precis tysta, med öppna munnar när hon går, och undrar va fansen jag sa till henne, men det var inte så komplicerat, hon ville följa med oss ut på en öl, och snacka lite med en Svensk!! (ska väl tillägga för ordningen skull att jag INTE talade om detta direkt.... :smoke )

Problemt kom lite senare, när denna blonding dyker upp på den klubb vi är på....FLICKAN visar sig vara 18år.......18 år och lite för intresserad för sitt eget bästa! Först och främst är man gift med 2 barn, sen är hon BARA 20år yngre.... :quiet  och skulle kunna vara min dotter.....
Neppppp.......kunde vara MIN dotter somstår framför mig, så man får vänligt men bestämmt förklara var det är som gäller (tilläggas ska väl att man tycker det var ganska chermerande, men litelite för bra för att vara DD)!!!

Dagen efter avslutas med min största önskan som jag drömt om i måååånga år.....
Sällskapet tar med mig till en RIKTIG genuin Engelsk pub på landet!
Precis sådandäringa pub man ser på Engelska filmer, liten, trång och väldigt familjär, där man PUMPAR upp ölen från faten! VILKEN ÖL!...och vilken mat!!!! Det var pricken över....helt otroligt!

Nåväl - nu är man hemma med familjen, och säga vad man vill....
Borta BRA men hemma BÄST!!!!

DD - en trött 2kg tyngre glad Boråsare! :cheers


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad DONald

  • Old Lucky Luciano
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 115
  • Salvatore "Lucky" Luciano
    • The Five Families
tillbsks från Skottland!
« Svar #1 skrivet: 2005-09-12, 11:11:33 »
Undrar om fru DD är glad att du är hemma igen? ;)

Låter helt klart som en kanon-resa  :thumb
"I'll make him an offer he can't refuse." Vito Corleone
(copyright Ruskprick)

Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
tillbsks från Skottland!
« Svar #2 skrivet: 2005-09-12, 11:16:00 »
Jag ville också vara där ju....."Go mad" o dricka.  :tits

Welcome home DD
AVAST CLEARED !

Utloggad Lasse i ledet

  • Old B-Team Leader
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 558
tillbsks från Skottland!
« Svar #3 skrivet: 2005-09-12, 11:28:17 »
I sanning ett äventyr :thumb
"Jag tar rygg på Letalis"

guest533

  • Gäst
tillbsks från Skottland!
« Svar #4 skrivet: 2005-09-12, 11:52:44 »
Är inte haggis får hjärna eller e jag helt ute och cyklar?

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
tillbsks från Skottland!
« Svar #5 skrivet: 2005-09-12, 12:03:40 »
Citat från: *HMC*PUmango
Är inte haggis får hjärna eller e jag helt ute och cyklar?


Citat från: A Detailed Haggis Recip - Genuine Haggis

        1 sheep's stomach, thoroughly cleaned
        The liver, heart, and lights (lungs) of the sheep
        1 lb Beef suet
        2 large Onions
        2 tb Salt
        1 ts Freshly ground black pepper
        1/2 ts Cayenne or red pepper
        1/2 ts Allspice
        2 lb Dry oatmeal (the old-fashioned, slow-cooking kind)
        2-3 cups broth (in which the liver, heart and lights were cooked)
What you need: Canning kettle or a large spaghetti pot, 16- to 20 quart size with a lid to fit it; meat grinder; cheesecloth
What to do: If the butcher has not already cut apart and trimmed the heart, liver and lungs, do that first.  It involves cutting the lungs off the windpipe, cutting the heart off the large blood vessels and cutting it open to rinse it, so that it can cook more quickly. The liver, too, has to be freed from the rest. Put them in a 4-quart pot with 2 to 3 cups water, bring to a boil, and simmer for about an hour and a half. Let it all cool, and keep the broth.

Run the liver and heart through the meat grinder. Take the lungs and cut out as much of the gristly part as you easily can, then run them through the grinder, too. Next, put the raw beef suet through the grinder. As you finish grinding each thing, put it in the big kettle. Peel, slice and chop the onions, then add them to the meat in the kettle. Add the salt and spices and mix.

The oatmeal comes next, and while it is customary to toast it or brown it very lightly in the oven or in a heavy bottomed pan on top of the stove, this is not absolutely necessary. When the oatmeal has been thoroughly mixed with the rest of it, add the 2 cups of the broth left from boiling the meat. See if when you take a handful, it sticks together. If it does, do not add the third cup of broth. If it is still crumbly and will not hold together very well, add the rest of the broth and mix thoroughly. Have the stomach smooth side out and stuff it with the mixture, about three-quarters full. Sew up the openings. Wrap it in cheesecloth, so that when it is cooked you can handle it.

Now, wash out the kettle and bring about 2 gallons of water to a boil in it. Put in the haggis and prick it all over with a skewer so that it does not burst. You will want to do this a couple of times early in the cooking span. Boil the haggis gently for about 4 or 5 hours. If you did not have any cheesecloth for wrapping the haggis, you can use a large clean dishtowel. Work it under with kitchen spoons to make a sling with which you can lift out the haggis in one piece. You will probably want to wear lined rubber gloves to protect your hands from the hot water while you lift it out with the wet cloth. (You put the dish cloth in the pot only after the haggis is done; you do not cook the towel with the haggis as you would the cheesecloth.)

Note: Even if the butcher has cleaned the stomach, you will probably want to go over it again. Turn the stomach shaggy side out and rinse. Rub it in a sinkful of cold water. Change the water and repeat as many times as necessary, until the water stays pretty clear and handling it does not produce much sediment as the water drains out of the sink.


Google är din vän  :drool

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
tillbsks från Skottland!
« Svar #6 skrivet: 2005-09-12, 12:10:11 »
Haggis serverades som en "topp" mitt på en tallrik med någon form av glasyr/sås på toppen...som en liten bakelse!
Väldigt kryddigt och gott! Inte alls som man föreställer sig.....

Det är en delikatess som dom serverade på den restaurangen vi var på. Sen serverades denna även till frukost på hotellet, men i en stor panne typ.....

Jag tror INTE turister och andra besökare skulle uppskatta om den serverades "traditionellt"..... :scared

Men gott var det, men jag kommer förmodligen INTE ta det som "maincource" nästa gång....finns mycket annat som är spännande!!!

DD


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad Fawlty

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 687
    • http://www.oldgents.se
tillbsks från Skottland!
« Svar #7 skrivet: 2005-09-12, 12:58:51 »
:thumb

Låter ju kanonroligt. Har velat åka till skottland länge. Men det har tyvärr inte blivit av än.

"Fawlty no function beer well without."

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
tillbsks från Skottland!
« Svar #8 skrivet: 2005-09-12, 13:15:04 »
Jag är INTE avundsjuk.

Nä då.

Inte alls.











 :cry  :headbang

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
tillbsks från Skottland!
« Svar #9 skrivet: 2005-09-12, 13:18:17 »
Kan inte DD öppna en resebyrå som fixar resor till Skottland för oss famljefäder som behöver komma bort en helg! ;)
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad hinken

  • Very Old Bucket
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 492
tillbsks från Skottland!
« Svar #10 skrivet: 2005-09-12, 13:44:08 »
Snygga skotska tjejer är lika vanligt som snygga engelska tjejer eller Enhörningar...

:tits

guest513

  • Gäst
tillbsks från Skottland!
« Svar #11 skrivet: 2005-09-12, 14:05:28 »
deathdealer: Ingen säckpipa?

Jag spelar själv i ett stort band som varje år besöker VM för pipebands (vi har även vunnit VM). Tävling hålls varje år i augusti på Glasgow Green och brukar ha ca 10 000 spelande och lika många åhörare.

Dessutom så hör man ofta från gator och pubbar att det står några snubbar och lirar pipa. Brukar vara ganska kul att lyssna!

guest1327

  • Gäst
tillbsks från Skottland!
« Svar #12 skrivet: 2005-09-12, 14:34:01 »
Citat från: DeadHead
Jag är INTE avundsjuk.

Nä då.

Inte alls.
 :stupid










 :cry  :headbang
:stupid

Utloggad Moffast

  • Old Fire Hydrant
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 188
Re: tillbsks från Skottland!
« Svar #13 skrivet: 2005-09-12, 18:13:33 »
Citat från: deathdealer
I slutet på september ska det tydligen vara en liknande festival i Stockholm, enligt en av utsällarna!!!


http://www.stockholmbeer.se/2005

bara att köpa biljetter.... :drink

Who dares! Wins!

 

Senaste inlägg