Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Inbillning?  (läst 5492 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
Inbillning?
« Svar #15 skrivet: 2005-09-28, 10:42:26 »
YEAH ! :amen
AVAST CLEARED !

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
Inbillning?
« Svar #16 skrivet: 2005-09-28, 10:52:09 »
Citat från: deathdealer
"- Att ett spel ska vara svårt i början, och man har chansen att bli bättre, är väl nästan en grundförutsättning för att man ska spela och inte tröttna?"

Det är kanske därför man har 1050 poäng till första graden, och sedan ett jättekliv till nästa..10.000 eller vad det nu är?

Det blir ju faktiskt lite realism, är du grön, så är du inte lika duktig som en som spelat 10.000 poäng...eller hur? MEN det är ju inte omöjligt att ta någon med högre grad...eller hur?


Nu verkar det ju redan utrett hur det fungerar i matcher, men allvarligt DD, tycker du verkligen så, i spel av denna typ, att "boostning" är ok (om jag förstår dig rätt)?

Är du nybörjare så är du ju 'naturligt' sämre, där har du ju din realism redan. Bättre blir du ju mer du spelar, 'naturligt', utan att behöva boostas med att spelet gör dig bättre på att sikta, att du springer fortare osv.

Tycker fortfarande inte det passar med boostning i denna typ av spel, utan de ska helt och hållet baseras på spelarens egen förmåga.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
Inbillning?
« Svar #17 skrivet: 2005-09-28, 12:08:36 »
Jag tänker bara på den förfärliga upplevelsen i gamla BF42 när jag, Gunslinger och Porta (?) lirade Stalingrad public, och ställdes mot ett gäng killar med [pactum]-tagg. Dom var så löjligt skickliga att jag var beredd att svära på att dom körde med aimbot. Det gjorde dom såklart inte, dom var bara grymma. Personlig skicklighet är boost så det räcker.

Frågan om boost eller inte boost kvalar ju inte in som en av de större existentiella frågorna, och jag kommer inte att sluta spela bara för det, men jag tycker faktiskt att livet som BF2-n00b är svårt nog. Elaka commanders som slänger fälthaubitsar i skallbasen på mig, fega helikopterpiloter som spränger mig med hellfire-missiler, ännu fegare piloter som släpper stora stora bomber, och värst av alla: snipers. :rythm

Jag vill minnas att jag in en intervju med en kille från Dice läste något i stil med "Vi vill inte ha en situation där den skickligaste killen på servern också har bättre vapen med större träffsäkerhet än de andra. Det vore inte bra för spelet"

Ja nånting ditåt.

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
Inbillning?
« Svar #18 skrivet: 2005-09-28, 12:17:44 »
Pactum, numera Team9, är en av sveriges absolut bästa klaner. så det var inte så konstigt att ni åkte på stryk ;)

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
Inbillning?
« Svar #19 skrivet: 2005-09-28, 12:22:14 »
Stryk var bara förnamnet, tro mig. Enda kills jag fick var när jag låg och tryckte av expacks. Att skjuta dom var helt omöjligt.

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • Moderator
  • Phantom of the forum
  • *****
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
Inbillning?
« Svar #20 skrivet: 2005-09-28, 12:42:33 »
NEJ - jag tycker INTE det ska ges förmåner som "pricksäkerhet" för att man stiger i grader, det är ju precis som ni skriver, att då är man redan duktig! Bättre vapen osv och andra saker tycker jag är ok, men hur lätt det är att träffa, beror väl bara på hur mycket man tränar???

Sen kanske det är så att man blir stadigare dvs inte sprider elden ju högre rang man har....

DD


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
Inbillning?
« Svar #21 skrivet: 2005-09-28, 18:32:52 »
man kanske skulle kunna "låsa" servrar mellan ett visst poäng-område... dvs att man kan spela på servrar som kör folk med 0-2000 poäng nästa 2001 - 4000 osv

 

Senaste inlägg