Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Morgon ritual  (läst 4255 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Letalis

  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 367
    • Hemligastugan
Morgon ritual
« skrivet: 2012-08-15, 08:30:45 »
God Morgon på er alla.

Vad har ni för morgonritual?
Själv så blir det en kaffe och stämma av om det hänt något spännande. typ dn.se, svd.se, gp.se.

Sen så blir det ett besök på skyttegrav.se & OGs forum.

Sen avslutas det med ett besök på Elvisthecomic & en snabbkik på Fejjan.
Man skall icke stöta till muggen med kaffet när den är full. Då är den inte full längre

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Morgon ritual
« Svar #1 skrivet: 2012-08-15, 09:26:26 »
macka, kaffe, random surfande på lite torrentsidor, sen 1-2 timmar gejmande

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: Morgon ritual
« Svar #2 skrivet: 2012-08-15, 09:35:54 »
Upp, blöta kroppen, leta fram de minst skrynkliga kläderna i klädkammaren, gå ut med hunden, köra till jobb.
Äter gör jag när jag har vaknat några timmer senare  :tired

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

guest5074

  • Gäst
SV: Morgon ritual
« Svar #3 skrivet: 2012-08-15, 11:48:13 »
Jämna veckor, upp med tuppen och ut och gå vilse med hunden, hitta hem och sen blir det mackor och mjölk med äldre sonen, ilfart till jobbet där det serveras kaffe.

Ojämna veckor, sovmorgon väcks av ljudet av en skrikande son som vill åka till dagis, ut med hund mer vaken så man hittar hem utan gps, surfa och njuta av livet med kaffe tills man jobbar em.

guest1645

  • Gäst
SV: Morgon ritual
« Svar #4 skrivet: 2012-08-15, 12:42:51 »
Veckodag: 1 glas C-brus och 1 glas Lätt A-fil på stående fot efter att doggarna fått sin runda.

Helg: Morgon???

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Morgon ritual
« Svar #5 skrivet: 2012-08-15, 15:51:46 »
Arbetsdagar: lyssna på klockradion i 20 minuter innan larmet i mobilen sätter igång, stänger då av klockradion och stapplar in i duschen. Vaknar förhoppningsvis i duschen efter en kvart, rakar mig, slänger på mig fångdräkten och vimsar ut i köket. Dricker tea och käkar två mackor, borstar därefter gaddarna och lägger in en snus. Letar efter brillorna en 10 minuter innan jag hasar ut till bilen och åker till dagens första kund.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

guest3371

  • Gäst
SV: Morgon ritual
« Svar #6 skrivet: 2012-08-15, 16:00:17 »
Vaknar runt 05.00 av en 2åring som vill se på bullibumpa. Ner till soffan och sätter igång skiten. Försöker halvsova medan 2åringen klättrar över en fram och tillbaka. Runt 0600 kommer 6åringen också ner. Försöker få dem att klä på sig till runt 06.40. Iväg med bilen till dagis och släpper den lilla, sen iväg till fritids med den andra. Inser att jag inte lär hinna hem och ta tåget kl 07.00. Hem och käkar en tallrik gröt, ut med hunden, slösurfar på paddan sen iväg till jobbet för att hinka ett par liter kaffe.

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Morgon ritual
« Svar #7 skrivet: 2012-08-16, 11:06:57 »
Mina morgnar ser lite godtyckliga ut beroende på hur länge eller hur lite jag sovit. Oftast vaknar jag innan 06:00 i annat fall har jag inte sovit en endaste blund (som inatt) då är jag redan uppe.

Startar dagen med att krama barnen om de är vakna och ge frun en puss (om hon varit snäll) sen springa till bussen :) Väl på jobbet äter jag en portion havregrynsgröt med ½ äpple, en näve sötmandlar, en näve russin med agavesirap och kanel samt ris- eller havremjölk. Dessutom dricker jag en eller två koppar kaffe samt en Aloe Vera juice och sätter mig på stolen framför skärmen och gör ingenting. Detta ingenting håller jag på med helt tills morgonen tagit slut och övergått till förmiddag - egentligen hela dagen om jag ska vara ärlig men det bara morgonritualen så. :)
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Bolder

  • =[OG]=Medlem
  • Kilar stadigt
  • ***
  • Antal inlägg: 162
SV: Morgon ritual
« Svar #8 skrivet: 2012-08-16, 14:46:01 »
Oftast vaknar jag när hundarna kommer tillbaka till sängen efter att tjejen har varit ute med dom. Somnar om och kliver upp strax före 8. Tar en tallrik a-fil, skivar ner en halv banan och fyller på med flingor tills tallriken är full. Sätter mej i soffan framför Tv:en och tittar på nyheterna. Sen borstar jag tänderna och kollar om jag behöver frita någon bas i astro empire.
Innan jag hinner åka brukar tjejen komma upp för då har alla hundar kommit, så jag pussar henne och tar bilen mina 2-3 km till jobbet

Utloggad Kuling

  • Old Shiny Ball
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 300
SV: Morgon ritual
« Svar #9 skrivet: 2012-08-16, 18:08:58 »
Själv tar jag mig en snus och kollar på nätporr.:)

Eller så blir jag uppväckt av min kära dotter som kommer in fem på morgonen och hoppar i sängen och vill se på tv..... Försöker sova så länge jag bara kan.. Sen kastar jag mig in i duschen, brer en macka. Klär på barn, kör den äldsta till dagis sen till jobbet för kaffe och macka.:)


Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: Morgon ritual
« Svar #10 skrivet: 2012-08-16, 23:43:00 »
Jag brukar vakna på jobbet i nya, strukna kläder. Fullkomligt oklart hur jag kommit dit, eller hur jag fick på mig kläderna. Sedan en Red Bull för att vakna. Snacka lite skit med de andra germanerna på jobbet. Sedan börja jobba...

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: Morgon ritual
« Svar #11 skrivet: 2012-08-17, 00:24:55 »
hmmmmmmm....dom nya underliga morgonrutinerna:

Upp mellan 5 och 5.30, frugan brukar vara rätt...irriterad eftersom hon har problem att väcka mig. Ut och går 40min, växlar ett öga med frugan och förhoppningsvis har inte lillmonstret vaknat. Duscha, upp och äter lättfil, kesella och musli framför TVn.
Kokar välling efter en liten stund när lillan kommer och ska titta på Tjorven för 7000 gången, och då brukar Zombie No2 vakna och kommer och lägger sig bredvid lillan, snabbt på med mina kläder, plockar fram lillans, blöjbyte (protest), och på med kläder på lillan.

Stora tjejen "kan" vakna och skäller ut en för att hennes gråa/gröna/blåa eller svarta tröja inte är tvättad...alltid den som inte är tvättad...? och iväg till dagis!

Morgonkaffe på jobbet och sen en proteinshake...

DONE

DD
« Senast ändrad: 2012-08-17, 00:59:12 by deathdealer »


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

guest1223

  • Gäst
SV: Morgon ritual
« Svar #12 skrivet: 2012-08-20, 18:18:36 »
Truth?

Utloggad Foppa

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 534
SV: Morgon ritual
« Svar #13 skrivet: 2012-08-24, 08:56:55 »
Jag går upp 3 timmar innan jobbet. Duscha på med kläder kollar på lite forum cyklar till bussen.

Utloggad Zyrran

  • Old fumper!
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 479
SV: Morgon ritual
« Svar #14 skrivet: 2012-08-24, 10:02:52 »
Vincent vaknar, kaos resten av morgonen...och dagen ;-)
Cake or Death?


 

Senaste inlägg