Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Kommer tillbaka till PC gaming. Typ.  (läst 12069 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad omEnito

  • Ghetto Fetto
  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 480
Kommer tillbaka till PC gaming. Typ.
« skrivet: 2015-06-23, 02:24:31 »
Har mer eller mindre bestämt mig att köpa mig en gaming laptop i morgon.
I dag är en Surface Pro 2 min daily driver och fast jag älskar den så är den lite klen så fort man skall göra något mer avancerat än Full HD YouTube :P. Samt att tangentbordet är... bajs.

Så jag har som sagt mer eller mindre bestämt mig att köpa en laptop.
Innan Coke kommer här och klankar på mig efter allt negativt jag sagt om Gaming Laptops...  :tits . Jag antar att åldern kommit ikapp mig och jag orkar inte längre med gigantiska stationära datorer som låter som jetplan ;)

Datorn jag bestämt mig för är en ASUS G501. Inte världens mest kraftfulla dator eller most bang for the buck men den är fiiiin :) Antar att det är det närmaste jag kommer till en Ultrabook med Gaming prestanda.

Så, ni kanske ser mig i framtiden hoppa in och spela lire CS:GO. Jag tycker ni behöver någon som visar vart skåpet skall stå ;)

En annan anledning till en gaming laptop är att jag får en ursäkt att komma med på LAN och terrorisera er!  :banana :banana

Någon som är sugen på en Surface Pro 2? :P

Utloggad Pson

  • WackoBravoNiner
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 497
SV: Kommer tillbaka till PC gaming. Typ.
« Svar #1 skrivet: 2015-06-23, 06:38:01 »
Vad kul Omelettomannen, välkomen tillbaka :D

Jag ska ta mig i kragen och besöka lite fps igen tror jag, saknar minsann BF aftnarnas tjabbande :D åker du med på WCL då din kramgoa nalle?
IF EVERYTHING SEEMS UNDER CONTROL, YOU'RE NOT GOING FAST ENOUGH.
-MARIO ANDRETTI-

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Kommer tillbaka till PC gaming. Typ.
« Svar #2 skrivet: 2015-06-23, 06:53:28 »
Hmmm, finns ju möjlighet att bygga ett system som varken är stort eller låter som ett jetplan.

Välkommen tillbaka men synd att du tycker en bärbar är bästa valet...

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Kommer tillbaka till PC gaming. Typ.
« Svar #3 skrivet: 2015-06-23, 10:14:11 »
Har mer eller mindre bestämt mig att köpa mig en gaming laptop i morgon.
I dag är en Surface Pro 2 min daily driver och fast jag älskar den så är den lite klen så fort man skall göra något mer avancerat än Full HD YouTube :P. Samt att tangentbordet är... bajs.

Så jag har som sagt mer eller mindre bestämt mig att köpa en laptop.
Innan Coke kommer här och klankar på mig efter allt negativt jag sagt om Gaming Laptops...  :tits . Jag antar att åldern kommit ikapp mig och jag orkar inte längre med gigantiska stationära datorer som låter som jetplan ;)

Datorn jag bestämt mig för är en ASUS G501. Inte världens mest kraftfulla dator eller most bang for the buck men den är fiiiin :) Antar att det är det närmaste jag kommer till en Ultrabook med Gaming prestanda.

Så, ni kanske ser mig i framtiden hoppa in och spela lire CS:GO. Jag tycker ni behöver någon som visar vart skåpet skall stå ;)

En annan anledning till en gaming laptop är att jag får en ursäkt att komma med på LAN och terrorisera er!  :banana :banana

Någon som är sugen på en Surface Pro 2? :P



Welcome back  :D :supporter :supporter  Är de den här den datorn du funderar på?

http://www.inet.se/produkt/1972716/asus-g501jw-core-i7-16gb-gtx-960m-och-ssd#/specs  
Jag tycker ser riktigt jäkla tung ut, och lär nog klara alla spel på max inställning närmaste 2 åren lätt!  :thumb....

Själv också sugen på laptop, pgr stor stationär tar sån plats när man bor i en liten lägenhet.



Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Kommer tillbaka till PC gaming. Typ.
« Svar #4 skrivet: 2015-06-23, 12:03:15 »
Min (halvtaskiga) gaming-laptop jag har som extradator låter lika mycket som min stationära. Man kan göra en del saker för att tysta ner stationär, men när det gäller laptops så är det svårare. Om jag skulle köpa gaming-laptop i framtiden skulle jag testa hör högt den låter när man börjar spela.

Laptoppen på Inet för ~15 lakan har en GTX960M. Köper man en stationär kan man få en dator med en GTX980 som ger ungefär dubbel så mycket FPS för samma pris som laptoppen.
http://www.notebookcheck.net/Nvidia-GeForce-GTX-960M-Review.137893.0.html
(skrolla ner till ungefär halva sidan för vad man får för prestanda i spel)

Ska man köpa en laptop måste man veta att man alltid gör en kompromiss. Om man inte behöver ta med sig en dator tycker jag att man ska köpa en stationär istället. Tycker jag alla fall.
« Senast ändrad: 2015-06-23, 12:10:09 by Elunyx »
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad omEnito

  • Ghetto Fetto
  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 480
SV:
« Svar #5 skrivet: 2015-06-23, 13:53:05 »
Tack för infon men jag är fullt medveten om vad som finns där ute. Jag vill helt enkelt inte ha en stationär dator. Känns som att jag växt ifrån det. Vet att det låter konstigt men det känns så. Min Xbox One är fortfarande min primära spel plattform. Som sagt har jag idag en Surface Pro 2. Funderade på att köpa en Surface Pro 3 eller en Dell XPS 13 vilket är väldigt tunna datorer. Dessa datorer kostar ca 14000kr. Då tänkte Jag att jag kan lika gärna skita i att de skall vara supertunna och istället satsa på mer prestanda. Då hittade jag G501 som verkar vara en perfekt kompromiss för mig mellan prestanda och mobilitet samt att jag kan lira lite enklare spel igen. Allt från Quake, CS, D3, BF osv. Sen så håller jag på med Photoshop och Illustrator som ibland blir lite tungt på min Surface Pro 2. Jag är inte ute efter 120fps och ultra inställningar med den här datorn :).

Sent from my Nexus 6 using Tapatalk


Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Kommer tillbaka till PC gaming. Typ.
« Svar #6 skrivet: 2015-06-23, 16:49:07 »
Det jag skrev om datorn på INet var mera riktat åt Baldi, det borde ha framgått tydligare. Det där med max inställningar i två år med en GTX960M lät lite väl... hoppfullt :doubt

Självklart ska man köpa den utrustning man har behov av. Jag har ju själv en mindre laptop ihop med min vanliga rigg för att det passar mina behov.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

guest5074

  • Gäst
SV: Kommer tillbaka till PC gaming. Typ.
« Svar #7 skrivet: 2015-06-23, 17:31:30 »
Innan Coke kommer här och klankar på mig efter allt negativt jag sagt om Gaming Laptops...  :tits . Jag antar att åldern kommit ikapp mig och jag orkar inte längre med gigantiska stationära datorer som låter som jetplan ;)

Säger inget, NADA, tyst som en mus eller bara MUUHAHAHAHAHAHAHAHA..

Med det ute ur systemet, så ska jag oxså köpa en ny Laptop på torsdag, men håll dig ifrån 960M, du får en http://www.inet.se/produkt/1972255/msi-ge72-2qf-054ne-17-3-full-hd-i7-8gb-128gb-ssd-1tb-hdd-gtx-970m för bättre pengar om du klarar av TN skärmen över en IPS skärm.
En Alienware med IPS skärm för 15999 kr via deras sida.
Asus är good shit, men där igen gå upp över 960M träsket du får så mycket mera

Behöver du support inför ett köp så finns jag alltid som bollplank..
Puss Tjockis,

P.s Tänk på vikten på laptopen, 4 kg är mycket i knäet...

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Kommer tillbaka till PC gaming. Typ.
« Svar #8 skrivet: 2015-06-23, 18:13:01 »
P.s Tänk på vikten på laptopen, 4 kg är mycket i knäet...

Vikten är väl viktig(!), men ett tips bara, spela inte med laptoppen över dina manliga delar...
 http://www.sydostran.se/karlskrona/unga-dataspelare-far-brannskada-pa-laren/

TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

guest5074

  • Gäst
SV: Kommer tillbaka till PC gaming. Typ.
« Svar #9 skrivet: 2015-06-23, 18:20:53 »
P.s Tänk på vikten på laptopen, 4 kg är mycket i knäet...

Vikten är väl viktig(!), men ett tips bara, spela inte med laptoppen över dina manliga delar...
 http://www.sydostran.se/karlskrona/unga-dataspelare-far-brannskada-pa-laren/



Ajdå, då är jag redan förstörd då jag lirat så i över 6 år.
Men fick man inte cancer av ostbågar oxså.:P

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Kommer tillbaka till PC gaming. Typ.
« Svar #10 skrivet: 2015-06-23, 18:38:01 »
Nejdå, man får inte cancer av ostbågar. Kom bara ihåg att vi gamers äter dom bäst med gaffel...
http://www.svd.se/datanord-ater-ostbagar-med-gaffel_48588

« Senast ändrad: 2015-06-23, 18:46:42 by Elunyx »
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Pson

  • WackoBravoNiner
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 497
SV: Kommer tillbaka till PC gaming. Typ.
« Svar #11 skrivet: 2015-06-23, 18:51:30 »
@Elunyx gahh ha ha ha, har du sparat ett gäng artiklar att kasta in ur fäjs när tillfälle uppkommer :D
IF EVERYTHING SEEMS UNDER CONTROL, YOU'RE NOT GOING FAST ENOUGH.
-MARIO ANDRETTI-

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Kommer tillbaka till PC gaming. Typ.
« Svar #12 skrivet: 2015-06-23, 19:15:59 »
Jag har en viss tendens för att komma ihåg udda saker jag läser om på intörnet.  :banana
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad omEnito

  • Ghetto Fetto
  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 480
SV:
« Svar #13 skrivet: 2015-06-23, 19:54:40 »
Coke. Haha bjuder på den :D

Jag har kollat på några datorer med 970 men de jag hittar är 17.3" datorer. Det är för stort för mig. 15.6" är lite på gränsen.

Varför jag väljer g501 är för att prestandan är bra. Kom ihåg att min vardagsdator idag är en Surface Pro 2. Den är snygg som fan enligt mig och väldigt tunn (2cm) och väger 2kg.

Har inte kollat på prestandaskillnaden mellan 960 och 970. Men som sagt vill jag inte gå upp till 17.3"

Sent from my Nexus 6 using Tapatalk


guest5074

  • Gäst
SV:
« Svar #14 skrivet: 2015-06-23, 20:21:45 »
Coke. Haha bjuder på den :D

Jag har kollat på några datorer med 970 men de jag hittar är 17.3" datorer. Det är för stort för mig. 15.6" är lite på gränsen.

Varför jag väljer g501 är för att prestandan är bra. Kom ihåg att min vardagsdator idag är en Surface Pro 2. Den är snygg som fan enligt mig och väldigt tunn (2cm) och väger 2kg.

Har inte kollat på prestandaskillnaden mellan 960 och 970. Men som sagt vill jag inte gå upp till 17.3"

Sent from my Nexus 6 using Tapatalk


970m är bättre än förra flaggskeppet 880M.

Bara så att jag tror mig att försöka på att gissa att du skulle vilja ha lite bättre än det, men det är dina personliga val.:)

Utloggad omEnito

  • Ghetto Fetto
  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 480
SV:
« Svar #15 skrivet: 2015-06-23, 20:37:25 »
Har du tips på en dator som har 970m är 15.6' och kostar Mac 15000kr?

Sent from my Nexus 6 using Tapatalk


Utloggad omEnito

  • Ghetto Fetto
  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 480
SV: Kommer tillbaka till PC gaming. Typ.
« Svar #16 skrivet: 2015-06-23, 21:03:39 »
Hittade den här lilla jäveln som verkar intressant.

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/208599-gigabyte_p34w_v3_ne002h_141_fd-i7-4720hq-8gb-1tb128gb-gtx970m_3gb-win_81&atcl=ad:big

Dock har jag läst att den har lite problem med throttling på CPUn och GPUn när båda stressas för hårt samtidigt vilket inte är så bra.

Ska se om 15.6" modellen klarar av temperaturerna bättre.
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/208603-gigabyte_p35w_v3_156_full_hd-i7-4710hq-8gb-1tb_hdd128gb-gtx_970m_6gb-win_81__batman_a&atcl=ad:big

Någon här med erfarenhet av GIGABYTE laptops? Jag har aldrig vart en stor fan av Gigabyte produkter, jag är mer en ASUS människa.

guest5074

  • Gäst
SV: Kommer tillbaka till PC gaming. Typ.
« Svar #17 skrivet: 2015-06-23, 21:05:00 »
Skulle precis copypasta den.:)

Finns blandade känslor, men trottling på laptop är mer vanligt på alla modeller än ovanligt

guest5074

  • Gäst
SV: Kommer tillbaka till PC gaming. Typ.
« Svar #18 skrivet: 2015-06-23, 21:14:06 »
Massa tester säger samma sak.

Dåligt ljud, extremt varm pga den tunna storleken, dålig support, annars en ok sak.

Men håller med om hellre Asus än gigabyte

Utloggad omEnito

  • Ghetto Fetto
  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 480
SV: Kommer tillbaka till PC gaming. Typ.
« Svar #19 skrivet: 2015-06-23, 21:16:37 »
Hittade den större brorsan till den jag pastade nyss:
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/208603-gigabyte_p35w_v3_156_full_hd-i7-4710hq-8gb-1tb_hdd128gb-gtx_970m_6gb-win_81__batman_a&atcl=ad:big

Tror jag kan lägga det åt sidan att det är en gigabyte och köra på denna. Verkar vara sjukt bra bang for the buck. Man kan även väldigt enkelt dra ut ODDn och slänga in en till 2.5" HDD eller SSD. Den är också endast 2cm tjock och väger 2.3kg vilket inte är mycket.

guest5074

  • Gäst
SV: Kommer tillbaka till PC gaming. Typ.
« Svar #20 skrivet: 2015-06-23, 21:18:06 »
Alienware 15 med 15,6 och 970m kostar 14490kr

Men väger 3,2 och är större i storleken

Utloggad omEnito

  • Ghetto Fetto
  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 480
SV: Kommer tillbaka till PC gaming. Typ.
« Svar #21 skrivet: 2015-06-23, 21:23:17 »
Alienware är lite för spacat för mig :)

Börjar mer och mer gilla gigabyte datorn. Hade gillat den mer om det var en ASUS men den börjar växa i mina ögon.

Ska tydligen vara enkel att uppgradera RAM på den, man kan dra ut ODDn och köra en till HDD eller SSD som jag nämnt tidigare. Den är lika tunn som ASUS datorn, 2cm. Väger lika mycket, 2kg. Den är också i aluminium och har ett GTX 970M som verkar vara ca 30-40% bättre än 960M. Mindre RAM än ASUS datorn men det är enkelt att uppgradera. 16GB RAM är lite overkill för mig, behöver jag det i framtiden så uppgraderar jag. Sen så har Gigabyte 2 års global garanti precis som ASUS.

guest5074

  • Gäst
SV: Kommer tillbaka till PC gaming. Typ.
« Svar #22 skrivet: 2015-06-23, 21:57:55 »
Låter som du redan har bestämt dig, bara in och provköra den och kolla formen.

Men rekommenderar en kylplatta till den i vilket fall som helst

Utloggad omEnito

  • Ghetto Fetto
  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 480
SV: Kommer tillbaka till PC gaming. Typ.
« Svar #23 skrivet: 2015-06-23, 22:11:05 »
Ja, jag hittar inget bättre. Som sagt det enda som stör mig med Gigabyte datorn är just att det är Gigabyte. Men allt annat verkar grymt. Visst den kan vara lite snyggare men va fan med tanke på det man får så gör det upp för saken.

Ska kolla på kylplatta. En annan sak jag ska göra är att undervolta processorn med Intel XTU mjukvaran. För att hålla temperaturerna nere och minska på thermal throttling.

Sen så kommer jag aldrig att sitta med den här datorn på benen. Antingen på mitt datorskrivbord eller soffbordet.

guest5074

  • Gäst
SV: Kommer tillbaka till PC gaming. Typ.
« Svar #24 skrivet: 2015-06-23, 22:18:44 »
Äsch, när du väl provat lira som jag gör på fotot så undrar man va fan har jag ett skrivbord till..:)

Nä mera för att bli av med lite extra värme som du kommer få under spel i ett så tunt chassi och slippa ev frysningar pga för hög värme och ökar livslängden..

guest5074

  • Gäst
SV: Kommer tillbaka till PC gaming. Typ.
« Svar #25 skrivet: 2015-06-23, 22:20:26 »
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3068121

kommer köpa denna på torsdag

Utloggad omEnito

  • Ghetto Fetto
  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 480
SV: Kommer tillbaka till PC gaming. Typ.
« Svar #26 skrivet: 2015-06-23, 22:24:04 »
Om thermal throttling blir alldeles för stort problem kommer jag att lämna tillbaka den.
Detta problem fick jag när jag för några år sedan köpte en HP Envy. Så fort CPU och GPU belastades (Battlefield Bad Company 2) så dog datorn. Ringde HP snackade med deras tekniker och berättade om problemet. Fick lämna tillbaka datorn och fick pengarna tillbaka utan några som helst problem.

Om en GAMING laptop inte klarar av att gejma så är det en defekt produkt imho :)

Utloggad omEnito

  • Ghetto Fetto
  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 480
SV: Kommer tillbaka till PC gaming. Typ.
« Svar #27 skrivet: 2015-06-23, 22:26:23 »

Utloggad vandromedon

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 596
  • WoW for the world
SV: Kommer tillbaka till PC gaming. Typ.
« Svar #28 skrivet: 2015-06-24, 09:21:45 »
CDON har nån rabatter just nu på ASUS datorer
Men har inte kollat vilka modeöler


Skickat me nån smaurt fån me nån app!!
Casual gamer

Utloggad omEnito

  • Ghetto Fetto
  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 480
SV:
« Svar #29 skrivet: 2015-06-24, 16:11:57 »
Kollade men det var inget intressant. Tack för tipset

Sent from my Nexus 6 using Tapatalk


Utloggad DONald

  • Old Lucky Luciano
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 115
  • Salvatore "Lucky" Luciano
    • The Five Families
SV: Kommer tillbaka till PC gaming. Typ.
« Svar #30 skrivet: 2015-06-24, 21:25:47 »
En gång i tiden kände jag en kille, omEn hette han. En del av våra gemensamma kompisar hävdade att han var lite lätt ambivalent.....

StorWoWarn!! :tease


Skickas från min iPhone via Tapatalk
"I'll make him an offer he can't refuse." Vito Corleone
(copyright Ruskprick)

Utloggad omEnito

  • Ghetto Fetto
  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 480
SV: Kommer tillbaka till PC gaming. Typ.
« Svar #31 skrivet: 2015-06-24, 23:14:52 »
En gång i tiden kände jag en kille, omEn hette han. En del av våra gemensamma kompisar hävdade att han var lite lätt ambivalent.....

StorWoWarn!! :tease


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Tjockis!

BTW sitter nu med den nya datorn.
Fungerar bra, har inte hunnit spela än. Suttit hela dagen och uppdaterat drivers osv.
Kan säga att datorn såg bättre ut än jag trodde. Den är inte helt i aluminium men den ser mycket mindre plastig ut än på bilderna på nätet. Skärmen är bra tangentbordet känns helt OK. Musplattan är OK, det är ju en Windows dator man kan inte få en bra ;)

Det jag hittils har gjort är att bumpa upp processorn 100MHz för att matcha en i7 4720 (sitter en i7 4710 i denna) samt undervoltat processorn. Har inte hunnit göra några stabilitetstester än.

Kan iaf säga att jag är rätt nöjd och känner att jag fick en jävla massa för pengarna. Tur att jag inte köpte en dator med GTX 960M. Det är en ganska fin skillnad mellan 960 och 970. Dock är skillnaden mellan 970 och 980 inte speciellt stor. I flera tester jag kollat på är 970 ca 30-40FPS snabbare än 960. Skillnaden mellan 970 och 980 är ca 5-7FPS på de tester jag sett.

Kan rekommendera datorn :)

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Kommer tillbaka till PC gaming. Typ.
« Svar #32 skrivet: 2015-06-24, 23:19:45 »
En gång i tiden kände jag en kille, omEn hette han. En del av våra gemensamma kompisar hävdade att han var lite lätt ambivalent.....

StorWoWarn!! :tease


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Tjockis!

BTW sitter nu med den nya datorn.
Fungerar bra, har inte hunnit spela än. Suttit hela dagen och uppdaterat drivers osv.
Kan säga att datorn såg bättre ut än jag trodde. Den är inte helt i aluminium men den ser mycket mindre plastig ut än på bilderna på nätet. Skärmen är bra tangentbordet känns helt OK. Musplattan är OK, det är ju en Windows dator man kan inte få en bra ;)

Det jag hittils har gjort är att bumpa upp processorn 100MHz för att matcha en i7 4720 (sitter en i7 4710 i denna) samt undervoltat processorn. Har inte hunnit göra några stabilitetstester än.

Kan iaf säga att jag är rätt nöjd och känner att jag fick en jävla massa för pengarna. Tur att jag inte köpte en dator med GTX 960M. Det är en ganska fin skillnad mellan 960 och 970. Dock är skillnaden mellan 970 och 980 inte speciellt stor. I flera tester jag kollat på är 970 ca 30-40FPS snabbare än 960. Skillnaden mellan 970 och 980 är ca 5-7FPS på de tester jag sett.

Kan rekommendera datorn :)

Vilken blev de ?  :D
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad omEnito

  • Ghetto Fetto
  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 480
SV: Kommer tillbaka till PC gaming. Typ.
« Svar #33 skrivet: 2015-06-24, 23:38:58 »
GIGABYTE P35W V3

guest5074

  • Gäst
SV: Kommer tillbaka till PC gaming. Typ.
« Svar #34 skrivet: 2015-06-25, 00:00:15 »

[/quote]

Tur att jag inte köpte en dator med GTX 960M. Det är en ganska fin skillnad mellan 960 och 970. Dock är skillnaden mellan 970 och 980 inte speciellt stor. I flera tester jag kollat på är 970 ca 30-40FPS snabbare än 960. Skillnaden mellan 970 och 980 är ca 5-7FPS på de tester jag sett.

[/quote]

Told ya om 970m.:)

Utloggad omEnito

  • Ghetto Fetto
  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 480
SV:
« Svar #35 skrivet: 2015-06-25, 07:18:36 »
Trodde inte skillnaden var så stor. Men tydligen är 960 en sneakversion

Sent from my Nexus 6 using Tapatalk


Utloggad Laggmonstret

  • =[OG]=Medlem
  • Gifter sig
  • ***
  • Antal inlägg: 185
  • Never Moon a Werewolf!
SV: Kommer tillbaka till PC gaming. Typ.
« Svar #36 skrivet: 2015-06-26, 21:24:42 »
Vilken TJOCKIS! Vem tror sig kunna överleva övergången från PC till konsol? Jag själv har min PS4 men kommer aldrig överge PC.

Saknar våra battaljer, du får gärna skjuta headshots på min vattenskalle även i framtiden min vän :)

Utloggad omEnito

  • Ghetto Fetto
  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 480
SV:
« Svar #37 skrivet: 2015-06-27, 16:51:56 »
Will do ;l

Sent from my Nexus 6 using Tapatalk


 

Senaste inlägg