Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Spelkvällar i EQ 2  (läst 20056 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: Spelkvällar i EQ 2
« Svar #60 skrivet: 2009-07-02, 08:18:58 »
Gött mos ^^
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Spelkvällar i EQ 2
« Svar #61 skrivet: 2009-07-03, 11:28:20 »
Skall försöka komma ut nu på onsdag
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad Ceder

  • Moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Spelkvällar i EQ 2
« Svar #62 skrivet: 2009-07-05, 10:51:44 »
Jag är på semester så jag kommer nog inte på onsdag iaf..

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Spelkvällar i EQ 2
« Svar #63 skrivet: 2009-07-08, 11:27:42 »
Är det några som skall spela ikväll?
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • Moderator
  • Guru of spam
  • *****
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Spelkvällar i EQ 2
« Svar #64 skrivet: 2009-07-08, 16:19:34 »
Fortfarande bortrest tyvärr, det kliar rejält i spelfingrarna nu kan man säga!

Utloggad Ceder

  • Moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Spelkvällar i EQ 2
« Svar #65 skrivet: 2009-07-08, 16:37:57 »
Jag lär lira ikväll om datorn är med mig :thumb

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Spelkvällar i EQ 2
« Svar #66 skrivet: 2009-07-09, 10:38:22 »
Sorry jag var så himla trött igår så jag orkade inte spel. Tror faktiskt att jag inte riktigt har fastnat för EQ2! Får se om det blir roligt igen.
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: Spelkvällar i EQ 2
« Svar #67 skrivet: 2009-07-09, 11:00:00 »
Jag gav det en chans men fastnade inte riktigt för spelet. Jag kommer inte att köpa det så ni får försöka klara er utan mig :)
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Spelkvällar i EQ 2
« Svar #68 skrivet: 2009-07-10, 19:53:18 »
Det var nog vad jag trodde. EQ2 är ett spel som kan ta lite tid för att vänja vid, men om man kommer förbi nybörjardelen så inser man snart hur mycket som finns att göra. Själv har jag gått med i ett nystartat gille med Johnne som nu själv är lvl 32 pally och lvl 28 rustningssmed.

EQ2 är väldigt solovänligt men det är de knepigare grottorna som kräver en bra grupp som är det roligaste.

EQ2 är mer eller mindre buggfritt, har en massa quests av varierande svårighet och längd. Hantverksyrkena är väldigt utvecklade. Gillesystemet har en massa positiva grejor, t.ex. kan man som dumpa in alla material man behöver i gilleshallens "hantverkslager" och sen bara jobba på utan att behöva bry sig om att hämta nya grejor från banken när det börja ta slut. Gilleshallarna kan utrustas med olika typer av NPC:er t.ex. bankgubbe, försäljare av hantverksprytlar som bränsle, tråd osv. Man kan skaffa teleportportaler till en massa ställen i hela Norrath, och till sina hus kan man skaffa en speciell dörr så att kan ta sig direkt till gilleshallen och tillbaka.

Mentoreringssystemet gör att man idag kan gruppa ihop fast man har olika nivåer och med nästa uppgradering av spelet ska man även kunna nedmentorera sig själv utan att gruppa med någon, vilket är bra då man på så sätt kan göra quests som man inte hunnit tidigare.

Visst, EQ2 är inte lika lätt att lära sig som t.ex. AoC, WoW eller WAR men det är ett spel som räcker länge så det är synd att man inte ger det den tid som behövs. Och mest lär man sig tillsammans med andra som kan hjälpa en med spelet mekanik, men då måste ni ju spela när vi finns inne.

Jag har inte använt TS utan kört med spelets inbyggda voicecom som man får fram genom att trycka på "V" skriva i kanalnamn "oldgents" med lösen "og".

Men smaken är som baken, jag komer stanna i EQ2 och inte hoppa på flera spel på ett tag nu.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: Spelkvällar i EQ 2
« Svar #69 skrivet: 2009-07-11, 09:37:47 »
Håller med..
EQ har en inkörnings tid.. tog mig ett tag att tvätta ut eländet wow ur blodet och inse att EQ faktiskt är väldigt mycket bättre.
Sen även om det är solo vänligt så är det väldigt mycket skojigare i grupp..
Så om man bara solar lite fram till lv 8 eller nått, så är spelet inte speciellt kul ^^

Men nu jobbar inte jag för Sony,, så jag tänker inte sälja spelet..*utan betalning*
Synd att ni inte gillade det,,jag är sjukt fast iaf.. :pistols  :drink
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Spelkvällar i EQ 2
« Svar #70 skrivet: 2009-07-11, 10:07:16 »
Jag känner mig ganska kluven. Det finns mycket i EQ2 som tilltalar mig (inte minst några väldigt trevliga spelare, som jag gärna vill gruppa med.

Problemet är att jag upplever att spelet inte är solovänligt alls. I alla fall inte om man väljer någon av helningsklasserna. Att solo-questa/levla med min templar är en PITA av episka mått. Jag har en annan helare (level 19 Inquisitor), som jag gillar, men där har jag också "kört fast" med en massa questar jag inte kan göra, eftersom jag har svårt att ta ned mobbs som är samma level som jag själv. Jag har ingen aning om det är en L2P-grej, klassgrej eller geargrej, men det är i alla fall svårt.

Jag kör dubbelt med wow och eq fram till semestrarna är över, och försöker komma fram till något slags beslut sedan.

Är ni alla med i olika gillen nu?
« Senast ändrad: 2009-07-11, 10:08:50 by DaddyLongLeg »

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: Spelkvällar i EQ 2
« Svar #71 skrivet: 2009-07-11, 10:47:45 »
Ni ska veta att jag har velat fram och tillbaka eftersom jag saknar att spela med er roliga gubbar. Fast det kanske är värt att betala för att få gliringar och bli hånad över internet ;).
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Spelkvällar i EQ 2
« Svar #72 skrivet: 2009-07-11, 11:46:10 »
@DDL - vissa questar är inte gjorda för att solas helt klart. Bl.a. de som är heritage (sp) dem kräver en full grupp. Men annars ska man klara allt man tar sig för. T.ex. min ranger som inte direkt är en soloklass klar sig hyggligt och även min wizard. Dock måste man planera sina solofighter mycket mer. Ska man "sola" så får man välja antigen en "pet class" eller en pally eller shadowknight som det ibland nog är lite "easy mode" att spela.

Det som kan påverkar en del är bra gear och uppdaterade färdigheter och trollformler. Min pally hjälper er gärna med brynjor o plåt upp till level 30, vapen kan han göra till nivå 20. Min wiz kan göra uppdateringar till nivå 30 för trollgubbar, och till lvl 20 för alla andra. Uppgraderingar kan även köpas via brookern och man kan även låta en "researcher" forska fram en uppgradering (dock nått som tar lite tid i början och mkt i slutet).

Men vad underlättar mest är information! Var ska man questa? Hur funkar brooker, harvesting m.m. och hur tjännar man kulor? Det mina vänner lär man mest av oss andra spelare. Men det finns genvägar - bl.a. finns det mods som ger direktlänkar till wikisidor och Zam via quests och annat. Mer om det senare, men bl.a. via ProfitUI så får man den funktionen, vet inte om den går att installera efter senaste patchen dock. Min updater för den knasar iaf.

@Looser - klart som fasen att vi lovar att heckla och hånar dig men det gör vi bara ingame så det finns inga genvägar! ;)


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • Moderator
  • Guru of spam
  • *****
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Spelkvällar i EQ 2
« Svar #73 skrivet: 2009-07-11, 15:48:54 »
Det är alltid att föredra att spela som duo eller grupp - Spelar jag solo är det harvesting, crafting eller handplockade questar som gäller. Bara att hojta när ni ser mig.

Utloggad Ceder

  • Moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Spelkvällar i EQ 2
« Svar #74 skrivet: 2009-07-11, 16:28:26 »
Ett lite tips ifall ni ska sola... Spela inte en trubadur.. De är helt ospelbara utanför en grupp över lvl 30 eller så... De är en extrem supportklass och inget att sola med alls.. Skulle nog satsa på en tank alt pet class (nec/conj) ifall man ska sola..

 

Senaste inlägg