Tack för igår grabbar! Det kändes som om vi är på rätt spår ändå, även om det går lite fort nu i början när motståndet är klent.
Några saker vi kan tänka på för att förbättra(?):
1. Vi tar det lite lugnare vid quest upphämtning/inlämning. Låt folk läsa igenom texten ordentligt så att vi alla vet vad vi ska göra och vart. Eventuellt bestämmer vi en "spelledare/pace car" när vi startar. Alla måste få chansen att hänga med, även om flera av oss gjort questarna flera gånger förut. "Spelledaren" skulle kunna kolla att alla tagit questen, samt dra en kort summering av den?
2. Vi som har andra, mer höglevlade karaktärer måste hålla oss ifrån att skicka pengar eller crafta gear till gruppen - Jag tycker att gruppen måste klara sig själv på spelets premisser och inte bli twinkad. Det är jättesnällt att crafta åt folk, men vi låter gubbarna i äventyrsgruppen tjäna ihop sitt eget gear. Det är trist att dra igenom en hel dunga och komma ut med sämre loot och gear än man redan har, eller hur?
Förtydligande: Detta gäller bara denna gruppen och de gubbar man väljer att ha i den. Om jag skapar en assasin vid sidan av och toklevlar den vill jag gärna ha dolkar och gift craftat till mig.
3. Logga inte in med gubben i äventyrsgruppen annat än för att köra gathering, collecting eller crafting (saker som inte ger xp). Det finns en mentoringfunktion i spelet, men det är inte den vi ska testa. Folk som mentorerar är ändå bra mycket starkare än en gubbe i rätt level. Försök undvika att tjäna in ett par levlar annat än om ni missar en spelkväll, utan kör andra gubbar när det kliar i spelfingrarna.
Speldagarna blev onsdag och söndag. I och med att braxen kom med blev vi "full" grupp speltekniskt, men alla är välkomna att spela. Vill man vara med, löser vi det på något vis.
Gruppen är den 11/6 sammansatt av: Daddy, Fompa, Braxen, Johhny, Ceder och Prunet