Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Mumble  (läst 2221 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Muggefigge

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 686
  • Old Cousteau
Mumble
« skrivet: 2013-09-19, 17:04:35 »
Då folk har pratat om den. i flera år.

Så nu kan vi testa den.


Bara att logga in på og.internet42.se
password: cheers




Personligen så gillar jag Mumble. och att den är otroligt lätt att administrera.

Det jag gillar är att du kan sätta "kanal" Admins,  som kan skapa kanaler under din egen kanal.. Tex Donny han borde vara kanal-admin för BF3 då kan han skapa permanenta kanaler,  samt att medlemmar kan skapa Temp-kanaler.


Sedan går det att sätta, Mötes kanaler typ "klanledning" där det inte behövs password utan bara medlemmar i grubben klanledning kommer in där.


//Mugge

« Senast ändrad: 2013-09-19, 17:10:04 by Muggefigge »

Utloggad Laggmonstret

  • =[OG]=Medlem
  • Gifter sig
  • ***
  • Antal inlägg: 185
  • Never Moon a Werewolf!
SV: Mumble
« Svar #1 skrivet: 2013-09-19, 23:53:16 »
Huga, lättadministrerat JA! Trevligt att använda? Nja. Pass på det....

Inget fel egentligen men för min del fungerar voice activation sämre och tycker det låter grötigare när man sitter mycket folk i samma kanal och alla ska prata i munnen på varandra. Fast lär väl ha att göra med codec antar jag, kanske går att lägga till samma som TS använder eller kör med det något eget som de inte delar med sig utav?

Gratis är gott dock! Och en åsikt(MIN) är ingen åsikt :D

guest1645

  • Gäst
SV: Mumble
« Svar #2 skrivet: 2013-09-20, 14:31:21 »

Utloggad Picard

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 478
SV: Mumble
« Svar #3 skrivet: 2013-09-20, 19:15:29 »
tillagad i Min List i Mumble

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Mumble
« Svar #4 skrivet: 2013-09-22, 07:27:45 »
Hej alla glada Mumble-användare!

Vi har testat lite olika voiceprogram genom tiderna, och mumble har varit en av dem. Alla av dem har haft sina för och nackdelar (inklusive TS som vi kör nu). Vi har dock sagt att OG kör EN voicelösning och bara EN. Detta för att vi vill ha alla samlade på samma server. Gemenskapen blir större och vi behöver inte hoppa runt mellan olika servrar/klienter för att hitta varandra.

Om detta är ett seriöst test som syftar till ett förslag på hur vi skulle kunna byta från TS till Mumble tar jag gärna emot en enklare plan för detta. Ett större test behövs för att kontrollera ljud och kapacitet, samt att vi behöver fungerande plugins som ger samma överblick på forumet som vi har idag.

Är det så att nuvarande TS-lösning fungerar dåligt?
Behöver vi byta till annan klient?
Är det en bra idé att sitta på flera lösningar?

/KL

 

Senaste inlägg