Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Batllefield 2018  (läst 21701 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest2209

  • Gäst
SV: Batllefield 2018
« Svar #15 skrivet: 2018-05-26, 19:36:52 »
Hoppas det blir bra, men trailern var lite "oroväckande" och sälja kosmetika kan kanske "spåra ur"?
Också lite "orolig" för att nå max antal spelare kanske taktik prylar tonas ned och farten ökas, kanske inte direkt men då försäljningssiffrorna droppar in.
På PC har väl FF (anti-fusk) och vägen bort från ordentlig community server kontroll sakta tynat.

Såg den här något ironiska posten av en Mortaigne där han ironiserar runt just "kosmetikan", tyckte själv den var lite skoj i alla fall ;)

Citera
3e gruppen framrycker i den täta buskvegetationen på den franska landsbygden, ljudet av strid kommer från alla håll. Det är nästan omöjligt att navigera bland de täta häckarna. Alla är på helspänn när gruppchefen signalerar att han upptäckt något, alla hukar sig ner, beredda på vad som helst. Något rör sig till vänster om första stridsparet... Plötsligt brakar hela helvetet löst! Ut ur buskaget kommer den lede fi, två tyska (?) soldater anfaller. Den ena är klädd i rosa kaninkostym med guldfärgad STG 44 i högsta hugg, på huvudet har hon en sombrero! Hennes kamrat som saknar en arm och ett ben, lyckas ändå rusa i full fart med sina rödmålade proteser, vilt viftande med en ljusblå Luger och en Captain America-sköld. Invasionen av Normandie 1944 har bara börjat...
-cb99

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: Batllefield 2018
« Svar #16 skrivet: 2018-06-09, 21:43:52 »
EA's Trailer for Battlefield 5 på E3 2018
https://www.youtube.com/watch?time_continue=3&v=SWVtV59mczk
Ser vackert ut som alltid! Fan vad DICE kan!
De avslöjade också ett BattleRoyal läge som antaligen kommer visas mer av imorgon under Microsofts presentation.
Microsoft har sin presentation Söndag 10:e Juni kl. 22.00
« Senast ändrad: 2018-06-09, 21:46:29 by rav »

Utloggad NightBubble

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 696
SV: Batllefield 2018
« Svar #17 skrivet: 2018-06-09, 21:54:55 »
Här är game play från youtubern jackfrags

https://www.youtube.com/watch?v=MfzmCI9-aKY




Utloggad Horror

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 599
SV: Batllefield 2018
« Svar #18 skrivet: 2018-06-09, 22:04:24 »
Här är game play från youtubern jackfrags

https://www.youtube.com/watch?v=MfzmCI9-aKY


Typ samma rörelsemönster som BF1 :(

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: Batllefield 2018
« Svar #19 skrivet: 2018-06-10, 00:27:23 »

Typ samma rörelsemönster som BF1 :(
Jag var själv mindre imponerad när jag såg att BF1 mer eller mindre hade kopierat modeller och animationer från SW:BF1 och sedan bara lagt på nya skins.
Men det är ju inte det som gör spelet tack o lov.Vi får hoppas på att de har lärt sig något från BF1 å gör BF5 till ett bra spel!Om inte annat kan det vara kul att panga ihop med sina polare igen. :)
*försöker vara positiv*  :kiss

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Batllefield 2018
« Svar #20 skrivet: 2018-06-12, 11:22:41 »
Jag tycker de ser lovande ut  :thumb :D  som du är inne på Rav de kan bli ett spel där  spelgemenskapen kommer tillbaks!! Jag saknar  BF3 tiden då vi var många som spelade på kvällarna och satt hade mysigt  :wave   :hella :pistols :drink


Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Frankman

  • Old Wife
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 158
SV: Batllefield 2018
« Svar #21 skrivet: 2018-06-12, 11:50:24 »
Jag tycker de ser lovande ut  :thumb :D  som du är inne på Rav de kan bli ett spel där  spelgemenskapen kommer tillbaks!! Jag saknar  BF3 tiden då vi var många som spelade på kvällarna och satt hade mysigt  :wave   :hella :pistols :drink


Du saknar bara din kruka som du satt i på Ziba Tower    :D
Insikt före åsikt!

Utloggad Babsan

  • =[OG]=Medlem
  • 30-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 246
SV: Batllefield 2018
« Svar #22 skrivet: 2018-06-12, 17:00:01 »
Hoppas på de olika spelmomenten och spelupplevelser som de pratar om. Hoppas också på att de olika klasserna får lite mer betydelse när man lirar som en squad. Oavsett så är det skönt med ett "nytt" spel att samlas lite runt igen.
Länge sen jag själv med inne och lira som grupp. Brukar ju bli en sväng i BF4 när tiden räckte till. Men nu skall man nog hitta lite tid igen :)
Never get angry at the stuiped people...

Utloggad Horror

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 599
SV: Batllefield 2018
« Svar #23 skrivet: 2018-06-13, 04:34:29 »

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Batllefield 2018
« Svar #24 skrivet: 2018-06-13, 09:22:37 »
https://www.youtube.com/watch?v=NKfXvlJ2mOY




Vilken gameplay, jag gillar verkligen atmosfären och de ser otroligt bra ut.
De här med att bygga upp sandsäckar eller transportera kanoner eller bygga barrikader inkommande stridsvagnar. De kan bli mycket intressant aspekt för teamplay och matcher  beroende på hur de kommer fungera vill säga.   :thumb ...


Frankman , de måste finnas en kruka i WW2 också  ;)
« Senast ändrad: 2018-06-13, 09:56:49 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se

Utloggad NightBubble

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 696
SV: Batllefield 2018
« Svar #26 skrivet: 2018-06-30, 11:29:35 »
Har tittat på en del streams och är försiktigt optimistiskt om detta spel.

Som alltid när det gäller BF så är det otroligt vackert rent grafiskt. Bara det att titta på snön som driver med vinden får mig nästan att köpa detta spel. Och ljudet är i en klass för sig.

Men öron och ögon godis i all ära så är det inte det som gör ett spel.


3D spottning har gjorts om. Som det har fungerat förut har du tryckt på Q och fått en markör på motståndaren som har hängt kvar för evigt(Typ). Du har kunnat spåra spelaren och se på kartan vart han eller hon tagit vägen.
Nu får du en markering på vart spelaren är i spott ögonblicket. Men du kan inte följa spelaren på kartan eller med en 3D icon.
Med ett undantag, support klassen har en flare gun som spottar inom en viss radie och fungerar som en radar.


Tycker det ser ut som att rörelse mönstret är tillbaka från BF 3 och 4 dvs en mera direkt känsla inte den "tröghet" som fanns i BF1 och i Battlefront.


En annan nyhet är att tanksen inte har oändlig mängd ammo tror att de har 10 bulor till kanonen sedan måste de tillbaka för att fylla på.
Det med ammo hänger även med inf klasserna i varje runda spwnar du med en begränsad mängd ammo och måste hela tiden se till att du fyller på genom fasta ammo depåer runt flaggor eller genom support klassen. Inte ett problem för mig antagligen.....fyller på genom att konstant dö :P
En annan sak som är bort är den magiska cirkeln runt medic-väskan eller ammo-lådan. Du måste nu aktivt klicka på lådan för att få hälsa eller ammo.


När det gäller det vi gillar dvs skjuta ihjäl en massa så verkar det som att slumpgeneratorn är borta. Dvs det du siktar på träffar du, ett mera skill baserat system. Naturligtvis så är rekylen kvar och den beror ju på vad du springer runt med för vapen.
Som exempel finns det två vägar att gå som supportklass. En där du får tunga kulsprutor där det är i princip omöjligt att leka Rambo dvs den hoppar runt så att du inte skulle träffa en lada inne från. Men den är fruktansvärt effektiv när den får stöd.

Medic vapnet är en singel skott bössa med kikarsikte där du siktar där träffar du gissar att det är en M1;a. Men antar att det kommer mera vapen fram över.


Slutar här för detta är redan en vägg av text :D
« Senast ändrad: 2018-06-30, 11:31:48 by NightBubble »

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Batllefield 2018
« Svar #27 skrivet: 2018-06-30, 13:13:15 »
Jag såg kraven för PC, kommer fungera på min laptop =)), kanske att jag uppgradera till 12 gigs ram  :thumb :D :pistols :drink
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad NightBubble

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 696
SV: Batllefield 2018
« Svar #28 skrivet: 2018-08-13, 22:07:19 »
För att citera svenskaspel..
Plötsligt händer det  :D



 


Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Batllefield 2018
« Svar #29 skrivet: 2018-08-16, 16:21:05 »
Holy shit?
https://youtu.be/e4_BXVlWKcU

Skickat från min SM-A530F via Tapatalk


 

Senaste inlägg