Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: TV-funderingar  (läst 20494 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: TV-funderingar
« Svar #30 skrivet: 2006-11-09, 09:47:19 »
bara det att man kan vänta hur länge som hellst på ny teknik...det har kommit en ny apparat (svindyr) som bygger på bildrör, nästan lika tunn som en plasma/LCD, och den springer ifrån dessa två hur lätt som hellst i bildkvalite!

Skit samma gubbar!

Hella, jag har kollat på Samsungs LCD (en proffs fotograf köpte in denna som andra skärm till plåtningar), och den verkar riktigt bra. Den har hög kontrast osv osv...
Grejen är väl bara den att ska du ha en bra TV, så kostar den fortfarande en del pengar, och jag tror INTE du kommer under ...20.000:-!
All den skit dom kränger för 6995:-, 9995:- osv ÄR skräp!
Gör det du känner är rätt för dig. Allt beror på vilka kvalitetsaspekter du lägger in i det....

DD :thumb


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad Hellacopter

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 157
    • Speedfreaks
SV: TV-funderingar
« Svar #31 skrivet: 2006-11-09, 12:01:10 »
Hella, jag har kollat på Samsungs LCD och den verkar riktigt bra. Den har hög kontrast osv osv...

Samsungs LCD:er är något jag funderat på då två kollegor på jobbet har deras LCD:er och de är mycket nöjda med dem.
För att skapa musik krävs en bra musiker, för att "spela" hiphop behövs bara en dåligt uppväxt

guest1327

  • Gäst
SV: TV-funderingar
« Svar #32 skrivet: 2006-11-09, 12:48:36 »
Och hur mycket nyare skulle då, plastma vara ??  Jag hade min första dator på jobbet 1987  Det var en Plastma skärm på denna. Toshiba 3100, och då får man väl förmoda att Plastma skärmen inte utvecklades detta år.




Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: TV-funderingar
« Svar #33 skrivet: 2006-11-09, 13:06:55 »
 :lolabove :lolabove :lolabove :lolabove :lolabove :lolabove

DD


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: TV-funderingar
« Svar #35 skrivet: 2006-11-09, 13:11:36 »
Och vad skrattar DD åt nu då?!?  :hm

guest1327

  • Gäst
SV: TV-funderingar
« Svar #36 skrivet: 2006-11-09, 18:17:43 »
Och vad skrattar DD åt nu då?!?  :hm

Åt den supersygga datorn med Plastmaskärm  :D

Kan tillägga att jag spelade mitt första PC-Spel på denna,,  Leisure suit Larry
Datorn hade bara 2 färger  Orange och svart....   

guest3

  • Gäst
SV: TV-funderingar
« Svar #37 skrivet: 2006-11-09, 21:19:16 »
De hade ju kommit på nu på KTH hur man skulle tillverka LCD billigt som fasen. Men det tar väl tid innan tekniken är klar.
Så priserna lär väl rasa rejält på LCD inom några år.

Hella, HDTV-sändningar finns välan redan idag på ett par kanaler.

Utloggad Hellacopter

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 157
    • Speedfreaks
SV: TV-funderingar
« Svar #38 skrivet: 2006-11-09, 21:38:35 »
Citat från: Cartman
Hella, HDTV-sändningar finns välan redan idag på ett par kanaler.

Jag känner mig fullt nöjd med Gisses svar enligt nedan på frågan... :cartman

Citat från: Hellacopter
Vad det gäller utsändningar av HDTV så syftade när det kommer för gemene man, d v s vi som inte vill ha en massa extra boxar eller paraboler utan bara ta emot ett grundutbud.

Citat från: Rythmdivine
En kvalficerad gissning från min sida: 2012-2012 för markoperatörerna, mot betalning för extra utbud. 2015 tidigast som fritt grundutbud.
För att skapa musik krävs en bra musiker, för att "spela" hiphop behövs bara en dåligt uppväxt

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: TV-funderingar
« Svar #39 skrivet: 2006-11-10, 00:56:05 »
Och hur mycket nyare skulle då, plastma vara ??  Jag hade min första dator på jobbet 1987  Det var en Plastma skärm på denna. Toshiba 3100, och då får man väl förmoda att Plastma skärmen inte utvecklades detta år.

Ledsen att säga det men Toshiba 3100 har ingen plasmaskärm, det är LCD-teknik i den. Skruva isär den så får du se! Plasma har förvisso funnits på prototypstadiet sedan 60-talet, men den första komersiella modellen lanserades först 1994 av Matsushita. Japanerna hade köpt Plasmaco, ett amerikansket företag som styrdes av Larry Weber (som sedemera fick en Emmy 2002 för teknisk innovation), uppfinnaren av Plasmatekniken. Här en bild (Larry t h):



Man ska inte tro på all marknadsföring  :thumb

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: TV-funderingar
« Svar #40 skrivet: 2006-11-10, 09:30:58 »
De hade ju kommit på nu på KTH hur man skulle tillverka LCD billigt som fasen. Men det tar väl tid innan tekniken är klar.
Så priserna lär väl rasa rejält på LCD inom några år.

Hella, HDTV-sändningar finns välan redan idag på ett par kanaler.


 :lolabove :lolabove :thumb :thumb - då vart vi där igen....några år gubbar, han vill köpa en TV nu!!!!

DD - skönt att kalleballelingontalle är tillbax!!!! :supporter


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

guest1327

  • Gäst
SV: TV-funderingar
« Svar #41 skrivet: 2006-11-11, 15:33:51 »
Och hur mycket nyare skulle då, plastma vara ??  Jag hade min första dator på jobbet 1987  Det var en Plastma skärm på denna. Toshiba 3100, och då får man väl förmoda att Plastma skärmen inte utvecklades detta år.

Ledsen att säga det men Toshiba 3100 har ingen plasmaskärm, det är LCD-teknik i den. Skruva isär den så får du se! Plasma har förvisso funnits på prototypstadiet sedan 60-talet, men den första komersiella modellen lanserades först 1994 av Matsushita. Japanerna hade köpt Plasmaco, ett amerikansket företag som styrdes av Larry Weber (som sedemera fick en Emmy 2002 för teknisk innovation), uppfinnaren av Plasmatekniken. Här en bild (Larry t h):



Man ska inte tro på all marknadsföring  :thumb

Då undrar jag varför det stod Plastmaskärm i manualen till datorn...   

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: TV-funderingar
« Svar #42 skrivet: 2006-11-11, 16:19:04 »
Ataris TV-spel såldes också som "Video Computer System", VCS 2600, i början på 80-talet, och inte var det datorer direkt, eller hur? Mig veterligen har det aldrig existerat Plasmaskärmar mindre än 34" öht.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: TV-funderingar
« Svar #43 skrivet: 2006-11-11, 19:52:36 »
Då undrar jag varför det stod Plastmaskärm i manualen till datorn...   

Med all sannolikhet för att den till största delen var tillverkad i just plast...
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

guest3

  • Gäst
SV: TV-funderingar
« Svar #44 skrivet: 2006-11-11, 23:10:45 »
De hade ju kommit på nu på KTH hur man skulle tillverka LCD billigt som fasen. Men det tar väl tid innan tekniken är klar.
Så priserna lär väl rasa rejält på LCD inom några år.

Hella, HDTV-sändningar finns välan redan idag på ett par kanaler.


 :lolabove :lolabove :thumb :thumb - då vart vi där igen....några år gubbar, han vill köpa en TV nu!!!!

DD - skönt att kalleballelingontalle är tillbax!!!! :supporter
Öh. Jag kan väl läsa hans post igen, men jag fick det till frågan:
Är tekniken redo?
Därav mitt svar. Skratta på du.

 

Senaste inlägg