Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Nyårstal från en admin  (läst 2844 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest3

  • Gäst
Nyårstal från en admin
« skrivet: 2007-12-27, 23:15:21 »
Så var 2007 till ända.
Jag såg tidigare kungens nyårstal som mest handlade om våld och miljö. Jag tyckte han täckte de ämnena ganska bra så det är väl bättre jag koncentrerar mig på Old Gents och vårt forum.
Det här är en sån där lååååång post, men det blir så när man ska summera ett år och flumma ihop en vision om nästa. Jag ber om ursäkt för det.

2007
Under året som gått har det dykt upp lite nya spel, och vissa har fallit i glömska. Travian, Everquest II, Vanguard m.fl. har puffat undan Hattrick och Battlefield 1942. Men inget världsomvälvande har hänt. Inget som kommer samla alla inom OG i ett spel.
På något sätt kan man ju undra varifrån våra band och vår gemenskap kommer, när vi inte umgås i voicecom eller i verkligheten. Visserligen har vi under året träffats på både LAN, krogrunda och julfest. Men faktum är ju att vi måste vara liiite knäppa ändå.


Forumet har genomgått en rejäl ansiktslyftning, även om vår plastikkirurgi kan vara kontroversiell. Jag, som admin, blev förvånad över de försiktiga reaktioner vi fått på själva utseendet på forumet. Nån enstaka tyckte det var oläsligt och några andra postade tummen-upp-smilies som uppskattning. Det var nog allt.
Sen har vi såklart kolumnen som kommit till och ökat allt eftersom. Jag hoppas alla sett att man kan möblera om kolumnen så man får rutorna i den ordning man önskar. Själv tycker jag detta är en suverän funktion som har all potential att samla viktig information.

Vi har fått en egen sida för varje division. Detta i kombination med aktivitets-boknings-systemet Virtual War tror jag KAN bli en mycket stor hit. Men ingen teknik i världen kommer förändra eller förbättra om vi inte använder den. Detta är ett redskap för att nå alla som spelar ett visst spel för att boka kvällar ihop, samtidigt som man kan se vem som har vilket spel. Jag har arbetat så hårt för detta att ni inte kan föreställa er. Kanske mitt viktigaste internet-projekt någonsin.
Sen har det hänt en hel del bakom kulisserna. Stämningen inom admins, arbetsgruppen, ledningsgruppen och coacherna har verkligen gått åt rätt håll under gångna året. Nu när stämningen är på topp tror jag verkligen vi kan nå resultat som glädjer alla. Vi har även delegerat ansvar mellan oss på ett effektivt sätt så mindre strul och färre flaskhalsar har stoppat oss innan vi fått fart.
Jag känner även att vi kunnat genomföra förändringen av forumet stegvis och med minimala störningar i det vanliga användandet.

Jag vill innerligt tacka arbetsgruppen som gjort allt detta möjligt: Shadowskimmer som lagt ner massvis med timmar på att fixa alla funktionalitet och som hållit humöret uppe trots allt mitt tjat, Pruneboy som skött layouten och som blygsamt avfärdar allt smicker samt Deathdealer som aldrig kan hålla en deadline men som alltid hör av sig med oförtröttligt glada tillrop.
Jag vill även tacka våra forumsstädare: Loophole som sköter sin adminuppgift med största respekt och ansvar, Crashman som tar hand om meningsskiljatigheter samt alla moderatorer som håller ordning i sin del.


Jag tycker vi kan se tillbaks på 2007 med stolta leenden och med en stor OG-skål. Det känns som ett steg framåt, även om vi fortfarande är splittrade inom ett dussin spel. Jag tycker även vi ska vara nöjda med de LAN som genomförts.
:oggubben :buddy
2008
Nästa år tror jag kommer bli ett år av förfining.
Jag tycker det är ett bra ord eftersom man både kan tolka det som att något kommer bli vackrare och att förbättrat på detaljnivå. Vi kommer knappast byta forum, splittras eller något annat dramatiskt. Bara se till att göra allt lite bättre.

Det resultat vi kan se på forumet idag, allt arbete vi lagt ner, har gjorts efter en stor förfrågan från 2004/2005. Där har alla forumsbesökare fått bidra med förslag och efter detta har vi arbetat fram en kravprofil. Vi har ett par saker kvar på den listan, men det finns inget som hindrar denna lista från att bli längre, så länge som ni har tålamod att vänta.
Därför får ni gärna hugga oss i utvecklingsgruppen (se ovan). Alla idéer är bra idéer även om vissa inte kommer kunna genomföras.


Här är några smakprov på vad som är på väg på kort sikt:
  • Rejält förbättrade FAQ där man mycket lättare hittar det man är ute efter.
  • Förbättrade divisions-sidor och förhoppningsvis fler divisioner.
  • Större integration av VirtualWar så vi kan köra fler retrokvällar m.m.
  • Rejält upp-piffad grafik och mer herrklubbskänsla.
Vi behöver även hjälp från fler som kan koda php. Denna rekrytering ser jag som min egen allra viktigaste funktion i vår arbetsgrupp. Men det är inte lätt.
Vad vi söker är INTE någon som ska genomföra stora, avancerade projekt, utan någon som kan ta sig ann små funktioner där vi t.ex. ropar på lite information i databasen och presenterar detta på något sätt. I dagsläget har vi ju bara Shadowskimmer som behärskar detta. Och det kan bli lite betungande för honom.


Jag tror vi kommer kunna använda den positiva plattform vi nu står på till att knyta oss närmare och ha ännu trevligare ihop. Jag tror OG kan bli ännu bättre.

En förhoppning är även att postandet ska öka lite. Vi har under 2007 successivt ökat postningen (utanför speldelarna) men jag tror det finns än mer potential om vi kan göra det attraktivt för alla inom vår exklusiva och härliga herrklubb.

Slutord
Jag har försökt fundera ut något negativt att skriva för att bekräfta den bild många har av mig. "Cartman ska alltid racka ner på något också." Men jag kan inte komma på något.
Jag är stolt att kalla er mina vänner och tror på en ljusnande framtid.

Skål och ring in det där nya året nu då. :cheers

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Nyårstal från en admin
« Svar #1 skrivet: 2007-12-28, 08:03:59 »
 :eek
En allt igenom nöjd Cartman!? Vart är världen på väg???

Kan bara hålla med dig Cartman att arbetsgruppen gjort en suveränt jobb med forumet!
Klart vi skall hitta något spel som vi kan samlas under!!!
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad Hornath

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 347
SV: Nyårstal från en admin
« Svar #2 skrivet: 2007-12-28, 09:51:08 »
 :stupid

Spelen kommer och går, men förr eller senare dimper det säkert ner ett spel som de alla flesta kan ta till sig!!

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Nyårstal från en admin
« Svar #3 skrivet: 2007-12-28, 11:17:57 »
 :stupid

Spelen kommer och går, men förr eller senare dimper det säkert ner ett spel som de alla flesta kan ta till sig!!

Vad är det för fel på de gamla hederliga UNO, yatzy och svälta räv? Det är väl bara att damma av dom och köra igång... eller körs det för mycket "cheat codes" med dom spelen? (Märkta kort och fixade tärningar.) :D


Blääää... vad tråkigt jag har det idag.

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: Nyårstal från en admin
« Svar #4 skrivet: 2007-12-28, 13:05:15 »
Först en fråga? Vem har dopat Cartman ;)

Jag kan bara hålla med Cartis. Det har varit ett bra år. Ett gott slut och ett riktigt gott nytt år till alla.
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

guest1327

  • Gäst
SV: Nyårstal från en admin
« Svar #5 skrivet: 2007-12-28, 18:58:56 »
Vad kan man säga om Cartis tal?? Jo   :thumb :thumb :thumb :thumb


 

Senaste inlägg