Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Datorbranschen är en sjuk värld  (läst 4699 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest1645

  • Gäst
Datorbranschen är en sjuk värld
« skrivet: 2008-05-21, 19:44:56 »
En liten tråd för de där nyheterna som får en att fråga sig om inte världen var en bättre plats när en dator vägde flera ton och ingen brydde sig.

guest1645

  • Gäst

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Datorbranschen är en sjuk värld
« Svar #2 skrivet: 2008-05-22, 09:43:45 »
:hm Men å andra sidan håller jag med en av kommentarerna under: Man kanske kan tänka sig att själv slänga ut en del program om det innebär en billigare dator. Kan man förresten beställa Sony-burkar från USA nu när dollarn är så låg?
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: Datorbranschen är en sjuk värld
« Svar #3 skrivet: 2008-05-22, 10:03:12 »
Kan man förresten beställa Sony-burkar från USA nu när dollarn är så låg?

Ja, men det är riktigt svårt att få till ett svenskt tangentbord. Vill man köpa ett svenskt reservdelstangentbord så måste man kunna visa att man köpt sin Sony med svenskt tangentbord från början, annars går det inte... Riktigt taskig policy.
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad Hellacopter

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 157
    • Speedfreaks
SV: Datorbranschen är en sjuk värld
« Svar #4 skrivet: 2008-05-22, 11:47:07 »
Kan man förresten beställa Sony-burkar från USA nu när dollarn är så låg?

Ja, men det är riktigt svårt att få till ett svenskt tangentbord. Vill man köpa ett svenskt reservdelstangentbord så måste man kunna visa att man köpt sin Sony med svenskt tangentbord från början, annars går det inte... Riktigt taskig policy.

Huh... Låter som Apples reservdels policy. Hos dem kan man som privatperson inte köpa reservdelar utan man måste alltid lämna in burken. En av anledningarna till att jag lämnade Mac.
För att skapa musik krävs en bra musiker, för att "spela" hiphop behövs bara en dåligt uppväxt

guest1645

  • Gäst
SV: Datorbranschen är en sjuk värld
« Svar #5 skrivet: 2008-05-22, 12:06:04 »
Dom ändrade sig senare i alla fall och sa att man inte behövde punga ut med pengar för att slippa skiten. Personligen hade jag sett fler leverantörer där INGET är installerat utan ligger brevid i fina fodral. :)

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Datorbranschen är en sjuk värld
« Svar #6 skrivet: 2008-05-22, 12:51:36 »
:goodposting
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad hinken

  • Very Old Bucket
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 492
SV: Datorbranschen är en sjuk värld
« Svar #7 skrivet: 2008-05-22, 16:01:06 »


Huh... Låter som Apples reservdels policy. Hos dem kan man som privatperson inte köpa reservdelar utan man måste alltid lämna in burken. En av anledningarna till att jag lämnade Mac.

 :eek Får man inte skruva i skiten själv alltså ?

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Datorbranschen är en sjuk värld
« Svar #8 skrivet: 2008-05-22, 16:10:08 »


Huh... Låter som Apples reservdels policy. Hos dem kan man som privatperson inte köpa reservdelar utan man måste alltid lämna in burken. En av anledningarna till att jag lämnade Mac.

 :eek Får man inte skruva i skiten själv alltså ?

Har man väl eg. ALDRIG fått utan att bryta ev. garanti hos de flesta märkesdatortillverkarna. På den gamla goda tiden när hemdatorn hette Atari så var ju mina försedda med plomberingstejp! Sen att man kände folk så att man hade ny tejp att plombera med det var ju en HELT annan sak. Atari STE:n var du ju tvungen att skruva uti sär för att kunna stoppa i mera minne och då skulle det ju göra på verkstad för att inte bryta garantin.  :cartman


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Hellacopter

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 157
    • Speedfreaks
SV: Datorbranschen är en sjuk värld
« Svar #9 skrivet: 2008-05-22, 16:18:46 »


Huh... Låter som Apples reservdels policy. Hos dem kan man som privatperson inte köpa reservdelar utan man måste alltid lämna in burken. En av anledningarna till att jag lämnade Mac.

 :eek Får man inte skruva i skiten själv alltså ?

Alltså så länge garantin gäller så ska man inte skruva i någonting men jag råkade två ggr ut för Macar (en PowerMac G3 & en G4 jeepdunk) där garantin gått ut och på den ena hade nätdelen gått sönder och på den andra moderkortet men jag kunde inte reparera dem själv då jag inte fick köpa reservdelarna till dem utan ville jag ha dem lagade så var jag tvungen att lämna in dem till auktoriserad Mac verkstad. Tur för mig att jag fått bägge maskinerna gratis så jag fölorade inget på dem då jag slängde dem...

 :fu @ Apples reservdels policy!
För att skapa musik krävs en bra musiker, för att "spela" hiphop behövs bara en dåligt uppväxt

guest1645

  • Gäst
SV: Datorbranschen är en sjuk värld
« Svar #10 skrivet: 2008-05-22, 20:33:26 »
Man får aldrig öppna färdigbyggda maskiner om man vill ha kvar garantin. Idag sitter ju t.o.m en liten metall-plomb i chassit.
Men det där är lika väl efterlevt som det faktum att en Windows OEM enbart får användas med den exakt samma maskinvara som den följde med... Personligen så får mina Windows-licenser nytt i liv i de nya datorerna och så åker det in ngn passande Linux-dist på de gamla öken.

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: Datorbranschen är en sjuk värld
« Svar #11 skrivet: 2008-05-22, 22:03:54 »
Där är det fördelen att köpa dell eller HP/compaq. Där får du sätta i saker.
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

 

Senaste inlägg