Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: The Witcher 2  (läst 3982 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
The Witcher 2
« skrivet: 2010-05-31, 19:49:05 »
Vet inte hur många av er som spelade The Witcher, men dess polska utvecklare CD Projekt jobbar på en uppföljare som ser helt underbar ut!

http://www.youtube.com/watch?v=YHBmdQVL2Ag&feature=channel

The Witcher bygger ju på den polska fantasy författaren Andrzej Sapkowski bokserie med samma namn. Böckerna är skrivna för en vuxen publik och spelen följer samma mönster.

Ettan var ett av det bästa rpg:er jag nånsin spelat. Bra story, underbar action och inga moralkakor. Dessutom var det väldigt långt, inte som Mass Effect spelen som är över innan dem ens hunnit startat.


Lättklädda damer finns det även i 2:an precis som föregångaren

Njut av denna i HD format så kanske ni förstår varför jag tror detta blir kanon:

http://www.youtube.com/watch?v=EgKYYvOFxc8&feature=channel

Kan nog garantera att jag nog kommer köpa detta så fort det går att beställa.

Länk till deras hemsida: http://tw2.thewitcher.com

Edit: det slog mig nu att detta kanske skulle ha postats i en annan forumdel :hm
http://www.oldgents.se/forum/index.php?board=153.0
« Senast ändrad: 2010-05-31, 20:03:16 by Johnny Hazard »


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: The Witcher 2
« Svar #1 skrivet: 2010-05-31, 20:06:50 »
Jag testade ettan lite, men satt då fast i Vanguard, så jag gav det aldrig chansen riktigt. Tvåan kommer jag dock köpa, helt klart! :thumb

Utloggad Kemo

  • WoW:are
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 472
SV: The Witcher 2
« Svar #2 skrivet: 2010-05-31, 20:11:49 »
Kom bara halvvägs genom ettan... vet inte varför.. får nog ta och installera det igen =). Gillar helt klart stämningen i denna spelvärld, och det faktum att "hjälten" inte är så självklart god...
WoW Officer Outland AK
Zachim / Kemo / Thingol

Argent Dawn
Curul / Sarakiel

/Tobias Emdebrant

Utloggad Formy_C

  • =[OG]= Formy Zee
  • Global moderator
  • Insane poster
  • *****
  • Antal inlägg: 3 038
SV: The Witcher 2
« Svar #3 skrivet: 2010-06-09, 16:07:18 »
Älskade ettan,,körde den rakt igenom, lär ju köra tvåan lätt..
Tack för headsup  :drink
Just because YOU're offended, doesn't mean you're right.
----------------------------------------------
=Format_C:\Swe= | =Formy Zee=
----------------------------------------------

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: The Witcher 2
« Svar #4 skrivet: 2011-06-06, 01:28:50 »
Har nu precis spelat ut tvåan. Detta spel hamnar *lätt* på min topp fem lista - makalöst bra helt enkelt. Rekommenderas varmt till alla!

Det får bli 5  :banana av 5 möjliga på allt - grafik, ljud/musik*, spelvärde, story osv! :thumb

(Musiken kan vara den bästa någonsin i ett spel!)

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: The Witcher 2
« Svar #5 skrivet: 2011-06-17, 00:02:52 »
Har haft det ett tag, men testade först idag efter ha både läst PCGamers recention och DH's post och ...

Jag blev besviken, spelkänslan är sämre än i ettan - detta är gjort för konsol och inte för PC. Nu har jag inte spelat längre än genom prologen och en bit in i kapitel 1, dvs ett par timmar och hitintills är mitt betyg 70 av 100 och då är jag snäll. Ettan ger jag 85 av 100 enligt samma skala.

Återkommer när jag kört lite mer så får vi se om jag ändrat mig.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: The Witcher 2
« Svar #6 skrivet: 2011-06-17, 08:29:29 »
Jag spelade ju aldrig ettan, så jag kan inte jämföra med det. Sett med "nya" ögon bara på det här spelet så står jag fast vid mitt betyg, och hoppas på ett Witcher 3! :)

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: The Witcher 2
« Svar #7 skrivet: 2011-06-28, 11:24:56 »
Lirade igenom spelet igår och det är dax för mitt slutliga betyg.

Grafik - full pott inget snack om saken, tyvärr fick jag lira halva spelet på ett 8800 GTX 512MB kort då mitt ordinarie kort sa tack och godnatt efter drygt ett år!
Du bör ha ett hyggligt grafikkort, kör nu på Nvidia GTX460 1GB och det funkar fin-fint. Kör inte på den högsta inställningen, men gosse vad snyggt det är. Som exempel så slogs jag med ett gäng harpyer och när striden var över kunde jag se en ensam fjäder långsamt singla med till marken - så jävla kollt. Det är sånna detaljer som man knappt märker om man inte tittar efter som gör en stum ibland.

Handling - full pott här med. Gillar att det inte finns nått rätt eller fel väg att ta. Många antingen eller situationer uppstår med flera ställen där handlingen kan ta helt olika vägar. Borgar för flera genomspelningar! Berättelsen är stark, och jag misstänker att man inte får hela sanningen i slutet som inte är ett slut utan början på ett nytt spel. Konspirationer i konspirationer, man kan aldrig veta vem som man kan lita på.

UI/Kontroller - här sänker sig spelet markant för mig, iaf i början. Känns allt för mycket konsolinfluerat, striderna blir inte alls så kontrollerade som man kan önska men visst dem blir snabba. Höll på bli tokig på att jag inte kunde bära med mig tillräckligt mycket tills jag skaffade en mod som fixade det. Hatar behöva kasta grejor eller sälja saker jag inte vet om jag inte kommer behöva bara för att jag kånkar för mkt. Hade hellre haft en inställning för detta, men spela roll.

Sammanfattningsvis - har spelat Dragon Age 2 och kommer nog inte göra det heller, så jag kan inte jämföra The Witcher 2 med detta. Men jag misstänker att det senare sopar matten med det då man i DA2 plockat bort allt som jag gillade med orginalet.
W2 känns kortare än ettan men det är ju för man spelar bara halva spelet varje gång på grund av de val du gör så en omspelning är ett måste. Har börjat om och har redan upptäckt grejor i prologen som jag gjorde annorlunda första gången.

Kan man bara stå ut med konsolkontrollerna tills man vant sig är det nog årets RPG och jag hoppas att man snart släpper några DLC:er. Rekommenderar detta spel starkt!

Mitt nya betyg blir då 95 av 100.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: The Witcher 2
« Svar #8 skrivet: 2011-06-28, 18:48:28 »
Höll på bli tokig på att jag inte kunde bära med mig tillräckligt mycket tills jag skaffade en mod som fixade det. Hatar behöva kasta grejor eller sälja saker jag inte vet om jag inte kommer behöva bara för att jag kånkar för mkt. Hade hellre haft en inställning för detta, men spela roll.

 :stupid

Det första jag moddade efter att ha spelat förbi prologen. Ofantligt mycket roligare när man inte behöver hålla på och mixtra runt i inventoryt - i det här spelet tillför den aspekten absolut ingenting.

guest1327

  • Gäst
SV: The Witcher 2
« Svar #9 skrivet: 2011-06-30, 11:31:29 »
Kanske man ska lägga rabarber på ett ex då..  hmm  fast jag undrar när jag ska få tid :)

/Ragge

 

Senaste inlägg