Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Devilian  (läst 3025 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
Devilian
« skrivet: 2015-12-05, 19:30:23 »
Förutom Lost Ark och Lineage Eternal så kommer det ett till spel där alla fall striderna och perspektivet är Diablo-aktigt. Det står är att det är ett MMO, men för mig verkar det vara
mera som en kombination mellan co-op och MMO.

Devilian:
http://store.steampowered.com/app/407510/

Vad jag förstår är det fortfarande under utveckling och man kommer att lägga till klasser och annat senare. Det är free-to-play, men jag antar att man kan/måste köpa småprylar för att utvecklarna ska tjäna pengar på det.

Vibbarna jag får av det här spelet är att det nog inte är riktig lika bra som LA och LE, men vill man ha något som är liknande så kanske det vara kul alla fall en stund.

Spelet kommer ut på torsdag (15.12.10), men köper man Early Access Pack så kan man börja lira redan på tisdag. Update: man kan tydligen spela betan redan nu om man
laddar ner via deras site.
« Senast ändrad: 2015-12-06, 13:51:48 by Elunyx »
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

guest1645

  • Gäst
SV: Devilian
« Svar #1 skrivet: 2015-12-06, 14:45:37 »
Jag tyckte de sa på Massively att Devilian kommer vara B2P, man köper "lådan" men ingen månadskostnad.

Är väl en koreansk import? De har dock lagt en hel del tanke bakom lokalisering.

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Devilian
« Svar #2 skrivet: 2015-12-06, 16:44:16 »
B2P kanske kommer från den Koreanska versionen (Devilian Online), vad vet jag. Nu ser det ut som att det är F2P i alla fall. Den här snubben snackar lite om betalningen.
https://www.youtube.com/watch?v=kdqjB4fAKIA

Jag laddade ner betan idag och har kört lite. Kommer med intryck när jag lirat lite mer.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Devilian
« Svar #3 skrivet: 2015-12-09, 16:12:37 »
Verkar vara ett spel som är en bladning mellan poe,  Diablo3 och MMO,  de såg faktiskt intressant ut. Kör just nu lång paus ifrån både D3, Poe.

Roligt med stor spel värld och att de finns mycket saker att göra, med både quest, dungeons, end gaming, crafting, och rifts för både singel / MP.   De här skall jag  absolute prova sen när   jullovet går igång 18:e  December  :D :thumb

Återkom gärna Elunyx med en spelrecension  vore kul höra ifrån Arpg Mästare
:supporter
« Senast ändrad: 2015-12-09, 18:03:24 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Devilian
« Svar #4 skrivet: 2015-12-12, 13:14:40 »
Har spelat lite mer av det. Tyvärr känns spelet som något av det mest mediokra jag varit med om. Har man spelat några asiatiska RPG på telefon/pad känner man igen upplägget. Spelet är inte dåligt, det är bara att det inte erbjuder nått speciellt jämfört med andra ARPG. Men det jobbigaste är alla microtransactions. Tydligen kostar det t.o.m pengar att återuppliva folk i instanser! Alla fall så gör man det för valutan man kan köpa för pengar. Dessutom är det ju ett asien-spel så brudarna ser ut som dockor istället för badasses som dom gör i många amerikanska spel.

Så nä, Devilian är inget jag kommer att satsa på. Det finns så många andra ARPG som är bättre.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

 

Senaste inlägg